Nagrzewnica - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Uuuu - sprawdz niesmiertelne klapki nad nagrzewnicą - ew. je wyreguluj.
  
 
No ten pomysł z konkursem na ogrzewanie jest niezły, napewno wygram. W ubiegłym roku w grudniu pękła mi nagrzewnica i trzebabyło ją odłączyć i zrobić obejście. Tak parą dmuchało do środra że jak silnik sie nagrzał to jak w mużyńskiej komedi, nic nie było widać jak otworzyłem szybe to kumple sie ze śmiech pokładali. Na naprawe kasy nie było więc śmigałem bez ogrzewania i z opuszczonymi szybami przez prawie całą zime. Niezapomiane doznania, krutka, szalik, 2 pary rękawiczek i w droge. Teraz przymrozki dają o sobie znać więc w niedziele jade na giełde bo drugiej zimy tak nie przejeżdże. Prędzej na MPK sie przeżuce. Ale ile teraz mam z tego śmiechu to naprawde chyba nicnie straciłem, kolejne ciekawe przezycie -20 mrozu a tu poldek z otwartymi szybami pomyka. A pozatym co by nie gadać to po tej nagrzewnicy mam najbardziej rasta wuzek w okolicy
  
 
Jakby co - to było tak gorąco ze musiałes szyby otwierac bo nie szło wytzrymac od upału - sam piszesz ze para buchała. Po prostu ogrzewanie... a nie jakies klimatyzery
  
 
Ja zeszlej zimy tez ponad miecha bez nagrzewnicy jezdzilem zreszta cala konsole zlozylem dopiero niedawno hehe

wrazenia sa niezle tak jak w upale jezdza goscie z zamknientymi oknami wiadomo klima to my wygladalismy jakbysmy mieli webasto jakies

pozdr
  
 
W zeszłym tygodniu przechodziłem czyszczenie nagrzewnicy. Samo czyszczenie to 1 dzień roboty (przynajmniej w moim przypadku). Zacząłem od płukania wodą, później odrdzewiacz do czajników, następnie coś do WC , później ocet, po każdym wynalazku woda i zawsze leciała syfiasta. Mimo tych zabiegów można było zauwać przy n-tym płukaniu jakiś syf . Dlatego wlałem 2 litry octu do układu chłodzenia i tak sobie prawie tydzień jeżdżę (woda już jest nie brązowa a brunatna czyli coś tam czyści). Dodatkowo wypatroszyłem oryginalny zawór nagrzewnicy (w dziurę która powstała wkręciłem śrubę żeby nie ciekło) i założyłem zawór kulowy w komorze silnika. Teraz na 100% mam przepływ przez nagrzewnicę i koniec problemów z przeciekami przez zawór. Teraz kalpki ale trochę to napisałem tu
  
 
Cytat:
Uuuu - sprawdz niesmiertelne klapki nad nagrzewnicą - ew. je wyreguluj


Te lopatki sprawdzalem juz pol roku wczesniej i chodza jak masrzenie (sa rowniez szczelne itp)
  
 
witam mam pytanie ktora nagrzewnica do DF'a jest lepsza a moze ogolnie ktora lepsza ta co na zdjeciu czy taka o rzadziej rozmieszczonych zeberkach??? Nie potrafie znalezc zdjecia tej z rzadszymi zeberkami. Moze ktos mial ta na zdjeciach zamontowana i sie podzieli wrazeniami. pozdrawiam



  
 
ta z geściej upchanymi zeberkami, wtedy jest większa powieszchnia grzania. Logiczne nie
  
 
no niby wieksza powierzchnia i powinno lepiej grzac ale...... zas mniejszy przepływ powietrza chyba i gorzej moze byc latem ale zawsze sie moge mylic. pozdrawiam
  
 
To chyba ja się powinienem wypowiedzieć...
Fabrycznie w moim aucie była ta "gęsta", niemalowana miedziana nagrzewnica. Jako że grzała bardzo słabo, ojciec wymienił ją na nówkę sztukę z rzadszymi żeberkami, wyrób Polmo Kalisz, pomalowana była szarą farbą... I ogrzewanie się jeszcze bardziej pogorszyło, a na dodatek rozgrzana farba nieźle śmierdziała.

W końcu wróciła "gęsta" nagrzewnica, po uprzednim chemicznym czyszczeniu (przepychaczem w żelu do rur, typu np. MrMuscle ). Warto też wypchać czymś szczeliny naokoło nagrzewnicy w jej obudowie. Efekt murowany. Grzeje tak, że oczy bolą .
  
 
Jacek_s wielkie dzieki to wlasnie chcialem uslyszec w poniedzialek biore sie chyba do roboty i w srode dam znac co i jak. pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-24 16:25:23, kgorka pisze:
witam mam pytanie ktora nagrzewnica do DF'a jest lepsza a moze ogolnie ktora lepsza ta co na zdjeciu czy taka o rzadziej rozmieszczonych zeberkach??? Nie potrafie znalezc zdjecia tej z rzadszymi zeberkami. Moze ktos mial ta na zdjeciach zamontowana i sie podzieli wrazeniami. pozdrawiam


Na fotkach jest nagrzewnica w wersji eksportowej - bardzo dobrze grzeje i stawia dużo mniejszy opór powietrzu niż standart, mimo większej ilosci żeberek. Tak samo jest skonstruowana nagrzewnica w Ładzie.
  
 
Grzech nie wiedzialem ze takie cudo posiadam i niewiedzialem tez ze byly inne nagrzewnice w wersji eksportowej bo nagrzewnica pochodzi z fiacika 125p wersja C. Na tej fotce jest ta stara nagrzewnica. wogole sie cala rozpadala ale lutownica troche nerwow i wyglada jak wyglada. Aha daje tez fotki jak to wszystko w srodku wyglada bez nagrzewnicy moze komus sie kiedys przyda. POZDRAWIAM wszystkich aha i dam znac czy rzeczywiscie lepiej grzeje.


  
 
masz dwa silniki czy tylko dwa obrotki?
  
 
niop mam dwa silniczki jeden dziala do 3000Rpm drugi powyzej 3000))) nie no no mam podlaczone 2 obrotki bo nie dawno zmienilem zegary i nie chcialem miec dziury po kwadratowym obrotku a tak wogole to obrotki te minimalnie inaczej wskazuja. POZdrowka
  
 
Nagrzewnica w wersji "eksportowej" ma konstrukcję taką jak jest w Ładzie - fot 1:

, a standartowa taką - fot 2:
  
 
Grzech jestem po zmontowaniu wszystkiego do kupy i pierwsze wrazenia sa takie: cos lepiej grzeje ale mam wrazenie jakby slabiej dmuchalo ale dokładniej sie dowiem jutro jak bede w trasie...POZDRAWIAM
  
 
A wiec po kilku dniowych testach jest efekt bardzo pozytywny)) Grzeje elegancko bez porownania z standardowa!!!! POLECAM i pozdrawiam
  
 
Mam takie problem, otóz w moim DF-ie zauwazyłem ostatnio ze nie działa mi prawidłowo ogrzewanie.
Silnik nagrzewa sie, zaczyna leciec letnie powietrze,po pewnym czasie przestaje i leci zimne.Po nastepnych paru kilometrach,przy nawiewie na nogi ciepłe leci od strony pasarzera, a od kierowcy zimne.Powrót z nagrzewnicy jest zimny.
I teraz pytanie:zapowietrza sie(raczej mało prawdopodobne), czy zabiłe sie osadem?
Moze ktos miał podobne perypetie?
  
 
1. Klasyka.
2. Zatkało się.
3. Istnieje jeszcze możliwość że klapki Ci się nie otwierają całkiem.