Wymiana uszczelniaczy -co jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Moj Escorcik lyka ogromne ilosci oleju, wiec po przegladnieciu forum stwierdzilem ze wymienie uszczelniacze. W zwiazku z tym mam do was pytanie - co jeszcze powinienem wymienic przy okazji aby zmniejszyc zuzycie oleju.
Silnik mam caly zalany olejem, wycieka olej ze skrzyni biegow, w puszcze filtra powietrza tez sa slady oleju, ale niewiele.
Samochod kopci bialym dymem, poziom plynu chlodniczego nie zmienia sie.
Mam jeszcze takie pytanie bo wlasnie wczoraj niechcacy zagielem rurke laczaca pokrywe zaworow z puszka filtra i o malo nie dostalem korkiem wlewu oleju w oko - tak wystrzelil. Czy tam zawsze jest takie cisnienie?
Pozdrawiam

ESCORT 1.4 90' LPG
  
 
No cóż olej w filtrze powietrza oraz takie ciśnienie w tzw odmie mogą oznaczać zużyte pierścienie tłokowe ja w Escorcie MKIV też miałem takie objawy (spalanie oleju,kopcenie z rury) wymieniłem uszczelniacze i..... nic to nie dało więc następnym moim krokiem było szybkie wlanie dwóch motodoktorów i szybka sprzedaż auta naszczęście się udało i nie musiałem robić kapitalki silnika!!!
  
 
tak jak kolega napisał na pewno pierścienie tłokowe.... może to wystarczy ale nie koniecznie... u mnie na przykład wystarczyło ...
  
 
Cytat:
2003-12-28 12:12:31, kornat pisze:
następnym krokiem było szybkie wlanie dwóch motodoktorów i szybka sprzedaż auta naszczęście się udało i nie musiałem robić kapitalki silnika!!!



Udało się...
  
 
Cytat:
2003-12-28 12:12:31, kornat pisze:
No cóż olej w filtrze powietrza oraz takie ciśnienie w tzw odmie mogą oznaczać zużyte pierścienie tłokowe ja w Escorcie MKIV też miałem takie objawy (spalanie oleju,kopcenie z rury) wymieniłem uszczelniacze i..... nic to nie dało więc następnym moim krokiem było szybkie wlanie dwóch motodoktorów i szybka sprzedaż auta naszczęście się udało i nie musiałem robić kapitalki silnika!!!



A w moim bylym Essim tez 1,6 EFI takze byly slady oleju w puszce filtra ,ale w 100% silnik byl w super stanie i oleju mozna powiedziec ,ze nic nie bral wiec nie sadze aby slady oleju w filtrze swiadczyly o zlym stanie silnika . To pewnie odpowietrznik jest do du... lub cos innego. A
A wez powiedz czy zadymi ten twoj silniczek przy odpaleniu tzn czy tak przez ok 3 sek leci z rury niebieski dym? U mnie tak bylo . Bral troche oleju ok 1,5litra na 5000km(czyli duzo) ,wymienilem uszczelniacze na zaworach i jest ok. Zuzycie oleju to na 10kkm z miarki od max do min zejdzie- czyli wg mnie w normie.
  
 
Nie mówie że to na bank pierścienie ale po przanalizowaniu wszystkich objawów uważam to za bardzo prawdopodobne, teraz mam Escorta MkV z 91 1,6 EFI i również mi wywala olej z odmy do tego stopnia iż musialem jej koniec wprowadzic do..... butelki gdyż nie wyrabiałem z wymianą filtra powietrza, silnik oleju nie bierze jeżdzę od wymiany do wymiany bez dolewki, ciśnienie w cylindrach też mam oki, a w przypadku o którym pisze Chaos auto bierze kosmiczne ilości oleju co się z tym wiąże kopci itd. Więc uważam za bardzo prawdopodbne zużycie pierścieni, ale nie chce żebyście mnie źle zrozumieli bo nie przyjmuję tego za pewnik, trzeba zmierzyć ciśnienie i wszystko powinno się wyjaśnić.
  
 
witam
mam pytanie odnosnie spalania oleju, a mianowicie jakie jest cisnienie sprężania?, a druga sprawa to sprawdz na sucho to znaczy na cieplym siniku a nastepnie wlej do culindra ze 100gram oleju i sprawdz ponownie.po tym zobaczysz wynik sprazania i bedziesz wiedzial czy sa pierscienie zluzyte.pozdrawiam
  
 
Dla silników CVH ciśnienie sprężanie wynosi nominalnie 12-14 bar na cylinder. Dopuszczalne zużycie - 9,5 bar. Nierównomierność pomiędzy cylindrami - 0,8-1 bar.
  
 
w moim przypadku wymiana uszczelniaczy pomogla przy ubywaniu oleju a nawet poprawilo sie cisnienie w cylinderkach
  
 
Witam

Dzieki za odpowiedzi

A czy macie jakies doswiadczenia z wymiana uszczelniaczy.
Mam zamiar zrobic to sam we wlasnym garazu, nie mam tam zbyt fachowego sprzetu, a wedlug instrukcji aby wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy potrzebny jest taki specjalistyczny przyzad co sciska sprezyne.
Czy da sie zastapic ten przyzad czyms innym, a moze lepiej zdjac glowice, przejzec pierscionki i inne wnetrznosci.
Czy jak wymienie uszczelniacze i okaze sie ze jednak niewiele pomoglo to przy ponownym rozbieraniu znowu bede je musial wymienic czy tylko uszczelki pod glowica?

Pozdrawiam
Robert
  
 
Lepiej ściągnij głowicę. Bo oprócz przyrządu do ściskania sprężyn, bez jej ściągnięcia będziesz jeszcze musiał podpierać zawory. Przy okazji skontrolujesz stan gniazd zaworowych, drożność kanałów olejowych itp.

Uszczelniacze są dość trwałe. Zależy oczywiście od klasy oleju na jakim jeździmy. I po ich wymianie powinieneś przynajmniej zauważyć brak niebieskiego dymu przy uruchamianiu ciepłego silnika.

A jak już ściągniesz głowicę, to cóż trudnego zdjąć miskę olejową, odkręcić korbowody i wymienić pierścienie. Ja z powyżej wymienionymi czynnościami poradziłem sobie w circa 8 godzin, a ignorantem technicznym jestem. Jak coś, to służę pdf'em z opisem tychże czynności.


  
 
plissss tego pdf'a na e-mail robtar@list.pl
bede wdzieczny
  
 
O tu do ściągnięcia
  
 
A kolega z augustowa jakim jeździ essim??
  
 
Dzieki Wilk za dokumentacje-szkoda ze nie po naszemu, ale z rysunkow mozna cos wymodzic. Jeszcze az THX.

Do mss - szary Escort 1.4 przejsciowa buda 90-91 widzialem drugiego bardzo podobnego nr BAUExxx.
Pozdrawiam
  
 
mojego to pewnie widziałeś (albo nie mojego , bo jeździ kilka takich) -MKVII, kolor golden american
  
 
Widzialem nieraz Essiego koloru GA
A czy jest jakas naklejka klubowa, ktora ulatwia identyfikacje?

  
 
Lepkę Mss powinien mieć. Logo klubowe. Pewnikiem na szybie.
  
 
Tak jak Wilk mowi ...
Chaos spojrz na fotke Essiego mss'a [klikajac na napis "Escort kombi 1,6 16V" ponizej zdjecia jego samochodu]
  
 
Ok wszystko jasne.