Przełożenia skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy ktos wie jakie sa przelozenia skrzyni biegow i przekladni glownej - Yaris 998ccm 2000r.
Przeszukalem juz chyba caly internet i nigdzie tego nie znalazlem.
Nawet w serwisie Toyoty nie chcieli mi powiedziec.
 
 
qrcze wczoraj szuklame dość pilnie ale nie znalazlem interresujacych ciebie informacji ale mpowalcze z tym temtem jeszce bo tez mnie to trapi
  
 
mam te dane ale nim je umieszczę najpierw chcę to policzyć dla pewności mam dane dla 1.0 oraz 1.3 dane pojawią sie jeszcze dziś
  
 
Hmmm, skrzynia C154 ma takie:
1 - 3.545;
2 - 1.904;
3 - 1.310;
4 - 1.031;
5 - 0.864;
wsteczny - 3.250.

Tu masz cały plik pdf szukaj na stronie 38.

[ wiadomość edytowana przez: jackal dnia 2003-12-18 15:26:01 ]
  
 
no i niestety ale jest lipa, bo o ile przełożenia 1.0 są ok i pokrywają się z tymi podanymi przez jackala to do wersji 1.3 ni cholery mi nie wychodzi i nie pokrywa się z rzeczywistością
ale spoko liczę dalej.
  
 
Wrzuć w wyszukiwarkę takie coś:

+"gear ratio" +Yaris +1.3

Można zmodyfikować zapytanie, np. szukać modelu ECHO w Australii lub USA, a słowo "ratio" lub zwrot "gear ratio" oznaczają przełożenie skrzyni biegów.
  
 
jak szukać to wiem, ale neistety skrzyń do 1.3 jest minimum 5 różnych i teraz połapać sie w tym to nie takie łatwe, tymbardziej że 2SZ jak u nas sprzedają w japoni są tylko z automatem a z manualem mają 2NZ
  
 
No fakt, też na tym poległem

Zapytanie było o model 1.0 więc chyba nie musimy sięwięcej martwić

C U
  
 
robię sobie wykresy i chyba zacznę zbierać na nowe ząbki do skrzyni z yaris cup skrzynia będzie krótsza ale za to masakra będzie
  
 
Cytat:
2003-12-18 17:41:43, Crit pisze:
... zacznę zbierać na nowe ząbki do skrzyni z yaris cup skrzynia będzie krótsza ale za to masakra będzie



A co to robi ???

Zmienia przełożenia ?
  
 
tak głowne jest inne i część biegów też tylko nie mam pojęcia jaki koszt, może się okazać że kosmiczny, teraz robię notatki i jadę na miasto zrobić testy czy to co mamy się pokrywa i zobaczyć czy nie można zoptymalizować nieco zmiany biegów, jeśli za kilka godzin nie będzie odpowiedzi to bedzie oznaczało że łożysko docisku albo skrzynia testów nie zniesła i czekam na assistance
  
 
Jeszcze jako ciekawostka nim wyjadę na testy taki obrazek jaki popełniłem i teraz przyjdzie go zweryfikować

  
 
Nie chce krytykowac ale na 6,5tys obrotach na 5 biegu nie mam 196 Raz jechalem 191 ale to bylo z gorki...
  
 
właśnie dotarłem cało do domku po kilku testach
Stachu nie można brać tego tak dosłownie, na to ma wpływ wiele czynników wystarczy inne koła o innej średnicy i wszystko dostaje w łeb .

Zabrałem tabelkę i w miarę możliwości sprawdziłem wyniki, przyznaję że to sie pokrywa z tym srebrnym koszykiem na zakupy oczywiscie takiej maksymalnej jak wychodzi z przełożeń to nie uzyskam w warunkach miejskich.
Czysto teoretycznie yarek 1.0 ma szansę dojść do 204-205 km/h bo tyle będzie przy dojściu do odcięcia, ale przy seryjnej mocy niemożliwe, no chyba że górka jakaś albo bardzo silny wiatr w tyłek, więcej to tylko na żaglach bez silnika bo odetnie
Narazie max jaki miałem to było 193 i pomogła górka się napędzić, czy po płaskim da radę tyle to nie wiem i nawet nie mam zamiaru sprawdzać na drodze.

Jeśli ktoś ma czas i ochotę to proszę zrobić print tego obrazka, i sprawdzić w swoim 1.0 poszczególne prędkości i obroty, pomoże to upewnić się co do obliczeń jakie zrobiłem. Napewno jakiś margines błędu trzeba będzie ustalić. Taka tabelka w połączeniu z krzywą momentu i mocy pozwala na ustalenie idealnych obrotów do różnych stylów jazdy
Dla dociekliwych 1.0 odcina na 6800 obr/min i nie bać się nic się nie stanie II odcieło przy 91 a III przy 133 i to na wyprzedzaniu

Tabela dla 1.3 zostanie opracowana już wkrótce z pomocą wwtcka

[ wiadomość edytowana przez: Crit dnia 2003-12-18 19:30:47 ]
  
 
Bravo za profesjonalizm
Co do maxymalnych predkosci to moge sie wypowiedziec bo ja tak ta taczka jezdze
I 49
II 91 (przez dlugi czas mialem 89, dywanik byl za wysoki
III 133

Teraz jeszcze pytanie, przy jakich obrotach pali majmniej??

Pozdrawiam
  
 
60 km/h na V biegu, obroty 2000 pali 2,5 litra przy bocznym wiaterku
  
 
no jak tylko olej wymienie to sprawdzimy ale to za 2500 km
Janooop kiedyś pisał o tym kiedy kończy się dany bieg, trzeba by poszukac, a doszedł do III
  
 
jak potwierdzę przełożenia skrzyni to powiem do ilu dojdzie 1.3 bez sprawdzania bo to można dość dokładnie obliczyć tylko na to trzeba czasu
  
 
w niedziele sprawdzimy
  
 
wstępne jeszcze nie potwierdzone dane pozwalają stwierdzić że jeśli starczyło by mocy albo wzniesienia to 1.3 przekracza 230 km/h