Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SILAN Kia Carnival Skyline Lubin | 2002-11-03 20:45:03 WITAM.
OBA PRZYPADKI MOGA MIEC POWIAZANIE - MOZE MASZ ZWORKE NA OGRZEWANIU, SPRAWDZ KABELKI MOZE GDZIES PRZY KLAPIE PRZYCIALES ? POZDRAWIAM SILAN |
Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2002-11-03 23:35:28 Zwarcie w ogrzewaniu tylnej szyby, odczytywane błędnie przez komp jako sygnał z sondy lambda.........)
Pozdrawiam Cosmo |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-11-04 00:22:20 Proponuje pojezdzic bez bezpiecznika tylniej szybki i zaobserwowac czy bedzie to nadal wystepowac, jesli nie to znaczy ze musisz szukac usterki w obwodzie tylniej szyby. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2002-11-29 17:06:28 Ja u siebie sam diagnozuję.Zwieram Zaciski A i B w kostce wychodzącej z kompa no i pozostaje odczytać kod błędu z kontrolki |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2002-11-29 17:15:22 Z tą samodiagnostyką to różnie bywa. Ja mam gli (abimex) na gazie bez kompa i zapala się czasami kontrolka, wiadomo o tym, ale jak zrobiłem zworke między stykami to wukazywało tylko kod błądu 12 (czujnik prędkości obr) a powinien coś jeszcze pokazywać a niepokazywał. Tak więc to rużnie bywa z tym zapamietywaniem kodów przez ECU |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2002-12-03 13:58:44 po pierwsze
powinno sie tak robic zeby odpalac po wlaczeniu a nie wlaczac (kompa) przy odpalonym napisalem powinno bo ja osobiscie nie zawsze przestrzegalem prosedury a nigdy nie malem problemow z odczytem dopoki nie padl kabelek po drugie to ze nie miales kodu bledu moze rowniez byc spowodowane tym ze odlaczales akumulator z tego co wiem sa kody chwilowe ktore nie sa pamietane ale raczej nie w poldkach po trzecie p silnikach GSI reczny odczyt kodow jest niemozliwy tam nie ma opcji "wolnego przesylania" Po czwarte jak ktos moze szukal progsow do diagnostyki to pewnie znalazl ) wiec jak ma laptopa to niepotrzebnie placil za diagnostyke komputerowa po 5 nawet jezeli sa znane okolicznosci powstawania bledow to proba statyczna nie zawsze wykaze co i jak sie dzieje Wiec laptopy w dlonie do sklepu elektronicznego-koszt wykonania kabla to gora 10 zeta (nie mowie o boschach ) i nic tylk jezdzic i diagnozowac |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2002-12-03 23:31:39 Ja zwierałem styki A i B złącza aldl. Ja w te kody to do konca nie wierze (przynajmniej w moim a mam 1.6 gli na abimexie). Jak juz wcześniej napisałem jeżdze na gazie (inst. bez kompa) i zapala się check engine to auto diagnostyka powinna to wykazać a tak nie jest, po drugie jak miałem kłopoty z odpalaniem na zimno to ECU nic nie wykazywało ( a powinno, przynajmniej mi się tak wydaje), objawy wskazywały na czujnik temp silnika więc go wymieniłem i kłopoty z rozruchem na zimno mineły.
Z mojego doświadczenia jak pracowałem jako mechanik to miałem taki przypadek Fiata SC 900 na wtrysku. Silnik pracował na biegu jałowy normalnie aż do chwili załączenia się wentylatora, w tedy obroty gwałtownia spadały aż do zgaśnięcia silnika. Check engine nie zapalało się. Moim podejrzeniem był silnik krokowy więc go wymieniłem wkładając z innego cienkiego i wszystko wróciło do normy. Tak więc nie wszystkie usterki są wykrywane przez ECU a powinny być ujawniane na tablicy wskaźników (przynajmniej taka jest założenie układów autodiagnostyki w elektronicznych układach wtryskowych) |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-12-04 18:40:16
Bzdura - jest to tak samo możliwe jak w abimexie - abimex i Multec mają komputery tej samej firmy: DELCO i takie samo złącze diagnostyczne. Tylko kodów jest więcej. A sprawdza się to tak samo tzn. zwierajac styki A i B w złączu diagnostycznym ALDL i obserwując błyski lampki z symbolem silnika - w plusie zastąpiła ona słynną "Check Engine". Tylko trzeba umnieć znaleźć to złącze - w abimexie wisi sobie obok komputera za deską rozdzielczą ( dokładnie: schowkiem ) a w MPI komputer z kabelkiem jest pod siedzeniem pasażera. Odczytu w ten "domowy" sposób nie da się natomist wykonać jednopunkcie boscha (plus). |
loco Polonez Kombi Wrocław | 2002-12-04 18:58:06 Sama złączka w GSI jest dokładnie za schowkiem przed pasażerem. Trzeba się schylić troszkę, wsadzić rękę "w instalacje" w rejonie nagrzewnicy, pogrzebać i po jakimś czasie się uda wymacać. Ale wiązka jest krótka, ledwie pozwala wyciągnąć wtyczkę na światło dzienne. |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2002-12-06 01:14:06 Mrozek z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy ale niestety wlasnie w wielopunkcie probowalem co prawda tylko w 3 roznych odczytac i co ???
I dupa zbita Mozesz mi to wytlumaczyc ?? Firma DELCO robi owszem oba kompy ale to wcale nie oznacza unifikacji Swiadczy chociazby o tym fakt ze wielopunkt ma zdolnosci adaptacyjne natomiast Abimex ich nie posiada Jezeli potrafisz mi to wytlumaczyc bede Ci bardzo wdzieczny p.s. Udalo Ci się ręcznie odczytac kody w wielopunkcie ? [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2002-12-06 01:19:21 ] |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-02-19 17:19:09 Sprawdź poziom oleju, może to być to choć wątpię. To dziwne |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2003-02-19 19:25:23 a szybko jedziesz??
Jedyne co przychodzi mi do glowy to czujnik cisnienia i zmiana atmosferycznego jezeli to bosch to teoria pada |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-02-19 21:23:29 Sprawdź kody błędów jakie zapamiętał komputer – a musiał coś zapamiętać, bo zapalająca się kontrolka o tym świadczy. Zmostkuj styki A i B złącza diagnostycznego i policz cykle błysków lampki Check Engine – kody masz w Morawskim oraz w Trzeciaku. Kod będzie informował o niesprawności którejś z części układu wtryskowego. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić stan połączenia elektrycznego tej części – tzn. czy nie jest poluzowane złącze, naderwany kabelek lub zawilgocenie styków. Więc sprawdzić ciągłość kabelków, rozpiąć wtyczkę, psiknąć środek do wypierania wilgoci i na powrót złączyć. Zrestartować komputer – często potem problem się już nie pojawia.
Jak dalej będzie nie tak, to jeśli sprawia to jakieś problemy z autem, np. nierówną pracę, trudności z odpaleniem, duże zużycie paliwa – to chyba nic mądrego nie wymyślę – uszkodzoną cześć należy wymienić. Niektóre części można poczyścić – np. silniczek krokowy, lub kanał obejściowy przepustnicy, sondę można spróbować wykąpać w denaturacie – napisz więc co pokazał komputer, wtedy będziemy gdybać konkretniej. Ale jeśli nie wywołuje to żadnych skutków ubocznych to – moja bardzo subiektywna rada – olać to . |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-02-19 21:29:26 Tak dla pewności zresetuj kompa, może to coś pomoże? |