Po wciśnięciu sprzęgła obroty się utrzymują lub zwrastają

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie taka dziwna sytuacja a może to normalne? - posiadam rav4 2.0 benzyna 2011 skrzynia manual

Auto niedawno zakupiłem i wczoraj jadąc wcisnąłem sprzęgło i obroty spadły, ale się zaczęły podnosić bez dodawania gazu - próbowałem to powtórzyć, ale już się nie udało więc: pojechałem autem wykonać test i już wiem kiedy obroty samoczynnie wzrastają do 2000 obr mając caly czas wciśnięte sprzęgło. Jade np na 4 biegu i wcisnę sprzęgło i będę trzymał to obroty spadną do Ok. 1000 obr jest wszystko w porządku, ale gdybym zrobił to samo tzn: Jade na 4 biegu i nagle wcisnę pedał sprzęgła obroty zaczną spadać do 1000 , ale długo nie czekając puszczę sprzęgło auto wejdzie znów na 4 bieg i ponownie od razu (warunek, że od razu bo inaczej nie bedzie) znów wcisnę sprzęgło i będę trzymał to wtedy obroty zaczną same wzrastać do 2000 obr i będą się tak utrzymywały praktycznie do samego spowolnienia auta chyba, ze puszczę sprzęgło czy wykonam jakiś manewr.

Wiem, że tak się nie jeździ itd, ale akurat się przydarzyło i ten objaw mnie zaciekawił...

Czy to jest normalny objaw?


A) Jade na 4 biegu wcisnę sprzegło i trzymam wciśnięte obroty spadają i są w granicy ok 1000 jak puszczę sprzęgło auto znów wchodzi na 4 bieg, gdy zrobie to po chwili wszystko wygląda tak samo.

ALE...

B) Gdy jadę na 4 biegu wcisnę sprzęgło i bede trzymał wciśnięte obroty spadają do ok. 1000 i jak puszcze sprzęgło auto wchodzi znów na 4 bieg, ale gdy OD RAZU, powtarzam OD RAZU to wykonam i wcisnę ponownie sprzęgło i bede trzymał wtedy obroty spadną ponownie do 1000, ale same po chwili zaczną się podnosić bez dodawania gazu do 2000 mimo tego, że auto będzie zwalniać, chyba że puszczę sprzęgło lub dodam gazu czy wykonam inny manewr to wtedy obroty będa normalne.


dlaczego w przypadku A jest inaczej niż w przypadku B przecież to i to jest jazda na wciśniętym sprzęgle... i czy 2000 obr to nie za duzo?tutaj jest filmik, który nagrałem jak sie okazało przez 20 minut jazdy tylko raz udało mi się uchwycić moment jak na wcisniętym sprzęgle miałem przez jakiś czas 2000 obr, gdy optymalnie jest chyba max 1100 niestety nie udało mi się pokazać jak same obroty bez dodawania gazu wzrastały do 2000.

zauważyć można, że auto trzyma STAŁE obroty i nie udaje sie to zawsze zrobić jak pisałem w pierwszym poście, ale na pewno dzieje się to w momencie redukcji na niższy bieg, gdy wskazówke podbija prędkość i ja wtedy ciskam sprzęgło.

oto filmik widać w 21 sekundzie jak auto trzyma obroty

https://youtu.be/offsbRdnMtk

dziękuję




  
 
Cytat:
2019-02-26 08:03:13, kpkp1985 pisze:
Panowie taka dziwna sytuacja a może to normalne? - posiadam rav4 2.0 benzyna 2011 skrzynia manual Auto niedawno zakupiłem i wczoraj jadąc wcisnąłem sprzęgło i obroty spadły, ale się zaczęły podnosić bez dodawania gazu - próbowałem to powtórzyć, ale już się nie udało więc: pojechałem autem wykonać test i już wiem kiedy obroty samoczynnie wzrastają do 2000 obr mając caly czas wciśnięte sprzęgło. Jade np na 4 biegu i wcisnę sprzęgło i będę trzymał to obroty spadną do Ok. 1000 obr jest wszystko w porządku, ale gdybym zrobił to samo tzn: Jade na 4 biegu i nagle wcisnę pedał sprzęgła obroty zaczną spadać do 1000 , ale długo nie czekając puszczę sprzęgło auto wejdzie znów na 4 bieg i ponownie od razu (warunek, że od razu bo inaczej nie bedzie) znów wcisnę sprzęgło i będę trzymał to wtedy obroty zaczną same wzrastać do 2000 obr i będą się tak utrzymywały praktycznie do samego spowolnienia auta chyba, ze puszczę sprzęgło czy wykonam jakiś manewr. Wiem, że tak się nie jeździ itd, ale akurat się przydarzyło i ten objaw mnie zaciekawił... Czy to jest normalny objaw? A) Jade na 4 biegu wcisnę sprzegło i trzymam wciśnięte obroty spadają i są w granicy ok 1000 jak puszczę sprzęgło auto znów wchodzi na 4 bieg, gdy zrobie to po chwili wszystko wygląda tak samo. ALE... B) Gdy jadę na 4 biegu wcisnę sprzęgło i bede trzymał wciśnięte obroty spadają do ok. 1000 i jak puszcze sprzęgło auto wchodzi znów na 4 bieg, ale gdy OD RAZU, powtarzam OD RAZU to wykonam i wcisnę ponownie sprzęgło i bede trzymał wtedy obroty spadną ponownie do 1000, ale same po chwili zaczną się podnosić bez dodawania gazu do 2000 mimo tego, że auto będzie zwalniać, chyba że puszczę sprzęgło lub dodam gazu czy wykonam inny manewr to wtedy obroty będa normalne. dlaczego w przypadku A jest inaczej niż w przypadku B przecież to i to jest jazda na wciśniętym sprzęgle... i czy 2000 obr to nie za duzo?tutaj jest filmik, który nagrałem jak sie okazało przez 20 minut jazdy tylko raz udało mi się uchwycić moment jak na wcisniętym sprzęgle miałem przez jakiś czas 2000 obr, gdy optymalnie jest chyba max 1100 niestety nie udało mi się pokazać jak same obroty bez dodawania gazu wzrastały do 2000. zauważyć można, że auto trzyma STAŁE obroty i nie udaje sie to zawsze zrobić jak pisałem w pierwszym poście, ale na pewno dzieje się to w momencie redukcji na niższy bieg, gdy wskazówke podbija prędkość i ja wtedy ciskam sprzęgło. oto filmik widać w 21 sekundzie jak auto trzyma obroty https://youtu.be/offsbRdnMtk dziękuję


Jak podbije te obroty na 2-3 tys to daj na luz i hamuj do zatrzymania obroty powinny spadac proporcjonalnie z predkoscia az do zatrzymania na biegu jalowym 650 obr wtedy jest ok to taka funkcja ochrony katalizatora.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-02-26 17:27:10, Bigelektron pisze:
Jak podbije te obroty na 2-3 tys to daj na luz i hamuj do zatrzymania obroty powinny spadac proporcjonalnie z predkoscia az do zatrzymania na biegu jalowym 650 obr wtedy jest ok to taka funkcja ochrony katalizatora.




Zastanawia mnie jedno.

Nagrałem filmik 34 sekundowy,
Na początku filmu jade na 4 biegu wciskam sprzegło i obroty spadają do 1100 (czyli tyle co na biegu jałowym jak auto stoi w miejscu chociaż wtedy bywa, że ma poniżej1100) puszczam sprzęgło i znów jade na 4 biegu.
Następnie redukuje bieg z 4 na 3 puszczam sprzegło i OD RAZU wciskam ponownie sprzegło
widać wtedy na filmiku w 21 sekundzie, że obroty już nie spadają do 1100 tylko utrzymują się przez jakiś czas na stałych 2000 obr.

i tutaj pytanie dlaczego są inne obroty niż wcześniej a też przecież wciskałem sprzegło?

Niestety nie udało mi się ująć na filmie, bo akurat tak się nie wydarzyło, ale bywało, że jadąc na biegu 4 wciskając sprzęgło i puszczając i następnie znów od razu wciskając obroty spadły do 1100 a następnie bez dodawania gazu same wzrastały do stałych 2000... i tak się utrzymywały do momentu puszczenia sprzegła lub gdy znacznie auto spwolniło prędkość... i wtedy opadły.

czy to jest normalne zachowanie, ze obroty same wzrastają z 1100 do 2000 bez dodawania gazu i utrzymywać się mogą przy wcisniętym sprzęgle do 2000 i czy to nie za dużo? oczywiście jak puszcze sprzęglo lub auto znacznie spowolni obroty zaczną spadać (dodam, że nie zawsze tak się dzieje)

Rozumiem, że obroty gdy auto stoi na biegu jałowym moga być inne niż w trakcie jazdy gdy wcisnę sprzeglo, bo to też jest wtedy bieg jałowy tylko w trakcie jazdy... dobrze rozumiem?




Dziekuję bardzo Ci za odpowiedź



[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2019-02-26 18:11:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2019-02-26 18:36:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2019-02-26 18:36:59 ]
  
 
Cytat:
2019-02-26 18:07:30, kpkp1985 pisze:
Zastanawia mnie jedno. Nagrałem filmik 34 sekundowy, Na początku filmu jade na 4 biegu wciskam sprzegło i obroty spadają do 1100 (czyli tyle co na biegu jałowym jak auto stoi w miejscu chociaż wtedy bywa, że ma poniżej1100) puszczam sprzęgło i znów jade na 4 biegu. Następnie redukuje bieg z 4 na 3 puszczam sprzegło i OD RAZU wciskam ponownie sprzegło widać wtedy na filmiku w 21 sekundzie, że obroty już nie spadają do 1100 tylko utrzymują się przez jakiś czas na stałych 2000 obr. i tutaj pytanie dlaczego są inne obroty niż wcześniej a też przecież wciskałem sprzegło? Niestety nie udało mi się ująć na filmie, bo akurat tak się nie wydarzyło, ale bywało, że jadąc na biegu 4 wciskając sprzęgło i puszczając i następnie znów od razu wciskając obroty spadły do 1100 a następnie bez dodawania gazu same wzrastały do stałych 2000... i tak się utrzymywały do momentu puszczenia sprzegła lub gdy znacznie auto spwolniło prędkość... i wtedy opadły. czy to jest normalne zachowanie, ze obroty same wzrastają z 1100 do 2000 bez dodawania gazu i utrzymywać się mogą przy wcisniętym sprzęgle do 2000 i czy to nie za dużo? oczywiście jak puszcze sprzęglo lub auto znacznie spowolni obroty zaczną spadać (dodam, że nie zawsze tak się dzieje) Rozumiem, że obroty gdy auto stoi na biegu jałowym moga być inne niż w trakcie jazdy gdy wcisnę sprzeglo, bo to też jest wtedy bieg jałowy tylko w trakcie jazdy... dobrze rozumiem? Dziekuję bardzo Ci za odpowiedź [ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2019-02-26 18:11:02 ] [ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2019-02-26 18:36:09 ] [ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2019-02-26 18:36:59 ]


Ile masz obrotow na biegu jalowym zagrzany silnik wylaczone swiatla i ogrzewanie.?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-02-27 01:31:08, Bigelektron pisze:
Ile masz obrotow na biegu jalowym zagrzany silnik wylaczone swiatla i ogrzewanie.?



Na ssaniu mam 1500 ok teraz jak jest zimno.

Odnośnie wolnych obrotów na biegu jałowym (gdy samochód stoi) z klimatyzacją i światłami mam, nie więcej niż 1100, ale zazwyczaj później one opadają poniżej 1000 i ew. jak klimatyzacja działa co jakiś czas sobie delikatnie podnosi (ale nie wyżej niż 1100 i obniża)

Podałem Ci takie wartości, bo autem niewiele jeżdżę więc żeby Ci podać dokładnie ile mam bez świateł i klimatyzacji oraz na dobrym rozgrzaniu musiałbym zrobić test.

Z informacji, które podałem możesz już coś wywnioskować? czy mam wykonać test…?, bo widzę, że jesteś specjalistą.

1.Mnie cały czas nurtuje pytanie czy auto w trakcie jazdy, gdy wcisnę sprzęgło może utrzymać mi 2000 obrotów stałych zamiast zrzucić je np. do 1100 czyli tyle ile mam jak auto stoi w miejscu na biegu jałowym.
Oraz
2.Nurtuje mnie kolejne pytanie czy w trakcie jazdy, gdy wcisnę sprzęgło mogą obroty opaść do 1100 i same je dźwignąć bez dodawania gazu do 2000 stałych obrotów.

W 1 i 2 przypadku gdy puszczę sprzęgło wszystko wraca do normy i nie raz na kilkanaście lub więcej prób występuje ten objaw...

Dodam, że nie mam żadnych błędów, bo ja myślałem, że powinno być zawsze tyle samo obrotów na biegu jałowym co gdy wcisnę sprzęgło w trakcie jazdy dla mnie jest to samo a okazuje się, że ma to wtedy inne znaczenie jak dobrze rozumiem?
  
 
Cytat:
2019-02-27 12:18:37, kpkp1985 pisze:
Na ssaniu mam 1500 ok teraz jak jest zimno. Odnośnie wolnych obrotów na biegu jałowym (gdy samochód stoi) z klimatyzacją i światłami mam, nie więcej niż 1100, ale zazwyczaj później one opadają poniżej 1000 i ew. jak klimatyzacja działa co jakiś czas sobie delikatnie podnosi (ale nie wyżej niż 1100 i obniża) Podałem Ci takie wartości, bo autem niewiele jeżdżę więc żeby Ci podać dokładnie ile mam bez świateł i klimatyzacji oraz na dobrym rozgrzaniu musiałbym zrobić test. Z informacji, które podałem możesz już coś wywnioskować? czy mam wykonać test…?, bo widzę, że jesteś specjalistą. 1.Mnie cały czas nurtuje pytanie czy auto w trakcie jazdy, gdy wcisnę sprzęgło może utrzymać mi 2000 obrotów stałych zamiast zrzucić je np. do 1100 czyli tyle ile mam jak auto stoi w miejscu na biegu jałowym. Oraz 2.Nurtuje mnie kolejne pytanie czy w trakcie jazdy, gdy wcisnę sprzęgło mogą obroty opaść do 1100 i same je dźwignąć bez dodawania gazu do 2000 stałych obrotów. W 1 i 2 przypadku gdy puszczę sprzęgło wszystko wraca do normy i nie raz na kilkanaście lub więcej prób występuje ten objaw... Dodam, że nie mam żadnych błędów, bo ja myślałem, że powinno być zawsze tyle samo obrotów na biegu jałowym co gdy wcisnę sprzęgło w trakcie jazdy dla mnie jest to samo a okazuje się, że ma to wtedy inne znaczenie jak dobrze rozumiem?

Jak na razie wszystko ok .Oczekuje odpowiedzi na moje pytanie wtedy będę miał pewność ze wszystko ok

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-02-27 16:16:40, Bigelektron pisze:
Jak na razie wszystko ok .Oczekuje odpowiedzi na moje pytanie wtedy będę miał pewność ze wszystko ok





Proszę nagrałem film i opisałem słownie co wyłączałem i włączałem w trakcie uruchomionego silnika

https://youtu.be/vDhUi4k1T04

Proszę o odpowiedz co Pan wnioskuje po moim filmie.

Dziękuje



  
 
Cytat:
2019-02-27 18:54:24, kpkp1985 pisze:
Proszę nagrałem film i opisałem słownie co wyłączałem i włączałem w trakcie uruchomionego silnika https://youtu.be/vDhUi4k1T04 Proszę o odpowiedz co Pan wnioskuje po moim filmie. Dziękuje


Wszystko w porządku auto jest sprawne i działa prawidłowo.Podbijanie obrotow po wysprzegleniu i jeździe na luzie z duza predkoscia ma na celu podtrzymanie temperatury katalizatora w celu jego poprawnej pracy.Tylko nie pytaj dlaczego tak a nie inaczej bo niewiem nie ja pisałem ten program do ECU silnika.Ktos to tak zaprojektowal i tak to działa, i nikt poza tworca mapy pracy silnika niewie jakie parametry powodują ze czasem to wystepuje a czasem nie.Napewno temp zewnetrzna i temp silnika oraz predkosc pojazdu ma z tym związek.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-02-27 21:50:55, Bigelektron pisze:
Wszystko w porządku auto jest sprawne i działa prawidłowo.Podbijanie obrotow po wysprzegleniu i jeździe na luzie z duza predkoscia ma na celu podtrzymanie temperatury katalizatora w celu jego poprawnej pracy.Tylko nie pytaj dlaczego tak a nie inaczej bo niewiem nie ja pisałem ten program do ECU silnika.Ktos to tak zaprojektowal i tak to działa, i nikt poza tworca mapy pracy silnika niewie jakie parametry powodują ze czasem to wystepuje a czasem nie.Napewno temp zewnetrzna i temp silnika oraz predkosc pojazdu ma z tym związek.




Dziękuję bardzo, bardzo za pomoc.

Uspokoił mnie Pan.

Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale pisząc tutaj dalej mógłbym zamieszać za bardzo dlatego utworzyłem nowy temat z wątkiem, który mi jeszcze nie daje spokoju proszę o ocenę i opinie znajduje się on pod linkiem poniżej.

https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=281437