Markowe podzespoły do Poloneza/DFa ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio przeglądałem po raz kolejny "Usprawnienia Poloneza" autorstwa... (no właśnie kto jest autorem, bo w PDFie nie mam tytułowej strony?) i tam autor często zwraca uwagę na stosowanie części zamiennych dobrych, markowych producentów, jako dobry sposób na usprawnienie auta. pisze o wydechach Walker'a, amortyzatory Koni, świece Bosch'a , itd.
Pytanie, czy wogóle są dostępne modele Koni, Walker, Monroe itd. do Poloneza/DF'a? Jeśli tak, to gdzie można w Polsce kupić (przeglądałem strony firm tuningowych ale tam do FSO nic nie znalazłem)?
Napiszcie jakie części (układu hamulcowego, zawieszenia, fotele, wydechy, elementy silnika [np.uszczelki] i inne) jakich dobrych firm można dostać do FSO? No i najlepiej gdzie i za ile?
Z góry dzięki za pomoc.
  
 
a może ktoś korzystał z zamienników? np. tarcze hamulcowe zaprojektowane do innego auta, ktore by pasowaly do FSO?
  
 
jezeli chodzi o hamulce to:

tarcze brembo
klocki ferrodo

najlepiej na stronie: http://www.ferodo.getin.pl/

jezeli chodzi o zaciski to do polenza/df mozna stosowac 2tloczkowe z lady. lub jak mialy sportowe polonezy z Porsche 911 (nie zartuje).
  
 
Wiesz obawaim się że na dzień dzisiejszy najleprzym towarem są fabryczne części zamienne - sam się już o tym kilkakrotnie przekonałem.
A hebelki.... Tipo Turbo /2,0 i co chcesz więcej do poloneza??
no bo do PN nic nie robią.... próźnia na rynku
  
 
Cytat:
2004-02-01 19:21:04, polonezcaro pisze:
Wiesz obawaim się że na dzień dzisiejszy najleprzym towarem są fabryczne części zamienne - sam się już o tym kilkakrotnie przekonałem.
A hebelki.... Tipo Turbo /2,0 i co chcesz więcej do poloneza??
no bo do PN nic nie robią.... próźnia na rynku



popieram do poloneza z orginałów nie ma prawie nic a zwłaszca taicerki i listew
  
 
Uwazajcie bo do fiatow 125p robia tak duzo ze niech ich
  
 
Cytat:
2004-02-01 19:21:04, polonezcaro pisze:
Wiesz obawaim się że na dzień dzisiejszy najleprzym towarem są fabryczne części zamienne - sam się już o tym kilkakrotnie przekonałem.


czyli nie mam co liczyć na wydech Walker'a albo amorki Monroe, Koni? z drugiej jednak strony firmy takiej jak Bilstein, Ferodo, Brembo cos tam do FSO w swojej ofercie maja (i to towar lepszy wg mojej opinii niż fabryczny) wiec z tą rynkową próżnią nie jest chyba aż tak tragicznie.

Cytat:
A hebelki.... Tipo Turbo /2,0 i co chcesz więcej do poloneza??
no bo do PN nic nie robią.... próźnia na rynku


od Tipo tarcze czy zaciski, czy może całość? coś trzeba przerabiać?
  
 
Walkera i Monroe dostaniesz do Poloneza. Tlumniki szybciej rdzewieja niz fabryczne i amorki tez szybciej siadaja niz fabryczne Krosno. Ze swiecami tez nie ma co wydziwiac - najlepsze sa Iskry. Do ukladu hamulcowego - stary typ - warto zakladac klocki i tarcze Lucasa.
  
 
Cytat:
2004-02-02 18:06:22, road_runner pisze:
Walkera i Monroe dostaniesz do Poloneza. Tlumniki szybciej rdzewieja niz fabryczne i amorki tez szybciej siadaja niz fabryczne Krosno.


sądziłem że nic nie rdzewieje szybciej niż fabryczny tłumik w Polonezie...
  
 
Cytat:
2004-02-02 18:21:12, Lechu pisze:
Cytat:
2004-02-02 18:06:22, road_runner pisze:
Walkera i Monroe dostaniesz do Poloneza. Tlumniki szybciej rdzewieja niz fabryczne i amorki tez szybciej siadaja niz fabryczne Krosno.


sądziłem że nic nie rdzewieje szybciej niż fabryczny tłumik w Polonezie...


Na fabrycznym przejechalem 90 000 km i ponownie zalozylem fabryczny - wytrzymal 50 000 km i skusilem sie na Walkera - po 4 miesiacach juz rdzewieje. Z niefabrycznych godne uwagi sa produkty polskiej firmy Asmet ale i tak na wiosne zakladam przelotowke z DF'a produkcji Polmo


[ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-02-02 18:38:10 ]
  
 
Cytat:
2004-02-02 18:35:37, road_runner pisze:
Na fabrycznym przejechalem 90 000 km i ponownie zalozylem fabryczny - wytrzymal 50 000 km i skusilem sie na Walkera - po 4 miesiacach juz rdzewieje. Z niefabrycznych godne uwagi sa produkty polskiej firmy Asmet ale i tak na wiosne zakladam przelotowke z DF'a produkcji Polmo


a zauważyłeś może jakąś poprawę dynamiki na tym Walkerze, czy zero różnicy w porównaniu z fabryką?
  
 
Cytat:
2004-02-02 18:41:52, Lechu pisze:
Cytat:
2004-02-02 18:35:37, road_runner pisze:
Na fabrycznym przejechalem 90 000 km i ponownie zalozylem fabryczny - wytrzymal 50 000 km i skusilem sie na Walkera - po 4 miesiacach juz rdzewieje. Z niefabrycznych godne uwagi sa produkty polskiej firmy Asmet ale i tak na wiosne zakladam przelotowke z DF'a produkcji Polmo


a zauważyłeś może jakąś poprawę dynamiki na tym Walkerze, czy zero różnicy w porównaniu z fabryką?


Zero roznicy, zreszta dlaczego mialaby byc jakas roznica . Teoretycznie to mialbyc ten sam tlumnik wykonany na lepszych materialch. Po zalorzeniu przelotowki spodziewam sie poprawy dynamiki
  
 
Cytat:
2004-02-02 18:21:12, Lechu pisze:
Cytat:
2004-02-02 18:06:22, road_runner pisze:
Walkera i Monroe dostaniesz do Poloneza. Tlumniki szybciej rdzewieja niz fabryczne i amorki tez szybciej siadaja niz fabryczne Krosno.


sądziłem że nic nie rdzewieje szybciej niż fabryczny tłumik w Polonezie...



Fabryczny tłumik zmieniłem przy 70 kkm,na wlakerze przejechałem 80 kkm i jakoś nie rdzewieje żaden element
  
 
Cytat:
2004-02-02 18:21:12, Lechu pisze:
Cytat:
2004-02-02 18:06:22, road_runner pisze:
Walkera i Monroe dostaniesz do Poloneza. Tlumniki szybciej rdzewieja niz fabryczne i amorki tez szybciej siadaja niz fabryczne Krosno.


sądziłem że nic nie rdzewieje szybciej niż fabryczny tłumik w Polonezie...



Fabryczny tłumik zmieniłem przy 70 kkm,na wlakerze przejechałem 80 kkm i jakoś nie rdzewieje żaden element
  
 
Fabryczny tłumik 6 lat, potem 1,5 roku rzemieślniczy (po 9 miesiącach miał już powoli dosyć) i teraz od miesiąca znowu fabryczny

Jeśli zaś chodzi o części to tylko oryginalne
Rzemieślnicze często tylko w zarysie przypominają fabryczne, o jakości ich wykonania i użytych materiałach nie wspominając... generalnie części wpływające na bezpieczeństwo jazdy polecam tylko fabryczne

No chyba, że ktoś założy zaciski z 911 lub coś podobnego
  
 
Jeżeli chodzi o alternatywne części do Poloneza to godne polecenia są:

-do układu hamulcowego klocki Ferodo wraz z płynem DOT 5.1
-tarcza sprzęgła Valeo
-uszczelniacze zaworowe Goetze

I jeszcze kilka innych...

Natomiast z elementów, które warto pozostawić fabryczne to:

-amortyzatory Krosno (może nie mają ekstra parametrów, ale za to są bardzo trwałe i mają konkurencyjną cenę)
-tłumik ostatni przelotowy (względnie trwały, tani - około 30zł)
-świece Iskra (cena/jakość)

Jeżeli chodzi o pozostałe elementy to stosuję głównie wyroby fabryczne, gdyż zgadzam się wpełni z Tomkiem, że rzemiosło wyłącznie z kształtu (chociaż nawet tutaj są odstępstwa) przypomina seryjny produkt.

Pozdrawiam
  
 
Co do sprzęgła Valeo mam odmienne zdanie
  
 
Cytat:
2004-02-02 21:05:49, danield pisze:
Co do sprzęgła Valeo mam odmienne zdanie


Możesz to rozwinąć, gdyż właśnie planowałem zakup takiej tarczy i byłem pewien, że w większości opinie o tym produkcie są bardzo dobre...

Pozdrawiam
  
 
Valeo było w silniku DOHC który włożyłem. Tak sie składa ze jest ono identyczne jak polonezowskie. Zastanawiałem sie które włozyć - po oględzinach tarczy korzuchów (60tys) i valeo (oceniam ponad 150) - wybrałem to drugie. Powierzchnia była gładka jak powinna, a w polskim gładka jak stara tarcza hamulcowa

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Ja juz 60 tys km (jazda miejska) zrobilem na Valeo Korzuchow (produkt licencyjny) i mam jeszcze 1,1mm do nitu.