Check Engine

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zapala Mi sie lampka check engine w czasie jazdy i spadaja troche obroty, zdarza sie to zadko i nie wiem co to moze byc, jak ktos moze Mi pomoc to prosze. Jeszcze mam problem bo wywala Mi caly czas bezpiecznik od tylnego ogrzewania szyby.

Darecki

[ wiadomość edytowana przez: Darek34 dnia 2002-11-03 20:39:27 ]
  
 
Witaj

Jeżeli to się dzieje w czasie jazdy na LPG to za bardzo bym się tym nie przejmował - poprostu jest to wynik błędnego odczytu sondy lambda - proponuję przeczytać świetny artykuł o tym w naszym dziale FAQ - na pisany przez Mrozka.

Jeżeli dzieje się to podczas jazdy na benzynie to nie pozostaje Tobie nic innego jak podjechać do ASO na komputer i sprawdzić przyczynę - dostaniesz zapis błędów jakie wykrył "komp" w polonezie - napewno przyczyną jest zwarcie skoro piszesz o wyskakującym bezpieczniku może zacznij od tego
  
 
WITAM.
OBA PRZYPADKI MOGA MIEC POWIAZANIE - MOZE MASZ ZWORKE NA OGRZEWANIU, SPRAWDZ KABELKI MOZE GDZIES PRZY KLAPIE PRZYCIALES ?
POZDRAWIAM
SILAN
  
 
Zwarcie w ogrzewaniu tylnej szyby, odczytywane błędnie przez komp jako sygnał z sondy lambda.........)


Pozdrawiam Cosmo
  
 
Proponuje pojezdzic bez bezpiecznika tylniej szybki i zaobserwowac czy bedzie to nadal wystepowac, jesli nie to znaczy ze musisz szukac usterki w obwodzie tylniej szyby.
  
 
WItam
Poonez Atu Plus wielopunktowy wtrysk.
Pytanko - czy jak zapali mi sie check engine to po podłączeniu samochodu do komputera zawsze powinny pojawic sie jakies błędy?
Chodzi o to że zdarza mi sie że zapali się czasem kontrolka silnika, która gasnie dopiero po wyłączeniu samochodu. Po włączeniu już sie nie swieci, dopiero po jakims czasie zdarzy jej sie zaswiecic i ponownie swieci do wyłączenia autka.
Podjechalem z tym na komputer. Kontrolka w trakcie kontroli nie swieciła się - wiadomo - samochód był zgaszony przed podłączeniem kompa. Kontrola nie wykryła żadnych błędów.
Czy to możliwe? Jak długo komputer poldka (wtrysk delphi) pamięta błędy, i czy jak zaświeci się kontrolka silnika to na 100% powinien być jakis błąd? Może te matoły z diagniostyki źle coś pomierzyły/podłączyły?

pozdrówka

unky

ps. zastanawiam sie nad takim rozwiązaniem - pojezdzic troche bryką, zapali się kontrolka, pojechac na diagnostykę z zapaloną kontrolką, podłaczyć kompa do zapalonego samochodu, kontrolka bedzie sie cały czas swiecic, to może pokaze jakis błąd? Co wy na to? Mozna podłączyc kompa do zapalonego samochodu?
  
 
Błędy zapisują się napewno, także przy odczycie powinno wykazać co było przyczyną zapalenia się kontrolki, a tego może być sporo, jeżeli masz LPG to poczytaj trochę w naszym FAQ

Komputer podłącza się tylko gdy samochód jest na chodzie.

  
 
Ja u siebie sam diagnozuję.Zwieram Zaciski A i B w kostce wychodzącej z kompa no i pozostaje odczytać kod błędu z kontrolki
  
 
Z tą samodiagnostyką to różnie bywa. Ja mam gli (abimex) na gazie bez kompa i zapala się czasami kontrolka, wiadomo o tym, ale jak zrobiłem zworke między stykami to wukazywało tylko kod błądu 12 (czujnik prędkości obr) a powinien coś jeszcze pokazywać a niepokazywał. Tak więc to rużnie bywa z tym zapamietywaniem kodów przez ECU
  
 
po pierwsze
powinno sie tak robic zeby odpalac po wlaczeniu a nie wlaczac (kompa) przy odpalonym
napisalem powinno bo ja osobiscie nie zawsze przestrzegalem prosedury a nigdy nie malem problemow z odczytem dopoki nie padl kabelek
po drugie
to ze nie miales kodu bledu moze rowniez byc spowodowane tym ze odlaczales akumulator z tego co wiem sa kody chwilowe ktore nie sa pamietane ale raczej nie w poldkach
po trzecie
p silnikach GSI reczny odczyt kodow jest niemozliwy tam nie ma opcji "wolnego przesylania"
Po czwarte
jak ktos moze szukal progsow do diagnostyki to pewnie znalazl ) wiec jak ma laptopa to niepotrzebnie placil za diagnostyke komputerowa
po 5
nawet jezeli sa znane okolicznosci powstawania bledow to proba statyczna nie zawsze wykaze co i jak sie dzieje


Wiec laptopy w dlonie do sklepu elektronicznego-koszt wykonania kabla to gora 10 zeta (nie mowie o boschach ) i nic tylk jezdzic i diagnozowac
  
 
Ja zwierałem styki A i B złącza aldl. Ja w te kody to do konca nie wierze (przynajmniej w moim a mam 1.6 gli na abimexie). Jak juz wcześniej napisałem jeżdze na gazie (inst. bez kompa) i zapala się check engine to auto diagnostyka powinna to wykazać a tak nie jest, po drugie jak miałem kłopoty z odpalaniem na zimno to ECU nic nie wykazywało ( a powinno, przynajmniej mi się tak wydaje), objawy wskazywały na czujnik temp silnika więc go wymieniłem i kłopoty z rozruchem na zimno mineły.
Z mojego doświadczenia jak pracowałem jako mechanik to miałem taki przypadek Fiata SC 900 na wtrysku. Silnik pracował na biegu jałowy normalnie aż do chwili załączenia się wentylatora, w tedy obroty gwałtownia spadały aż do zgaśnięcia silnika. Check engine nie zapalało się. Moim podejrzeniem był silnik krokowy więc go wymieniłem wkładając z innego cienkiego i wszystko wróciło do normy.
Tak więc nie wszystkie usterki są wykrywane przez ECU a powinny być ujawniane na tablicy wskaźników (przynajmniej taka jest założenie układów autodiagnostyki w elektronicznych układach wtryskowych)
  
 
Cytat:
2002-12-03 13:58:44, rdt pisze:
po trzecie
p silnikach GSI reczny odczyt kodow jest niemozliwy tam nie ma opcji "wolnego przesylania"


Bzdura - jest to tak samo możliwe jak w abimexie - abimex i Multec mają komputery tej samej firmy: DELCO i takie samo złącze diagnostyczne. Tylko kodów jest więcej. A sprawdza się to tak samo tzn. zwierajac styki A i B w złączu diagnostycznym ALDL i obserwując błyski lampki z symbolem silnika - w plusie zastąpiła ona słynną "Check Engine".
Tylko trzeba umnieć znaleźć to złącze - w abimexie wisi sobie obok komputera za deską rozdzielczą ( dokładnie: schowkiem ) a w MPI komputer z kabelkiem jest pod siedzeniem pasażera.

Odczytu w ten "domowy" sposób nie da się natomist wykonać jednopunkcie boscha (plus).
  
 
Sama złączka w GSI jest dokładnie za schowkiem przed pasażerem. Trzeba się schylić troszkę, wsadzić rękę "w instalacje" w rejonie nagrzewnicy, pogrzebać i po jakimś czasie się uda wymacać. Ale wiązka jest krótka, ledwie pozwala wyciągnąć wtyczkę na światło dzienne.
  
 
Mrozek z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy ale niestety wlasnie w wielopunkcie probowalem co prawda tylko w 3 roznych odczytac i co ???
I dupa zbita
Mozesz mi to wytlumaczyc ??
Firma DELCO robi owszem oba kompy ale to wcale nie oznacza unifikacji
Swiadczy chociazby o tym fakt ze wielopunkt ma zdolnosci adaptacyjne natomiast Abimex ich nie posiada
Jezeli potrafisz mi to wytlumaczyc bede Ci bardzo wdzieczny
p.s. Udalo Ci się ręcznie odczytac kody w wielopunkcie ?

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2002-12-06 01:19:21 ]
  
 
jadąc z dużego pochylenia terenu jak i wjeżdżając pod stromą górę, zapala sie na chwil kontrolka check engine, pozatym nic i wszyściutko gra......dlaczego tak sie może dziać??
  
 
Sprawdź poziom oleju, może to być to choć wątpię. To dziwne
  
 
a szybko jedziesz??
Jedyne co przychodzi mi do glowy to czujnik cisnienia i zmiana atmosferycznego jezeli to bosch to teoria pada
  
 
olej jest idealnie, tzn. od zmiany do zmiany nawet grama nie trzeba dolewać i szybko na codzień raczej też nie jeżdże.......mysle że może po prostu czujniek jakoś głupieje w takich "ekstremalnych" sytuacjach może....
  
 
Sprawdź kody błędów jakie zapamiętał komputer – a musiał coś zapamiętać, bo zapalająca się kontrolka o tym świadczy. Zmostkuj styki A i B złącza diagnostycznego i policz cykle błysków lampki Check Engine – kody masz w Morawskim oraz w Trzeciaku. Kod będzie informował o niesprawności którejś z części układu wtryskowego. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić stan połączenia elektrycznego tej części – tzn. czy nie jest poluzowane złącze, naderwany kabelek lub zawilgocenie styków. Więc sprawdzić ciągłość kabelków, rozpiąć wtyczkę, psiknąć środek do wypierania wilgoci i na powrót złączyć. Zrestartować komputer – często potem problem się już nie pojawia.
Jak dalej będzie nie tak, to jeśli sprawia to jakieś problemy z autem, np. nierówną pracę, trudności z odpaleniem, duże zużycie paliwa – to chyba nic mądrego nie wymyślę – uszkodzoną cześć należy wymienić. Niektóre części można poczyścić – np. silniczek krokowy, lub kanał obejściowy przepustnicy, sondę można spróbować wykąpać w denaturacie – napisz więc co pokazał komputer, wtedy będziemy gdybać konkretniej. Ale jeśli nie wywołuje to żadnych skutków ubocznych to – moja bardzo subiektywna rada – olać to .
  
 
Tak dla pewności zresetuj kompa, może to coś pomoże?