Kod diagnostyczny 24 - co to jest?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Opisany jako Intake Air Temperature Sensor (THA) Signal.
Czy ktoś mógłby wyjaśnić co to znaczy? Ew. gdzie szukać usterki?

Pozdrófki
  
 
Air Intake.... Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
U mnie to siedzi w obudowie filtra powietrza. Szukaj w tych okolicach.
Pozdro.
  
 
U mnie w obudowie przepływomierza. Intake Airflow Meter
a wogóle to 80% problemów z ukł wtyskowym to wtyczki, może się coś obluzowało?
  
 
Znalazłem w obudowie filtra powietrza. Wtyczka na czujniku wygląda na OK, na wszelki wypadek rozłączyłem i przeczyściłem.
W jaki sposób można stwierdzić, że ten czujnik działa? Można go zmierzyć alboco?
  
 
Niech mnie ktoś uświadomi jakie zadanie spełnia ten czujniczek (oczywiście wiem że mierzy temp), ciekawi mnie co on robi z tą wiedzą, podaje ją do kompa ? i co wtedy, przecież inną temp odczuwa w zimie i inną w lecie dostraja parametry czy co ?
U mnie w silniku (foto) to ustrojstwo nie jest już w puszce filtra bo jej nie ma, dynda sobie gdzieś w okolicach zbiorniczka płynu hamulcowego, czyli podejrzewam że odczytuje temp ciepłego silnika a nie zimnego nawiewu w dolocie, może mi to psuje charakterystykę motoru (złe spalanie, osiągi) a ja sobie tak nieswiadom jeżdżę. Co, mam może dziurę zrobić w osłonie stożka i tam władować ten czujnik czy cóś
  
 
Adam_PE:
To jest zwykły termistor, nie pamiętam charakterystyki. Podłącz do niego omomierz i ogrzewaj go i studź. Oporność powinna się dość znacznie zmieniać.
Tu masz parametry z Cariny E:
Temp. Oporność
-20^C - 10-20 kom (kilo om)
0^C - 4-7 kom
20^C - 2-3 kom
40^C - 0,9-1,3 kom
60^C - 0,4-0,7 kom
80^C - 0,2-0,4 kom

Ko-hoshi:
Zgadza się, podaje temp. powietrza do kompa. Ogólnie wiadomo, że zimne powietrze jest bardziej gęste niż ciepłe, stąd w 1 litrze zimnego powietrza jest więcej gram ( miligram ? ) tlenu niż w ciepłym i komp bierze to pod uwagę dobierając odpowiednio mieszankę.
Pozdro.
  
 
No to mam zagwozdkę, bo jak wmontuje czujnik w dolot, w którym jest wymuszony nawiew powietrza z zewnątrz, to załóżmy jest lato, stoję w korku, czujnik coś tam sobie policzy i poda do kompa, a zaraz ruszam i jadę 100km/h, wieje cholernie mi w dolot spod zderzaka, oczywiście zimne powietrze, czujnik coś policzy innego, staje zaraz znowu i czujnik, a własciwie komp zgłupieje chyba dam se luz chyba i zostawię go tak jak jest, juz mi jeden mechanior tak radził jak sie o to spytałem.
Bo w seryjnym dolocie temperatura jest w miarę równa, taka jaka panuje pod maską przy zderzaku (zmiany nie są tak szybko zachodzące jak w przypadku przyspieszeń auta), no ale z drugiej strony, silnik na początku też jest zimny, czyli jednak czujnik działa na bieżąco i podaje do kompa parametry cieplne zasysanego powietrza, a ten skurczybyk zmienia pewnie wtedy skład mieszanki.
Wykorzystam Twoje dane Perzan i zobaczę czy to w ogóle działa.
  
 
Wydłubałem czujnik, zmierzyłem - jest OK [0°C - 6.7 kΩ, 50°C - 1.1 kΩ]. Zresetowałem kompa - odpięcie obu klem, zetknięcie razem i grzanie na luzie do włączenia wentylatora. Po dwóch godzinach i przejechaniu jakichś 70 km sprawdziłem ponownie - checkengine sobie jednostajnie mruga dość szybko. Z tego co się doczytałem to znaczy, że wszystko jest OK.
Oby tak zostało - thx All.
  
 
Cytat:
2004-02-12 00:40:17, ko-hoshi pisze:
No to mam zagwozdkę, bo jak wmontuje czujnik w dolot, w którym jest wymuszony nawiew powietrza z zewnątrz, to załóżmy jest lato, stoję w korku, czujnik coś tam sobie policzy i poda do kompa, a zaraz ruszam i jadę 100km/h, wieje cholernie mi w dolot spod zderzaka, oczywiście zimne powietrze, czujnik coś policzy innego, staje zaraz znowu i czujnik, a własciwie komp zgłupieje chyba



Nie bój, nie zgłupieje. Tam pod maską może i Pentium IV nie siedzi, ale szybko liczyć umie. Taką operację pomiaru temperatury przeprowadza pewnie co najmniej raz na sekundę - na mój gust.
  
 
ko-hoshi wsadz go w rure i niech mierzy temperature powietrza, silnik potrzebuje tego parametru, aby ocenić wstepnie skład mieszanki. Możesz go zamontować gdzie chcesz ważne zeby był i działał prawidłowo.