Tuning zawieszenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Jestem zklubu ritmo, ale mam pytanie do wszystkich fittowiczów.
Mianowicie chce obnizyć mojego ritmiaczka 1.5
Z przodu są sprezyny a z tyłu resor poprzeczny, no i wszędzie amortyzatory.
Co zrobić zeby go obniżyć i to jak najtaniej, a najlepiej bez kosztów tylko samemu we właśnym zakresie.
Słyszałem o obcinaniu sprężyn alboi ściagnieciu np 2 zwojów.
niewiem tez co z resorem, do kowala? ile to kosztuje? niemozna samemu jakoś?
Co mi radzicie?

Pozdrawiam wsystkich
  
 
Cytat:
2004-02-15 21:12:53, igor002 pisze:
Witam wszystkich.
Jestem zklubu ritmo, ale mam pytanie do wszystkich fittowiczów.
Mianowicie chce obnizyć mojego ritmiaczka 1.5
Z przodu są sprezyny a z tyłu resor poprzeczny, no i wszędzie amortyzatory.
Co zrobić zeby go obniżyć i to jak najtaniej, a najlepiej bez kosztów tylko samemu we właśnym zakresie.
Słyszałem o obcinaniu sprężyn alboi ściagnieciu np 2 zwojów.
niewiem tez co z resorem, do kowala? ile to kosztuje? niemozna samemu jakoś?
Co mi radzicie?

Pozdrawiam wsystkich


Czy samemu mozna? Pewnie mozna, ale jezeli sie na tym nie znasz to bym samemu tego nie robil gdyz zawieszenie to jedna z wazniejszych jezeli nie najwazniejsza czesc samochodu wplywajaca na bezpieczenstwo twoje, i innych uczestnikow ruchu. Obciac sprezyny? W poldkach popularne jest branie sprezyn od modelu truck (twardsze) i obcinaniu je o okolo 2 zwoje gdyz inaczej bedzie wygladal jak terenowka. Z tylu doklada sie jedno pioro ale po tym moze byc za twardy i podskakiwac za bardzo na wybojach. Zeby bylo nizej mozna sklepac resory. Jezeli chcesz obnizyc to wlasnie chyba obciac sprezyny (o ile to Ci nie powiem) i zklepac resory. Nie jestem autorytetem w tym temaci i mysle ze sa tu inne osoby ktore Ci lepiej doradza
  
 
sprezynki mozna obciac i pozniej utwardzic gumami do sprezyn,co do resorka to do kowala
  
 
warto podoginac konce sprezyn, lepiej sie trzymaja.
  
 
Wydajje mi sie ze niemusze utwardzać ich tzn sprężyn, są dość twarde, rtmo ma duży prześwit ale jest dosć twarde, jak prubuje rozchwiać przud to ciężko wiec chyba wystarczy przyciac, ale czy on sie w miare zachowuje bezpiecznie? jak te końce podoginać? jak oryginały czy jak? i z=co si ez amorkami dziej jak obniże? Ps jak sie klepie resor? Wydaje mi sie ze na gorąco ale czy ja wiem
Słyszałem też od kumpla z klubu ze można wpakować 4 os do tyłu i wsadzić gumy pod resor, wtedy już taki zostaje jak przy tych 4 os
hehe
pozdro i dzieki za odp
  
 
Jak napisano w "Usprawnienia Poloneza" - dokładanie dodatkowego pióra resora tylnego jest najczęstszym błędem użytkowników Poldka Czy jakoś tak
  
 
dogiąć sprezyne tak jak w orgin. a co do klepania to sa dwie metody : -na zimno , i na goraco.
przy klepaniu resor staje sie twardszy,ale zarazem bardziej kruchy(zdazaja sie pękniecia klepanych res.) no i klepią jak sobie zyczysz: nizej ,wyzej.
podobno w katowicach jest dobry zaklad-tylko nieznam adresu a cena okolo 50 zł za resor -chyba,takie mam inf. od znajomego.
  
 
Cytat:
2004-02-16 15:19:40, michasmaniak pisze:
Jak napisano w "Usprawnienia Poloneza" - dokładanie dodatkowego pióra resora tylnego jest najczęstszym błędem użytkowników Poldka Czy jakoś tak


ja mam 3 pióra i jestem bardzo zadowolony
  
 
ja mialem trzy i wywalilem teraz mam dwa i jest gicio,nie ma sensu wkladac trzeciego piora autko sie podnosi zmienia sie srodek ciezkosci i jest dupa
  
 
Cytat:
2004-02-17 23:35:32, Alan28 pisze:
ja mialem trzy i wywalilem teraz mam dwa i jest gicio,nie ma sensu wkladac trzeciego piora autko sie podnosi zmienia sie srodek ciezkosci i jest dupa


ja tez wole 2 pióra

a co do obnizenia to włąsnie uciachałem tylnie wsporniku resora o ok 4 cm wiec mam tył o ok 2 cm
i ciekawi mnie jak bedzie sie prowadził po dociązeniu