Pompa spryskiwacza ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko. Mianowicie ciśnienie płynu wychodzącego z dysz spryskiwacza jest praktycznie żadne czego moze być to wina?
Płyn jest ziomowy zreszta latem bylo dokładnie tak samo wiec nie jest to wina pogody. Czekam na pomysły. Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: kptzbik dnia 2006-01-30 11:55:20 ]
  
 
Przyczyn może być kilka:
1. za mało płynu do spryskiwaczy lub zmieniony jego stan skupienia,
2. zużyty silniczek w pompce który nie nastarcza z wytworzeniem ciśnienia,
3 zatkany jakimś nalotem od dołu pobierak płynu - ma tam z reguły sitko - które w zasadzie tylko muli jego działanie,
4.nad wyraz duże otwory w końcówkach spryskiwaczy uniemożliwiające rozbryzg płynu na szybie przy zastosowanym ciśnieniu,
5. za mały prąd idący na silniczek- niedający mu możliwości właściwej pracy
  
 
Dzięki za wskazówki nawet nie sądziłem że może byc aż tak dużo przyczyn zobacze co i jak i dam znać czym to było spowodowane.
jedno wiem na bank nie jest za mało płynu .

[ wiadomość edytowana przez: kptzbik dnia 2006-01-30 19:03:05 ]
  
 
u mnie to byly we wszystkich 3 pompach uszkodzone obudowy (pompy pekaly w okolicy sitka)
  
 
więc jest tak w pompy sa dwie z tym że zasilanie dochodzi tylko do jednej - wiec pewnie trzeba bedzie ją podpiać dobrze myśle ??
a nie mam dodatkowych wycieraczek na reflektorach.
  
 
to znaczy ze jedna pompa jest na przednia a druga na tylnia szybe
  
 
nie może byc bo spryskiwacz tylniej szyby działa wiec raczej podpięte są oba do jednej. zdrugiej strony ciśnienie w tylnim jest wiecej niz ok.
  
 
Omg co to za wynalazki
Masz bałagan w tym wszystkim bo po primo:
- na tylny spryskiwacz pojemnik z płynem i silniczkiem - pompą jest z tyłu bodajże na lewej burcie w bagażniku - więc to nie to.
secundo: jeśli masz dwa pojemniki z płynem i dwie pompy w komorze silnika to albo miałeś też silniki z wycieraczkami na reflektory i ktoś je zlikwidował albo ruscy w swojej "pasji twórczej" dołożyli Ci dodatkowo jeden zbiornik płynu z pompą i zasilaniem za free - ale to mało realne.
Wniosek - miałeś najprawdopodobnie wycieraczki na reflektory w przeszłości i ktoś je wywalił pozostawiając układ natryskowy płynu na reflektory. Zobacz czy nie masz po środku kokpitu jeszcze czasem włącznika pod te wycieraczki. Układ ten działa razem z pracą silników wycieraczek na reflektory i nie ma nic wspólnego z napięciem idącym na pompe do spryskiwaczy na szybę.
Rada - nie podłąnczaj tamtej pompy tylko wyciągnij ją i zamień z tą która niedziała sprawnie - nie podaje płynu na szybę w odpowiednim ciśnieniu. Wówczas dowiesz się czy to była wina pompy - a co do zasilania idacego na natrysk pod wyciraczki reflektorów - których nie masz to zaizoluj to połączenie bo może tam być jakieś napięcie i jeszcze zwarcia Ci będize robić - ja tak miałem i nie jest to przyjemne jak się kable zaczną tlić podczas jazdy
Ale się rozpisałem
  
 
Żeby nie było stan posiadania jest następujący :
z tyłu po lewej stronie mam zbiornik na płyn i tam wszytko działa jak należy tylnia szyba na tyle ile wycieraczka daje sobie rade jest czysta
z przodu mam jeden zbiornik o pojemności ok 3 -4 l po prawej stronie w którym są dwie pompy i jedna jest podpieta do zasilania. W wolnej chwili wreszciemusze sie tym zająć dzieki za wszystkie wskazówki.
  
 
a ja mialem w oryginale dwa zbiorniki na plyn - jeden pod kolem zapasowym - z jedna pampa na przednia szybe, drugi zbiornik znajdowal sie natomiast przed akumulatorem i posiadal 2 pompki- jedna do wycieraczki tylnej a druga do reflektorow, natomiast w wersji ktora nie posiadala wycieraczek reflektorow bylo tak: jeden zbiornik przed akumulatatrem i jedna pompka na przednia a druga na tylna szybe.

W nowych wersjach nivy- zbiornik na tylna szybe byl z tylu po lewej stronie a z przodu byl 1 zbiornik przed akumulatorem i mial 1 albo 2 pompy zaleznie od tego czy posiadala wycieraczki reflektorow czy nie.
  
 
Obojętnie czy masz daw zbiorniki czy jeden to arat szczegół - bo i tak masz dwie pompy co świadczy o tym że musiałeś mieć aktywny układ na wycieraczki reflektorów - czyli ktoś je zdemontował. Podłączenie drugiej pompy nic nie da, myśle ani jej nie uruchomi - bo jeśli to fabryczne podpięcie to idzie pod włącznik silników wycieraczek reflektorów, a jeśli to samo co na szybe to i tak ta druga pompa nie będzie pompować na szybę bo miała obwód dla reflektorów.
U mnie w nivie 1984 wygląda to tak że mam dwa niezależne zbiorniki w komorze silnika każdy ze swoja pompą - jeden na obwód spryskiwaczy szyby drugi na reflektory i dzięki temu nie ma możliwości aby zabrakło płunu tu i tu jednocześnie - co ciekawe sa inne niż te w katalogu - wyglądaja tak jak te w ładzie 2107.
A co do spryskiwacza na tył to dziwię się Bart że miałeś zbiornik do niego z przodu nivy bo wówczas wężyki musiały iść przez całą jej długość, trochę to dziwne że zaplanował ktoś tak ten układ
  
 
ja wiem czy takie dziwne - mialem 3 nivy i kazda miala tak samo
  
 
a nie omieszkam dodac ze patent idiotyczny i oczywiscie zastosowalem zbiorniczek z golfa II z tylu we wnece nadkola
  
 
Witam wszystkich! W mojej nivie natomiast lewy spryskiwacz przedniej szyby zapodaje płyn z minimalnym ciśnieniem - ledwie dolatuje do wycieraczki, a prawy spryskiwacz psika dokładnie tak jak powinien. Sprawdziłem sitka, drożność końcówek spryskiwacza, szczelność wężyków i nic. Nie wiem co nie trybi?!