Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-09-10 17:01:29 Szukam schematu takiego elektronicznego zabezpieczenia przed rdza takie jak bylo kiedys instalowane w FSO.
Jesli ktos ma taki schemacik to bardzo prosze o podzielenie sie z nim ze mna. sxc@skrzynka.pl dzieki |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-10 17:04:47 No no innych tez temat interesuje a takze jego skutecznosc, pisac tu a nie na jakies maile |
wit atu plus gdynia | 2002-09-10 17:50:41 swego czasu mój sąsiad miał takie urządzenie które zwało się Rust Evader, i szczerze, to moim zdaniem lepsze są stadardowe zabezpieczenia przed korozją ,bo jego samochód zżarło szybciutko , a mój na bollach i tectylach trzymał się w stanie nie naruszonym przez korozję. |
Dzierzan Polonez Caro 1,6 GLE ... Warszawa | 2002-09-10 18:05:21 Może ktoś mnie oświecić co to jest to elektroniczne zabezpieczenie przed rdzą ? Jakie jest jego działanie ?
W jaki sposób on działa? Z góry dzięki za wyjaśnienie Po prostu nigdy wcześniej nie słyszałem o czymś takim |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-10 19:32:33 Ja slyszalem, ale niewiele, a co do skutecznosci - to oczywiscie myslalem o nim jako o zabezp. dodatkowym a nie podstawowym i ogolnie chcialbym sie dowiedziec wiecej. |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-10 19:56:04 Znalazlem troche nt. temat:
? Zabezpieczenie przed korozją elektrochemiczną stanowi tak zwana ochrona katodowa. Ochrona katodowa polega na połączeniu chronionej konstrukcji z metalem mniej szlachetnym, tworzącym anodę (protektor) ogniwa, natomiast katodą jest obiekt chroniony. Połączenie takiej anody z konstrukcją chronioną wykonuje się przez bezpośredni styk ( tzw. powłoki anodowe) lub za pomocą przewodnika. Za pomocą protektorów chroni się przed korozją duże obiekty stalowe, takie jak kadłuby statków, rurociągi i podziemne zbiorniki. Protektorami są blachy lub sztaby wykonane z metali aktywnych jak: cynk, magnez lub glin, połączone przewodami z obiektem chronionym. W utworzonym w ten sposób ogniwie anodą jest protektor, który ulega korozji. Po zużyciu protektory wymienia się na nowe. Identyczny efekt daje zastąpienie cynku złomem stalowym połączonym z dodatnim biegunem prądu stałego, podczas gdy chroniona konstrukcja połączona jest z biegunem ujemnym. Wiecej informacji o korozji tu: http://www.ig.pwr.wroc.pl/instrukcje/korozja.html Krotko mowiac w tym zabezpieczeniu element aktywny ma sie ulteniac zamiast naszego auta. Problemem moze byc juz istniejacy brak stykow ktory uniemozliwi powstanie ogniwa. A kiedys dawno temu widzialem takie zabezpieczenie w postaci plytki metalowej bodajze z magnezu umieszczonej pod maska. |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-10 19:58:48 No i dodam jeszcze tyle:
Ochrona katodowa. Elementy konstrukcji narażone na korozję łączy się z ujemnym biegunem źródła prądu stałego o napięciu rzędu 1 - 2 V. Dodatni biegun łączy się z grafitową płytą przylegającą do konstrukcji. Ponieważ elektrony doprowadzone ze źródła prądu zobojętniałyby powstające jony, proces: Fe - 2e- => Fe2+ nie zachodzi. A to jest stad : http://www.lekcja.ids.pl/~lekcja06/ |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2002-09-10 20:24:30 Twardy jesteś SXC tylko co mniej więcej połapaliśmy się w konserwowaniu "konwencjonalnym" a Ty już nowinki . Też kiedyś coś słyszałem, ale tak myśle... żeby to było dobre to by było w seryjnym wyposażeniu poldka i nie tylko
PZDR |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-09-10 20:42:03 Magnetyzery tez nie sa w seryjnym wyposazeniu a u mnie dzialaja |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2002-09-10 21:08:46 Chciałem też dopisać, że byłyby o wiele bardziej popularne, (jak np. magnetyzery). A tak przy okazji możesz napisać bardzo ogólnie jak one działają? |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-09-10 22:06:16 chodzi Ci o magnetyzery?
Mozesz sobie poszukac w internecie ale to chodzi ze paliwo jest magnetyzowane bla,bla,bla i przez to paliwo lepiej sie miesza z powietrzem i spalanie jest dokladniejsze. To bylo naprawde szybkie wyjasnienie |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-10 22:13:58 Hmm chyba nie chodzi jednak o magnetyzery |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2002-09-10 22:18:34 Chodzi o magnetyzery, zauważyłem dwuznaczność, ale myślałem że to jasne że chodzi o magnetyzery, o tamtym cudzie Wyrwiząb wklejał. Aha to wszycho jasne SXC, a w praktyce lepiej sie miesza to paliwo z powietrzem |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2002-09-10 22:33:45 No tak, ale to było tak na marginesie |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-10 22:38:57 No to z malym marginesem bledu sie miesci w temacie. |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-09-11 00:07:48 Roznica jest minimalna lecz zauwarzalna
Na benzynie spalanie maxymalne spadlo o 0.5 litra i poprawil sie mometn obrotowy, zaczol kulturalniej chodzic a na gaz zalorzylem jak skonczyla sie zima wiec nie wiem ile daly magnetyzerki na gaz, choc wydaje sie ze lepiej sie zbiera z niskich na nich. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-09-11 10:53:53 nie wiem co daje ten rust ev... ale poldek mojego znajomego ma to zamontowane, a rdzewieje jak dziki - to najbardziej zżarte Caro jakie widziałem (nie na szrocie) |
wit atu plus gdynia | 2002-09-11 11:43:57 a nie mówiłem ,teoria teorią a praktyka swoje .einstein podobno też się pomylił. |