Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-06-23 16:05:36 Nie zakręcasz śrubokrętem, tylko popychasz, lub czymś inny żeby go domknąć całkiem, jeżeli linka go nie domknie całkiem. Z zaworka wystaje ci taki haczyk i do niego przez takie ramię przymocowana jest linka, to ten haczyk jak go wepchniesz do środka to zamyka zawór, jak go wyciągniesz to otwiera, ot i cała filozofia. Jeżeli faktycznie Ci nie chce się otwieraqc ani zamykać, to byc może zakamienial cały w środku i juz nie nadaje sie do uzytku. nowy ok 25 zł. Ale ja bym poszukał od innego samochodu. |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-02-21 14:45:33
Od jakiego modelu Lady pasuje nagrzewnica do Poloneza GLE 1.5 Grzech jak to już zrobiłeś to może byś coś napisał na ten temat [ wiadomość edytowana przez: SCHIL dnia 2004-02-21 14:47:30 ] |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-02-21 18:48:34 Nie ma potrzeby wstawiania od łady
Road ma polonezowską nagrzewnicę zmodyfikowaną przez Marasa i nieraz trzeba przymykać tak grzeje Ja w planach też ma tak zrobić. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-02-21 19:02:54 I owszem zrobiłem. Grzejnik jest od Łady 2104/2105/2107 itd. Ma zupełnie inną konstrukcję, ktora nie stawia dużych oporów lecącemu powietrzu, za to poprawia oddawanie ciepła, a poza tym jest o jakąś 1/4 większy (konkretnie szerszy). Trochę było z tym roboty, najwięcej z kombinowaniem jak toto przerobić. Zrezynowałem z klapek i zwęziłem obudowę robiąc do niej takie wkładki z blachy bo ten nowy grzejnik mimo, iż jest sporo szerszy od FSOwskiego całej obudowy nie wypełnił, a miał w niej siedzieć "na wcisk". Musiałem też zrobić otwór w przegrodzie czołowej bo wyloty rurek są inaczej i zmienić węże doprowadzające wodę. Jeden z nich jest rurką kupioną na metry, a drugi to oryginalny FSO od modelu z zaworkiem przy grzejniku. W Ładzie oryginalnie są przykręcone zawór w jednym miejscu, a w drugim rurka zagięta pod kątem 90 stopni. U mnie zamiast zaworu jest ta zagięta rurka, a zamiast zagiętej kawałek prostej + przewód z zagięta końcówką oryginalny FSO. Ogrzewanie reguluje sie oryginalnym zaworem co niestety nie za dobrze działa, bo on ma takie skokowe działanie i trudno grzanie ustawić. Po mieście to to jeszcze działa całkiem nieźle i trzeba dmuchawę włączać, ale na trasie jest gorzej. Naturalny przepływ powietrza jest tak duży, że nawet przy zaworku ostawionym na absolutne minimum i temperaturze na zewnątrz 10-15 stopni mrozu można auto prowadzić w kąpielówkach. Muszę pokombinować z jakimś innym zaworem, ale przynajmniej nie marznę. Minusem jest to, ze po przeróbce przestał mi się dogrzewać silnik, za to ogrzewanie działa już po paru minutach od ruszenia gdy wskazówka dojdzie do 50 stopni. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-02-21 19:40:28 Niedobrze że silnik jest niedogrzany,musisz coś z tym pokombinować. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-02-21 21:57:39 U mnie nawet z gąbką było zimno. Zresztą ta gąbka to powinna być tam fabrycznie, bo w moim DFie kombi była. W Poldku miałem zapchaną nagrzewnicę, która grzała tylko częścią, a przepłukanie pomagało na 20min. Dokonałem wymiany ponieważ po Ładzie został mi grzejnik, a szkoda mi było kasy na nowy z FSO.
|
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2004-03-24 11:14:41 Cześć!
Właśnie spotkała mnie nie miła przygoda... otóż wyjeb... (popsuł) się zawór od nagrzewnicy, mam małe akwarium w aucie. Podpiąłem, na szybko zamiast nagrzewnicy reduktor i dojechałem do domu. Zaraz się zabieram za dłubanie, mam tylko jedno pytanie. Bo nie mogę tego nigdzie sprawdzić, może ktoś wie? Jaki jes kierunek przepływu płynu chłodzącego w scierce, chodzi mi o kierunek przepływu przez nagrzewnicę, bo tego w książce od Sierry nie ma??? Powiem, tak ... jeden przewód był podłączony do pompy a drugi do kolektora ssącego?? Na mój gust, z kolekrora powinien iść gorący płyn?? Dzięki z góry, mam nadzieję że nic nie pomieszałem. Pozdrawiam. |
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2004-03-24 14:52:41 Właśnie wyjąłem nagrzewnicę z auta, no i się okazało, że niestety zrobiła się w niej dziura...
Więc mam jeszcze parę innych pomysłów. Czy da radę to zlutować? No i ile może kosztować nowa nagrzewnica do poloneza ze starą deską? Bo na szrocie, nie chcę kupować. |
dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2004-10-11 20:52:25 Kilka miesiecy temu mialem klopoty z ogrzewaniem, ale teraz jest wsumie O.K.
Aby poprawic skutecznosc ogrzewania do ukladu chlodzenia wlalem ocet aby odkamienic uklad.Po tym zabiegu zamontowalem zawor zwezajacy w uklad chlodzenia by zmniejszyc doplyw wody do parownika(mam podlonczony parownik rownolegle do nagrzewnicy).Na koniec mojej zabawy z ukladem grzewczym, przeplukalem sama nagrzewnice octem. Teraz pzy 5 st na zewnatrz w kabinie robi sie cieplo, ponad 20 stopni Oczywiscie moja prace zweryfikuje zima i prawdziwe mrozy ale i tak pewnie bedzie znacznie cieplej niz rok temu.A rok temu na trasie w 4 osoby przy -10 stopniowym mrozie mialem ok 8 stopni w kabinie. |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2004-10-11 21:30:10 Plukales sama nagrzewnice octem? Prawde mowiac u mnie tez jest slabe grzanie. Jak robilem przeglad po kupnie, to okazalo sie ze w silniku byla najzwyklejsza woda. Szkoda gadac o fachowcach ktorzy nalali do ukladu chlodzenia wody. |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-10-11 21:43:13 Umnie też mam ciepełko w zimie ale niezadawala mnie po jakim czasie. Pewnie narzekam bo za dużo jeżdziłem octavią ojca i tam dmucha dużo mocniej i aż parzącym powietrzem. W poldku nagrzewnica jest troche za mała , pozatym nawiewu na szybę nie można wyłączyć żeby mocniej wiało na pasażerów ( w większości samochodów gdy ustawiamy na pasażerów to nawiew na szybę się wyłącza a w poldkach niestety nie )
Zdał by się test coby można było porównać ogrzewania w naszych poldkach ( np mierzenie temp powietrza wydmuchiwanego przez nagrzewnice -ale żeby było sprawiedliwie to przy wyłączonym silniku ,max biegu dmuchawy z lewego nawiewu i przy zmierzonej temp. zewnętrznej ) Sprawdź jeszcze temperature parownika w zimie czy przypadkiem nie chłodzi się zbytnio z taką zwężką. |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-10-13 19:12:11 przed nadchodzacymi mrozami chcialem naprawic w swoim 125p "piecyk CO" kupilem nowy zaworek i uszczelke pod niego, ale sie zdziwilem (gumowych juz nigdzie nie ma) mianowice uszczelka ta jest wykonana z korka, i takie jest moje pytanie, poniewaz nie jest to gumokorek to czy mozna ja posmarowac silikonem zeby sie przykleila do zaworu i nagrzewnicy? |
CAr Ford Focus 1.4 16V Silniczek śmiga po lesie :) | 2004-10-13 19:20:22 Ja muszę przy wymianie borygo wymienić zaworek w nagrzewnicy. Apropo ile taki zaworek może kosztować, no i czy robota jest łatwa. |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-10-13 19:55:36 u mnie w miescie fabryczny zaworek starego typu (montowany na nagrzewnicy) kosztuje 26zł a ten do caro (montowany na wsporniku przy glowicy) 30zł
w przypadku caro wymiana to latwizna a przy starszych poldkach i chyba wczesnych caro (z metalowym podszybiem) trzeba rozebrac nagrzewnice i jest troche roboty |
Daro75 Polonez Atu Plus GSI Wawa | 2004-10-13 20:34:11 Witam
Dwa dni temu zauważyłem że coś mi słabo grzeje w środku wymieniłem wczoraj termostat na angielski podobno dobry i dalej słabo grzeje choć co jakiś czas zaczyna być ok a jak zgasze silnik i uruchomie po jakimś tam czasie sytuacja się powtarza. Jeżdże od nowości na płynie 6 rok Atu GSI i zdarzyło się to po raz pierwszy. Dziś przepłukałem układ chłodzenia i dalej nic. Fakt że podobno trzeba odkręcić jakąś śrubę przy bloku ,ale nie wiem gdzie ona jest a odkręciłem tylko przy chłodnicy i ładnie płyn zleciał. aha do nagrzewnicy idą dwie gumy jedną mam gorącą a drugą nie Czy tak ma być czy może nagrzewnica już do wymiany pomocy co robić!!!!!!! pozdr |
dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2004-10-14 21:17:14 Temp parownika bede sprawdzal co jakis czas.
Nadal wystepuje troche dziwna przypadlosc ze jak jade bez wlonczonej dmuchawy to jakby zimniejsze powietrze wpadalo do kabiny.Wlonczenie dmuchawy powoduje odrazu wzrost tem powietrza. |