Pier***one biopaliwa &#%$^#!!! - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Własnie usłayszałem ze zaskarżono do trybunału ustawe o Biopaliwach jako godzącą w dobro konsumenta pnowie i panie KLUBOWICZE jest nadzieja
  
 
Uściślając to Rzecznik Praw Obywatelskich zaskarżył.

Jak pisze Iceman, jest nadzieja.
  
 
Rozmowa z Dr. Selem w dzisiejszym Auto Świecie

- Panie doktorze, od nowego roku obowiązywać będzie ustawa o biopaliwach. Mam jednak wrażenie, że nie wszyscy, którzy się na ten temat wypowiadają (łącznie z posłami), wiedzą, o co chodzi. Często myli się benzynę z olejem napędowym, nie rozróżniając zupełnie innych biododatków do tych dwóch rodzajów paliw.
- Mam podobne wrażenie. Słyszałem nawet o dodawaniu oleju rzepakowego do... benzyny. Uporządkujmy więc. Biododatkiem dodawanym do benzyny jest odwodniony spirytus. Maksymalna zawartość to 5 procent. I z tym nie dyskutuję, badania potwierdziły bowiem, że w takich ilościach nie zaszkodzi to silnikom samochodów benzynowych. Również producenci samochodów deklarują, że nie cofną gwarancji na auta zasilane benzyną z 5-procentowym dodatkiem biokomponentów.
- A jak silniki Diesla zniosą olej napędowy z biododatkami?
- Tu pojawią się problemy. Silnik Diesla, szczególnie nowoczesne jednostki z systemem wtrysku Common Rail, są bardzo czułe na jakość oleju napędowego. Wprowadzenie biokomponentów może więc spowodować problemy w pracy silnika. W tym miejscu koniecznych jest kilka zdań na temat pracy silnika z zapłonem samoczynnym. Rozpylone paliwo wtryskiwane jest do sprężonego w cylindrze powietrza, miesza się z nim i zapala. Chodzi o to, aby samozapłon był jak najszybszy. Jeśli czas od wtrysku do zapłonu paliwa jest długi (w milisekundach), to paliwa jest za dużo, spalanie będzie gorsze, wzrośnie ciśnienie w cylindrze, spadną obroty silnika, zmniejszy się jego moc i sprawność. Kierowca odczuje to w postaci pogorszenia dynamiki jazdy.
Jakość oleju napędowego, a szczególnie jego liczba cetanowa, ma bardzo duże znaczenie dla procesu spalania w silnikach Diesla. A wszelkie dodatki, w tym także estry oleju rzepakowego, pogarszają liczbę cetanową. Skutek jest taki, jak opisałem przed chwilą.
Olej napędowy ma liczbę cetanową 50-60. Biododatki (czyli estry oleju rzepakowego) obniżają tę wartość. O ile? To zależy, ile jest dodatku.
Są też inne zagrożenia poza słabszymi osiągami silnika. Biododatki zwiększają np. lepkość oleju napędowego. A to z kolei wywołuje problemy z wtryskiwaczami. Poza tym dodatek estrów podwyższa toksyczność spalin silnika Diesla. Jest w nich więcej niespalonych węglowodorów, a niespalone węglowodory to ogniska, na których osadza się sadza. Te cząsteczki są groźne dla ludzi, gdyż po przedostaniu się z powietrzem do płuc wywołują choroby nowotworowe.
- Zaakceptował Pan 5-procentowy dodatek biokomponentów do benzyny. Czy 5 procent estrów w oleju napędowym również?
- Nie. Nawet 5-procentowy dodatek może mieć wpływ na złą pracę silnika Diesla i zwiększyć toksyczność spalin.
  
 
Cytat :

"Stanowisko firmy Shell wobec ustawy biopaliwowej.

Ustawa biopaliwowa jednoznacznie zasługuje na miano “bubla prawnego”. Bez trudu można wymienić główne powody tak niskiej oceny: niezwykle mało czasu na weryfikację producentów i powołanie instytucji sprawdzających jakość biopaliw. Ustawa tworzy sytuację, w której decyzje istotne dla przepisów wykonawczych nadających kształt obowiązującym już przepisom, mogą być podejmowane dopiero 2 tygodnie po wejściu w życie samej ustawy. Stawia to podmioty zajmujące się produkcją, importem i dystrybucją paliw przed możliwością wystąpienia wielu scenariuszy, zmuszając je do kosztownych i trudnych kroków, które być może okażą się zbędne. Firma Shell od ponad 30 lat na wielu rynkach gromadzi doświadczenie związane z eksploatacją biopaliw i zdaje sobie sprawę, że tak poważne zmiany muszą zawsze uwzględniać specyfikę danego rynku (warunki atmosferyczne, park samochodowy).

Jakie biokomponenty znajdą się w paliwach?

Olej napędowy – estry pochodzenia roślinnego,
Benzyny – bioetanol lub wynik jego przetworzenia – ETBE
ETBE będzie dodawane do VPR w rafineriach, jeśli będzie koniecznym dodawanie biokomponentu do tego paliwa.

Czy będziemy dalej oferowali Shell V-Power Racing?

Tak, niezależnie od rozwoju sytuacji, benzyna Shell V-Power Racing 99+ pozostanie w ofercie Shell w Polsce i dalej będzie produktem importowanym z rafinerii Shell w Niemczech.

Czy będziemy dodawali biokomponenty do importowanej benzyny Shell V-Power Racing?

Jeśli przepisy wykonawcze do ustawy uniemożliwią import paliwa z biokomponentami z zagranicy, będziemy zmuszeni do dodawania biokomponentów już w Polsce i we własnym zakresie. Istnieje możliwość wykorzystania do tego celu infrastruktury, którą wykorzystujemy w procesie wzbogacania benzyny V Power 95.

Czy zmienia się wartości liczby oktanowej?

Nie. " Koniec cytatu.

Jednym słowem - porażka, a nasz kochany ustawodawca zapewne zadba o ograniczenie importu czystego paliwa, zresztą jesli nawet VP 99+ miałby być czystym paliwem, to niewielu będzie stać na normalne użytkowanie samochodu płacąc dużo więcej za benzynę no i z gospodarnością też ma to niewiele wspólnego.
  
 
heh podobno maja dowalic na improtwane paliwa dodatkowa akcyze, czy cosik w tym stylu
  
 
qrwaaa, eee hurra
  
 
przecież tu nie o paliwa chodzi... jak wejdziemy do unii to i tak obecny zapis o tylko krajowych biododatkach traci moc.
a jak powiedział minister rolnictwa, w Polsce nie ma odpowiednich zapasów rzepaku i innych składników do produkcji dodatków w tym roku.
Za to zginęło w naszym kraju kilkanaście silosów zboża... a paru palantów z PSL i SLD przejęło lub już posiada gorzelnie. Mają zapas spirytu, który trzeba jakoś wyprać... I niech ktoś mi powie że w Polsce nie można kupić ustawy...
  
 
wg zachpdniej firmy sprawdzajacej chyba stan korupcji w różnych krajach, przeforsowanie ustawy kosztuje ok. 4mln złotych
  
 
Nie wiem czy ktoś czytał numer ostatni AUTO-Świat, ale tam jest do0kładie przeprowadzona analiza wpływu biosyfu po przebiegu 55 tys km i okazało sie ze nie ma negatywnego wplywu!! Ale na co warto zwrocic uwage to jest fakt iż- zakupili paliwo i trzymali je w duzym zbiorniku na ten test i okazalo sie ze po 3-4 m-cach liczba oktanow zmalała w paliwie i uzyty biokomponent(spirytus czy cos) zawodnil paliwo !!!
  
 
eeee, to nic nowego...
grunt że nie dają nam prawa wyboru, a do tego kilku(nastu) złamasom z rządu i okolic nabijamy kasę - to mnie najbardziej wkurza!
  
 
Cześć! Nadzieja została w Trybunale Konstytucyjnym. Może chciaż tam ktoś myśli i ustawę odrzucą jako niezgodną z zasadą wolnego wyboru towaru. Ale o tym przekonamy się dopiero w marcu . A do tego czasu będziemy lali do baku to "g...o"
  
 
na razie to lejemy w takim stężeniu jakieb cyło do tej pory - nie ma przepiswó wykonawczych (czy cóś takiego) i na razie nie można tego paliwa produkować
  
 
Poczekamy zobaczymy. Może uda się tankować na stacjach firm, które nie będą lały tego syfu.
  
 
Jak podał PAP "Rząd przyjął rozporządzenie które określaminimalna ilość biokonponentóww paliwach. Etanolu w benzyniema być 1,602% w okresie od stycznia do września , a w ostatnimkwartale do 2,403%. Ilość estrów oleju rzepakowego w dieslu nie mniej niż 0,11%.To mniej niż zakładał projekt rozporządzenia.W dodatku rząd nie wydał rozporządzenia, które określi wymogi wobec dodatków naturalnych. Jeśli tego nie zrobi , to producenci będą musieli zaprzestać dodawac biokomponenty."
  
 
Tak naprawde i tak nie bedziemy wiedzieć ile jest tego w paliwach
  
 
Trybunał Konstytucyjny orzekł ,że ustawa o biopaliwach JEST NIEZGODNA Z KONSTYTUCJĄ. No , będą musieli ustawę poprawić. Może będzie również dystrybutor bez biododatków???