Klocki...czy jest sens?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest sens zmieniac klocki a mam przy 84 tysiacach oryginalne w Toyce 8 gen..jesli mi nie piszcza znaczniki ale czuje ze cos tepawe sa.Czy warto?Jesli tak to na jakie?Japany czy np. Lukasy czy Ferrodo?A moze ..cos innego?Dzieki
  
 
jeżeli klocki są oryginalne a stopień zużycia pozwala na dalsze jego eksploatowanie to bym nie wymieniał, mi się już kończą i czekam na zmówione klocki EBC Green Stuff, a to dlatego że Ferodo do mojego Yarka były tylko zwykłe a chciałem mieć troche bardziej wytrzymałe
  
 
Cytat:
klocki EBC Green Stuff


A za ile , jesli mozna wiedziec??
  
 
jak by co - to dobrze by było nippon klocki

ale jesli masz wybór miedzy Lukas'ami a Ferrodo - to bierz Lukas!

są troszke droższe od Ferrodo - ale i znacznie lepsze

I jesli ktos powie ze jest odwrotnie - o sie bardzo zdziwie
  
 
Cytat:
2004-01-23 23:19:35, Stachu pisze:
A za ile , jesli mozna wiedziec??


tyle co oryginalne - 250 zł
  
 
Ja musiałem niestety kupić na samym poczatku siakieś włoskie, ale musze przyznać że zrobiłem około 20kkm i jeszcze ciut ponad pół klocuszka jest , hmmm można połączyć trwałość klocka z jesoi efektywnością przy hamowaniu??i jakiej firemki byście poleili?? pozdr
  
 
CarinaGTI jak dla Ciebie to EBC Red Stuff ale ze zwykłych tarcz zrobią Ci żyletki
  
 
Cytat:
2004-01-24 01:19:43, KrzysioVW pisze:
jak by co - to dobrze by było nippon klocki

ale jesli masz wybór miedzy Lukas'ami a Ferrodo - to bierz Lukas!

są troszke droższe od Ferrodo - ale i znacznie lepsze

I jesli ktos powie ze jest odwrotnie - o sie bardzo zdziwie


Lucas jest dobry ale do czego innego. Daj se spokuj z takimi klockami, Jak do zwykłych tarcz to albo Ferrodo Premier albo dla bardziej wymagających DS2000
  
 
EBC Green Stuff jest odpowiednikiem Ferodo DS2000
  
 
Witam!! Może ja coś podpowiem. W piśmie "GT" nr 54/55 z lipca 2003 był zamieszczony test klocków ham. oraz tarcz fabr. , oraz nacinanych i nawiercanych. W skrócie .Klocki dzilą się na :
1. klocki seryjne np. BOREAL, Mintex, Ferodo Premier.
2. klocki tuningowe np. Mintex C-Tech/ mieszanka M 1144 / i klocki EBC Greenstuff .
3. klocki sportowe np. Mintex Racing / mieszanka M 1166/ i najpopularniejsze w sporcie Ferodo DS 2000.
" Klockituningowe odznaczają się wyższym współczynnikiem tarcia od klocków ser.i wytrzymują wyższe temp. pracy. Jako przeznaczone do jazdy codziennej, nie wymagają wstępnego rozgrzania. Kierowca testowy mówi klocki Mintex M 1144 -Pryjemnie twardypedał, porównywalne z klockami sportowymi. Jeszcze lepsze okazały się EBC " zaj....e droga ham.skróciła się jeszcze o 5%. CDN
  
 
Witam!
Mam przejechane 130 tys i klocki oryginalne od nowości (tak mechanik mnie zapewnia bo nie jestem 1-szym właścicielem tego samochodu) tarcze tez nie wykazują najmniejszego zużycia - samochód był eksploatowany w trasie! polecam tylko klocki oryginalne, raz kupiłem do innego samochodu klocki "tańsze" i po 1 tys km wymieniałem na oryginały
  
 
CD.
Wporównaniu do klocków tuningowych, na sportowych uzyskano minim. skrócenie drogi hamowania.Były zupełnie niewrażliwe na wysoką temper. POdsumowanie: 1. Klocki tuningowe znacznie skracają droge hamowania i trzeba bardzo się postarać ,aby je przegrzać. Raczej niemożliwe podczas bardzo dynamicznej jazdy po ulicy.2. Klocki sportowe w porównaniu do tuningowych skracają
hamowanie nieznacznie. Zapewniają jednak najlepsze czucie pedału, a przez to najlepszą precyzję hamowania. 3. Tarcze frezowane i nawiercane na suchej nawierzchniminimelnie skracają
drogę ham. za to w widoczny sposób polepszają chłodzenie hamulc.
4.Należy używać porządnych płynów hamulcowych, ponieważ mają
one ogromny wpływ na skuteczność hamowania./np.Mintex Compe-
tition./ A płyn hamulc. Mintex Racing ma temp. wrzenia 312*C
  
 
widzisz Yota tekst jest pełen uogólnień, podam przykład tuningowych klocków w cywilnym aucie.
Właściciel Passata miał dość zwykłych klocków, szybko siadały i oczywiście były bardzo podatne na fading, polecono mu tuningowe klocki firmy EBC model Green Stuff (fajne bo pylą na szaro i nie widać na aluskach), producent robi klocki do tego modelu więc problemu nie było i co się okazało, te klocki nie nadają się do ciężkiego passata, poprostu się rozleciały po 3 mocnych hamowaniach i omało co nieskończyło się tragedią, czy to dowodzi że EBC to gówno, oczywiście nie, ale wielu producentów chcąc wypełnić swą ofertę jak najbardziej zaczyna robić klocki w każdej serii do wszystkich modeli a to już może zakrawać na szaleństwo, właściciel niezrażony firmą pojechał wymienić Green'y na Red'y jak poradzili koledzy i pomimo iż Red'y są niby sporotwe świetnie się sprawdziły w passacie i to bez grzania ich przed jazdą.
Dlatego też warto poczytać w internecie np. o doświadczeniach z danym modelem klocków ale nie tylko w zakresie producenta i modelu ale również poszczególnego modelu do konkretnego pojazdu.
Kończe moje wywody i życzę wszystkim tyle samo bezpiecznych hamowań co startów
  
 
Tak przyglądam się Waszej dyskusji na temat klocków i jedna rzecz mnie zastanawia. Piszecie wymianie klocków na sportowe, tuningowe, a to Lukas, a to inne Ferrodo. Wszystko ok, ale (!) czy przypadkiem klocki nie powinny być dobrane do tarcz, które aktualnie są w samochodzie

Moim skromym zdaniem zestaw tarcze+klocki to nierozerwalna całość i nie można ot tak zmieniać sobie samych klocków na np. jakieś sportowe. Efekt takiej zmiany może być odwrotny od oczekiwanego. Najbezpieczniej jest zastosować klocki fabryczne (cokolwiek to znaczy), a zamienniki dopiero po upewnieniu się, że sprawdzą się z danymi tarczami. Problem tylko w tym, jak się upewnić
  
 
Upewnisz sie czytając opinie użytkowników różnych zestawów, po to jest własnie forum. A jak masz jakieś wąpliwości to pytasz czy ktoś smiga na takim zestawie i juz wiesz.
  
 
nie ma znaczenia jakie tarcze, oryginalne jedynie szybciej się zużyją
  
 
To ja się zapytam tak:
1. chce połączyć trwałosć klocka(by nie wymieniać co 15kkm) z jego efektywnoscia i czy przy moich standardowych tarczach w GTI-nce nie mowie o jakichs super tuningowych, delikatnie-srednio by podniesc skutecznosc hamowania
2. czy w moich tarczkach będa sie sprawdzaly(mam standardy oryginalne tarcze) czy jednak trza rowniez wymienic tarcze-jezeli tak to hjakie polecacie??
pozdr
  
 

1. 80 - 0 km/h
2. 100 - 0 km/h

Komplet seryjny
Układ hamulcowy fabryczny
24.50 m
44.10 m

Komplet podstawowy
Klocki Ferodo Premium i tarcze Brembo S.
18.90 m
42.20 m

Komplet sportowy
Klocki Ferodo DS. 2000 i tarcze Brembo Racing ORO
15.60 m
39.40 m

  
 
Cytat:
2004-01-27 19:53:23, CarinaGTI pisze:
To ja się zapytam tak:
1. chce połączyć trwałosć klocka(by nie wymieniać co 15kkm) z jego efektywnoscia i czy przy moich standardowych tarczach w GTI-nce nie mowie o jakichs super tuningowych, delikatnie-srednio by podniesc skutecznosc hamowania
2. czy w moich tarczkach będa sie sprawdzaly(mam standardy oryginalne tarcze) czy jednak trza rowniez wymienic tarcze-jezeli tak to hjakie polecacie??
pozdr



to może Ferodo Premier, zwykłe klocki bez fajerwerków ale chwalone przez wielu userów. Jak będą zwykłe klocki to tarcze przetrwają bez uszczrbku na żywotności.

A co do tuningowych i sportowych to oczywstym jest fakt że klocki te szybciej same się kończą i szybciej wykańczają tarcze bo ich zadanie szczególnie tych sporotwych jest jakość hamowania a nie żywotność i tyle.
  
 
Konrad nie chce Cie zalamac ale szukalem wszedzie gdzie moglem sie dokopac aby znalesc tarcze i klocki jakosciowo lepsze do naszych bryczek.Niestety zbyt mala ilosc naszych wersji chyba nie sklonila zadnej firmy zeby zrobic cokolwiek dla nas.Ale moze jednak cos istnieje tylko o tym jeszcze nie wiemy.