Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-06 09:14:23 Nooooo!!! W znieunifikowanej budzie DOHC z Fiata to sajgon - cos o tym wiem |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-06 09:21:13 Fiat ma duuuzo mniejsza komore niz poldek - musze np mocno kombinowac z chlodnica i wentylatorem |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-06 09:57:08 ja nie mialem problemow z wlozeniem fiatowskiego DOHC do fiata.
nawet chlodnica weszla na swoje miejsce . tylko wentylator zalozylem na pompe wodnom tak jak mial 1300.na stale. i lapy mi spasowaly. |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-02-06 10:05:32
napisałen ze różnią sie szczegółami aha a blok 80 i 84 jest inny bo ze wzgledu na szersze tłoki delikatnie rozsunieto cylindry wiec te silniki nie sa zamienne ale wrecz identyczne (jak wały w 1.6 1.8 i 2.0 ) poprostu fiat przekonstruował ten silnik z długoskokowego na krótkoskokowy (stosunek średnicy tłoka do skoku) i to miałem na mysli bo to ze sa do sillniki o niezamiennych czesciach nie oznacza ze sa to rózne silniki gdyż wszystkie rozwiazania sa identyczne. [ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2004-02-06 10:10:43 ] |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-06 10:09:47
Tez bym tak zrobil, ale......... mam wspomaganie przy tym silniku i dupa. Wentylator spotkalby sie z duzym wielobiezniowym kolem pasowym |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-02-06 12:12:23 Kiler, oglądałem wentylator od seicento i dupa. wraz z mocowaniem wentylator ma 15 cm długości, więc strasznie dużo. Nie mierzyłem długości sameg wiatraka bo ne wiem czy da sie go odkręcić od mocowanie a pozatym dojscie do niego w samochodzie jest tak porąbane że szkoda gadać
Ten wiatrak co mówiłem ci wczoraj ma długości prawie 8 cm, więc były lepszy. |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-06 12:18:20 Ten z Tipo, tak? |
FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-02-06 12:43:02 KiLeR ile twoje koło pasowe ma bieżni (bez tej na wspomaganie), ba ja mam dwa takie koła. Jedno ma chyba 2 bieżnie a drugie 3. I nie wiem które założyć? |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-06 12:55:36 moje ma 3 bieznie na pasek klinow (2 wolne) i jedna na zebaty (wspoma) |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-02-06 13:09:03
to co kupowałem to było prawdopodobnie z tico |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-06 13:09:49 aaa tico, a nie tipo... ok |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-06 23:51:42 DOHC Forda da się spokojnie upchać do poloneza ale nie wiem czy do DFa ale może i tak.
Jak w orginalnych polonezach z silnikami forda 2.0 OHC rozwiązano problem przeniesienia napędu, to znaczy jaka skrzynia, wał napędowy i most? Co z mocowaniem silnika? OHC i DOHC to prawie to samo jeżeli chodzi o pasowanie takich żeczy jak skrzynie biegów itp. Czym się rużni elektryka w obu autach? Jakie były gaźniki, alternatory, rozruszniki i takie tam? Ja radze: nic na własną rękę najlepiej, najprościej i najtaniej jest zawsze skopjować rozwiązania fabryczne> W ostatechnosci niewielkie zmiany w stosunku do projekuów fabryki. |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-02-07 00:52:40
Nie, nie, nie - znowu nieporozumienie Bodziot pisał tam o Fiatowskich silnikach DOHC, a te jak wiadomo są bliźniaczymi wersjami (względem siebie, pomijam tu wersje na tłokach 80) i różnią się tylko pewnymi wymiarami i rozmieszczeniem niektórych elementów (aparat zapłonowy). Ty zrozumiałeś, że on porównuje DOHC Ford'a i Fiat'a i w takiej wersji ofcoz miałbyś racje, bo to jest coś zupełnie innego. Dobra, skończmy już z tymi wyjaśnieniami bo widzę że od tego tylko się bardziej zakręcone wszystko robi . |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2004-02-17 14:09:31 Zwarzcie jeszcze na bajer że DOHC _Forda_ to całkiem inny silnik niż _OHC_ _Forda_ montowane seryjnie w poldku. Po pierwsze różnią się średnica tłoka: OHC ma 90,82, a DOHC 86. Wprawdzie nie widziałem ich obok siebie, ale stąd wniosek że blok DOHC będzie większy (bo skok tłoka będzie większy). Drugi wniosek to to że DOHC będzie znacznei fajniejsze w charakterystyce - duży tłok o małym skoku daje nisko moment obrotowy (3100 tpm versus 4000), ale za to mniej się podkręci. (DOHC ma max moc przy 5200, OHC przy 5700). Ja bym żadnego nie pakował do F125 - straszna żeźba z tunelem, straszna żeźba nagórze. zwłaszcza przez tą góre obstawiam ze sie nie zmieści DOHC w Fiacie, skoro w poldku ledwo wchodził OHC. Ale kto nie próbuje ten nie jedzie
|
kasztan Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2004-02-17 14:32:39 może troszkę danych silnika DOHC Forda w wersji wtryskowej.
Objętość skokowa 1998 cm3 Średnica cylindra 86 mm Skok tłoka 86 mm Rozstaw cylindrów 96 mm Stopień sprężania 10,3 Długość korbowodu 149,25 mm Moc maksymalna przy prędkości obrotowej 88 kW (120 KM) 5500 obr/min Objętościowy wskaźnik mocy 44 kW/dm3 Moment obrotowy maks. przy prędkości obrotowej 171 Nm2500 obr/min Średnie ciśnienie efektywne 10,7 bar Średnica zaw. dolotowego 42,6 mm Średnica zaw. wylotowego 38 mm Skok zaworu dolot./wylot. 10,5 mm/10,9 mm Otwarcie zaw. dolotowego 13˚OWK przed GMP Zamknięcie zaw. dolotowego 51˚OWK po DMP Otwarcie zaw. wylotowego 43˚OWK przed DMP Zamknięcie zaw. wylotowego 13˚OWK po GMP Minimalne jednostkowe zużycie paliwa 242 g/kWh Mam jeszcze skany przekrojów silnika, wykresu mocy i momentu, przekroju głowicy i wykres jednostkowego zużycia paliwa. (źródło MTZ). |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-17 16:07:49
mialem 5-cio ramienny went z starego BMW. nie spotka sie z kolem pasowym jak zalozysz odpowiedni dystans.jak stoi jest OK, tylko wowczas podczas hamowania silnik idzie do przodu i wentylator obija o uchwyt na belce (ten od oslony misy) wtedy mozna przesunac chlodnice do przodu i przerobic belke w miejscu gdzie jest kolizyjna z wentylatorem. ja obcielem kolo od wspomagania bo koles nie chcial wspomagania gdyz mial sprzeglo hudrauliczne(pompa zawadza) i nie chcial ciac sciany. a czy wentylator z poloneza diesla nie pasuje. widzialem kiedys takie ze caly silnik el. byl w srodku wentylatora.mialo to ok 6cm grubosci . |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-02-18 15:35:40
ty jak zawsze zasypujesz wszystkich niezrozumiałymi (dla niektórych) danymi silnika |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2004-02-19 16:32:27 Ciekawe te dane. Moje były ze strony fanklubu Sierry, i stąd wniosek że były dwa rodzaje DOHC 2.0 w Sierrach, przy czym własnie ten drugi ma głowicę którą da sie przesczepić na OHC. |
Bartek-Lodz Miłośnik FSO 2xLancia Kappa 3.0 V ... Łódź | 2004-02-22 20:54:53 Ja ostatnio siedziałem w warsztacie i głupota mi do głowy strzeliła
LADA z silnikiem od BMW 325 + skrzynia biegów a jak do Łady to i do DF'a i Poldka, wiem że to ciężki temat ale myśle że da się rozwiązać |