[DOHC] Silnik Forda - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nooooo!!! W znieunifikowanej budzie DOHC z Fiata to sajgon - cos o tym wiem
  
 
Cytat:
2004-02-06 09:14:23, KiLeR pisze:
Nooooo!!! W znieunifikowanej budzie DOHC z Fiata to sajgon - cos o tym wiem


Widzisz jeżeli DOHC Fiata to sajgon to o DOHC Forda już lepiej nie wspomniać, gdyż jego cholernie ciężko jest zapakować to Poldka...

Pozdrawiam
  
 
Fiat ma duuuzo mniejsza komore niz poldek - musze np mocno kombinowac z chlodnica i wentylatorem
  
 
ja nie mialem problemow z wlozeniem fiatowskiego DOHC do fiata.
nawet chlodnica weszla na swoje miejsce .
tylko wentylator zalozylem na pompe wodnom tak jak mial 1300.na stale.
i lapy mi spasowaly.
  
 
Cytat:
2004-02-06 00:09:59, PG pisze:

*1.6 na 80 rozni sie od 1,6 na 84 w glownym zalozeniu rozni sie tlokami.
*a nie wiadomo czy tez nie blokiem.poruszalismy taki temat na F&F forum.i dopuki ktos dokladnie nie pomierzy grobosci scianek cylindrow to nie bedziemy tego wiedziec.
*do 1.6 na 80 z wiatrakiem na elektromagnesie nie pasuje zadna *pompa wodna ze 132.
*inna dlugosc paska zebatego.
*inne fazy rozrzadu.
*nowsze 2.0 maja wieksze zawory.
*aparat zaplonowy na walku
*inny ksztalt misy olejowej.
*Croma ma glowice obrucona

dla mnie jezeli z jadnego silnika czesci nie pasuja do drugiego to sa to dwa rozne silniki.

w ten sposob mozemy powiedziec ze silnik malucha jest taki sam jak silnik wankla z łady
-Bo sa 2 tloki i wal sie kreci i ma gaznik




napisałen ze różnią sie szczegółami
aha a blok 80 i 84 jest inny bo ze wzgledu na szersze tłoki delikatnie rozsunieto cylindry wiec te silniki nie sa zamienne ale wrecz identyczne (jak wały w 1.6 1.8 i 2.0 )
poprostu fiat przekonstruował ten silnik z długoskokowego na krótkoskokowy (stosunek średnicy tłoka do skoku)

i to miałem na mysli bo to ze sa do sillniki o niezamiennych czesciach nie oznacza ze sa to rózne silniki gdyż wszystkie rozwiazania sa identyczne.





[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2004-02-06 10:10:43 ]
  
 
Cytat:
2004-02-06 09:57:08, PG pisze:
ja nie mialem problemow z wlozeniem fiatowskiego DOHC do fiata.
nawet chlodnica weszla na swoje miejsce .
tylko wentylator zalozylem na pompe wodnom tak jak mial 1300.na stale.
i lapy mi spasowaly.




Tez bym tak zrobil, ale......... mam wspomaganie przy tym silniku i dupa. Wentylator spotkalby sie z duzym wielobiezniowym kolem pasowym
  
 
Kiler, oglądałem wentylator od seicento i dupa. wraz z mocowaniem wentylator ma 15 cm długości, więc strasznie dużo. Nie mierzyłem długości sameg wiatraka bo ne wiem czy da sie go odkręcić od mocowanie a pozatym dojscie do niego w samochodzie jest tak porąbane że szkoda gadać
Ten wiatrak co mówiłem ci wczoraj ma długości prawie 8 cm, więc były lepszy.
  
 
Ten z Tipo, tak?
  
 
KiLeR ile twoje koło pasowe ma bieżni (bez tej na wspomaganie), ba ja mam dwa takie koła. Jedno ma chyba 2 bieżnie a drugie 3. I nie wiem które założyć?
  
 
moje ma 3 bieznie na pasek klinow (2 wolne) i jedna na zebaty (wspoma)
  
 
Cytat:
2004-02-06 12:18:20, KiLeR pisze:
Ten z Tipo, tak?


to co kupowałem to było prawdopodobnie z tico
  
 
aaa tico, a nie tipo... ok
  
 
DOHC Forda da się spokojnie upchać do poloneza ale nie wiem czy do DFa ale może i tak.

Jak w orginalnych polonezach z silnikami forda 2.0 OHC rozwiązano problem przeniesienia napędu, to znaczy jaka skrzynia, wał napędowy i most?

Co z mocowaniem silnika?

OHC i DOHC to prawie to samo jeżeli chodzi o pasowanie takich żeczy jak skrzynie biegów itp.

Czym się rużni elektryka w obu autach?

Jakie były gaźniki, alternatory, rozruszniki i takie tam?

Ja radze: nic na własną rękę najlepiej, najprościej i najtaniej jest zawsze skopjować rozwiązania fabryczne> W ostatechnosci niewielkie zmiany w stosunku do projekuów fabryki.
  
 
Cytat:
2004-02-06 00:09:59, PG pisze:
otworzylem strone i widze
Cytat:
[DOHC] Silnik Forda


dlaczego uwazasz ze nie doczytalem?
skad mialem wiedziec ze byl inny tytul?

to ja myslalem ze sie chlopaki pomylili.
(...)


Nie, nie, nie - znowu nieporozumienie
Bodziot pisał tam o Fiatowskich silnikach DOHC, a te jak wiadomo są bliźniaczymi wersjami (względem siebie, pomijam tu wersje na tłokach 80) i różnią się tylko pewnymi wymiarami i rozmieszczeniem niektórych elementów (aparat zapłonowy). Ty zrozumiałeś, że on porównuje DOHC Ford'a i Fiat'a i w takiej wersji ofcoz miałbyś racje, bo to jest coś zupełnie innego.
Dobra, skończmy już z tymi wyjaśnieniami bo widzę że od tego tylko się bardziej zakręcone wszystko robi .
  
 
Zwarzcie jeszcze na bajer że DOHC _Forda_ to całkiem inny silnik niż _OHC_ _Forda_ montowane seryjnie w poldku. Po pierwsze różnią się średnica tłoka: OHC ma 90,82, a DOHC 86. Wprawdzie nie widziałem ich obok siebie, ale stąd wniosek że blok DOHC będzie większy (bo skok tłoka będzie większy). Drugi wniosek to to że DOHC będzie znacznei fajniejsze w charakterystyce - duży tłok o małym skoku daje nisko moment obrotowy (3100 tpm versus 4000), ale za to mniej się podkręci. (DOHC ma max moc przy 5200, OHC przy 5700). Ja bym żadnego nie pakował do F125 - straszna żeźba z tunelem, straszna żeźba nagórze. zwłaszcza przez tą góre obstawiam ze sie nie zmieści DOHC w Fiacie, skoro w poldku ledwo wchodził OHC. Ale kto nie próbuje ten nie jedzie
  
 
może troszkę danych silnika DOHC Forda w wersji wtryskowej.


Objętość skokowa 1998 cm3
Średnica cylindra 86 mm
Skok tłoka 86 mm
Rozstaw cylindrów 96 mm
Stopień sprężania 10,3
Długość korbowodu 149,25 mm
Moc maksymalna przy prędkości obrotowej 88 kW (120 KM) 5500 obr/min
Objętościowy wskaźnik mocy 44 kW/dm3
Moment obrotowy maks. przy prędkości obrotowej 171 Nm2500 obr/min
Średnie ciśnienie efektywne 10,7 bar
Średnica zaw. dolotowego 42,6 mm
Średnica zaw. wylotowego 38 mm
Skok zaworu dolot./wylot. 10,5 mm/10,9 mm
Otwarcie zaw. dolotowego 13˚OWK przed GMP
Zamknięcie zaw. dolotowego 51˚OWK po DMP
Otwarcie zaw. wylotowego 43˚OWK przed DMP
Zamknięcie zaw. wylotowego 13˚OWK po GMP
Minimalne jednostkowe zużycie paliwa 242 g/kWh


Mam jeszcze skany przekrojów silnika, wykresu mocy i momentu,
przekroju głowicy i wykres jednostkowego zużycia paliwa. (źródło MTZ).
  
 
Cytat:
Tez bym tak zrobil, ale......... mam wspomaganie przy tym silniku i dupa. Wentylator spotkalby sie z duzym wielobiezniowym kolem pasowym



mialem 5-cio ramienny went z starego BMW.
nie spotka sie z kolem pasowym jak zalozysz odpowiedni dystans.jak stoi jest OK, tylko wowczas podczas hamowania silnik idzie do przodu i wentylator obija o uchwyt na belce (ten od oslony misy)
wtedy mozna przesunac chlodnice do przodu i przerobic belke w miejscu gdzie jest kolizyjna z wentylatorem.

ja obcielem kolo od wspomagania bo koles nie chcial wspomagania gdyz mial sprzeglo hudrauliczne(pompa zawadza) i nie chcial ciac sciany.



a czy wentylator z poloneza diesla nie pasuje. widzialem kiedys takie ze caly silnik el. byl w srodku wentylatora.mialo to ok 6cm grubosci .
  
 
Cytat:
2004-02-17 14:32:39, kasztan pisze:
może troszkę danych silnika DOHC Forda w wersji wtryskowej.


Objętość skokowa 1998 cm3
Średnica cylindra 86 mm
Skok tłoka 86 mm
Rozstaw cylindrów 96 mm
Stopień sprężania 10,3
Długość korbowodu 149,25 mm
Moc maksymalna przy prędkości obrotowej 88 kW (120 KM) 5500 obr/min
Objętościowy wskaźnik mocy 44 kW/dm3
Moment obrotowy maks. przy prędkości obrotowej 171 Nm2500 obr/min
Średnie ciśnienie efektywne 10,7 bar
Średnica zaw. dolotowego 42,6 mm
Średnica zaw. wylotowego 38 mm
Skok zaworu dolot./wylot. 10,5 mm/10,9 mm
Otwarcie zaw. dolotowego 13˚OWK przed GMP
Zamknięcie zaw. dolotowego 51˚OWK po DMP
Otwarcie zaw. wylotowego 43˚OWK przed DMP
Zamknięcie zaw. wylotowego 13˚OWK po GMP
Minimalne jednostkowe zużycie paliwa 242 g/kWh


Mam jeszcze skany przekrojów silnika, wykresu mocy i momentu,
przekroju głowicy i wykres jednostkowego zużycia paliwa. (źródło MTZ).




ty jak zawsze zasypujesz wszystkich niezrozumiałymi (dla niektórych) danymi silnika
  
 
Ciekawe te dane. Moje były ze strony fanklubu Sierry, i stąd wniosek że były dwa rodzaje DOHC 2.0 w Sierrach, przy czym własnie ten drugi ma głowicę którą da sie przesczepić na OHC.
  
 
Ja ostatnio siedziałem w warsztacie i głupota mi do głowy strzeliła

LADA z silnikiem od BMW 325 + skrzynia biegów a jak do Łady to i do DF'a i Poldka, wiem że to ciężki temat ale myśle że da się rozwiązać