[OGÓLNE] Wymiana termostatu - jak to zrobić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich na forum!!!
Stanąłem przed problemem związanym z wymianą termostatu w moim essim 1,6 16v, jednak nie mam w tym temacie żadnego, oprócz chęci doświadczenia. Chciałbym się poradzić Was drodzy Eskortdriversi jakie kroki kolejno powinienem poczynić i czgo się wystrzegać aby zrobić to bezproblemowo.
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam!!
Maciej

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-11 22:50:11 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
1. Spuszczasz plyn z ukladu (korek jest na dole chlodnicy po stronie kierowcy)
2. Odlaczasz przewody od obudowy
3. Odkrecasz 3 srubki (chyba klucz 8 lub 10) od strony chlodnicy
4. Wyjmujesz stary termostat i przeczysc troche cala ta komore w srodku
5. Wkladasz nowy termostat i nowa uszczelke
6. Przykecasz 3 sruby
7. Zakladasz przewody i zakladasz obejmy na nie (zeby ci nie cieklo potem)
8. Wlewasz plyn przez zbiorniczek wyrownawczy.

.... i cieszysz sie ze masz nowy termostat i myslisz co nastepne bedziesz musial wymienic
ale i tak powinienes kochac swojego escorta
  
 
Borys czy to co napisałeś to napewno wszystkie kroki ? Pytam bo wykorzystamy to w poardniku klubowym Prosta i treściwa (chyba) instrukcja wymiany termostatu Co Ty na to ?
  
 
Nie jestem pewny ale chyba nie trzeba spuszczać płynu całościowo wystarczy jak zleci z węży dochodzących do termostatu tak mi się przynajmniej wydaje że nie ma potrzeby spuszczać płynu z chłodnicy tylko z głowicy.
  
 
Dojdzcie do konsensusu i ukonstytuujcie jakas ostateczna wersje
  
 
Borys dobrze to opisał tylko pewnie przydałaby się do tego dokumentacja zdjęciowa bo co niektórzy są zupełnymi lajkonikami w tych sprawach i termostat dla nich jest nie do zlokalizowania.
Co do tego płynu wystarczy spuścić ok 1,5 - 2 litry płynu po to, żeby płyn nie stał w tych przewodach gdzie jest termostat i potem dolać go do zbiorniczka. Przed odkręcaniem korka spustowego z chłodnicy trzeba sprawdzić czy auto jest ostygnięte bo można się poparzyc. Z tego co pamiętam to korek jrest tez tak zbudowany, że wystarczy go troche wykręcić i ma otworek przez który płyn można spuścić- wystarczy go tylko skierowac do dołu.
  
 
Kolega ostatnio wymieniał termostat w Mondeo 1,6 16V mówił że płynu zleciało może 0,5 litra więc nie ma potrzeby spuszczania całości. Ale jak ktoś ma na to ochotę to czemu nie czyste wiaderko coby później wlać go z powrotem i będzie git!!
  
 
Co do spuszczania plynu (to oczywiscie tylko czyste wiaderko lub inny czysty zbiornik) radze spuscic calosc bo termostat jest nieco nizej niz gorna krawedz chlodnicy i wiem z doswiadczenia ze jak sie nie spusci calego plynu to potem leci wezykami i brudzi nas i nasze autko . Najlatwiej jest spuscic korkiem w chlodnicy bo jak bedziecie spuszczali wezykami to gwarantuje wam ze silnik juz nie bedzie czysty.

Co do zdjec to porobie w przyszlym tygodniu i wtedy mozna to umiescic w klubowym poradniku (umieszcze go w tym watku).
  
 
Witam wszystkich!!!
Chciałbym podziękować Wam drodzy Escortdriverzy za te cenne porady związane z tym tematem i nie tylko, bo już nie raz Wasza pomoc mi się przydała.

Wielkie Dzięki!!!!
Maciej

"CHWAŁA WYNALAZCĄ ESSIEGO"!!!!!