Check Engine - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
witam wszystkich i odrazu proszê o pomoc w moim polonezie nagle zaswieci³o sie na desce rozdzielczej '" czac angin'' i samochod zaczol okropnie wyæ wcale nie zchodzi z obrotow akontrolka na desce rozdzielczej nie gasnie
  
 
Silniczek krokowy siê zacia³ w otwartym po³o¿eniu. Wymontuj przemyj (tylko delikatnie) posmaruj np wd40 i zamontuj. Dok³adny opis znajdziesz na forum (U¿yj wyszukiwarki)
  
 
OK
Zakladam ze masz poldka GLI abimexa
-wiec silniczek krokowy znajduje sie w zespole przepustnicy od strony silnika troszke z tylu
Najczê¶ciej jest on koloru czarnego i najczê¶ciej jest on montowany na ¶ruby imbusowe
  
 
Witam wszystkich,jestem tutaj nowy.
Mam ma³y problem(a mo¿e i du¿y) z moim nowym nabytkiem a mianowicie podczas jazdy zapala mi siê kontrolka z rysunkiem silnika(chyba to siê nazywa check engine) i po jakich¶ 10 sekundach ga¶nie.Poza tym niema ¿adnych objawów.Zaznaczam ¿e niema instalacji LPG.
Drugi problem jaki z nim nam to niedzia³a mi ustawienie nawiewów szyba,¶rodek,dó³.Slysza³em ¿e to dzia³a na podci¶nienie i w³a¶nie co¶ syczy z lewej strony przy nadkolu ale niewiem czy to ma jaki¶ z tym zwi±zek(a wczoraj jeszcze wszystko dzia³a³o ok).
Z góry dziêkujê za pomoc
Bartek P

[ wiadomo¶æ edytowana przez: BIA£Y dnia 2004-10-20 13:56:40 ]
  
 
Zdaje siê, ¿e problem lampki check engine i syczenia pojawi³ siê jednocze¶nie? Sprawd¼ czy nie spad³a rurka od zbiorniczka podci¶nienia lub czy nie przedziurawi³a siê (przetar³a, spad³a) rurka id±ca do poch³aniacza par paliwa-w³a¶nie jest w nadkolu lewym. Silnik dostaje teraz tzw fa³szywe powietrze, koputer zg³upia³ (za uboga mieszanka-sygna³ z sondy lambda mimo ci±g³ego jej wzbogacania) a dodatkowo podci¶nenie jest za ma³e ¿eby dzia³a³y si³owniki nagrzewnicy. Jak z hamulcami? Peda³ nie stwardnia³? mo¿e trzeba teraz mocniej deptaæ?
  
 
Na hamulec ¿eczywi¶cie trzeba mocniej deptaæ ale jak bylo wcze¶niej to niewiem bo dopiero wczoraj kupi³em samochód.A jak siê dostaæ do tego wê¿yka trzeba nadkole odkrêcac ?.
Wydaje mi sie te¿ ¿e za du¿o paliwa spala ale tego jeszcze niewiem bo wska¿nik wskazuje jak mu siê podoba.
  
 
Cytat:
2003-11-08 14:46:50, PLBartek pisze:
Na hamulec ¿eczywi¶cie trzeba mocniej deptaæ ale jak bylo wcze¶niej to niewiem bo dopiero wczoraj kupi³em samochód.A jak siê dostaæ do tego wê¿yka trzeba nadkole odkrêcac ?.
Wydaje mi sie te¿ ¿e za du¿o paliwa spala ale tego jeszcze niewiem bo wska¿nik wskazuje jak mu siê podoba.


Wszystkie wê¿yki podcisnienia masz w komorze silnika i tam sprawd¼. na ¶ciance grodziowej silnika sprawd¼ po³±czenia przy tzw. "gruszce" (taka czarna kula), zobacz wê¿yk od podcisnienia do serwa przy pompie hamulcowej. Otwórz maskê i ponas³uchuj, posprawdzaj.

A na du¿e spalanie polecam instalacje LPG - bedzie tez du¿o pali³ - ale taniej
  
 
Jeszcze mozesz sprawdzic czujnik ktory jest podlaczony do filtra powietrza czy dobrze styka, bo jak jest odlaczony to tez zapala sie kontrolka silnika.
  
 
Witam serdecznie!
Z góry przepraszam, za d³ugi post ale poszukuje recepty na mój problem na forum (LPG rownie¿) od jakiego¶ czasu i nic. Mam Poloneza Caro 1.6 GLI z 1996 roku. Instalacja LPG Stefanelli z komputerem.
Chodzi o to, ¿e po nagrzaniu siê silnika do temperatury lekko poni¿ej 90 stopni zapala mi sie lampka check engine i niestety ju¿ nie ga¶nie. Po kolejnym odpaleniu znowu zapala sie po osi±gniêciu w/w temperatury. Zapala siê i na gazie i na paliwie. Sonda jest nowa. By³em u mechanika na kompie wyskakuje b³±d w³a¶nie sondy lambda, ale po wymianie na now± dzieje siê dok³adnie tak samo - wiêc chyba nie tu tkwi problem. Parownik by³ czyszcony dwa miesi±ce temu, filtr gazu wymieniony. Komputer by³ resetowany. Je¶li kto¶ jest w stanie pomóc - BÊDE WDZIÊCZNY!!! Z góry dziêkujê!!!

kod b³êdu to 13 - brak sygna³u z czujnika tlenu, ale jesli chodzi o sposob podlaczenia to bylo sprawdzane i wszystko niby jest ok. Wtyczki tez byly sprawdzane, cos mi sie wydaje, ze bede po prostu dopiywal: bylo spawdzane, bylo sprawdzane, bylo sprawdzane..... ale i tak w Was wierze!!!!
  
 
We¼ ¶wie¿utki kabelek, przylutuj do koñcówki starej sondy (obcinaj±c wtyczkê jak najdalej od sondy i dobrze izoluj±c po³±czenie) i poci±gnij go bezpo¶rednio do kompa ECM - byæ mo¿e wcinka gazowników rozlutowywuje/roz³±cza siê od ciep³a w silniku i ECM traci kontakt z sond± lambda.

Jak dobrze rozumiem, podczas uruchomienia i pracy na wolnych obrotach na zimnym silniku wszystko jest ok?
 
 
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ NUMER ³ ODCZYT NA ³ ³ ³ KOD ³
³ TESTU ³ EKRANIE LUB ³ U W A G I ³ WARTOSC NOMINALNA ³ USTERKI ³
³ ³ WARTOSC ³ ³ ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
07 PETLA silnik goracy, pracujacy PETLA ZAMKNIETA 13,44,45
ZAMKNIETA/ przy czesciowym obciaze-
OTWARTA niu i tø minimum 80øC,
przy obr. 1200 do 1600/min


ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ PROCEDURA TESTU ³ WARTOSC ³ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA ³
³ ³ NOMINALNA ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

P A T R Z F A Z A T E S T U N O 0 8
»ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ NUMER ³ ODCZYT NA ³ ³ ³ KOD ³
³ TESTU ³ EKRANIE LUB ³ U W A G I ³ WARTOSC NOMINALNA ³ USTERKI ³
³ ³ WARTOSC ³ ³ ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

08 CZUJNIK SONDY silnik goracy na pomiedzy 13,44,45
LAMBDA O2 wolnych obrotach 0,35 i 0,55 V

silnik na wolnych obr. zmieniajace sia
napiecie miedzy
0,1 i 0,9 V.
»ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ PROCEDURA TESTU ³ WARTOSC ³ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA ³
³ ³ NOMINALNA ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
Odlaczyc konektor sondy lambda silnik goracy, * przerwa lub zwarcie w
i zmierzyc przyrzadem aktualnie tø > 85øC przewodach sondy lambda.
generowane napiecie 0,35 - 0,5 V. * wadliwe dzialanie ECM.

* Uszkodzona sonda lambda.

Skasowac kod usterki w pamieci zmieniajace * Uszkodzona sonda lambda.
ECM, silnik goracy tø > 85øC. sie napiecie
0,1 i 0,9 V.

U w a g a:
Jezeli brak jest sygnalu z sondy lambda, moze to byc spowodowane jej
uszko-dzeniem z uwagi na pokrycie olowiem przy stosowaniu benzyny etylizowanej.
»ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ PROCEDURA TESTU ³ WARTOSC ³ PRZYCZYNY WADLIWEGO DZIALANIA ³
³ ³ NOMINALNA ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
SONDA LAMBDA

Dodatkowe przyczyny stalych
zanizonych wskazan sondy < 0,3 Volt

sprawdzic cisnienie paliwa przewod paliwa * uszkodzony regulator cisnienia
0,7 - 0,8 bar na wtryskiwaczu (TBI)

przewod powrot * zatkany/zanieczyszcony filtr
ny paliwa max. paliwa.
0,3 bar.
* uszkodzone lub urwane
polaczenie do masy na
kolektorze wydechowym.

* czujnik MAP (cisn. bezwzgl.)
usz-kodzony.
 
 
Moze nie mieæ emulatora sondy który oszukuje kompa z auta ¿e sondy nie ma, bo albo mi siê zdaje ale wtedy chyba sonda prze³±czana jest na kompa od gazu i mog± siê przez to dziaæ jaja, jak wiadomo sonda zaczyna dzia³aæ w odpowiedniej temperaturze i moze to byæ przyczyna, komp wcze¶niej nie pokazuje tego bo wie ¿e i tak nie dzia³a poprawnie i za³acza ja w odpowiedniej temperaturze. Ja przynajmniej tak to rozumiem, moze sie myle a moze nie, gazownikiem i mechanikiem nie jestem.
  
 
Dok³adnie jak napisa³ Mebig, sygna³ z sondy zaczyna byæ brany pod uwagê przez ECM dopiero jak temp. silnika przekroczy 68 st. C, wynika to z w³a¶ciwo¶ci sondy, z tym, ¿e we wtrysku bosha sondy s± podgrzewane od pocz±tku i tam w zasadzie teoretycznie pomiar spalin móg³by odbywaæ siê ju¿ po kilku sek. od uruchomienia silnika. W abimexach niestety tak nie jest i st±d dosyæ d³uga praca ECM w pêtli otwartej (bez sprzê¿enia z sond±), gdy¿ temp. silnika do pomiaru jest pobierana z czujnika w kolektorze ss±cym. Z autopsji wiem, ¿e zanim ten czujnik poda 68 st. C to temp. p³ynu - wska¼nik na desce, musi osi±gn±æ ok. 80 st. C Sam siê zastanawiam czy aby nie ma to wp³ywu na zwiêkszone zu¿ycie paliwa, bo jak wiadomo je¶li silnik pracuje w pêtli otwartej to ECM steruje wtryskiwaczem w sposób sta³y - bez korygowania czasu wtrysku, ale do gazu to chyba nie powinno mieæ znaczenia bo gazem steruje komp gazu, albo gaz jest ustawiany na wê¿ach do dolotu. Poza tym byæ mo¿e instalacja ma odciêcie wskazañ sondy i na gazie ECM krzyzczy brak sygna³u. To taka moja ma³a teoria.
Pozdrawiam - Danek
  
 
Danek, a czy nie jest tak, ze przypadkiem ECM to chce ok. 40 sekund pracowac w otwartej pêtli (por. powód b³êdu 45 i ignorowanie po tym czasie b³êdnie wskazuj±cej sondy?).

Co do kompów od gazu, to w Bedini jest tak, ¿e gazownia ca³y czas ma pod³±czony sygna³ lambda do swojego wej¶cia, za¶ prze³±czane to jest wyj¶cie z gazowni do komputera ECM - miêdzy sygna³em bezpo¶rednio z sondy a emulatorem sondy (jedn± z mo¿liwo¶ci jest bodaj¿e generator przebiegu prostok±tnego na timerze 555 )

A niektóre b³êdy mog± wychodziæ przy nagrzanym silniku... choæ o tym to dopiero bêdê siê uczy³ na swoim morotku, jak cos nowego siê dowiem to siê odezwê...
 
 
Robreg ja mam w³a¶nie instalkê z kompem BEDINI i ca³o¶c elektoniki tj komp steruj±cy, emulator sondy znajduj± siê w prze³±czniku bena/gaz, wiadomo jak czasami sie prze³±czy na gaz w nieodpowiednim momencie to zapala siê check engine.
gortz ma instalke która wszsystko ma w osobnych pude³kach i kto¶ tego nie za³o¿y³, mój wujek ma w 1.6 GLI gaz i emulatorka nie ma i tez mu sie tak zapala check engine jak u niego.
  
 
Robreg, zgadza siê. W lovato sygna³ sondy wchodzi na centralkê i tam dopiero jest puszczony bezpo¶rednio na ECM lub blokowany i podstawiany jest sygna³ emulatora w zale¿no¶ci od tego czy gaz czy benzyna. Jasne jest równie¿, ¿e nieprawid³owy sygna³ z sondy musi trwaæ okre¶lony czas (nie pamiêtam ju¿ ile sekund), ¿eby ECM to zarejestrowa³ jako b³±d. Natomiast co do rozpoczêcia pomiaru to opieram siê na Morawskim. Tam pisze, ¿e sygna³ sondy jest brany pod uwagê dopiero po otrzymaniu z czujnika temp. w kolektorze sygna³u o temperaturze 68 st. C. Z moich obserwacji wynika, ¿e rzeczywi¶cie tak jest, bo jak mia³em rozregulowan± gazowniê to sygna³ CHECK ENGINE zapala³ mi siê dopiero po solidnym podgrzaniu silnika, a jak tylko jego temp. spada³a poni¿ej 68 st. C to kontrolka gas³a i ECM przechodzi³ w pêtlê otwart±.
Natomiast do dzi¶ nie mogê poj±æ dlaczego p³yn w ch³odnicy ma ok. 80 st. C, a p³aszcz wodny w kolektorze ma czêsto poni¿ej 68. Nie jest to na pewno wina czujnika, bo po wymianie trzeciego siê wkurzy³em i sprawdzi³em jego charakterystykê w funkcji temperatury i wskazania by³y prawid³owe. Podejrzewam raczej, ¿e jest to wina podpiêcia parownika (jego ogrzewania) w ten obwód.
Co do emulatora to i owszem jest to pro¶ciutki uk³ad, który ma za zadanie wyrównaæ bardzo czasami chwiejne wskazania sondy przy pracy na gazie do w miarê zno¶nej warto¶ci. A tak na marginesie to ostatnio wywali³em kata i wstawi³em pierwszy t³umik i o dziwo wskazania sondy bardzo siê ustabilizowa³y, wiêc albo mia³em ju¿ dobrze padniêtego kata, albo katalizator w³a¶nie tak wp³ywa na spalanie gazu i po to emulatory w samochodach z katalizatorem. W tej chwili sonda u mnie podaje sygna³ w granicach 0,38 do 0,85 V nie zale¿nie od tego czy gaz czy benzyna (oczywi¶cie mierzone na sondzie, a nie na ECM). A spalanie mi spad³o do 13,5 po mie¶cie - króciutkie odcinki i 9 - 9,5 trasa.
  
 
Gortz, a robi³e¶ tak jak pisa³ Mebig? Tzn. przepina³e¶ przewód od sondy bezpo¶rednio pod ECM, z pominiêciem kompa od gazu?
  
 
To jest jedyny chyba moim zdaniem sposób, albo oni popieprzyli przy sk³adaniu elektroniki albo wogóle ta elektronika jest padnieta.
  
 
Od¶wierzam temat.

Mam Caro Plusa 1.6 GLI (BOSCH). Zacznê od tego ¿e na trasie daleko od domu zerwa³ mi siê pasek klinowy i aby go wymieniæ musia³em zdj±æ pasek od wspomagania (na rozrusznik). Po za³o¿eniu paska klinowego nie zak³ada³em paska od wspomagania (fatalny stan - straci³ parê zêbów przy zdejmowaniu, i brak czasu - ¶pieszy³em siê).

Po tej naprawie przy odpalaniu na benzynie za¶wieci³a siê kontrolka silnika i nie zgas³a . Zresetowa³em kompa i odpali³em na gazie i wsio by³o w po¿±dku ( kontrolka nie ¶wieci³a). Tak dojecha³em do domu.

Odpalam dzi¶ rano na benzynce a kontrolka znowu nie ga¶nie (pasek od wspomagania za³o¿ony). Jest jeszcze jeden objaw na benzynie przy odpalaniu ja mu gaz a on zdycha jakby paliwa nie dostawa³ ( filtr paliwa wymieniony pó³ roku temu)

W BOSCHU sam kodu sobiê nie sprawdzê - prawda to.

O co chodzi ? Czy to mo¿e byæ ten silniczek korkowy ?
  
 
Czo³em!
Mam 1.6 MPI (wielopunkt) z LPG. Zorientowa³em siê (po z³o¿eniu tylnej kanapy), ¿e po prze³±czeniu na LPG nadal pracuje elektryczna pompa paliwa. Postanowi³em j± "oszczêdziæ" i zrobi³em sobie dodatkowy wy³±cznik samej pompy paliwa. Teraz jak jade na LPG i wy³±czê pompê po 15 sekundach zapala siê kontrolka wtrysku. ¦wieci ca³y czas, dopóki nie za³±cze pompy. Silnik zachowuje siê prawid³owo - mimo zapalonej kontrolki. Wolne obroty s± OK, przyspieszenie itp równie¿. Na próbê przy za³±czonej pompie odpi±³em styki od czujnika temp. p³ynu ch³odz±cego i wtedy tez zapali³a siê kontrolka, a obroty skoczy³y do ok. 2200 obr/min, daj±c jednoznacznie sygna³, ¿e komputer wstryskowy przeszed³ na pracê awaryjn±.Czytam Wasze posty i sie zastanawiam, czy jak wy³±czam pompê paliwa i ¶wieci siê kontrolka wtrysku, to czy jest to ju¿ tryb pracy awaryjny, czy nie? Czy je¿d¿enie na LPG z wy³±czona pomp± paliwa mo¿e byc w jaki¶ sposób szkodliwe dla uk³adu wtryskowego?
Co Wy na to?