Siilnik na ubogą mieszankę czy tradycyjny w mojej carinie!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Carinę E 1.6 4a-fe, i właśnie padła mi sonda lambda, i nie mam pewności jaki silnik posiadam, gdyż auto jest składakiem, i nie znam na 100% jego rocznika, mogą być rozbieżności co do roku, i to wypada mniej więcej wtedy gdy wprowadzano nowy silnik.
Sonda w moim aucie posiada 4 przewody, dwa czrne, jeden biały, i jeden niebieski. Na sondzie jest napisane: TOYOTA 89663-20060 ND 192500-0300. Może ktoś zna jakąś pewną metodę, może po numerach silnika, itp. Bardzo proszę o pomoc i pomoc i Pozdrawiam!!!
  
 
dzisiaj odpowiedzaił mi serwis toyoty, i napisali że jak silnik jest na ubogą mieszankę to ma ekonomizer na tablicy rozdzielczej. czy silniki na tradycyjną mieszankę na pewno nie miały ekonomizera?
  
 
Na sondzie numer jest nie taki jak podałem wcześnie lecz
TOYOTA 89463-20060 ND 192500-0300, nie tak go odczytałem.
  
 
witam
hmmm... jak pisalem wczesniej mozna to poznac po wygladzie kolektora (info z serwisu Toyoty) nie chce namieszac wiec najlepiej zadzwonic i o to zapytac... nie wiem jak w zwyklych ale byc moze faktycznie ekonomizer jest tylko w tych na uboga mieszanke...
ps. sam kiedys szukalem sondy i jesli masz ver. na uboga mieszanke to bedziesz musial wydac spora kaske - w serwisie ok. 1700zl. dluuuugo szukalem zamiennika ale podobno nie ma.
4 przewody w sadzie tez chyba nic nie znacza pozd.
...nie jestem specem wiec zycze powodzenia.
  
 
hmm a nie wystarczy podać nr VIN(nadwozia) z dowodu rejestracyjnego i zadzwonic do serwisu i wtedy ci sami powiedza jaki to motor, czy na learn-burn itp.
  
 
hmm a jaka pojemnosc masz silnika?? Nie wystarczy czasem sprawdzic an dowodzie rejestracyjnym ile masz KW i wtedy juz wiesz czy to tradycyjny czy na ubogą
Wiecej informacji np. o KW TUTAJ
  
 
CarinaGTI: przecież to składak i VIN niekoniecznie musi się zgadzać z numerem silnika W dowodzie też można różne rzeczy podać i pani w okienku nawet nie zipnie, bo skąd ma wiedzieć, że w tym modelu było LeanBurn i ile który miał koni ?
Zostaje tylko "na macanego"
Pozdro.
  
 
boschservice tam kupisz najtaniej nowa sonde do twojego silnika
mi tez padał przy 60000 kupilem nową i 250000 i wszytko ok
  
 
A co zmocowaniem, bo ja miałem mocowaną sonde na 2 sróbki a nie wkrecaną i niestety musiałem przerobić mocowanie.
  
 
Dziękuję za odpowiedzi, i napiszę krótko co mi udało się ustalić. Więc mój silnik jest na ubogą mieszankę, nawet zdobyłem z serwisu rysunki jak rozpoznać te silniki po kolektorze wylotowym. Załatwiłem sobie sondę o takich samych parametrach, za 100zł, tokarz mi dorobił mocowanie, wtyczkę założyłem od starej, no i od wczoraj zrobiłem ok. 1300km, i na razie jest wszystko dobrze.
Ale mam pytanie, bo powoli (albo wielkimi krokami) zbliża mi sie problem olejowy mojego 4a-fe, i w większości mam o wszystkim pojęcie, bo już wymieniałem uszczelkę pod głowicą, ale chodzi mi o to czy bez wyciągania silnika da się wyjąć tłoki, czy gdzieś coś przeszkadza. Jaki jest koszt wymiany prowadnic zaworowych. I z czystej ciekawości, na którymś z postów czytałem o wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, i jeśli mozna o tym cos więcej to będę wdzięczny, bo sporo jeżdżę moją carinką, i mogło by mi się to jeszcze przydać.
  
 
Cytat:
2004-01-07 19:07:48, minon pisze:
[...]
czytałem o wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, i jeśli mozna o tym cos więcej to będę wdzięczny, bo sporo jeżdżę moją carinką, i mogło by mi się to jeszcze przydać.



Nie ma się co rozpisywać. Wymiana jak wymiana, trzeba zdjąć wałki rozrządu i mieć przyrząd ( jaka dumna nazwa dla dźwigni jednoramiennej ) do ściskania sprężyn zaworowych. Trochę się musiałem nadłubać, bo uszczelniacze mi się kruszyły i zostawał pierścień z twardej gumy na prowadnicy zaworu. W 3S-FE jest ciasno jak cholera i niewygodnie, bo silnik jest lekko nachylony w kierunku kabiny i cała dłubanina stojąc na palcach W 4A-FE powinno pójść jak z płatka, bo tam można bal pod maską urządzić
Później tylko dobrze wałki zgrać ( ja się pomyliłem ) i składać w kolejności odwrotnej do demontażu
Jakie konkretnie szczegóły Cię interesują ?
Pozdro.
  
 
można wyjąć tłoki bez wyjmowania silnika. po zdjęciu głowicy i miski olejowej odkręcasz od dołu śruby korbowodu i wyjmujesz tłoki górą. wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy będzie bardzo cieżko. mało miejsca a zapinki zaworów bardzo małe i potrafią wystrzelić na 6 metrów ( wiem bo godzinę szukałem jak wymieniałem u mnie) można podłączyć sprężone powietrze do głowicy (przez otwór swiecy i próbować się pobawić)
  
 
a jaki to odpowiednik? moze kiedys sie przyda... ) sondy - oczywiscie. pozd.
  
 
Cytat:
2004-01-08 04:26:08, rogacek pisze:
[...]
można podłączyć sprężone powietrze do głowicy (przez otwór swiecy i próbować się pobawić)



Racja, zapomniałem. Podpierałem się tłokami, a do wyjmowania zamków sprężonym powietrzem.
Pozdro.
  
 
ten zamiennik sondy dobrał mi kolega w intercarsie, nie znam dokładnie parametrów, ale wiem że była to fordowska (ale made in japan, chyba NTK) i miała identyczne parametry z oryginalną toyotowską (z tego co wiem produkcji DENSO), ale zupełnie inny wygląd, i w intercarsie według katalogów trwało chwile dopasowanie identycznej ( załatwiłem ją w salonie forda za 100zl). Z tego co wiem, choć nie jestem pewien można kupić taką samą NTK nie sygnowaną przez ford o wiele taniej niż oryginał. Jedyny minus to to, że trzeba przełożyć wtyczkę, i dorobić stopkę. A to sposób połączenia kabli kolorami w oryginale z zamiennikiem. biale z czarnymi
czarny z niebieskim
siwy z białym
  
 
Witam z rozmowy z serwisem wynika że silniki z ubogim spalaniem produkowane były do Niemiec pozwalało to tankować tańsze paliwo o LO ponizej 90. Rodzaj mozna poznać po zapisie na tabliczce znamionowej w trzecim rzędzie jest AT.... BEMNKW to właśnie to nieszczęsne spalanie literka N w ciągu znaków. Więcej polecam www.elcats.ru/toyota/ po wpisaniu VINu cały katalog do dyspozycji. jeżeli ktoś jeszcze próbował z zamianą sondy na inną proszę o info z góry dziekuje.
wjarmolik@wp.pl
  
 
ok uboga mieszanaka ubogą, ale może ktos wytłumaczyć...co to zmienia? jak to wpływa na wartosci uzytkowe itd....
  
 
To co tobie mówili w serwisie na temat tej ubogiej mieszanki to nie o to chodzi, uboga mieszanka w toyocie, nie oznacza jakości paliwa, że może ona jeździć na etylinie o mniejszej ilości oktanów, jak rosyjskie pojazdy z minionej epoki, tylko uboższy skład mieszanki, tzn. stosunek benzyny w stosunku do powietrza w silniku na ubogą mieszankę jest trochę inny, z tego co pamięam to 1:20.
A z tym paliwem niskooktanowym w niemczech, to też dla mnie dziwna sprawa, gdyż od dawna jeżdżę do niemiec i to bardzo często (ostatnio nawet dwa razy w tygodniu), i nie zauwazyłem żeby niemcy oszczędzali na oktanach, a nawet tam leją o wiele wicej benzyn typu 98 i V-power niz w Polsce, a toyota w wersji na benzynę poniżej 90 oktanów, to temu serwisantowi się musiały granice pomylić, bo najwyżej za wschodnią granicą by się świetnie sprawdziła, i na niektórych polskich stacjach.
  
 
Im uboższa mieszanka tym musi być wiecej oktanów bo bedzie spalał detonacyjnie.
  
 
też tak mi się wydawało, że na Lo 90, to by mi carinka nie pojechała. ale spece w ASO mają dokumentację techniczną, więc czerpmy z ich wiedzy ile się da