Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2003-10-20 16:13:46 Swego czasu miałem przygodę z benzyną w oleju
opisaną w tym wątku. W związku z tym mam pomysł, który chciałbym poddać opinii szanownych kolegów. Mianowicie: Instalacja LPG wyposażona jest m.in. w 2 elektrozawory: 1 na przewodzie z beną i 1 na przewodzie z gazem. Elektrozawór na przewodzie z beną w moim autku, jak i (podejrzewam) w autach większości z Was jest umieszczony między pompą a gaźnikiem. W momencie, gdy strzeliła pompa, bena była zasysana z baku i tłoczona wprost do michy olejowej. Gdyby elektrozawór był przed pompą (a za filtrem), nie doszłoby do katastrofy (pod warunkiem nie zasilania auta benzyną). Pompa wtedy pracowała by "na sucho", co mogłoby zaskutkować... No właśnie - czym? Z zaistniałej sytuacji, która stała się moim udziałem wysnułem wniosek, iż zawór zamykający przepływ beny powoduje wzrost ciśnienia za pompą, co moim zdaniem niekorzystnie wpływa na podzespoły pomy. Czy zatem nie byłoby idealnym rozwiązaniem zastosowanie dwóch elektrozaworów przed i za pompą (to są koszta - wiadomo)? Ale przecież jedna taka przygoda, to koszt około 70zł (olej, filtr, pakiet naprawczy do pompy) i stracony czas. Czekam na opinie. |
Lewy_lowicz SYMPATYCZNY GOŚĆ Łowicz | 2003-10-20 17:06:23 Najpewniej jak membranka będzie chodziła na sucho bez benzin, to sparcieje, pęknie i na benzin nie pojedziesz... |
xAngel Lada Samara Białystok | 2003-10-21 15:38:52 Witam
A ja mam z kolei trochę inny pomysł: zrobić powrót paliwa do zbiornika nie z gaźnika a zza pompy a zawór wstawić przed gaźnikiem - wtedy powrót z gaźnika należałoby zaślepić - takie rozwiązanie jest stosowane w niektórych autach. Wtedy pompa pracowałaby zawsze "na mokro" i o wiele szybciej nabijałaby paliwko do gaźnika w momencie przejścia z gazu na benzynę. I tu moje pytanie: czy wtedy do gaźnika będzie dostarczana wystarczająca ilość paliwa? Czy zaślepiony powrót w gaźniku nie będzie powodował "zalewania" gaźnika? Pytam, bo nie rozbierałem jeszcze gaźnika i w sumie od 1,5 roku moja Lada nie widziała benzyny ;] ale w trosce o membrany (tylko po co?) mógłbym zrobić taka przeróbkę. Czy ktoś już myślał o tym lub może zrobił tak? Jeśli nie to proszę o rozważania teoretyczne. Pozdroofka [x]Angel |
kid Łada Samara Kraków | 2003-10-21 17:53:45 xAngel dobry pomysl, podoba mi sie!!! licze ze "ktos kto sie zna" doradzi czy takie rozwiazanie byloby mozliwe! |
kid Łada Samara Kraków | 2003-10-21 21:19:41 Qba jeszcze tylko jedno pytanie do Ciebie, czy masz rzeczywiscie zaslepiony powrot z gaznika, czy po prostu podpiales sie pod wezyk? |
Qba_Szklarska SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf Mk3 1.6B/For ... Szklarska Poręba | 2003-10-21 23:02:20
mam zaślepiony powrót z gaźnika... co mnie samego dziwi, ale gazownik mówi że tak ma być i jest OK... skoro chodzi to podzielam jego zdanie... |
PRYMI SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2104 Warszawa | 2003-10-21 23:31:17 Witam
Ja u siebie elektrozawór mam przed pompą i przejeździłem juz tak na gazie ponad 100 tyś km, nie maiałem zadnego problemu z pompą. Pozdr. PRYMI |
xAngel Lada Samara Białystok | 2003-10-22 00:09:06 no ja u siebie mam "po staremu" i zrobilem juz jakies 40 tys i nic sie nie dzieje, ale nie wiem czy jezdzi na benzynie a u mnie w baku tez chyba pająki mieszkają ;] haha dobry tekst ;]
ale wlasnie mam zamiar przed zimą tak na wszelki wypadek kupic benzynki i obadac czy dziala wszystko ok i wogole podregulowac gaznik bo i na gazie czasem mi obroty dziwnie sie zachowuja a tak przy okazji jak juz wsadze lapy to mam zamiat przerobic te paliwko tak jak po mojemu powinno byc ok. dzieki za rade w takim razie i jak przerobie to dm znac jakie są efekty. a u mnie w momencie pisania tego tekstu juz pada nieg.... |