Kilka zmian poremontowych w mojej nivie :D - kilka zdjęć - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
45 mm i raczej nie wciśniesz jej na oryginalne wejście.
tam jest chyba 50 mm
  
 
Tak myslalem . Wszyscy polecaja gietkie rury fi 70. Tylko strasznie trudno je dostac...
  
 
wiem ze to nie ten temat ale ciekawi mnie od dłuższego czasu ile bierze taka nivka gazu-
kolega z zespołu kiedyś miał "ładną terenówke" i mówił ze benzyny łyka 20L.......
chyba bym takiego wozu nie utrzymał!!!!!!!!!
pozdrawiam
  
 
Poczytaj tu.
Pozdrawiam
  
 
ok super dzięki-JUZ WIEM!!!!-sorki ale nie chciało mi sie grzebać w starociach-taki ze mnie leń-hihihihi
  
 
na dzień dzisiejszy już wiem raczej na 100 % że rura na snorkel musi być grubsza niż 50 ( częściowo jest około 40 )
Zaczynam robic z 60 skoro zaczołem ten temat
nie omieszkam napisać co i jak


  
 
Fachowcy twierdza za Ø70 lub grubsza...
  
 
nie przesadzajmy można z 100 zrobić tylko to musi mieć też troche wyglądu a 60 strasznie grubo wygląda ....
dziś po wstępnych przymiarkach doszliśmy z tatą do wniosku że najpierw zlikwidujemy przewężenia ...jak to nic nie da będe robić z 60
  
 
Tak, ale instalacja gazowa jest cholernie czula na ilosc podawanego powietrza. Mysle, ze trzeba by zrobic snorka z jak najgrubszej rury i wstawic gdzies element regulujacy ilosc podawanego powietrza - poza tym jezeli wlot powietrza dasz do przodu samochodu to cisnienie w rurze bedzie zmienialo sie w zaleznosci od predkosci jazdy .
Powodzenia w probach. Mam nadzieje, ze ci sie uda!
  
 
dzięki
  
 
a gdzie fotki nivy po remoncie i lakierze??
  
 
fotki ?? po co fotki skoro wygląda prawie tak samo to co się zmieniło pokazałem
gaz mam skręcony na maxa więc może nie będzie dużo paliła a przyspieszenie jest znośne jak na nive ...
Mam jeszcze 2 uwagi ....
... jak ma się około 80 - 100 km/h trzeba pilnować czy silnik nie zgasł jak się na luzie jedzie ... potrafi gasnąć ....

Jezeli masz przykrecony gaz do oporu, to wskazuje to nadal na to, ze masz za malo powietrza (szczegolnie przy postoju - stad tez moga byc za wysokie obroty biegu jalowego). Natomiast zachowanie sie wlotu powietrza przy duzej predkosci trudno jest przewidziec, bo cisnienie zmienia sie w bardzo duzym zakresie. Jezeli wlot masz do tylu, to powietrze go oplywajace moze wrecz wysysac powietrze z wlotu. Tak wiec musisz doswiadczalnie probowac ...
I oczywiscie zycze ci powodzenia.

[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-11-10 16:12:07 ]
  
 
a jak sprawuje się skrzynia 5?
  
 
Cytat:
2003-11-08 21:57:40, Góral pisze:
a jak sprawuje się skrzynia 5?



tak samo jak 4 tylko ma dodatkowy bieg no i musiałem walczyć z reduktorem

Dla zmieniających z 4 na 5 ( skrznia oryginalna ładowska ) :

podpora skrzyni nie jest zamienna ... w 5 jest inna ... trzeba o tym pamiętać bo nie bedziecie mogli przykręcić skrzyni do nadwozia
kompletne mocowanie to wydatek ok. 130 zł

Walka z reduktorem to istna mordęga ... opisane to jest TU ... dzięki temu przepisowi nie mam prawie wibracji ... pisze prawie bo po 5 godzinach ustawiania miałem dość
Może kiedyś gdzieś podjade aby to poprawili ... narazie jest do przyjęcia

Jutro zamieszcze zdjęcia podpory z 4 i 5 aby zobrazować różnice
  
 
Pawelku przerobiles w koncu snorkela na wiekszy przekroj?
Pytam, bo po ostatniej wodnej przygodzie poczulem ze konieczny i niezbedny bedzie w mojej Nivce, znalazlem juz dobry material z ktorego szybko i tanio powinno cos powstac, a pozostaje tylko kwestia doboru przekroju... pozniej usmiechne sie do Ciebie w sprawie grzybka

Damian
  
 
nie zmieniałem średnicy bo grubsza już nie wejdzie tak jak ja mam poprowadzoną....ale jeśli mam coś proponować proponuje 50 jako minimum ... jak możesz to zrób 60 choć jeśli zależy Ci też na wyglądzie a robisz z rury to musisz też wzrokowo dobierać średnice .... jak przykładałem 60 to jakoś tak strasznie masywnie wyglądało .... do nivy nie pasowało ...

a co do grzybka to się pomyśli
  
 
60 mm to minimum do LPG, inaczej macie padalca. ale jak chce sie miec grzyba i byc grzybiarzem z Niva, to juz inna historia. snoorkla mozna poprowadzic w Nivie od filtra i pod maska i bez wyprowadzania go nawet na zewnatrz. standardowe brodzenie w wysokosci 65 cm to duzo, do przelania wody przez maske jest jeszcze 30 cm okolo. chyba, ze macie glebsze aspiracje i ambicje wodne. ...
  
 
65 cm dla Kacpra jaja sobie robisz?
  
 
Cytat:
2004-04-20 17:21:17, przemek67 pisze:
60 mm to minimum do LPG, inaczej macie padalca. ale jak chce sie miec grzyba i byc grzybiarzem z Niva, to juz inna historia. snoorkla mozna poprowadzic w Nivie od filtra i pod maska i bez wyprowadzania go nawet na zewnatrz. standardowe brodzenie w wysokosci 65 cm to duzo, do przelania wody przez maske jest jeszcze 30 cm okolo. chyba, ze macie glebsze aspiracje i ambicje wodne. ...



W nivie spokojnie wystarcza i 50 ... pewnie jak silnik ma 3 litry to może być mało ale przy 1.6 wystarcza.
prowadzenie snorkla pod maską bez wyprowadzania ponad nie ma sensu za grosz ....na tej zasadzie jest oryginalny chwyt powietrza więc po cholere ruszać ??
W Nivie opona polgomu 195/80 r 15 ma 70 cm więc 65 cm wody nawet opony nie przykrywa ... a już o masce nie mówię ... więc jeśli się jedzie po betonie który jest pod wodą spokojnie można darować sobie wloty powietrza przy dachy ale jak się jedzie po małych kałużach nad Wisłą warto czasem coś takiego mieć mi się osobiście przydało choś może gdybym miał więcej umiejętności, nie był 4 samochodem w kolejności i to w dodatku najsłabszym to może bym przejechał
  
 
Cytat:
2004-04-23 09:32:24, kacper97 pisze: choś może gdybym miał więcej umiejętności, nie był 4 samochodem w kolejności i to w dodatku najsłabszym to może bym przejechał





taaaaa ktoś Ci bronił jechać pierwszym?