Ukl.chlodzenia - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko?
Czy w DF odpowietrza sie ukł. chodzenia i ile płynu powino wejść do całego ukł, oczywiście z LPG?
  
 
Nowy termostacik i nie poznaje auta

Przy temp 0 st C silnik osiaga ~ 90 st po przejechaniu 2,5 km nastepnie temperatura spada o ~ 3 st C i powraca do ~ 88 -89 (wskazowka lekko nachodzi na kreske). Niezaleznie czy jade w sznurku 40 km/h czy 120 km/h jest ~88 st C

Termostat produkuje zaklad Termot; niebieskawe opakowanie, ne jego boczkach kopia certyfikatu ISO i jakosci dostaw od Fiata.

Jednak OLO mial racje - Polonez nie potzrebuje kartonika tylko sprawnego termostatu
  
 
Święte słowa. A jeżeli i niepomaga wymiana termostatu i oczyszczenie całego przelotu łacznie z odmuleniem nagrzewnicy i chłodnicy to pozostaje już tylko wirnik pompy wodnej. Bo moim zdaniem myśle ze może mieć ułamane łopatki i poprostu niemiesza odpowiednio płynu w obiegu.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
witam,
To teraz już wiem, że raczej prawie napewno mam problemy z termostatem, gdyż u mnie akurat silnik bardzo a to bardzo długo nagrzewa się, a wentylator to włącza się jak tak naprawdę muszę żyłować maszyne, przy normalnej jeździe to temp. wcale nawet nie podniesie się za bardzo. Rano jak jadę do roboty , a mam dokładnie 6,5 km to nawet gasząc silnik leci mi przy max. wentylatorze bardzo ledwie letnie powietrze..........

włśnie dzisiaj wymieniłem termostat i szlag mnie mało co nie trafił , bo dalej jest tylko bardzo ledwie ciepło....

[ wiadomość edytowana przez: bernii dnia 2003-12-15 19:53:36 ]
  
 
kurde mialem dzisiaj awarie maszyny (chyba zabardzo sie cieszylem z jazdy na kolektorze gsi) , a mianowicie pierdzielnal mi waz laczacy glowice z nagrzewnica, nie wiem kiedy sie to stalo ale wydobywajaca sie pare zauwazylem dopiero na skrzyzowaniu kolo bloku (ale chyba wtedy musialo pojsc bo trudno czegos takiego nie zauwazyc), przejechalem jeszcze z 350m pod blok i zgasilem sprzeta i patrze pekniety po obwidzie tuz nad krawedzia tej rurki wystajacej z glowicy.

Potem jak kumpel ruszyl weza i sie urwal do konca. Wlasnie jedynymi wezami jakich nie zmienilem byly do nagrzwnicy i do podgrzeania kolektora ssacego, kto by przypuszczal ze to pierdzielni tym bardziej ze nei wiem od czego. Czy silnik gibie sie czasami na boki tak by waz byl wyginany raz w lewo raz w prawo? bo akurat pekl nad tym krućcem wystajacym z glowicy, a i jeszcze na lini odcisku po starym zacisku

Nie wiem czy cos sie nie zjebalo jak jechalem pod blok, mam nadzieje ze sie nic tam nie przygrzalo. Sadze ze nic sie nie stalo, ale nigdy nie mialem takiego przypadku tym bardziej ze przejechalem jeszcze te 350m.

Niewiecie moze ile kosztuje fabryczny waz do nagrzewnicy?

Bo jak narazie wydech i hamulce wydarly z kieszeni ostatnie grosze i nie wiem ile pozyczyc.


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-15 20:40:58 ]
  
 
u nas to sie kupuje na metry... dosc drogo 16zł/m, ale metr wystarcza na pół samochodu
  
 
nie no nie usiedze jutro na wykladach, normalnie ta sprawa mi nie daje spokoju, najbardziej sie boje ze przegrzlem pierscienie... bo weza jutro kupie fabrycznego , nie wiem tylko czy pompa mi calego plynu nie wysiorbala bo zostalo mi tylko pol baniaka borygo...

dzizus tak to jest, jak cos jest zadobrze to zawsze sie musci zepsuc
  
 
Cytat:
2003-12-15 22:18:04, SPAjK pisze:
u nas to sie kupuje na metry... dosc drogo 16zł/m, ale metr wystarcza na pół samochodu



Taki wężyk profilowany kosztuje prawie tyle co metr takiego, o którym pisze Spajk (też u nas ) Ale na razie jeszcze mnie stać.
  
 
Cytat:
2003-12-10 22:42:39, road_runner pisze:
(...)
Jednak OLO mial racje - Polonez nie potzrebuje kartonika tylko sprawnego termostatu



...średnio co pół roku
  
 
Cytat:
2003-11-07 16:26:52, WhitePower pisze:
mam problem z moim ukl.w roverze otoz temp. jest powyzej 90C ale nie wlacza sie wentylator, gorna rura jest ciepla natomiast dolna zimna.Jak sprawdzic czy to polecial termostat?(wymieniany w styczniu)...i jak sprawdzic czy to pompa, czy moze czujnik ktory jest podpiety bezposrednio do chlodnicy(taki z lewej str.)?

jakby ktos mial podobny porblem: u mnie cos sie stalo z nagrzewnica i woda nie przechodzila trzeba bylo tylko pod cisnieniem wypchnac u juz dziala takze diagnostyke zrobilem dobra.
  
 
Skutki awarii usuniete. Fabryczny waz kosztuje 12,50. Przyczyna awari byl ch... prywaciarski waz nadwyrezony w czesci nakladanej na krociec glowicy, do tego zamkniety zawor nagrzewnicy zrobil swoje, jak jezdzilem na wlaczonym ogrzewaniu to jakos bylo spokojnie choc jak juz w piatek zakladalem nowy kolektor to zauwazylem w okolicy weza ze jest mokro ale pomyslalem ze to wina deszczu i gdzies mi tam na padalo.

A teraz pytanko do publicznosci:
- Gdzie przeplywa plyn chlozdniczy gdy sie zamknie zawor nagrzewnicy? Czy calyczas napiera na zawor i w razie lipnego weza waz peka? czy moze plynie przez termostat do pompy (maly obwod) lub do chlodnicy jak termostat otworzy przeplyw(duzy obieg)?
  
 
no wlasnie ja wymienialem 2 tyg temu termostat na 88 stopni (rover 1.4). myslalem ze to pomoze - a jednak gucio! nie chce zlaapac temp. nieraz nawet po 20 km. co moze byc? chlodnica w 3/4 przyslonieta...znowu termostat? Ile kosztuje i gdzie w w-wie moge kupic takowy dzialajacy za rozsadne pieniadze. Przyp. ze to rover. dzieki bardzo. pozdr.
  
 
aha i zastanawiam sie gdzie wpiac sie z parownikiem w ukl. chlodzenia chodzi mi o konkretny waz. bo ja sie wpielem zaraz z wyjscia termostatu (chyba nawet przed nim....) sorry ze w dwoch postach. dziekówa.
  
 
Cytat:
2003-12-19 15:54:44, Micus pisze:
no wlasnie ja wymienialem 2 tyg temu termostat na 88 stopni (rover 1.4). myslalem ze to pomoze - a jednak gucio! nie chce zlaapac temp. nieraz nawet po 20 km. co moze byc? chlodnica w 3/4 przyslonieta...znowu termostat? Ile kosztuje i gdzie w w-wie moge kupic takowy dzialajacy za rozsadne pieniadze. Przyp. ze to rover. dzieki bardzo. pozdr.

warto kuic oryginal! 60 zeta i masz po prbolemie...kurcze a ja sie denerwowalem ze moj po 5 km dopiero lapie temp ale co masz na mysli temp>bo u mnie na 90C dochoidz tylko przy robieniu baczkow tak to sie utrzymuje ok 78-85C.Moze najpierw sprawdz termostat...zalatw sobie termometr do 100C i sprawdz czy sie otwiera
  
 
panowie mam prosbe zobaczcie u siebie w roverkach jak macie wpiety parownik bo ja ni cholery nie moge sobie z tym poradzic... dzieki pozdr.
  
 
Przepraszam wpiety pod co???
Mozna wiecej szczegołow!!!????
  
 
Z wyjścia termostatu?? Czyli parownik jest podgrzewany dopiero po otwarciu się termostatu?? To chyba nie jest najlepsze miejsce.
  
 
Reduktor LPG najlepiej wpiąć w przewód wychodzący z głowicy - z tego względu, że jest on najszybciej nagrzany.
  
 
Ja mam wpięty pod nagrzewanie kolektora-parownik dostaje ciepło najszybciej
  
 
Ale z tego co wiem to w kolektorze dohc nie ma serynie krucca. Mozna go czywiscie dorobic.