Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-06 14:19:25 Raczej mocowana pod podłogą - obok tylnego wahacza. Zbiornik w 132/arg jest w prawym tylnym rogu bagażnika.
Blok z ktory mam z końca produkcji 132 (1981r) ma zaślepkę na aparat i zaślepkę na pompę paliwa - jak na w abimexie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2004-02-06 14:44:27 a co powiecie na to ze ja mam blok z argenty
i mam miejsce na mechaniczna pompe paliwa ... czuje jakies walki... |
FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-02-06 15:08:25 BARRY.
Albo taka wersja, albo ktoś sam wiercił otwory pod mechaniczną pompę paliwa (tak jak zrobiłem to ja). |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-02-07 00:33:22
Jak już Ci pisałem na GG, z moich materiałów wynika że: 1.) 132 C3.000 to 2.0 na wtrysku ale montowany był oprócz wspomnianej Argenty (06.1981-12.1985) także w 132 (132 2.0 i.e. 01.1980-05.1981). I teraz pytanie: było coś takiego jak 132 na szprycy czy to jest błąd na 100%?? 2.) [b]132 DB.2A.O to 2.0 na gaźniku (132 2.0 03.1976-05.1981) i na pewno nie jest to blok od Argenty, tym bardziej uvolumexowanej . Sam mam taki blok i są w nim otwory na pompkę paliwa oraz aparat zapłonowy. >> źródło << (wyjątkowo ciężki gif - 2MB) to samo w doskonałym >> formacie DjVu << (jakość równie dobra, a waży tylko 54kilo) i >> program do obsługi tego formatu << (IE, nie wiem czy inne też) pozwalający odczytać dokumenty w tym formacie. Jak kto woli - osoby posiadające już w/w plugin mogą wybrać DjVu, tym bardziej jeśli siedzą na modemie. Proszę Was przy okazji o zweryfikowanie danych zawartych w przedstawionych przeze mnie materiałach. Są to skany z grubej książki o tłokach i cylindrach do chyba wszystkich samochodów (dokładne dane, rysunki i wymiary tłoków, pierścieni i cylindrów na poszczególne szlify) - fajna rzecz ale nie wszystko z tego kumam . [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-07-05 12:05:47 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-07 02:58:55 fiaty 132 w ostatnim okresie produkcji wychodziły m.in. z silnikiem 2.0 na szprycy - typ 132C3000. Silnik ma skośnie mocowany filtr (wspoma), alternator z lewej, zaślepkę na aparat i zaślepkę na pompę. Na wałku jest krzywka do pompy. Koło ma 2 bieżnie klinowe i jedną zębata do wspomy. Miska okrągła. W stanie resztkowym leży coś takiego u mnie w garażu. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2004-02-07 14:28:22 z boku bloku mam 132 DB.2A
a na polu numerycznym 132C3.000 ? czyli numer przebijany ? czy jak to mam rozumowac ? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-07 19:31:03 Czy to 132 DB.2A to nie jest nadlew na bloku tuz pod kolektorem ssacym? Jeśli takto... ja nie wiem co on oznacza. dla mnie bardziej charakterystyczna jest pierwsza częsć numeru nabitego - np 132C3000 ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-02-10 20:56:36 Tej łamigłówki również nie rozwiążę . Może to silnik bity "specjalnie" na potrzeby FSO i akurat stanęło na 132C2.000. Nigdy się nie spotkałem z motorem gaźnikowym zasilanym elektryczną pompą we fiatach 132 czy argencie. Natomiast 132C2.000 na wtrysku spotykam często, więc napewno były takowe. Jednak 87 rok produkcji za bardzo mi nie pasi. Gdzie ty ten rok produkcji wypatrzyłeś? Na kadłubie? Nigdy tam nic takiego nie znajdywałem. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-02-11 08:56:14 Jezeli chodzi o FSO to na poczatku, od 1979 r. montowane byly silniki 132C2.000 z gaznikiem. Poniewaz od 1981 w Argencie pojawil sie zmieniony nieznacznie silnik 132D1.000 takze z gaznikiem, wiec (pewnie po jakims czasie) trafil on do Polonezow 2.0, gdzie byl stosowany co najmniej do 1989 roku.
132D1.000 zastapil 132C2.000 wiec jezeli ten ostatni byl produkowany po 1981 r to chyba jako zespoly zapasowe na wymiane. Natomiast nie wierze, ze 132C2.000 wystepowal kiedykolwiek z wtryskiem. Fiat po kazdej niewielkiej nawet zmianie w silniku zmienial oznaczenie jego typu. Zastosowanie wtrysku to wielka zmiana. Kolejna rzecz: wtrysk elektroniczny w Fiacie 132 pojawil sie juz w 1979 r. na salonie we Frankfurcie - model 2000 i.e. . Moc wzrosla do 122 KM, wiec wydluzono takze przelozenie mostu. Trojan1000:
Zmiana silnika nie wynikala z kosztow. Po prostu swiat poszedl do przodu, Fiat zakonczyl produkcje tylnonapedowej Argenty w 1985 roku a wiec i seryjnego montazu gaznikowej "dwojki" przystosowanej do wzdluznego montazu. Potem robiono juz niewielkie ilosci na potrzeby rynku wtornego i "zbytu specjalnego", jak np. dla FSO. Nie mozna jednak wiecznie produkowac przestarzalego silnika, wiec w 1989 r. Fiat powiedzial "dosyc!". Nowsze silniki Fiata nie pasowaly do Poloneza bez ogromnych przerobek, wiec FSO _musiala_ szukac gdzie indziej. I znalazla u Forda, chociaz zakres zmian w samochodzie i tak musial byc znacznie wiekszy niz w przypadku silnika Fiata. Suma sumarum montaz Forda byl zapewne drozszy niz silnika Fiata, liczac przerobki w samochodzie. Pozdrawiam Adamus [ wiadomość edytowana przez: adamus dnia 2004-02-11 10:11:04 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-11 13:55:03 mój 132C3000 ma zaślepkę na pompę paliwa, ale nie odkręcałem jej i nie wiem czy jest pod niadziura
Co do tych blaszek na smoku - mozę to jakiś czujnik do check-panelu? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2004-02-11 14:18:05 NO nie wiem jaki to musiałby być czujnik i gdzie ? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-11 14:25:30 coś z olejem? poziom? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |