Kilka pytan o 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam-wszystko dotyczy Poloneza 1.4 (jestem zielony co do tego samochodu wiec poradzcie cos panowie )

1. jaki mam zalac olej do silnika i jaki to ma byc olej?
2. co ile wymieniac pasek rozrzadu (jaka jest mniej wiecej cena takiego paska)?
3. co mam zrobic zeby poprawic prace wycieraczek, tzn chodza bardzo wolno-opornie?
4. czy da sie cos poradzic na regulacje kierownicy-nawet po zablokowaniu tej wajchy od blokady położenia to podzcas krecenia czasem mi poprostu opdnie cała kolumna?
5. ile mniej wiecej kosztuja klocki hamulcowe na przod-Lucas?
6. mam wstawiony szyber, ale nie oryginalny i zauwazylem ze zaczyna kapac troche z niego do srodka-da sie to jakos uszczelnic?

dziekuje za wszelkie podpowiedzi i rady


[ wiadomość edytowana przez: Petersen dnia 2003-12-04 21:56:45 ]
  
 
Panowie-nie robcie mi tego, zbliza sie weekend i chcialbym sie tym wszystkim zajac a z Waszej strony zero odzewu
  
 
1Olej to zalezy jaki byl - wiadomo najlepiej syntetic jednak trzeba kupic 5 litrow - roverek bierze grubo ponad 4l
2Teoretycznie co 160 tys km - tak niby zalecala fabryka, zdarzaly sie wypadki zerwania paska i procesy sadowe z FSO lepiej wymieniac co 100 tys km.
3Zdjac podszybie plastkowe i przesmarowac wszelkie ruchome elementy przeniesienia napedu na wycieraczki

Uwarzac trzeba przy roverku na dwie rzeczy:
Uszczelka pod glowica sypie sie srednio co 100 - 150 tys km
Przy wymianie plynu chlodzacego ciezko sie odpowietrza - trzeba uwarzac na temperature - grozi uszkodzeniem uszczelki
  
 
W sumie ten post kwalifikuje sie do zamknięcia ale robię czasem wyjątki. Do wiekszości pytan to odpowiedzi napewno znajdziesz na forum(uzyj wyszukiwarki)
Pyt. 2 Co MAX 60 000 cena 28 zł GEITZ.
Pyt. 5 Koszt klocków LUKAS na przód o ile dobrze pamiętam to coś około 100 zł
Pyt. 6 Najlepiej podjedz do zakładu który zajmuje się montarzem szyb. Oni to zrobią podcisnieniowo w około 30 min.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Polecam zakup literatury - autor Trzeciak wydawnictwo Auto, koszt 75 zl. Jest to najlepszy sposob zapoznania sie z nowo zakupionym autem
  
 
zalatw sobie serwisowke do tego silnika tak dla lepszego poznania go

nie zwlekaj z paskiem !!! max to 100 tys. km lepiej wczesniej powiedzmy 70 tys.

na kazdym polozeniu przelacznika wycieraczek chodza z ta sama predkoscia ??
ktory rok poloneza ??

nie przegrzej go wtedy uszczelka zadko siada, nasz rover ma 178 tys. i uszczelka nie byla zmieniana, mimo ze nawet kilka razy temp. zlapal, bo korek od zbirniczka chlodnicy byl nie zakrecony

olej tak jak juz bylo napisane to najlepiej syntetyk, ale zalezy co bylo wlane, szklanki i kanaliki olejowe beda bardziej zadowlone z syntetyka

kierownica, mozesz dokrecic srube z drugiej strony kolumny,ale dostep do niej jest po zdjeciu oslon stacyjki (kolumny kierowniczej)
  
 
szczerze mowiac nie wiem jaki olej byl wczesniej, mam do samochodu kazdy swistek -jest napisane ze olej byl wymieniany itd ale nie jest napisane jaki

tak wycieraczki chodza ciezko na kazdym biegu

rok poloneza pazdziernik 95r

pasek zmienie jak najszybciej-na liczniku mam 78 tys km ale rownie dobrze moze byc to juz 178tys, tego nie sprawdze, temperaturke mam w nim super nie przegrzewa sie, zalalem nowy płyn do chłodnicy
  
 
Do pytania o 1.4 Ja dolacze swoje, bardzie to pytanie doposiadaczy roverkow. Cos mi cycka jak zegarek tylko nieco glosniej, Olek twierdzi ze to chyba cos z rozrzadem, ile mnie to moze zabolec, i czy oznacza to zaraz badz w niedlugim czasie remont silnika??

Venus(z lekka przerazona cykaniem)
  
 
u mnie tez cyka - to wtryski cykaja (tak mysle), po przelaczeniu na gas cykanie ustepuje
  
 
1. Olej co najmniej 10W/40. Ja polecam syntetyk 5W/40. Sam jezdzilem na 0W/40. Nie bierze wcale powyzej 4 l. Wystarcza cztery w zupelnosci. Road - skad masz te dane? Miales Roverka? :-O Z ta uszczelka to tez przesada - wszystko zalezy od przeszlosci samochodu.
2. Co 70-80 tys. dla sw. spokoju.
3.-
4. Z lewej strony kolumny pod okragla zaslepka jest nakretka ktora nalezy dokrecic kluczem nasadowym.
5. Klocki ok 80-100 PLN
6. -

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2003-12-05 10:41:32, adamus pisze:
Nie bierze wcale powyzej 4 l. Wystarcza cztery w zupelnosci. Road - skad masz te dane? Miales Roverka? :-O Z ta uszczelka to tez przesada - wszystko zalezy od przeszlosci samochodu.


Nie musze miec Roverka aby wiedziec takie rzeczy - wystarczy rozmowa z wlascicielem. Maras zrobil swoim 140 tys km i twierdzi ze 4 l to za malo.

Morawski podaje:
Ilosc oleju potrzebna do wymiany 4,5 l
Ilosc oleju potrzebna do zalania suchego silnika 4,8 l

Co do krotkiej zywotnosci uszczelek Roverow sa to opinie zaslyszane od mechanikow z ASO w Gdansku i Gdyni
  
 
Wymienialem dwa razy olej (splywal grawitacyjnie z goracego silnika) i zawsze wchodzilo nieco ponizej 4 litrow Ale moze u mnie byla inna grawitacja

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Zgadzam sie z Adamusem u mnie zawsze jak wymieniam oleje czy w fiacie czy Polonezie idzie 4 literki.
  
 
Nie wiem czy zauwarzyles Amino ale rozmawiamy o Roverku a nie o Fiacie

Wyjdzie na to ze Marek nie potrafi nalac oleju a Morawski bredzi
  
 
Macie problemy
  
 
W roverku wchodzi prawie tyle samo co w zwyklym 1,6 Poloneza
no moze 100 g mniej
  
 
Cytat:
2003-12-05 15:23:53, anmimo pisze:
W roverku wchodzi prawie tyle samo co w zwyklym 1,6 Poloneza
no moze 100 g mniej


PAS
  
 
Jak ktos leje mniej niz 4l oleju do roverka to nie daje mu duzej zywotnosci u nie 4l to troszke wiecej niz minimum czyli na styk!!! ja serwisuje mojego roverka sam juz 140tys. a wogole ma 185tys. to chyba znaczy ze robie to dobrze . Pasek max 70tys. nie warto ryzykowac
  
 
Juz powoli zaczynam zalowac ze kupilem tego poloneza-nowe usterki :
- nie wiem co sie dzieje ze na benzynie nie ma wcale wolnych obrotow, trzesie buda przy ok 2500 obr, zapala dobrze ale wydaje sie jakby chodzi la nie na wszystkich garach, jak juz wkrece go powyzej 3000 to idzie jak dzieji, a na gazie idzie idealnie
- nie wiem co sie dzieje z alarmem, na poczatku zaczely sie nie zamykac drzwi pasazera, teraz juz i kierowcy sie nie zamykaja, moze to przez pogode byc ze silowniki zamarzaja?
- dmuchawa dziala slabo nawet na najwyzszym biegu, jak jezdze po miescie to jeszcze grzeje cieplym powietrzem niezle ale za miastem juz jest chlodno

Powiedzcie co robic bo juz rece mi opadaja
  
 
Cytat:
2003-12-07 19:21:39, Petersen pisze:
Juz powoli zaczynam zalowac ze kupilem tego poloneza-nowe usterki :
- nie wiem co sie dzieje ze na benzynie nie ma wcale wolnych obrotow, trzesie buda przy ok 2500 obr, zapala dobrze ale wydaje sie jakby chodzi la nie na wszystkich garach, jak juz wkrece go powyzej 3000 to idzie jak dzieji, a na gazie idzie idealnie
- nie wiem co sie dzieje z alarmem, na poczatku zaczely sie nie zamykac drzwi pasazera, teraz juz i kierowcy sie nie zamykaja, moze to przez pogode byc ze silowniki zamarzaja?
- dmuchawa dziala slabo nawet na najwyzszym biegu, jak jezdze po miescie to jeszcze grzeje cieplym powietrzem niezle ale za miastem juz jest chlodno

Powiedzcie co robic bo juz rece mi opadaja


Jeżeli chodzi o te przerywanie to mi to wygląda na przewody WN i musiałbyś się nimi zainteresować.

Co do alarmu to nie mam pojęcia, ale zwróć uwagę na siłowniki oraz nasmaruj prowadnice, gdyż robi się zimno i mogą chodzić coraz ciężej.

Jeżeli chodzi o słabe grzanie na trasie to wydaje mi się, że jest to problem termostatu. Wymienisz go (koszt niewielki i roboty na 20 minut) i wszystko powinno spisywać się dobrze.

Nie lękaj się kłopotów. Zawsze, gdy kupujemy używane auto musimy się liczyć, że na początku możemy mieć problemy, gdyż poprzedni właściciel czegoś nie dopilnował i to jest często normalne.