Potrzebne informacje (fso 1600)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Jako że na codzień podróżuję wyrobem konkurencyjnej fsm moja wiedza co do silnika fso 1600 jest skromna.Potrzebuję dane tego silnika tj.moc max., moment max. obroty przy jakich są osiągane, parametry nastawu gaźnika itd.słowem im wiecej tym lepiej ...jak byłby ktoś tak miły i mnie poratował lub dał odpowiedni link byłbym wdzięczny...
  
 
poszukaj może tutaj
  
 
Jest to silnik OHV o zapłonie elektonicznym pochodzącym z Poloneza CB:
pojemność skokowa: 1598ccm
moc: 87KM/5200rpm (moc deklarowana)
moment obrtowoy: 132Nm/3800rpm

Osiągi (nie wiem dokładnie, ale zgaduje):
0-100km/h: ~14s (seria AA 75KM ma około 15-16s)
Vmax: ~160km/h (może więcej jak się rozbuja)

Ogólnie auto powinno być zauważalnie dynamiczniejsze oraz elastyczniejsze od wersji seryjnej AA, gdyż różnica w mocy oraz momencie jest duża, a masa pojazdu nie uległa zmianie...

Pozdrawiam
  
 
Zaraz,jest to silnik OHV,fabryczne oznaczenia typu silnika CB,CE,lub CF montowany w Polonezach w latach 1986-2002.
CB-silnik gaznikowy z elektronicznym zapłonem,moc 64kw przy 5200,moment 132Nm przy 3800,lata 86-95,oznaczenie handlowe modelu 1.6 GLE.
CF-silnik na wtrysku bez katalizatora,czyli jednopunkt abimexa,montowany w latach 91-95,moc 60kw przy 5200,moment 125Nm przy 3200.oznaczenie handlowe 1.6 GLI
CE-silnik na wtryusku z katalizatorem,tu największy bałagan,wedle Morawskiego jest to oznaczenie stosowane dla wszystkich 1.6 z katalizatorem.Czyli 1.6 abimex-59kw przy 5200,125Nm przy 3200.
1.6 bosch-56kw przy 5000,moment 121 Nm przy 3600.1.6 na wtrysku wielopunktowym-62kw przy 5000,moment 130Nm przy 3800.Oznaczenia handlowe-1.6 GLI,GSI,lub MPI(w przypadku kombi.

Osiągi,wiem tu najwięcej o silniku CB,według nanych fabrycznych 0-100 to 15s,v max to 155.

Jeff,typ CB był bezpośrednim rozwinięciem typu AB,wzmocnionego.
Typ AA na pewno nie miał takich osiągów fabrycznych,tam 0-100,to coś koło 18s było.
  
 
dzieki wielkie
  
 
Cytat:
2004-01-29 15:14:48, Nabauab pisze:
Zaraz,jest to silnik OHV,fabryczne oznaczenia typu silnika CB,CE,lub CF montowany w Polonezach w latach 1986-2002.
CB-silnik gaznikowy z elektronicznym zapłonem,moc 64kw przy 5200,moment 132Nm przy 3800,lata 86-95,oznaczenie handlowe modelu 1.6 GLE.
CF-silnik na wtrysku bez katalizatora,czyli jednopunkt abimexa,montowany w latach 91-95,moc 60kw przy 5200,moment 125Nm przy 3200.oznaczenie handlowe 1.6 GLI
CE-silnik na wtryusku z katalizatorem,tu największy bałagan,wedle Morawskiego jest to oznaczenie stosowane dla wszystkich 1.6 z katalizatorem.Czyli 1.6 abimex-59kw przy 5200,125Nm przy 3200.
1.6 bosch-56kw przy 5000,moment 121 Nm przy 3600.1.6 na wtrysku wielopunktowym-62kw przy 5000,moment 130Nm przy 3800.Oznaczenia handlowe-1.6 GLI,GSI,lub MPI(w przypadku kombi.

Osiągi,wiem tu najwięcej o silniku CB,według nanych fabrycznych 0-100 to 15s,v max to 155.

Jeff,typ CB był bezpośrednim rozwinięciem typu AB,wzmocnionego.
Typ AA na pewno nie miał takich osiągów fabrycznych,tam 0-100,to coś koło 18s było.



Jeżeli chodzi o Poloneza to masz rację, lecz zwróć uwagę, że kolega napisał FSO 1600, a to bezpośrednio oznacza nie Poloneza, a Fiata 125p z silnikiem Poloneza CB. Była taka krótka seria w ostatnich latach produkcji 125p i właśnie nosiło to nazwę FSO 1600.

Co do osiągów to ja swoim AB mam na LPG 18s do 100km/h, vmax: 160km/h... na benzynie nie sprawdzałem, lecz napewno lepiej...

Jeżeli chodzi o Fiata 125 z silnikiem 115C (oryginalny z łańcuszkiem rozrządu, 75KM) to fabrycznie miał osiągi:
0-100km/h: 15s (tak podawali, ale przy dobrej regulacji można było tyle osiągnąć)
vmax: 150km/h

Moje obliczenia przyspieszenia oraz vmax odniosłem właśnie do danych fabrycznych Fiata 125p/ FSO 1500...

Pozdrawiam
  
 
Dla porządku : nie było czegoś takiego jak FSO 1600 w sensie oznaczenia modelu DF-a.Polski Fiat 125p to późniejsze FSO 125p, nie zaś FSO 1300/1500/1600.
Poza tym jest tak jak napisał Nabauab
Myślę,że Poohatemu chodziło ogólnie o silnik produkcji FSO o pojemności 1.6 Kwestia osiągów zaś jaka jest każdy wie - loteria.
  
 
Cytat:
2004-01-29 16:42:48, kaovietz pisze:
Dla porządku : nie było czegoś takiego jak FSO 1600 w sensie oznaczenia modelu DF-a.Polski Fiat 125p to późniejsze FSO 125p, nie zaś FSO 1300/1500/1600.
Poza tym jest tak jak napisał Nabauab
Myślę,że Poohatemu chodziło ogólnie o silnik produkcji FSO o pojemności 1.6 Kwestia osiągów zaś jaka jest każdy wie - loteria.


Nie będe kłucił się z ekspertem, lecz jednak przyznasz, że była krótka seria FSO 125p z silnikiem CB od Poldka. I z pewnością osiągi tego auta napewno nie przekraczały 15s do 100km/h...

Pozdrawiam
  
 
Nie bylo, nie ma i nie bedzie samochodow FSO 1x00, ilez to mozna powtarzac!
Co najwyzej FSO 125p 1.5 itd.
Spotkalem sie raz z opinia, ze ktos widzial 125p 1.6 ME, ciekawe, czy jest ktos taki jeszcze?

W przypadku silnikow AB i CB, to od 1993 roku FSO zaczela podawac obnizone moce zamiast 82 i 87 KM, podawali jakies 76 i 79 KM. Niestety nie wiem co wplynelo na te zmiane.

Osiagi 1.6 SLE z silnikiem 87 KM powinny byc w granicach 15 sek do setki i 160 km/h.
1.5 SLE z silnikiem 82 KM bujal sie w ok. 16 sek i 155 km/h.
To, ze ten silnik mial wyraznie wieksza moc w stosunku do AB nie przelozylo sie wiele na osiagi poniewaz zastosowano dlugie przelozenie mostu 3,9 zamiast 4,1. Ale dzieki temu Polonez z silnikiem CB spalal mniej benzyny niz AB, szczegolnie za miastem.

Oznaczenie CE zawiera w sobie oczywiscie wszystkie rodzaje silnikow z wtryskiem i katalizatorem.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
A wsadzali w ogóle AA do 125p?
  
 
dziwne nie bylo FSO 1500/1600???
To jak mam w dowodzie rejstracyjnym wpisane!!!! FSO 1500
NIE FSO 125p

Widzialem raz fiata 1.6D (silnik vw ok 100 szt.)!!!!szkoda ze aparatu nie mialem!!!!

Oglądałem kombiaka 1.6 z poldka, nie jezdzilem bo nie dal sie odpalic akomulator slaby.
Podobno bez problemów brał polonezy 1.6 (zdanie właściciela )
  
 
Cytat:
dziwne nie bylo FSO 1500/1600???
To jak mam w dowodzie rejstracyjnym wpisane!!!! FSO 1500
NIE FSO 125p


Ja mam Poldka Caro z 1990 roku, tym co wpisane jest w dowodzie rejestracyjnym nie należy się sugerować.
  
 
Nabauab:
Oczywiscie wsadzali AA do 125p - wersja 1.5 ML.

ZAK:
Widziales FSO 125p 1.6 D, ale to nie to samo co 125p 1.6 ME
Oczywiscie, ze jest mnostwo 125p z silnikami 1.6 po przekladkach z Polonezow - przyklad z naszego Klubu - Nomad.
Pytanie dotyczylo oryginalnych 1.6 ME.
To ze Ci buraczana panienka z okienka WK wpisala FSO 1500 bynajmniej nie definiuje nazwy samochodu. W innych wydzialach (de)komunikacji wpisywali inne bzdury, jak np. FSO Warszawa 125p, FSO Warszawa 1500 itd.

Pozdrawiam serdecznie
Adamus

  
 
Adamus jezeli sie nie myle, a glowy nie dam uciac.
To kiedys widzialem na druku przedplaty wyslanej ze stanow FSO 1500 1,6 ME.

I cena byla wyzsza chyba o 200 $. Musilbym poszukac tego u brata w papireach jak mnie dopusci do swoich tajemnic
  
 
No to bylby dosc mocny dowod

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Slyszalem o tym ze kiedys ktos gdzies widzial FSO ze znaczkiem 1,6ME, ale ja po za ta kartka nie widzialem i nie slyszalem.
  
 
Już kiedyś pisałem o tym na forum...Nie dość,że widziałem 125p 1.6ME to nawet ojciec chciał takowego kupić!Pamiętam jak byliśmy go oglądać - kolor kość słoniowa,rocznik chyba 1986,a z tyłu znaczek 1.6ME Tatko Fiacika nie zakupił,gdyż ruda mieszkała na nim w znacznych ilościach.Było to w 1990 roku.
  
 
Cytat:
Widziales FSO 125p 1.6 D, ale to nie to samo co 125p 1.6 ME
Oczywiscie, ze jest mnostwo 125p z silnikami 1.6 po przekladkach z Polonezow - przyklad z naszego Klubu - Nomad.
Pytanie dotyczylo oryginalnych 1.6 ME.
To ze Ci buraczana panienka z okienka WK wpisala FSO 1500 bynajmniej nie definiuje nazwy samochodu. W innych wydzialach (de)komunikacji wpisywali inne bzdury, jak np. FSO Warszawa 125p, FSO Warszawa 1500 itd.



No tak się jakoś składa że u mnie w dowodzie też jest Marka: FSO WARSZAWA.

dziiiiiiiwna sprawa