Elektroniczny czujnikprędkości w polonezie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wie ktoś czybyl taki montowany do poloneza? potrzebuje go do uruchomienia wyswietlacza biegow.jaktakiego nie ma to bede musial wyrzezbic cosz licznika rowerowegoatak wygladalo by to elegancko.jesli bylo taki cos to ile to kosztuje i moze ma ktos taki do sprzedania.
  
 
W ostatnim numerze WRC był opisywany wyświetlacz załączonego biegu, który nie wymagał podłączenia do czujnika prędkości. Urządzenie było sterowane mikroprocesorem a zastosowany algorytm uwzględniał najpierw naukę włączonego przełożenia a potem pracę urządzenia podłaczonego wyłącznie do zasilania i do układu wtryskowego silnika. Dodatkowo wyświetlacz sygnalizował strzałkami góra-dół konieczność zmiany przełożenia. Zwłoka w wyświetlaniu podobno nie przekraczała 2 s od zmiany przełożenia. Cena ok 220 zł. Produkt polski, używany z powodzeniem przez naszych rajdowców.
  
 
Było cos podobnego w plusie. Nakręcane na reduktor predkościomierza, a do ustrojstwa była przykręcana linka. Podejrzewam że działało to na zasadzie wysyłania impulsu elektrycznego zaleznego od prędkosci obrotowej na reduktorze. Na giełdzie do kupienia raczej za grosze.
  
 
czujnik prędkości był na pewno montowany we wtryskach abimex. Wkręcany pomiędzy reduktor przy skrzyni a linkę prędkościomierza. Zasady działania nie znam.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a ja widziałem inny patent rodem z licznika rowerowego

szujnik magnetyczny umiejscowiony przy przegubie elastycznym na wale a jego inpulsatorami byłu śruby w/w przegóbie

innym patentem było cienkie kółko z wypustkami i fotokomórka zamontowane albo na przegubie elastycznego albo na drógim końcu wału przy moscie

a ka pomyslałem zeby własnie na przegubie elastyczbym zamocować magnes a obok niego czujnik od licznika rowerowego i zamontować sobie licznik
  
 
czyli czujnik jest, a ten wyswietlacz z wrc wymaga czujnika predkosci i nie musi byc wcale do tego wtrysk.w delcie zreszta jest wtrysk a nie ma tez czujnika predkosci.a to opisane w wrc podlaczenie pod wtrysk to wlasnie podlaczenie do czujnika predkosci.wiem bo zamawialem ten wyswietlacz i dokladnie sie dopytalem. czyli jest cos takiego, to swietnie, ma ktos takie cos do opchniecia?
  
 
Czujniki prędkości w Abimexie i w GSI - wtrysk wielopunkt Delphi, działają na zasadzie efektu Halla, są to poprostu impulsatory jak dobrze pamiętam chyba 6 impulsów na obrót wałka i dostarczają sygnału o przebiegu prostokątnym i amplitudzie 5V. Na temat przydatności czujnika rowerowego mam zdecydowanie złe zdanie ze względu na żywotnośc styków w kontaktronie oraz zjawisko drgań i generowanie fałszywych dodatkowych impulsów tym spowodowane. Przydatne mogą też być czujniki indukcyjne ale wymagają stosowania tarcz zębatych trudnych do wykonania w warunkach amatorskich-konieczny dostęp do frezarki i podzielnicy.
Czujniki optyczne są zbyt podatne na zabrudzenia.
  
 
ile moze kosztowac taki elektroniczny czujnik predkosci od PN-GSI?

BTW: gdzie podlacza sie wskaznik aktulanego biegu? pod ten czujnik predkosci i sygnal z cewki zaplonowej? czy do kompa wtrysku jakos? myslal ktos nad tym?
Sa takie fajne obrotki posiadajace w rogu wskaznik biegu i nie wiem jak to podlaczyc, a to troche drogie sa i szkoda kupic zeby sie okazalo ze nie da sie podlaczyc do zwyklego auta bez wtryskow komputerow i innych popierdulek


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-18 21:39:13 ]
  
 
u mnie nowy czujnik kosztuje 140zl. a a gieldzie pewnie grosze. ten wskaznik z Mavi podlacza sie pod ten czujnik i pod obrotomierz.
  
 
Oczywiście zapomnieliście już o układzie jaki dawno temu zrobiłem. Układ działałby do dziś gdybym nie zamienił biegunowości i nie wywalił czujnika halla. Wiosną muszę rozebrać kolejny wiatraczek i naprawić układ. MOże go jeszcze udoskonale.

Co do wskaźnika biegu to zapewne dokonuje on podziału aktualnej prędkości auta i obrotów silnika a wynik w zaokrągleniu daje aktualny bieg. Tak bynajmniej mi się zdaje.
  
 
wyswietlacz dziala na takiej wlasnie zasadzie, tyle ze nie w zaokragleniu bo nie ma czego zaokraglac , wszystkie dane sa podawane precyzyjnie, jedynie na luzie nie pokazuje biegu no ale to i tak nieistotne bo nigdy nie jezdze na luzie
  
 
wyswietlacz dziala na takiej wlasnie zasadzie, tyle ze nie w zaokragleniu bo nie ma czego zaokraglac , wszystkie dane sa podawane precyzyjnie, jedynie na luzie nie pokazuje biegu no ale to i tak nieistotne bo nigdy nie jezdze na luzie