Problemy po wymianie oleju i filtra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem Poloneza Caro '91 GLE + LPG. Auto kupiłem od pierwszego właściciela, ma przejechane (wg. niego) 134kkm.
Po nabyciu wymieniłem olej, filtr oleju, filtr powietrza i płyn w chłodnicy. No i po tych wymianach zaczęły się dziać dziwne rzeczy
Tzn.:
- wolne obroty spadają do ok. 500-600 bez wyraźnego powodu (filtr powietrza??), dzieje się to przy obu rodzajach paliwa
- dymi!! - generalnie dymi z silnika (zmiana oleju - wypłukanie nagarów??) - dym jest raczej biały

Po wymianie oleju i filtra powietrza zrobiłem trasę Poznań-Warszawa-Poznań

Ponieważ akurat w kwestii samochodów jestem laikiem, zwracam się do was - może mieliście do czynienia z czymś podobnym?

Pozdrawiam,
Maciej
  
 
Jęśli chodzi o falujące obroty to świece, kable WN, filtr powietrza ma wpływ ale raczej tylko przy zasilnaiu gazowy. Wypłukanie nagarów nastąpiłoby szczegónie wtedy gdy w samochodzie nalałeś olej syntetyczny albo półsyntetyczny które zawierają środki czyszczące silnik. W mineralnym chyba też są, ale nie ejstem pewien, a jak są to w innych proporcjach, czego się tak nie zauważa. Dymi dokłądnie skąd, pod maską wydech z tyłu, bo nie mogę sie skapować, Genralnie dym biały oznacza wodę lub płyn chłodniczy, niebieski dym oznacza olej, natomiast czarny zbyt bogatą mieszankę paliwową. Niestety musisz sobie wybrać jak ci dymi i będziesz wiedział połowicznie przez co.

PS. Zapraszam na zlot w Poznaniu w przysżłym tygodniu, info zaciągniesz tutaj Zlot Poznań to koledzy napewno posłużą fachową radą, a na żywo zawsze będzie łatwiej powiedzieć.
  
 
zmieniłem na olej mineralny tylko ze chyba lepszy (shell helix)
dymi pod maską no i z rury - może to że wymieniłem wodę na płyn petrygo to powoduje?
jak dam radę czasowo to podjadę na zlot

pozdro
Maciej