Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lookita Corolla sedan Wieluń | 2004-01-23 21:14:49 Czy jest sens zmieniac klocki a mam przy 84 tysiacach oryginalne w Toyce 8 gen..jesli mi nie piszcza znaczniki ale czuje ze cos tepawe sa.Czy warto?Jesli tak to na jakie?Japany czy np. Lukasy czy Ferrodo?A moze ..cos innego?Dzieki |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-01-23 21:52:17 jeżeli klocki są oryginalne a stopień zużycia pozwala na dalsze jego eksploatowanie to bym nie wymieniał, mi się już kończą i czekam na zmówione klocki EBC Green Stuff, a to dlatego że Ferodo do mojego Yarka były tylko zwykłe a chciałem mieć troche bardziej wytrzymałe |
Stachu TOYOTA DRIVER Toyota Yaris Poznań | 2004-01-23 23:19:35
A za ile , jesli mozna wiedziec?? |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-01-24 01:19:43 jak by co - to dobrze by było nippon klocki
ale jesli masz wybór miedzy Lukas'ami a Ferrodo - to bierz Lukas! są troszke droższe od Ferrodo - ale i znacznie lepsze I jesli ktos powie ze jest odwrotnie - o sie bardzo zdziwie |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-01-24 01:57:23
tyle co oryginalne - 250 zł |
Crit | 2004-01-24 14:54:47 CarinaGTI jak dla Ciebie to EBC Red Stuff ale ze zwykłych tarcz zrobią Ci żyletki |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-01-25 00:30:20 EBC Green Stuff jest odpowiednikiem Ferodo DS2000 |
Yota Avensis D4-D wrocław | 2004-01-26 06:54:54 Witam!! Może ja coś podpowiem. W piśmie "GT" nr 54/55 z lipca 2003 był zamieszczony test klocków ham. oraz tarcz fabr. , oraz nacinanych i nawiercanych. W skrócie .Klocki dzilą się na :
1. klocki seryjne np. BOREAL, Mintex, Ferodo Premier. 2. klocki tuningowe np. Mintex C-Tech/ mieszanka M 1144 / i klocki EBC Greenstuff . 3. klocki sportowe np. Mintex Racing / mieszanka M 1166/ i najpopularniejsze w sporcie Ferodo DS 2000. " Klockituningowe odznaczają się wyższym współczynnikiem tarcia od klocków ser.i wytrzymują wyższe temp. pracy. Jako przeznaczone do jazdy codziennej, nie wymagają wstępnego rozgrzania. Kierowca testowy mówi klocki Mintex M 1144 -Pryjemnie twardypedał, porównywalne z klockami sportowymi. Jeszcze lepsze okazały się EBC " zaj....e droga ham.skróciła się jeszcze o 5%. CDN |
Woytek Toyota Starlet Warszawa | 2004-01-26 11:50:47 Witam!
Mam przejechane 130 tys i klocki oryginalne od nowości (tak mechanik mnie zapewnia bo nie jestem 1-szym właścicielem tego samochodu) tarcze tez nie wykazują najmniejszego zużycia - samochód był eksploatowany w trasie! polecam tylko klocki oryginalne, raz kupiłem do innego samochodu klocki "tańsze" i po 1 tys km wymieniałem na oryginały |
Yota Avensis D4-D wrocław | 2004-01-27 06:47:55 CD.
Wporównaniu do klocków tuningowych, na sportowych uzyskano minim. skrócenie drogi hamowania.Były zupełnie niewrażliwe na wysoką temper. POdsumowanie: 1. Klocki tuningowe znacznie skracają droge hamowania i trzeba bardzo się postarać ,aby je przegrzać. Raczej niemożliwe podczas bardzo dynamicznej jazdy po ulicy.2. Klocki sportowe w porównaniu do tuningowych skracają hamowanie nieznacznie. Zapewniają jednak najlepsze czucie pedału, a przez to najlepszą precyzję hamowania. 3. Tarcze frezowane i nawiercane na suchej nawierzchniminimelnie skracają drogę ham. za to w widoczny sposób polepszają chłodzenie hamulc. 4.Należy używać porządnych płynów hamulcowych, ponieważ mają one ogromny wpływ na skuteczność hamowania./np.Mintex Compe- tition./ A płyn hamulc. Mintex Racing ma temp. wrzenia 312*C |
Crit | 2004-01-27 07:02:52 widzisz Yota tekst jest pełen uogólnień, podam przykład tuningowych klocków w cywilnym aucie.
Właściciel Passata miał dość zwykłych klocków, szybko siadały i oczywiście były bardzo podatne na fading, polecono mu tuningowe klocki firmy EBC model Green Stuff (fajne bo pylą na szaro i nie widać na aluskach), producent robi klocki do tego modelu więc problemu nie było i co się okazało, te klocki nie nadają się do ciężkiego passata, poprostu się rozleciały po 3 mocnych hamowaniach i omało co nieskończyło się tragedią, czy to dowodzi że EBC to gówno, oczywiście nie, ale wielu producentów chcąc wypełnić swą ofertę jak najbardziej zaczyna robić klocki w każdej serii do wszystkich modeli a to już może zakrawać na szaleństwo, właściciel niezrażony firmą pojechał wymienić Green'y na Red'y jak poradzili koledzy i pomimo iż Red'y są niby sporotwe świetnie się sprawdziły w passacie i to bez grzania ich przed jazdą. Dlatego też warto poczytać w internecie np. o doświadczeniach z danym modelem klocków ale nie tylko w zakresie producenta i modelu ale również poszczególnego modelu do konkretnego pojazdu. Kończe moje wywody i życzę wszystkim tyle samo bezpiecznych hamowań co startów |
_Artur TOYOTA DRIVER Yaris Terra Jaworzno | 2004-01-27 12:26:49 Tak przyglądam się Waszej dyskusji na temat klocków i jedna rzecz mnie zastanawia. Piszecie wymianie klocków na sportowe, tuningowe, a to Lukas, a to inne Ferrodo. Wszystko ok, ale (!) czy przypadkiem klocki nie powinny być dobrane do tarcz, które aktualnie są w samochodzie
Moim skromym zdaniem zestaw tarcze+klocki to nierozerwalna całość i nie można ot tak zmieniać sobie samych klocków na np. jakieś sportowe. Efekt takiej zmiany może być odwrotny od oczekiwanego. Najbezpieczniej jest zastosować klocki fabryczne (cokolwiek to znaczy), a zamienniki dopiero po upewnieniu się, że sprawdzą się z danymi tarczami. Problem tylko w tym, jak się upewnić |
Iceman Toyota Corolla Warszawa | 2004-01-27 14:22:15 Upewnisz sie czytając opinie użytkowników różnych zestawów, po to jest własnie forum. A jak masz jakieś wąpliwości to pytasz czy ktoś smiga na takim zestawie i juz wiesz.
|
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-01-27 18:57:04 nie ma znaczenia jakie tarcze, oryginalne jedynie szybciej się zużyją |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-01-27 19:53:23 To ja się zapytam tak:
1. chce połączyć trwałosć klocka(by nie wymieniać co 15kkm) z jego efektywnoscia i czy przy moich standardowych tarczach w GTI-nce nie mowie o jakichs super tuningowych, delikatnie-srednio by podniesc skutecznosc hamowania 2. czy w moich tarczkach będa sie sprawdzaly(mam standardy oryginalne tarcze) czy jednak trza rowniez wymienic tarcze-jezeli tak to hjakie polecacie?? pozdr |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-01-27 20:12:23 1. 80 - 0 km/h 2. 100 - 0 km/h Komplet seryjny Układ hamulcowy fabryczny 24.50 m 44.10 m Komplet podstawowy Klocki Ferodo Premium i tarcze Brembo S. 18.90 m 42.20 m Komplet sportowy Klocki Ferodo DS. 2000 i tarcze Brembo Racing ORO 15.60 m 39.40 m |
Crit | 2004-01-27 20:16:28
to może Ferodo Premier, zwykłe klocki bez fajerwerków ale chwalone przez wielu userów. Jak będą zwykłe klocki to tarcze przetrwają bez uszczrbku na żywotności. A co do tuningowych i sportowych to oczywstym jest fakt że klocki te szybciej same się kończą i szybciej wykańczają tarcze bo ich zadanie szczególnie tych sporotwych jest jakość hamowania a nie żywotność i tyle. |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-27 21:37:59 Konrad nie chce Cie zalamac ale szukalem wszedzie gdzie moglem sie dokopac aby znalesc tarcze i klocki jakosciowo lepsze do naszych bryczek.Niestety zbyt mala ilosc naszych wersji chyba nie sklonila zadnej firmy zeby zrobic cokolwiek dla nas.Ale moze jednak cos istnieje tylko o tym jeszcze nie wiemy. |