Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-03-19 11:25:39 wkręcaj bez niczego, tylko dobrze dokręć i to wystarczy |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2004-03-31 21:38:34 Chyba masz rację - zwracam honor, moja pomyłka. Wynika z tego, że mam dobre wskazania.
Polecam stronkę: link |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2004-05-04 16:56:11 Sonda do rovera kosztuje 255 zl. Pytalem dzis w sklepie, bo jak narazie wszystko wskazuje na to, ze mi padla. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-05-04 16:57:38 a czy do roverka nie bedzie pasowac sonda od jednopunkta boscha, chybą trzeba wtyczke przerobić i powinna być dobra |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2004-05-04 16:59:58
A ile przewodow wychodzi z sondy od jednopunktowego boscha, bo od rovera wychodza 4? |
predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-05-04 17:06:35
Moje uwagi: Ad 1. Pewnie, że wymaga określonego ciśnienia i temperatury stąd konieczność relokacji sondy po wywaleniu katalizatora, w celu zapewnienia jej poprawnych warunków pracy-temp i ciśnienie spalin. Sonda mierzy koncentrację atomów tlenu w spalinach i jest swojego rodzaju ogniwem zasilanym tlenem, który podlega dyfuzji w ceramicznym rdzeniu sondy i działa jak elektrolit w akumulatorze. Ad 2. Komp jest w pewnych warunkach ( typowo tryb awaryjny oraz chwilowe zaburzenia sygnału sondy) w stanie podstawić sobie sygnał z sondy wartością stałą typowo 0,45-0,55V. Oscyloskop jest o tyle lepszy, że wykrywa tzw próbkowanie sondy przez kompa, co ma charakter szybkich zmian napięcia nie do wykrycia multimetrem niezaleznie od jego typu. Brak próbkowania nawet przy dobrym napieciu z sondy oznacza jej usterkę. Ja miałem taką w GlI i po wymianie na sondę zamiennik z NTK-Japan, wyraźnie napięcie chodzi nawet na zwykłym mulimetrze z marketu za 20 zeta. Ale najlepiej widac to na oscyloskopie, mam C-94 (ruski) i robię nim dwie rzeczy w autach - prostowniki alternatora i sondy. Polecam. PS po edycji: Bosch stosuje czteroprzewodowe sondy w Monomotronicu MA 1,7 takim jak w poldku. [ wiadomość edytowana przez: predki dnia 2004-05-04 17:10:00 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-05-05 15:38:07 Witam
Prędki, a czy robiłeś może jakieś pomiary gdzie tą sondę najlepiej przenieść po wywaleniu kata? Co prawda nie zauważyłem u siebie jakichś większych różnic, poza bardziej stabilnymi wskazaniami (ale nie stałymi ) przed i po wywaleniu katalizatora, ale lubię wiedzieć. |
Roverek wwa | 2004-05-05 22:39:04
|
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-05-06 07:34:21 Cześć.
Roverek, a po jakim czasie/przebiegu (od wywalenia kata) padła Ci sonda. A może po prostu się już skończyła ze starości. Z tego co mi wiadomo to sonda ma wytrzymać ok. 100 kkm, podobnie jak katalizator. |
Roverek wwa | 2004-05-06 10:24:21
|
Radzio75 Polonez caro + Warszawa | 2004-05-06 10:30:12 Jesli chodzi o zbyt wysokie obroty biegu jałowego to również moze być winien silnik krokowy lub to czarne coś co odwala jego robotę przy bosch gli (miałem taki przypadek osobiście wymiana sondy dała nic, dopiero wymiana tego ustrojstwa dała oczekiwany efekt) |
Wodnik16v Kobyłka | 2004-05-12 22:21:05 Cze, muszę wymienić w moim roverku sonde, mam drugą (4 kable) bodajże od GSI podobno pasuje tylko jest jeden problem inna wtyczka. Są cztery kable - czarny, szary i dwa białe i teraz moje pytanko czy sposób połączenia białych ma znaczenie czy trzeba je poprostu połączyć i będzie cacy......??? |