Ankieta i pytanka odnosnie wydechu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pora pewnie taka, ze juz malo kto siedzi na forum, a mi sie troche pali przyznam szczerze, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

Napisze tylko tyle, ze okazalo sie, ze Freaxx'a (kolega z corolla club) tato zajmuje sie tlumikami. Mi od dawna chodzilo po glowie zeby przerobic wydech na symetryczny. Nie myslalem tylko, ze stanie sie to tak szybko. Jestem juz zdecydowany, ale potrzebuje sie chyba poupewniac i tu bedzie moja prosba do Was.
Chodzi o to, ze niby wszystko juz mamy rozpracowane ale musze sie popytac jeszcze kilka rzeczy.
Po pierwsze chcialbym sie dowiedziec czy taka modyfikacja moze wplynac niekorzystnie na parametry autka ??? Kazdy kto ma cos do powiedzenia w tym temacie proszony jest o wypowiedzenie sie
Druga sprawa to wybor koncowki
Zawsze zakaldalem tylko okragle ALE ! Po przymiarce okazalo sie, ze do tylu TS'a idelanie pasuja owale ze wzgledu na np. budowe swiatel i w ogole calego tylu.
W gre wchodzi tylko i wylacznie tlumik ULTERA, a wlasciwie dwa takie tlumiki Po odrzuceniu wszystkich innych zostaly dwa do wyboru :
1. plaska koncowka DTM
2. podwojne "jajka"

Sami ocencie co Wam sie lepiej podoba. Ja w sumie swoj typ mam Niestety na fotkach to jest marny VT, a po drugie fotki sa ciemne i na dodatek na fotkach zupelnie inaczej to wyglada niz w rzeczywistosci. W rzeczywistosci to ja poprostu prawie zemdlalem z wrazenia I teraz caly czas mi sie to sni wiec musze to szybko zrobic
Jednak daje to jakis poglad na sprawe.






Teraz kwestia gwarancji na autko. Wstepnie dowiedzialem sie, ze ewentulanie trace gwarancje na caly wydech. Niech napisza te osoby co robily koncowy tlumik u siebie co im powiedzieli w ASO.
Ja po konsultacjach z tata Freaxx'a i konsultacjach z ASO znalazlem takie rozwiazanie :
(lecac od tylu auta) Z tlumika wychodzi rura i za tylna belka rura ta ma laczenie na sruby z dalsza czescia wydechu. W tym miejscu mozna wstawiac specjalnie spreparowany rozgaleznik, tak aby spaliny polecialy rowno na dwie strony. Jedna strona poleci tak jak do tej pory, a druga poleci w poprzek auta, wzdluz belki. Polaczenie to bedzie mozna zrobic bez spawania wiec bezinwazyjnie (przynajmniej takie mam zapewnienie taty Freaxx'a) dzieki czemu zawsze bedzie mozna zdjac ten wydech i wstawic orginalny koncowy tlumik (tak tez mi doradzono w ASO). Jedynie co to trzeba bedzie wspawac zaczepy do puszek. Nie da sie inaczej pociagnac drugiej rury ze wzgledu na liczne przewody elektryczne. Przewod paliwowy zostanie odizolowany oslona termiczna taka jak do katalizoatora. Dla mnie na oko wszystko wyglada cacy Co Wy o tym myslicie ?
Od dawna o tym myslalem, ale chailem dac drugi taki orginalny TS'owy tlumik, jednak to jest ogromna pucha, ktora mocno wystaje pod zderzakiem i wcale nie wyglada ladnie. Tlumiki ultera beda plaskie i nie bedzie ich widac, na dodatek wreszcie osigne upragniony pomrok, jakiego nie ma przy seryjnym tlumiki (tego mi bardzo brakuje). Dzieki super fajnym koncowka i plaskim pucha nie trzbea bedzie dawac nakladki na zderzak, cieszy mnie to tym bardziej, ze wlasciwie z zadnej firmy nie znalazlem nic co by mi sie jakos specjalnie podobalo
Ogolnie widze same plusy, a co Wy na to ???
Piszcie wszystko jestem ciekawy kazdej uwagi.
  
 
heh, widze że ładny prezencik sobie na gwiazdkę szykujesz

ja sobie chciałem założyć tłumik dedykowany do mojego modelu, by dźwięk był tylko troszkę agresywniejszy, oraz by osiągi poprawić a nie skiepścić, niestety to co kumpel zza Wielkiej Wody mi przysłał okazało się typowym uniwersalem i aktualnie drze mordę jak cholera, a do tego wydaje mi się że lekko pogorszyły się osiągi... żyć nie umierać...

tak na zachętę - obawiałbym się właśnie pogorszenia osiągów, a tego byłoby szkoda!

w kwestii estetycznej - mi zawsze podobały się owale (po pierwsze), no i 4 końcówki to nie wydaje Ci się trochę za dużo?(po drugie)

powodzenia i Wesołych Świąt!
  
 
Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do takiej modyfikacji, pomijam efekt wizualny bo to kwestia gustu, natomiast istnieje ryzyko rozprężenia końca układu co może znacznie pogorszyć dół silnika (może a nie musi). Jeśli ma to być coś na oko a nie dedykowane to ja bym proponował coś ala mugen

i oczywiscie tylko jeden.

  
 
Cytat:
2003-12-23 11:47:17, MaciekB pisze:
heh, widze że ładny prezencik sobie na gwiazdkę szykujesz

ja sobie chciałem założyć tłumik dedykowany do mojego modelu, by dźwięk był tylko troszkę agresywniejszy, oraz by osiągi poprawić a nie skiepścić, niestety to co kumpel zza Wielkiej Wody mi przysłał okazało się typowym uniwersalem i aktualnie drze mordę jak cholera, a do tego wydaje mi się że lekko pogorszyły się osiągi... żyć nie umierać...

tak na zachętę - obawiałbym się właśnie pogorszenia osiągów, a tego byłoby szkoda!

w kwestii estetycznej - mi zawsze podobały się owale (po pierwsze), no i 4 końcówki to nie wydaje Ci się trochę za dużo?(po drugie)

powodzenia i Wesołych Świąt!



No wlasnie boje sie najbardziej rozsprezenia ukladu Wiem ,ze akurat to w TS'ie jest jedna z lepiej dopracowanych rzeczy. Jednak mowa wylacznie o modyfikacji samego konca jak by nie patrzec wydechu i wlasciwie nie powinno IMO miec to jakiegos wiekszego wplywu.
Tlumik ktory Ty proponujesz zupelnie mi sie pasuje do TS'a. Po prostu jak zobaczylem o ile lepiej wygladaja owale to takie kolko totalnie odpada. Zreszta widzialem juz podobne wizualnie na zywo i strasznie mi sie nie pododbalo, a jak zobaczylem te koncowki z fotek to normalnie wymieklem, ale to oczywiscie kwestia gut, a ma sie to glownie mi podobac a nie innym
  
 
Generalnie sam wiesz jak jest. Toyoty to auta dopracowane i NIERUSZ! No ale jak chcesz, ekspertem nie jestem ale z tego co gadałem z różnymi ludziami od Toyoty na tego typu tematy myślę, że osiągi nie powinny sie pogorszyc. Raczej, jeżeli w ogóle, może sie zwiększyć przedmuch, co może spowodować wieksze spalanie i/lub krótszą żywotność silnika (o ile ) bez poprawy/pogorszenia osiagów. Wiesz nie spróbujesz, nie dowiesz się, mam nadzieję, że podzielisz się doswiadczeniami.

No a końcówki płaskie DTM oczywiście
  
 
sorka, pewnei nei mam gustu ale mi to wyglada na wiejski tuning takei rury podwieszane...... no ale to moje zdanie..
  
 
no nie wiem mi do streetracer'a pasi coś takiego np.

albo to:

To są prawdziwe mugeny ale nasze też wyglądają i działają dobrze.
  
 
Jak już bardzo chcesz jej zepsuć wygląd to raczej płaskie. Podwójne są strasznie obleśne i ...... no comments.
Pozdro.
  
 
Podobają mi się te dwie owalne końcówki, ten poczwórny wydech to przegięcie, ale zrobisz jak chcesz oczywiście
Jak zrozumiałem to chcesz zastosować dwa końcowe tłumiki zamiast jednego, no to dosyć niezła kombinacja tylko pojemność układu Ci się trochę teges, zmieni pewnie a środkowy tłumik zostawisz czy jak ? no ale jak ojciec kolegi to tłumikarz to się pewnie powinien znać na rzeczy i ciemnoty Ci nie wciśnie

  
 
Mnie sie podoba... a co do sprezania, rozprezania,ssania i wydechu to autko dalej bedzie jedzic
  
 
Moim zdaniem jak już ruszać wydech w takim autku to zrobić to w dobrej firmie gdzie wiedzą co do czego nie a nie u kogos kto sie bedzie ta twoim samochodzie uczył. Znam to z wąłsnego doswiadczenia gdyz w u mnie w Cuprze wydech niby przeliczany specjalnie do mojego autka zabrał mi 13 KM.....jak chcesz zrobic dobrze to polecam Toma Racing w Warszawie...zrobią ci całosc z nierdzewki i bedziesz zadowolony. Praktycznie zrobią ci co sobie zamarzysz maja sprzet i robia naprwde super.
Jak chcesz sie dowiedzieć co moga ci zaoferować to wejdz na forum www.streetracing.pl i napisz do kolesia o nicku "brt" to jest własnie koles z Toma racing albo znajdz ich strone w internecie bo wiem że mają.

PS Mi robili calutki wydech 2,5 cal z nierdzewki do Cupry łacznie z down pipe'em do turbo i całym orurowaniem do turbiny i naprawde jestem zadowolony.
  
 
nie mozna sie nie zgodzic z El-em, ja sie na tym tylko ciut znam , wiec napiszetylko że wizulanie DTM mi sie widzi
  
 
ja sie na wydechach jako takich nie znam wogule,pisze natomiast z doswiadczenia, wiem ile szkody może przynieść układ wydechowy zrobiony przez kowala.
Ja sie nauczyłem na swoich błedach...Misiek TS może na cudzych....
  
 
Misiek nie psuj tego co dobre, bo możesz wiecej stracić niż zyskać. Jeżeli zależy ci tylko na wyglądzie to spoko ale pojedyńcze i owalne, jak chcesz zyskać na osiagach to zastanów sie własnie nad prawdziwym mugenem, zawsze działa a do tego ma piekny dzwiek, albo wybież sie do firmy profesjonalnie zajmującej sie wydechami no i koniecznie kontrola na chamowni jak spadną osiagi wracja do ogrinału
  
 
Misiek i jak, zdecydowałeś sie na wydech?
  
 
Maciek co ty za wykopki prowadzisz na forum
  
 
hehe maciek bawi sie w archeologa a propos wydechu to znalazłem swoj wydech an schemacie u pepiczkow latajac po sieci
E GTI wydech
  
 
nieee, po prostu kcem wiedzieć jakie decyzje kolega podjął, a nie będę tworzył nowego wątku
tak samo zrobilem z "moimi tarczami"
chyba się chwali?!