Jakie ALUfelgi Maxymalnie w Ładzie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM. PROSZE O POMOC WAS . JAKIE MAX FELE ALU MOGE ZALOZYC DO SAMARKI I JAKIE NA TO OPONY MOGE NACIAGNAC . AHA WOLALBYM Z RANTEM SZEROKIE KAPCIE , MOZNA DO SAMARKI TAKIE COS WCISAC ?
  
 
SAMAR21 wszystko zalezy od wysokosci i sztywnosci zawieszenia...

z tego co sie czyta to 15' sa rozwiazaniem optymalnym przy niskim profilu (zalezy jak niski chcesz profil)

na nasze drogi jezeli nie jezdzisz wyczynowo zalozylbym 14' na profilu 60

a jak szerokie chcesz te laczki zakładać ?



[ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-09-25 08:11:32 ]
  
 
Na nasze wykolejone drózki nie radze Ci przesadzac z rozmiarem fegli i opony- mysle,że tak jak napisał poprzednik 15 cali to maksimum a opona- no nie wiem ale 50 to chyba minimum
  
 
w klasyku widzialem 17, na profilu 40-mysle ze do samary tez by upchnal.
Z tym ze ja nie polecam niskiego profilu na nasze drogi- mysle nawet ze 55 to max przy 13, a 50 przy 15(max czyli maxymalne minimum hahaha)
  
 
Samar do swojej 110-tki zakładałem 17-stki z oponami 205/40 ale o komforcie mogłem zapomnieć, telepało jak na wozie drabiniastym i nosiło po koleinach, później były 15-stki i opony 195/50 było lepiej ale przy pełnym aucie dobijało od wewnątrz o nadkola, teraz mam 14-stki i oponę 185/60 według mnie to optymalny rozmiar, można ewentualnie jeszcze troszkę obnizyć profil do max 50 ale wtedy będzie przekłamywał licznik
  
 
moze troszke nie do konca w temacie, ale ...
kiedys do CC700 wrzucilem na tyl 185/70 13 (z przodu standard 135/70 13). autko poprostu "plynelo" po zakretach, a na standardach mialem wrazenie, ze co drugi zakret odbywal sie na dwoch kolach. jedno ALE - tylne blotniki na dolkach OBCIERALY opony na krawedziach !!! w serwisie mowili, ze MAX na tyl (bez "deformowania" blotnikow) to 165.

a troszke bardziej w temacie (ale nie do konca) ...
to w siodemkach standard 165/70 13, z tego co wiem mozna bez "skutkow ubocznych" zamienic na 195/50 15.
poza szerokoscia, profilem, wysokoscia, predkoscia, itp jest na oponie rowniez oznaczenie (nie pamietam dokladnie ktore) i mowi ono o "odpowiedniku-zamienniku" w rozmiarach. i tak wlasnie 165/70 13 = 195/50 15.
  
 
robal nie do końca tak, 195/50/15 to idealny zamiennik opony 175/70/13 różnica to 0.2%

Kalulator opon
  
 
Cytat:
195/50/15 to idealny zamiennik opony 175/70/13



wiedzialem w ktorym kosciele bija dzwony, tylko nie wiedzialem na ktorej wiezy
  
 
Ja mam w balticu 185/60/14 i jest w zupełnośći oki tak na dziurach trzeba ostroznie.Większe fele to nie na nasze drogi przejazdy kolejowe itd pozdro
  
 
Cytat:
2007-09-25 13:32:02, robal pisze:
to w siodemkach standard 165/70 13, z tego co wiem mozna bez "skutkow ubocznych" zamienic na 195/50 15.


Akurat w siódemkach to standard był albo 165/80 r13,albo 175/70 r13. Jeżeli kierować się pierwszym rozmiarem,to zamiennik dla r15 to 195/55,natomiast jeśli drugim, dla r15 to 195/50.
  
 
Cytat:
albo 175/70 r13



i to wlasnie mialem na mysli. pomylilem sie z tym 165/70!
  
 
jesli moge cos dodac to ja w samarce mam 195/55/15 przod i 205/50/15 tyl przy czym 2 osoby po 80 kilo z tylu i troche na dolach tra
  
 
ps.na zdieciu widac jaki sa zalozone i maja 6 cm.rant
  
 
Witam!

Mam takie pytanko. Ile mogą ta kw przybliżeniu kosztować alufelgi używane 15`stki ? Przy zakupie autka dostałem komplet, ale że studenciak ze mnie to i z kasą kiepsko, więc pytam się czy opłacało by mi się je sprzedawać i kupowaćzwykłe stalówki ( mi to tam na kołpakach zupełnie nie będzie przeszkadzać ).
Zdjęcie alusków w profilu (bodajże ostatnie).

Za wszelkie sugestie bardzo dziękuje.


Pozdrawiam, Rafał.
  
 
Cytat:
2007-10-01 20:44:09, Rafael_Black pisze:
Witam! Mam takie pytanko. Ile mogą ta kw przybliżeniu kosztować alufelgi używane 15`stki ? Przy zakupie autka dostałem komplet, ale że studenciak ze mnie to i z kasą kiepsko, więc pytam się czy opłacało by mi się je sprzedawać i kupowaćzwykłe stalówki ( mi to tam na kołpakach zupełnie nie będzie przeszkadzać ). Zdjęcie alusków w profilu (bodajże ostatnie). Za wszelkie sugestie bardzo dziękuje. Pozdrawiam, Rafał.


To trzeba ograniczyć zuzycie napoju chmielowego Zobacz na Alledrogo. Jednak wydaje mi się,że więcej niż 7 stów za nie nie dostaniesz. Ja za swoje (fotki w Autach Klubowych) dostałem 850 ziko,ale były naprawde w dobrym stanie, nie jeździły po polskich drogach i miały ładnie wypolerowany rant.
  
 
ciezko cos powiedziec bo ja za swoje dalem 400 z oponami fakt ze stan byl dostateczny ale proste i dobre opony
  
 
Odświerzam wątek.
Mam małe pytanie, a mianowicie na jakie parametry felgi alu musze zwracać uwagę podczas kupowania? W tej chwili mam na swojej Samarce bbs-y 15 cali od golfa dwójki i pasują na styk, chcialbym kupic sobie jeszcze jeden komplet i nie wiem na jakie wymiary musze zwracać uwagę, jakie najlepsze polecacie do Samarki?
  
 
musisz zwrocic uwage na:
1) rozstaw srub
2) sr. otw. na piaste
3) ET (offset-odsadzenie)
4) szerokosc felgi
5) srednica felgi
6) typ felgi (j,l itd.)
Wzglednie otwory na szpilki mocujace tarcze(nie wiem czy w samarze tez tak jest jak w klasyku)
Prawda jest taka, ze felga tzw 'aluminiowa' zwykle jest nieco grubsza wiec i tak parametry nie koniecznie powiedza prawde(nie koniecznie felga stalowa 13,5jh2 et20,4x98, bedzie 'odpowiednikiem' felgi alu 13,5jh2 et20,4x98 - ze wskazaniem ze ta druga moze haczyc np. o zacisk,wahacz itp.)
  
 
A mozna jakos zmierzyć samemu ET w feldze aluminiowej? Czy to mozna zmierzyć u wulkanizatora? Szerokość tych bbs-ów na których teraz jeżdżę to 6,5 cala opony 195/50 i chcialem kupic sobie jeszcze jeden komplet felg 15 cali ale nie chce kupic kota w worku, bo moze pozniej sie okazać ze jak założe opony, to będą mi tarły o nadkola albo wogole nie da sie przykrecic bez dystansow bo bedzie przeszkadzał wachacz albo sprężyna
  
 
Cytat:
2009-04-23 12:37:52, djmarkus pisze:
A mozna jakos zmierzyć samemu ET w feldze aluminiowej? Czy to mozna zmierzyć u wulkanizatora? Szerokość tych bbs-ów na których teraz jeżdżę to 6,5 cala opony 195/50 i chcialem kupic sobie jeszcze jeden komplet felg 15 cali ale nie chce kupic kota w worku, bo moze pozniej sie okazać ze jak założe opony, to będą mi tarły o nadkola albo wogole nie da sie przykrecic bez dystansow bo bedzie przeszkadzał wachacz albo sprężyna



Kazdy aluś ma napisane et wewnątrz zdaje mi się że powinno być et 35 ale ja w samarze miałem 7,5cala i et 25 na seryjnym zawiasie było oki a na glebie juz od czasu do czasu optarło.

[ wiadomość edytowana przez: kropi dnia 2009-04-24 06:53:41 ]