Check Engine - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! To bedzie podsumowanie wątku

Otóż problem się rozwiązał. Okazuje się, że facet, który mi zakładał instalacje gazową nie połączył ze sobą przewodów od komputera gazowego i tego normalnego w GLI, efekt był taki, że lampka check engine paliła się radośnie jak tylko temperatura silnika osiągnęła ok. 80-90 stopni. Paliła się cały czas - i na gazie i na benzynie... Nie bardzo potrafie wytłumaczyć jego (mechanika) postępowanie bo obie końcówki były (każda osobno) dobrze zaizolowane. A w firmie całe ściany wytapetowane dyplomami i certyfikatami... No nic, radocha jak nie wiem!!! NIE ŚWIECI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam - gortz
  
 
A ja mam taki problem: po włączeniu stacyjki CHECK się zapala (to normalne), ale jak poczekam trochę i nie uruchamiam silnika (nie kręcę rozrusznikiem) to po ok. 4-6 sekundach (tak mi się wydaje) gaśnie. Ot po prostu. Mam więc pytanie czy ta kontrolka nie powinna gasnąć dopiero po uruchomieniu silnika? Bo do tej pory nie zwracałem uwagi.
  
 
Wg. mnie jest to normalny objaw i wszystko masz sprawne. Ta kontrolka tak powinna gasnąć nawet jeżeli nie kręcisz rozrusznikiem
  
 
yyy no tak nie do konca mnie sie wydaje to normalne bo u mnie i jeszcze w kilku polonezach mi znanych tak sie nie dzieje ale możliwe ze taki objaw tez jest poprawny
  
 
Cytat:
2004-09-24 21:58:10, -DLUGI- pisze:
Wg. mnie jest to normalny objaw i wszystko masz sprawne. Ta kontrolka tak powinna gasnąć nawet jeżeli nie kręcisz rozrusznikiem



Hej, hej, jak powinna zgasnąć bez uruchamiania????
Przecież kompek musi sprawdzić mnóstwo elementów które rabotają przy pracującym silniku - np. sonda lambda.
  
 
U mnie gaśnie dopiero po uruchomieniu i tak powinno być ale np w takim matizie gaśnie sama bez uruchamiania silnika-w instrukcji jest nawet napisane że silnik powinno się uruchamiać dopiero po zgaśnięciu tej kontrolki właśnie.
  
 
Cytat:
2004-09-25 10:23:19, WFO pisze:
Hej, hej, jak powinna zgasnąć bez uruchamiania???? Przecież kompek musi sprawdzić mnóstwo elementów które rabotają przy pracującym silniku - np. sonda lambda.


Ja tego z księżyca nie wziąłem tylko mówie jak jest (widocznie abimex tak nie ma) w GLI- bosch tak jest, że po przekręceniu stacyjki zapala sie CHECK i za 5 sekund gaśnie nawet jeszcze gdy nie odpalę silnika ale gdyby było coś nie tak ona wtedy momentalnie zapali się znów jak silnik zacznie pracować. Co do matizów tam jest tak samo i jak już było wspomniane wcześniej zapalić silnik można wtedy gdy ona najpierw zgaśnie


[ wiadomość edytowana przez: -DLUGI- dnia 2004-09-25 12:55:32 ]
  
 
A Abimex ma inaczej - świeci się cały czas na zatrzymanym silniku, bo m.in. ECM nie dostaje impulsów z czujnika położenia wału korbowego - co jest już poważną usterką wartą sprawdzenia
 
 
Jako, że w dalszym ciągu mam problem z odpalaniem Poldka GLI w niskich temp., po dłuższym postoju, zastanawiam sie czy może nie przeaczam jakieś usterki.
Usterki ktora byłaby sygnalizowana kontrolka "check engine".

Przeczytałem w książce kodów (raczej pliku na internecie), że zbyt wysokie napiecie ładowania akumulatora jest sygnalizowane tą kontrolka. Mianowicie miałem taka sytuację: ładowanie było zbyt "wysokie" - auto nierówno pracowało z tego powodu, spaliły sie wtyczki od reflektorów, aż w końcu wygotowało mi akumulator. W tedy elektryk rozwiazał problem i wymienił regulator napiecia.

Jednak kontrolka check engine sie nie zaswieciła w tym czasie!

Czy powinna? Jak sprawdzic czy w ogóle działa? Czy jak przekręcacie zapłon to"check engine" swieci się u was kontrolnie do czasu odpalenia?
  
 
Cytat:
Jednak kontrolka check engine sie nie zaswieciła w tym czasie!


I się nie zapali. Z tego co pamiętam nawet kod błędu się nie zarejestruje.

Cytat:
Czy jak przekręcacie zapłon to"check engine" swieci się u was kontrolnie do czasu odpalenia?


Jak najbardziej.
  
 
opieram sie na tym, ze przeczytałem o kodzie:

53- Sygmalizowana usterka zbyt duze napiecie zasilania (wieksze niz 16,9V)

Czyli jak u mnie sie nie świeci przy przekreconym zapłonie to i tak jest cos nie OK.
  
 
przy przekręconym zapłonie powinny się zaświecić wszystkie najważniejsze kontrolki ( np ciśnienia oleju) w tym też check engine, a po odpaleniu powinna zgasnąć, sprawdź czy masz żarówkę sprawną
  
 
zmień czujnik temperatury silnika (ten on wtrysku)
Mój tez był walniety a błąd nie wyskakiwał,
  
 
Tak jak pisałem w innym wątku przy przekręcaniu zapłonu nie świeci mi sie "check engine". Dzis dobrałem sie do żarówki jest OK. Na wszelki wypadek zamieniłem ja z inna działajaca - nie pomogło. Dalej po przekręceniu kluczyka sie nie zaświeca.

Zwarłem też styki A i B w złączu ALDL od komputera. Nic nie pokzaywał. Ratunku co robic aby zaczeło działać?

Ile kosztuje zdiagnozowanie tego na komputerze?
  
 
sprawdz, czy na kablu dochodzącym do żarówki pojawia sie masa po przekręceniu kluczyka.
  
 
Na pewno się pojawiła. Żarówki są wkręcane w obudowe więc maja wspólna masę, która dochodzi po ścieżce na płytce. Skoro sasiedzni żarówka działa to i ta powinna działać.
  
 
primo: kabel od kompa idzie bezpośrednio do styków w zegarach
2-gie primo: żarówka ta sterowana jest MASĄ
3-ie primo: jeżeli na końcu kabla nie masz MASY to albo kabel dał d... albo komp
  
 
a jak rozpoznac wtyczke w której idzie kabel od kompa, ktora to jest?

Prosze wskażcie miejsce w wawie lub wrocku gdzie podłącza to do kompa i nie zabija mnie ceną.

Mam wrażenie, ze czujnik jais mam padnięty stad te problemy z odpalaniem rannym. Np czujnik temp.
  
 
hello...mam dwa niewielkie problemy :
1. dzisiaj w czasie spokojnej jazdy poza miastem zapaliła się mi kontrolka "check engine" ....zgasiłem więc i po chwili uruchomiłem...było juz OK...ale nie wiem co mogło być przyczyną???

2.od jakiegoś czasu gdy stoję np. na światłach silnik pracuje nierównomiernie, co chwilę mruga kontrolka ładowania a światła świecą z różnym natężeniem...sprawdziełm naciąg pasków i stan aku...wydaje się być Ok....
Prosze kolegów fachowców o poradę....dzięki
  
 
witam - po 1 jaki silnik skoro atu plus to ja obstawiam ze to jest bosch GLI
nie wiem czy istnieje "reczny "sposob odczytu kodow migowych - mi nic o nimi nie wiadomo ( a troszke sie tym intetresowalem swego czasu) wiec zeby poznac powod zaswiecenia sie check engine trzeba by podlaczyc pod kompa - nic wielkiego schemacik wtyczi sie znajdzie i programik tez tylko trzeba majstra z lutownicą lub .... zabulic na stacji kontroli ( no chyba ze silnik jest zagazowany to wtedy zapewne jest to blad sondy lambda)
a poza tym to : jezeli silnik nie pali na jeden garnek to jak najbardziej powinno sie zaswiecic check engine jezeli obroty są nierównomierne, może to spowodować niedoładowanie akumulatora - ile wynoszą obroty w momencie jak " nie pali na jeden gar" ???????
poza tym czy wszystkie odbiorniki są wyłączonejak sie żarzy lampka ładowania???