Zawieszenie Łady 2107 - Utwardzenie - Strona 32

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Kiedyś myślałem o rozpórce pomiędzy podłużnicami, tak by przylegała do podłużnic plaskimi kawałkami blachy i na nich dopiero opierałyby się przekładnia kierownicza i podpora pośrednia, dopiero wtedy całość zyskałaby odpowiednią sztywność, górna natomiast to jak pisze Krzysiek, byłaby wspawana rura w miejsu gumowej uszczelki, a od niej szły zastrzały skośnie o przodu, dla wzmocnienia góry kielichów zawieszenia. Problemem jest pogodzenie tej dolnej rozpórki z wydechem.
Dół zawieszenia w klasyku wydaje się dość sztywny (belka zawieszenia), pomysł z tą dolną rozpórką ma na celu usztywnienie układu kierowniczego, przydatność tego patentu widać kiedy się kręci kierownicą w miejscu, podłużnice bardzo wtedy pracują, rozpórka zmniejszyłaby obciązenia.
Ewentualnie innym rozwiązaniem byłoby zastosowanie przekładni zębatkowej, mocowanej do belki zawieszenia.


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2008-03-18 15:14:07 ]
  
 
Cytat:
2008-03-17 23:08:05, 3zeR_MDS pisze:
no i gdzie sie ta rozporke niby wsadza jak tam silnik jest normalnie?



Z tego co widze to rozpórka jest montowana od spodu silnika, jak wiadomo klasyk ma baaardzo nisko kielichy. Skoro jest dedykowana do 2107 więc musi wchodzić bez problemu.
  
 
Cytat:
2008-03-18 14:13:13, Krzysztof-Fleszer pisze:
...Lepszym rozwiazaniem wydaje sie byc drugi stabilizator na wahacze.



Ja mam zamiar wstawić tą rozpórke + właśnie podwójny stabilizator który czeka na rozpórke. Wydaje mi sie że to starczy.
Jednak poszukuje tulei poliuretanowych na wahacze. Ktoś wie gdzie je dostać ??
  
 
moge dokonac zakupow serwisie tuningowym
http://www.kartuning.ru/shop/index.php?show_price=yes

kolega pytal o kolektor z nierdzewki. Damy rade.

szczegoly przez MarTin_ ' a.

szerokiej drogi.
  
 
Mam katalog kutych felg różnych rozmiarów od 13" do 17" Moge podesłać na meila jeśli ktoś chętny. Ceny w PLN.
  
 
Cytat:
2008-03-18 00:55:30, mwarchalowski pisze:
Faktycznie...wcześniej tego nie widziałem....nie wiem czy to dobry pomysł z tym amorkiem.... DEx



Jak dla mnie jest ok.
ALe nei ma co ukrywać zawias na drift/drag tylko
  
 
Do bartixr

Co do www.kartuning.ru, to już z nimi swego czasu korepondowałem. Ceny niektórych gratów są podobne do tych dostępnych u nas, ale kolektory z nierdzewski za 3000 rubli to już nie w kij dmuchał. Czekam jeszcze co prawda na news od 3zera ile właśnie Madziarzy by sobie za to życzyli, ale generalnie merdam ogonem w temacie 4-2-1 do samary 8V, 51 mm. Jakiś termin, do kiedy należałoby się z ostateczną decyzją wykokosić?

Do MarTin_:

1) katalog bardzo poproszę na pkowalczyk małpa fnagro kropka pl
2) poliuertanowe elementy zawieszenia za bardzo chrześcijańskie moim zdaniem pieniądze: http://www.poliuretan.olkusz.pl/

Jeszcze nie robiłem nic u nich, na razie dostałem ceny:
tuleje wahacza 50 zł/szt (SAMARA)
Tuleje stab. 50 zł/szt. (RENAULT 19)
Tuleja łącznika 15 zł/szt. (SAMARA).
  
 
Kowal- z tego co pamietam, Janodob nie prowadzi tlumikow ani kolektorow do samary.
Sprawa jest o tyle skomplikowana, ze ponoc 2 braci prowadzi taka sprzedaz - cos jakby konkurencja - mieszkaja naprzeciw siebie.
Nie wiem jak Havassy- ale watpie zeby mial tlumiki- choc kto wie.
Trzeba by sie dowiedziec jak z wolfmotor firma wegierska.
Wracajac do Jano-Dob , na pewno moga zrobic taki wydech i kolektor- jesli zostawi im sie samochod- dalo by rade wynegocjowac dobra cene wtenczas - dla tego ze oni kozystali by z Twojego wozu- jako formy- a pozniej sprzedawali by "seryjnie".
Wiem to, dlatego ze kolega wegier byl tam u nich 110 16v, i wlasnie takie cos wynegocjowal z tyum ze do 16v.

  
 
3zer zbadał dla mnie temat i potwierdza się to co piszesz - indywidualne zamówienie.

Biorąc pod uwagę koszt przejazdu na Węgry, to wynegocjowany rabat musiałby być giiiigantyczny, żeby móc się ,,zmierzyć" cenowo z rosyjskim kolektorem za 3000 rubli


Można by to połączyć z urlopem, ale już mam w tym roku poplanowane wszystko (podróż poślubna ) i zasób urlopu jest wyciśnięty jak cytryna, hehe. Zostało parę dni awaryjnych.

Tak że jeśli chodzi o zamówienia z kartuning.ru, to jeśli temat nie umarł śmiercią naturalną, na chwilę obecną piszę się na koletor 4-2-1 51 mm i serwo (http://www.kartuning.ru/shop/index.php?productID=31363), a dziś z 3zerem, jeśli go dorwę na gadulcu, obgadam temat zaworów, bo może dołączę je do listy.
  
 
No to może i ja sie pochwale co dzisiaj do mnie przyszło
Przepiekne B46
Koszt 1550 zł + 20 zł przesyłka
Przedni ma dł. - 37cm (od dołu do góry)
Tylny ma dł. - 53cm (od dału do góry)
Musze zwrócić honor Krzysztofowi-Fleszerowi, są takiej samej dł. co B36. Miałeś racje



[ wiadomość edytowana przez: MarTin_ dnia 2008-04-03 20:46:25 ]
  
 
Piekne amory. Nie wiem jak w tlumieniu- ale slyszalem ze zolte bile do lady roznia sie m.in. gruboscia "preta" tloczyska.
Powodzenia w skladaniu ladnej - zdaje mi sie ze niektorzy odpadli - na zamairach sie skonczylo.

  
 
Jest tak jak piszesz, różnią sie tłumieniem i tym że B46 mogą współpracować z krótszymi sprężynami max. -30mm.
P.s odnośnie tych tulei niestety jeszcze nic nie wiem Jak tylko będe coś wiedział napewno dam znać
  
 
będziesz zadowolony - nasz zawiasik spisuje się nieźle. Twardy ale z umiarem. Auto niemal sie nie przechyla za to swietnie trzyma drogi przy szybko pokonywanych zakrętach i na nierównościach. MOże to tez trochę zasługa całego zestawu łąćznie ze spreżynami i stabilizatorem z tyłu??ale udział tych włąsnie B46 jest wtym napewno duży
Pozdrówki
paweł
  
 
Chce ktoś progresywne sprężyny na przód do klasyka? Właściwie nie będą one twardsze od seryjnych bo o ok pół milimetra cieńsze zwoje no i 1/3 sprężyny gęsto nawinięta, czyli bardziej miękka, ale jak ktoś nie robi betonu tylko komfort to moze chce? Dajcie znać bo wywalam na złom. Mam 4szt, 2 od volvo850 kombi tylne i 2 od chyba focusa czy mondeo tylne. Średnica spręzyny jak w ładzie, średnica drutu 12,9mm chyba (kontra 13,5 ładowska) choc moge miec amnezje i żle pamietac.
  
 
Witam
Tych progresywnych to nie wywalaj, bo ja byłbym chetny... w Temperce są progresywne, super sprawa, choć trochę nie na nasze drogi, przynajmniej w mieście, u nas dziury wymuszają wiekszy skok zawieszenia niż producent przewidział, i czasem auto jest jak taczka...
Natomiast z tyłu w Ładnej jak się wsadzi gumy pomiędzy zwoje sprężyn np. od Poldka, to można uznać że jest to namiastka spręzyn progresywnych, miałem tak w poprzedniej Ładnej i bardzo sobie to chwaliłem
  
 
Wsadziłem dziś na tył amorki od renault master(tylne) + spręzyny od jakiegoś starego terenowego volvo(w sumie identyczne jak ładowskie ale chciałem troszke podwyższyć tył. Rozwiązanie polecam. Nie ma super betonu, małe drgania są tłumione a tył jest sztywny. Żeby założyć te amorki trzeba tylko wcisnąć tulejke ze starych amorków w nowe(stalowa w stalowa).
Teraz poluje na przednie z volkswagena transportera t4 bo na 90% podpasują na przód. Fajnie pracować w warsztacie.
  
 
Chce ktoś amorki od citroena berlingo i sprężyny docięte do kompletu? Fajny twardy zawias, niby nisko siedzi ale nei dobija bo jest twardy. Trzeba tylko gumki dopasowac, ładowskie długo nie wytrzymują. Oddam za free, jak nikt nie zachce to wyrzucam na złom.
  
 
Kolejne super odkrycie - amorki przednie od vw transporter t4 pasują na przód do klasyka z minimalnymi przeróbkami!

Wyciągnięte na max bardzo podobnie


Schowane też:


Najważniejsza róznica to średnica tulejki na śrubę i jej długość.


Skracamy


I teraz z ładowskich amorków zdejmujemy gumy z tulejką, którą to wciskamy w środek tulejki amorka z transportera.



Wchodzi na wcisk idealnie(przynajmniej tulejki z amorków delphi)

Efekt - super twardo! Jedyne tłumienie na własnej dupie. Jako że amorki są dwukierunkowe(btw gazowo-olejowe) to trochę się obawiam tego mocowania do wahacza bo do tej pory te śrubeczki żadnych sił nie musiały przenosić a teraz muszą.
Polecam
  
 
witam

mam dylemat jakie obniżenie zastosować w ładzie 2107 do KJS-ów , imprez classicauto itp

docelowo ma to współpracować z bilstein-ami B6

swego czasu śmigałem 125p / polonezem i wiem ,że tam fajnie się jeździ jak dupa jest mocno na ziemi a przód też nisko ale wyżej niż tył

jak to jest w ładzie ?
mogę mieć sprężyny robione do łady , obniżające o 30 mm i więcej
  
 
Nie skaracac, b36 maja wspolpracowac z seryjnyi sprezynami -poraz milionowy.