Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-02-01 11:57:37 Ostatnio przeglądałem po raz kolejny "Usprawnienia Poloneza" autorstwa... (no właśnie kto jest autorem, bo w PDFie nie mam tytułowej strony?) i tam autor często zwraca uwagę na stosowanie części zamiennych dobrych, markowych producentów, jako dobry sposób na usprawnienie auta. pisze o wydechach Walker'a, amortyzatory Koni, świece Bosch'a , itd.
Pytanie, czy wogóle są dostępne modele Koni, Walker, Monroe itd. do Poloneza/DF'a? Jeśli tak, to gdzie można w Polsce kupić (przeglądałem strony firm tuningowych ale tam do FSO nic nie znalazłem)? Napiszcie jakie części (układu hamulcowego, zawieszenia, fotele, wydechy, elementy silnika [np.uszczelki] i inne) jakich dobrych firm można dostać do FSO? No i najlepiej gdzie i za ile? Z góry dzięki za pomoc. |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-02-01 12:44:48 a może ktoś korzystał z zamienników? np. tarcze hamulcowe zaprojektowane do innego auta, ktore by pasowaly do FSO? |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2004-02-01 13:00:12 jezeli chodzi o hamulce to:
tarcze brembo klocki ferrodo najlepiej na stronie: http://www.ferodo.getin.pl/ jezeli chodzi o zaciski to do polenza/df mozna stosowac 2tloczkowe z lady. lub jak mialy sportowe polonezy z Porsche 911 (nie zartuje). |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-02-01 19:38:47
popieram do poloneza z orginałów nie ma prawie nic a zwłaszca taicerki i listew |
karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-02-02 00:33:55 Uwazajcie bo do fiatow 125p robia tak duzo ze niech ich |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-02-02 17:04:00
czyli nie mam co liczyć na wydech Walker'a albo amorki Monroe, Koni? z drugiej jednak strony firmy takiej jak Bilstein, Ferodo, Brembo cos tam do FSO w swojej ofercie maja (i to towar lepszy wg mojej opinii niż fabryczny) wiec z tą rynkową próżnią nie jest chyba aż tak tragicznie.
od Tipo tarcze czy zaciski, czy może całość? coś trzeba przerabiać? |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-02-02 18:21:12
sądziłem że nic nie rdzewieje szybciej niż fabryczny tłumik w Polonezie... |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2004-02-02 18:41:52
a zauważyłeś może jakąś poprawę dynamiki na tym Walkerze, czy zero różnicy w porównaniu z fabryką? |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-02 18:45:24
Zero roznicy, zreszta dlaczego mialaby byc jakas roznica . Teoretycznie to mialbyc ten sam tlumnik wykonany na lepszych materialch. Po zalorzeniu przelotowki spodziewam sie poprawy dynamiki |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-02-02 20:35:02
Fabryczny tłumik zmieniłem przy 70 kkm,na wlakerze przejechałem 80 kkm i jakoś nie rdzewieje żaden element |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-02-02 20:35:38
Fabryczny tłumik zmieniłem przy 70 kkm,na wlakerze przejechałem 80 kkm i jakoś nie rdzewieje żaden element |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2004-02-02 20:42:19 Fabryczny tłumik 6 lat, potem 1,5 roku rzemieślniczy (po 9 miesiącach miał już powoli dosyć) i teraz od miesiąca znowu fabryczny
Jeśli zaś chodzi o części to tylko oryginalne Rzemieślnicze często tylko w zarysie przypominają fabryczne, o jakości ich wykonania i użytych materiałach nie wspominając... generalnie części wpływające na bezpieczeństwo jazdy polecam tylko fabryczne No chyba, że ktoś założy zaciski z 911 lub coś podobnego |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2004-02-02 21:00:58 Jeżeli chodzi o alternatywne części do Poloneza to godne polecenia są:
-do układu hamulcowego klocki Ferodo wraz z płynem DOT 5.1 -tarcza sprzęgła Valeo -uszczelniacze zaworowe Goetze I jeszcze kilka innych... Natomiast z elementów, które warto pozostawić fabryczne to: -amortyzatory Krosno (może nie mają ekstra parametrów, ale za to są bardzo trwałe i mają konkurencyjną cenę) -tłumik ostatni przelotowy (względnie trwały, tani - około 30zł) -świece Iskra (cena/jakość) Jeżeli chodzi o pozostałe elementy to stosuję głównie wyroby fabryczne, gdyż zgadzam się wpełni z Tomkiem, że rzemiosło wyłącznie z kształtu (chociaż nawet tutaj są odstępstwa) przypomina seryjny produkt. Pozdrawiam |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-02-02 21:05:49 Co do sprzęgła Valeo mam odmienne zdanie |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2004-02-02 21:08:03
Możesz to rozwinąć, gdyż właśnie planowałem zakup takiej tarczy i byłem pewien, że w większości opinie o tym produkcie są bardzo dobre... Pozdrawiam |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-02 22:46:06 Valeo było w silniku DOHC który włożyłem. Tak sie składa ze jest ono identyczne jak polonezowskie. Zastanawiałem sie które włozyć - po oględzinach tarczy korzuchów (60tys) i valeo (oceniam ponad 150) - wybrałem to drugie. Powierzchnia była gładka jak powinna, a w polskim gładka jak stara tarcza hamulcowa ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-02 22:51:30 Ja juz 60 tys km (jazda miejska) zrobilem na Valeo Korzuchow (produkt licencyjny) i mam jeszcze 1,1mm do nitu. |