Silnik 1.6 OHC 131 w polonezie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanie odnośnie silnika 1.6 OHC z 131 mirrafiori, i jego umieszczenia w polonezie.Interesuje mnie wszystko : wadliwe elementy silnika, wytrzymałość , ogólna opinia na temat silnika, czym oprócz jednego wałka różni się ten silnik od DOHC, jak przełożenia skrzyni z 131 różnią się w stosunku do skrzyni polonezowskiej, jak z wytrzymałością tej skrzyni, spalanie, osiągi poloneza z takim silnikiem, na co zwrócić uwage podczas wstepnych oględzin silnika, itp, itd.
Będe wdzięczny za każdą informacje
Pozdrawiam
  
 
W wawie jest jeden taki poldek z 1.6 ohc, jeżdzi nim gepard z PTK-a.
  
 
Chyba Polonez zmieni właściciela. Szczegóły na motoallegro
  
 
Cytat:
2004-02-11 15:19:38, michal_k pisze:
Chyba Polonez zmieni właściciela. Szczegóły na motoallegro


tak to ten. ciekawe czy zostanie sprzedany?
  
 
Ma ktoś może jakieś info na temat tego auta? stan techniczny td..
  
 
Witam
Wydaje mnie się że OLO powinien cos wiecej wiedziec na ten temat.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
ja mam 1.6 DOHC. Niestety nie wiem czym sie on różni od ohc. W każdym razie u mnie skrzynia jest polonezowska ale z dzwonem pasującym do silnika dohc.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No to pozostaje Mrozek lub Janio

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Bardziej mrozek. janio ma wąska specjalizację.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
DOHC ma taki sam "dół" jak OHC z tego co wiem, różni się głowicą , no i liczbą wałków.Możesz napisać coś o Swoim silniczku.
  
 
Znaczy sie ja też mam wąską specjalizaję.
Proponuje sie wgłębić w dział dot. silników DOHC na forum.
za krótko nim jeźdzę aby coś powiedzieć o wadliwych elementach. Na pewno jak strzeli pasek to sie robią wieksze spustoszenia niż w seryjnym OHV.
Konstrukcja jest na 5 podporach, nowocześniejsza, na pewno z lepszych materiałów i wytrzymalsza.
Przełozenia mam jak w seryjnym poldku - skrzynia std, most 4,1. Jeśli silnik jest mocniejszy tyo zaleca sie skrzynę włoską do 2.0 i ew dłuszy most (np 3.9). Spalanjie - hmm zależy od stanu technicznego. Ogólnie silniczki są super. Jak to sie ma do ohc to nei wiem, ale podejrzewam że podobnie. Ile on ma seryjnie kucy?
Naprawde - poszperaj na forum.



-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Silnik na pewno słabszy od DOHC jednak lelszy od seryjnego OHV. Problematyczna może być ewentualnie podaż części zamiennych do głowicy - tych samochodów w Polsce było niewiele.
Acha - układ kolektorów podobny jak w silniku Rovera - kol. ssący po prawo a wydechowy po lewo.
  
 
to by tłumaczylo czemu kiler ma zamontowany rozrusznik z prawej strony...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-02-12 13:18:10, Janio pisze:
Silnik na pewno słabszy od DOHC jednak lelszy od seryjnego OHV. Problematyczna może być ewentualnie podaż części zamiennych do głowicy - tych samochodów w Polsce było niewiele.
Acha - układ kolektorów podobny jak w silniku Rovera - kol. ssący po prawo a wydechowy po lewo.


Myli sie kolega- i wydech i dolot sa z prawej strony. Silnik procz glowicy rozni sie od DOHC tlokami a wlasciwie wyfrezowaniami na zawory. Pozatym dol, lacznie ze skrzynia i osprzetem jest identyczny jak w DOHC 1,6.
  
 
Jakie ten silnik miał oznaczenia?
Mam rozumieć że aby z 1.6 OHC zrobić DOHC wystarczy zmienić głowice i zrobić paznokcie na tłokach?
Jak ktoś ma jakieś info na temat tego poloneza do sprzedania prosze o kontakt na priva
  
 
Tu jest "pokrewny" temat. akurat o 1.4 ohc/dohc ale analogicznie ma się sprawa z silnikami 1.6 OHC/DOHC. Jak napisał już Kosa131 - różnią się głowicą i tłokami. W kwestii tłoków dodam jeszcze że w dohc są to tłoki garbete (wznios denka w zależności od głębokości komory spalania wynosił 4,6mm lub 5,8 mm) w OHC zaś płaskie jak w wersji 2.0 DOHC oczywiście z inaczej wyciętymi podcięciami pod zawory, co wynika z innego ich ułożenia.
Moce silników wynoszą odpowiednio: OHC - 85 KM; DOHC - 98 KM. Oznaczenie motoru 1.6 OHC to 131C2.000.
Głowice dohc i ohc mają takie same popychacze i płytki regulacyjne, więc z tymi rzeczami problemów nie będzie. Zawory w OHC są mniejsze - akurat nie pamiętam dokładnych rozmiarów (strzelam z pamięci, więc nie bijcie - 37,5...36/33,5mm) ale myślę że i tu dało by się dopasować odpowiednie z nowszych modeli ritmo/regaty 1.1, 1.3, 1.5 OHC (mają bardzo zbliżone konstrukcyjne głowice). Podobnie ma się sprawa ze sprężynami zaworowymi czy prowadnicami. Bardzo też możliwe, ża współzamienne będą wałki rozrządu. Niestety - tylko tyle moge powiedzieć, bo literatura na temat części fiatowskich ohc montowanych w odelu 131 jest niestety niedostępna i dokładnych danych tyczących się wymiarów nie posiadam.
Jeśli chodzi o elementy wadliwe czy awaryjne - nie ma takich które by się tym szczególnie wyróżniały - motor w swojej charakterystyce pracy podobny do mocniejszego kuzna w formacie dohc z bardziej niezawodnym układem rozrządu - jedno koło rozrządu zapewnia przyleganie paska na większej powierzchni więc zmniejsza się ewentualne ryzyko przeskoczenia paska spowodowane np. zbyt słabym naciągiem łożyska.
Jednym słowem - silniczek niczego sobie - ogólnie na pewno fajniesza sprawa niż seryjny agregat dychawiczny pod warunkiem, że jest oczywiście w dobrym stanie lub po solidnej regeneracji jeśli była konieczna.
  
 
Cytat:
2004-02-11 14:13:00, Art126 pisze:
Witam
Mam pytanie odnośnie silnika 1.6 OHC z 131 mirrafiori, i jego umieszczenia w polonezie.


Sprawa ma się podobnie jak przy zabawie wkładnia dohc.
Cytat:
Interesuje mnie wszystko : (...) wytrzymałość

Analogiczna jak wersji dohc czyli ocenia się ją na 200-300 tys km.
Cytat:
jak przełożenia skrzyni z 131 różnią się w stosunku do skrzyni polonezowskiej


Przelozenia biegow sa takie same jak we Fiacie 131 1.3/1.6 ohv czy 1.3/1.4/1.6 dohc - zjadziesz je w "tabelach..." służących do oblicznia prędkości pojazdu w zależności od obrotów silnika.
Cytat:
jak z wytrzymałością tej skrzyni

na pewno jest większa niz w przypadku skrzyni PN.
Cytat:
spalanie, osiągi poloneza z takim silnikiem, na co zwrócić uwage podczas wstepnych oględzin silnika, itp, itd.

Zużycie paliwa należy szacować na poziomie zbliżonym do dobrze wyregulowanego silnika seryjnego - w tym temacie niewiele się da zmienić. Osiągi nie powalą na kolana, ale na pewno będą lepsze od serii, niedużo z pewnością (dobrze jest też odpowiednio dobrać przełożenie tylnego mostu - moim zdaniem optymalnym będzie 41:10) , ale warto docenić dużo przyjemniejszą pracę silnika i jego łatwość wspinania się ja wyższe obroty co jest zasługą krótkoskokowej konfiguracji tego motoru.
Na co zwrócić uwagę? Jeśli nie masz możliwości zmierzyć kompresji w cylindrach lub zajrzeć gdziekolwiek w głąb silnika (pod pokrywę głowiczki wałka rozrządu, zdjąć głowicę) to bez odpalenia nie ocenisz stanu silnika. Możesz zerknąć na kolor świec, na czystość oleju silnikowego jaki się w nim znajduje (czarny jak smoła znamionuje spore jego spalanie), dasz radę ocenić stan kół rozrządu, łożyska napinacza, aparatu zapłonowego pompy wodnej itp - czyli do to co będziesz w stanie ocenić zewnątrz, co tu więcej pisac. Powodzenia w zakupie, jeśli się na niego zdcydujesz.
  
 
Cytat:
2004-02-13 04:45:04, Mrozek pisze:
Na co zwrócić uwagę? Jeśli nie masz możliwości zmierzyć kompresji w cylindrach lub zajrzeć gdziekolwiek w głąb silnika (pod pokrywę głowiczki wałka rozrządu, zdjąć głowicę) to bez odpalenia nie ocenisz stanu silnika. Możesz zerknąć na kolor świec, na czystość oleju silnikowego jaki się w nim znajduje (czarny jak smoła znamionuje spore jego spalanie), dasz radę ocenić stan kół rozrządu, łożyska napinacza, aparatu zapłonowego pompy wodnej itp - czyli do to co będziesz w stanie ocenić zewnątrz, co tu więcej pisac. Powodzenia w zakupie, jeśli się na niego zdcydujesz.



przy tak starych silnikach czasem samo zagladanie do niego nic może niedać gdyż silnik moze wygladać przyzwoicie a po odpaleniu bedzie chodził jak sieczkarnia wiec najleprza metoda jest jego odpalenie i posuchanie jak chodzi oraz zmierzenie kompresji
  
 
Odpalałem silnik i mam zamiar zmierzyć mu kompresje( 9.1 ? ).
Jedyne co mnie niepokoi to to że ten silnik dosyć wolno wkręca się na obroty , jest wrażnie jakby koło zamachowe było strasznie ciężkie.Może wpływa na to gaz, i to że jest na gaźniku polonezowskim......
DOHC ma chyba tą samą kompresje co OHC więc po co te garby na tłokach?Aby zniwelować utrate kompresji poprzez paznokcie?Może dałoby się zastąpić garby lekkim podplaniowaniem a tłoki zostawić z OHC i porobić na nich paznokcie? (zakładając że mam głowice z DOHC).Jakie osiągi ma polonez DOHC 1.6 0-100 ?
  
 
Cytat:
2004-02-13 15:56:33, Art126 pisze:
Odpalałem silnik i mam zamiar zmierzyć mu kompresje( 9.1 ? ).
Jedyne co mnie niepokoi to to że ten silnik dosyć wolno wkręca się na obroty , jest wrażnie jakby koło zamachowe było strasznie ciężkie.Może wpływa na to gaz, i to że jest na gaźniku polonezowskim......
DOHC ma chyba tą samą kompresje co OHC więc po co te garby na tłokach?Aby zniwelować utrate kompresji poprzez paznokcie?Może dałoby się zastąpić garby lekkim podplaniowaniem a tłoki zostawić z OHC i porobić na nich paznokcie? (zakładając że mam głowice z DOHC).Jakie osiągi ma polonez DOHC 1.6 0-100 ?


Poldi 1.6 DOHC ma około: 13-13.5s do setki, ale wpełni zgadzam się z Mrozkiem, że kultura pracy w ogromnym stopniu przebija krajową jednostkę... Po prostu jest kolosalna.

Pozdro