Kilka pytan o Poldka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
to chyba najlepsze miejsce by zapytać o kilka spraw dotyczących Poldka
Primo: bodaj w 93 roku poldkowi poszerzono rozstaw kól, zaczął tak ładniej wyglądać i lepiej sie prowadzic, pytanie brzmi, w jaki sposób tego dokonano?.., inne wachacze? inny most?.. czy zmieniona karoseria?
Secundo: co to sa hamulce Lucasa? czym się różnią od tych od borewicza? , czyli klasyk 125 a te znam.
Tertio: jak zrealizowane jest wspomaganie w Poldkach Caro?., czy jest inna przekładnia ślimakowa, czy coś dołozone obok?.
Quarto: od którego roku stosowana jest ocynkowana karoseria i jak jest rzeczywista jej trwałośc?..
Piąte: czy w osobowych Poldkach stosowano seryjnie fele 14" od trucka?.., załozyłem takowe do swojej Łady i jeżdzi sie rewelacyjnie
Szóste: czy stabilizator poprzeczny z tyłu stosowany jest tylko w kombi?..
na razie tyle pytań, jeszce będe Was męczył
  
 
Witam kolegę z bratniego klubu
Postaram się pomóc w tym co wiem:
primo:rozstaw kół poszerzono wraz z wprowadzeniem tzw.modelu MR'93,zarówno przód jak i tył +60mm.Z tyłu wydłużono pochwę mostu i półosie (mocowania resorów bez zmian),z przodu wahacze oraz zwrotnice,a dla uzyskania mniejszego promienia zawracania przeniesiono zaciski hamulcowe "do przodu"koła
secundo:układ hamulcowy Lucasa różni się...wszystkim od "starego"Inna pompa,serwo,z przodu tarcze zas z tyłu bębny.Układ jest o niebo skuteczniejszy i mniej awaryjny,nareszcie porządny ham.ręczny.
tertio,quatro-pomogą koledzy,nie chcę czegoś pomotac
piąte:nie stosowano fabrycznie 14" w "osobowych" Poldkach
szóste:tak,stabilizator występowął fabrycznie tylko w Kombi-nie ma jednakowoż problemu z zamontowaniem go do innych PN i DF.
siódme:pozdrawiam,kao.
  
 
Cytat:
2004-02-09 05:20:10, kaovietz pisze:
,a dla uzyskania mniejszego promienia zawracania przeniesiono zaciski hamulcowe "do przodu"koła


Poprawka:zaciski przeszły na przód dopiero od 95r.
  
 
Cytat:
2004-02-09 06:58:55, Nabauab pisze:
Cytat:
2004-02-09 05:20:10, kaovietz pisze:
,a dla uzyskania mniejszego promienia zawracania przeniesiono zaciski hamulcowe "do przodu"koła


Poprawka:zaciski przeszły na przód dopiero od 95r.

Dzięki i sorki za sianie wrogiej propagandy Lepiej mi idzie z historią 125p niż PN
  
 
Karoseria w poldku nigdy nie byla cala ocynkowana... tylko niektore elementy... niesetety!
  
 
Witam
Dzięki wielkie za odzew.
tak gwoli wyjasnienia, znajomi szukają dla siebie auta, zwrócili się do mnie po poradę, po dłuzszym zastanowieniu wyszło ze w ramach funduszów jakimi dysponują, zachodni wóżek to byłaby raczej porazka, zresztą mają przykre doświadczenia ze straymi zachodnimi, a z przyczyn ideologicznych nie chcą dać się namówic na Łądę , wydaje się więc że kilkuletni Poldek z LPG, młodszy niz z 95 roku byłby rozsądnym wyjsciem.
Mnie z drugiej strony intersuje rozwiąznie wspomagania w Poldku pod kątem mozliwości przeszczepu do Łady, stąd pytanie czy jest to inna przekłądnia kierownicza, czy jakaś dokładka do standartowej?..
  
 
Inna przekładnia kierownicza. Szeroki rozstaw z przodu uzyskano przez szerszą belkę podsilnikową, inne łódeczki (czyli mocowanie wachacza górnego do nadwozia) oraz szersze (przesunięte bardzie ja zewnątrz auta ) miejsce przykręcenia wachacza górnego. Same wachacze są identyczne jak w wersjach "wąskich".
  
 
Cytat:
2004-02-09 05:20:10, kaovietz pisze:
secundo:układ hamulcowy Lucasa różni się...wszystkim od "starego"Inna pompa,serwo,z przodu tarcze zas z tyłu bębny.Układ jest o niebo skuteczniejszy i mniej awaryjny,nareszcie porządny ham.ręczny.

A ja mam poldka z 95 roku na lucasie ale z tylu mam tarcze? Czy to jakas rzezba poprzedniego wlasciciela czy takie tez byly robione?
  
 
Cytat:
2004-02-09 17:22:06, Ali-En pisze:
Cytat:
2004-02-09 05:20:10, kaovietz pisze:
secundo:układ hamulcowy Lucasa różni się...wszystkim od "starego"Inna pompa,serwo,z przodu tarcze zas z tyłu bębny.Układ jest o niebo skuteczniejszy i mniej awaryjny,nareszcie porządny ham.ręczny.

A ja mam poldka z 95 roku na lucasie ale z tylu mam tarcze? Czy to jakas rzezba poprzedniego wlasciciela czy takie tez byly robione?



A po czym wnosisz, że masz heble lucasa??

Wg mnie to chyba jakaś rzeźba
  
 
Cytat:
2004-02-09 18:08:00, Qbk pisze:
A po czym wnosisz, że masz heble lucasa??

Wg mnie to chyba jakaś rzeźba


Patrzac na inne heble lucasa, moje wygladaja tak samo. No ale glowy nie dam. To mnie troche tym zmartwiles
  
 
Cytat:
2004-02-09 17:22:06, Ali-En pisze:
Cytat:
2004-02-09 05:20:10, kaovietz pisze:
secundo:układ hamulcowy Lucasa różni się...wszystkim od "starego"Inna pompa,serwo,z przodu tarcze zas z tyłu bębny.Układ jest o niebo skuteczniejszy i mniej awaryjny,nareszcie porządny ham.ręczny.

A ja mam poldka z 95 roku na lucasie ale z tylu mam tarcze? Czy to jakas rzezba poprzedniego wlasciciela czy takie tez byly robione?


W serii nie było czegoś takiego
  
 
to nie jest lukas
  
 
Cytat:
2004-02-09 20:51:05, kiler76 pisze:
to nie jest lukas

To moze jaki jest harakterystyczny element po ktorym mozna poznac lucasa
  
 
Pompa,wspomaganie
  
 
Cytat:
2004-02-09 03:25:39, sheriffnt pisze:
Quarto: od którego roku stosowana jest ocynkowana karoseria i jak jest rzeczywista jej trwałośc?..


Nikt nie odpowiedział na to pytanie - to ja skorzystam i podlinkuje - Cynkowane blachy

Cytat:
Mnie z drugiej strony intersuje rozwiąznie wspomagania w Poldku pod kątem mozliwości przeszczepu do Łady, stąd pytanie czy jest to inna przekłądnia kierownicza, czy jakaś dokładka do standartowej?..


może ten artykuł trochę pomoże - Montaż układu wspomagania kierownicy

btw: "przerzuć" naszą wyszukiwarką te 75000 postów zamieszczonych na naszym forum a znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje pytania
  
 
Cytat:
2004-02-09 21:17:20, danield pisze:
Pompa,wspomaganie

Po prawej stronie (patrzac od przodu auta) serwo mam taka duza beczke a nad pompa dwa zbiorniczki plynu hamulcowego. Przeciez wspomaganie mialy nie tylko lucasy.


[ wiadomość edytowana przez: Ali-En dnia 2004-02-09 21:44:31 ]
  
 
No widzisz, Lucas ma jeden zbiorniczek, a stare heble mają dwa.
  
 
A od kiedy weszly do produkcji poldki na lucasie ?
  
 
Witam
dzięki wielkie za wszelkie odpowiedzi, z jednej strony wyrobiłem sobie zdanie o Poldkach, i myślę że warto go moim znajomym polecić jako alternatywe dla zachodniego grata, pod warunkiem odpowiedniego rocznika, koniecznie szerszy rozstaw kól i heble lucasa
Z drugiej strony, widze ze wspomaganie mógłbym załozyć bez problemu ale od angielskiej wersji, bo przekładnia w Ładzie to lustrzane odbicie tej fiatowskiej, ciekawe czy jest to rzecz do zdobycia?.., na razie z poldka przeszczepiłem do łady koła 14" z trucka i jestem happy, efekt przeszedł moje oczekiwania, polecam do waszych Carusków