POMYSŁY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pomysł często narzekacie na to że wasze silniki są na 3 podporach a nie na 5 i w związku z tym szybciej się złużywają i w związku z tym mam pomysł:

Blok silnika od łady z silnikiem 1.5 jest na 5 podporach a nie na 3 jak w polonezie podobno jeżeli chodzi o mocowania to ten silnik spokojnie wchodzi do aut z FSO, tak jak i silniki z FSO pasują do łady.
Proponuje aby silnik z Łady 1500 rozwiercić na 1600 i dać głowice z poloneza o ile pasuje lub DFa. Chociasz orginalna głowica od łady nie jest zła i nadaje się do tuningu nie wim jak tam jest rozwiązana regulacja zaworów w głowicy czy tak jak w polonezach czy tak jak w ładzie samarze.

Co do tuningu to sami wiecie.

Silniki od łady są tańsze od silników fiatowskich i części potrzebne do ich remontów są łatwiej dostępne.

Silniki od łady nadają się do załorzenia turbo lepiej niż silniki z FSO ze względu na 5 podpór.
  
 


-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Szatańskie pomysły
  
 
uśmiałem sie do łez

bo momysł jest niezły ale zapomniałeś o jednym

o rozrządzie bo poldek ma wałek w bloku a Łada w głowicy wiec wymiana głowić raczej odpada chyba ze masz patent i na to

a jesli tak to jestem wielce ciekaw
  
 
Nie no były silniki ohv w ładach,przeciez łancuch rozrządu podchodził z łady do DF.Ale jednak czyż nie prościej zasadzić cały silnik z łady i tuningowac?
  
 
A nie lepiej poszukać DOHC z Fiata?? Jest lepszy niż ładowski, pozatym mimo tych 5 podpór to ładowskie są seryjnie słabe - w samarze chyba max 70 KM (moge sie mylić) a poldek 1500 AB - 82 KM
  
 
Cytat:
2004-02-25 20:25:04, Nabauab pisze:
Nie no były silniki ohv w ładach,przeciez łancuch rozrządu podchodził z łady do DF.Ale jednak czyż nie prościej zasadzić cały silnik z Łady i tuningowac?


Nie było silników OHV w Ładach. Nie wiem czy łańcuch rozrządu z Łady podchodził do DF-a, nie słyszałem o takim przypadku ale nie będę się sprzeczał.
Pozdrawiam
Andrzej.
  
 
Cytat:
2004-02-25 20:41:10, andrzej_krakow pisze:
Cytat:
2004-02-25 20:25:04, Nabauab pisze:
Nie no były silniki ohv w ładach,przeciez łancuch rozrządu podchodził z łady do DF.Ale jednak czyż nie prościej zasadzić cały silnik z Łady i tuningowac?


Nie było silników OHV w Ładach. Nie wiem czy łańcuch rozrządu z Łady podchodził do DF-a, nie słyszałem o takim przypadku ale nie będę się sprzeczał.
Pozdrawiam
Andrzej.



Spoko,pewnie ja coś pomieszałem,miałem jakies mgliste wspomnienia,wiem ze od czegoś podchodził wydawało mi się ze od łady,ale na samych ładach się nie znam sory za zamieszanie.
  
 
Cytat:
2004-02-25 19:10:41, Trojan1000 pisze:
Mam pomysł często narzekacie na to że wasze silniki są na 3 podporach a nie na 5 i w związku z tym szybciej się złużywają i w związku z tym mam pomysł:

Blok silnika od łady z silnikiem 1.5 jest na 5 podporach a nie na 3 jak w polonezie podobno jeżeli chodzi o mocowania to ten silnik spokojnie wchodzi do aut z FSO, tak jak i silniki z FSO pasują do łady.
Proponuje aby silnik z Łady 1500 rozwiercić na 1600 i dać głowice z poloneza o ile pasuje lub DFa. Chociasz orginalna głowica od łady nie jest zła i nadaje się do tuningu nie wim jak tam jest rozwiązana regulacja zaworów w głowicy czy tak jak w polonezach czy tak jak w ładzie samarze.

Co do tuningu to sami wiecie.

Silniki od łady są tańsze od silników fiatowskich i części potrzebne do ich remontów są łatwiej dostępne.

Silniki od łady nadają się do załorzenia turbo lepiej niż silniki z FSO ze względu na 5 podpór.


A moze w bloku FSO dospawac 2 podpory i założyc wał od Lady ? chyba wyjdzie taniej niz kombinowac z 2 silników jeden. Albo 2 bloki FSO zespawac np. pod kątem 60 stopni i założyc wał od jakiegos Merola V8 ?? to by miało kopyto !! 3,2 litra pojemnosc przy pospawaniu dwóch bloków od 1,6.... Ew. 3 litry z dwóch bloków 1.5... Fajna koncepcja. Ide do garazu już pomierzyc to i owo...
  
 
Cytat:
2004-02-25 21:45:31, Ramzes_II pisze:

A moze w bloku FSO dospawac 2 podpory i założyc wał od Lady ? chyba wyjdzie taniej niz kombinowac z 2 silników jeden. Albo 2 bloki FSO zespawac np. pod kątem 60 stopni i założyc wał od jakiegos Merola V8 ?? to by miało kopyto !! 3,2 litra pojemnosc przy pospawaniu dwóch bloków od 1,6.... Ew. 3 litry z dwóch bloków 1.5... Fajna koncepcja. Ide do garazu już pomierzyc to i owo...


Nooo, fajna, ale ja bym radził z takich dwu V8 zespawać jedno V16, pojemność 6,4l, zamontować centralnie i Corvette wymięka spod świateł. Ramzes, jak już pomierzysz to daj znać, może też sobie coś takiego fundnę, w sumie dwa silniki od Łady już mam, drobiazg że jeden 1200 a drugi 1500 - jakoś sie to poklei.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Cytat:
2004-02-25 22:00:51, andrzej_krakow pisze:
Cytat:
2004-02-25 21:45:31, Ramzes_II pisze:

A moze w bloku FSO dospawac 2 podpory i założyc wał od Lady ? chyba wyjdzie taniej niz kombinowac z 2 silników jeden. Albo 2 bloki FSO zespawac np. pod kątem 60 stopni i założyc wał od jakiegos Merola V8 ?? to by miało kopyto !! 3,2 litra pojemnosc przy pospawaniu dwóch bloków od 1,6.... Ew. 3 litry z dwóch bloków 1.5... Fajna koncepcja. Ide do garazu już pomierzyc to i owo...


Nooo, fajna, ale ja bym radził z takich dwu V8 zespawać jedno V16, pojemność 6,4l, zamontować centralnie i Corvette wymięka spod świateł. Ramzes, jak już pomierzysz to daj znać, może też sobie coś takiego fundnę, w sumie dwa silniki od Łady już mam, drobiazg że jeden 1200 a drugi 1500 - jakoś sie to poklei.
Pozdrawiam
Andrzej


To moze zrobisz rzędowy 2,7 litra ? tyle ze bedziesz musiał wydłuzyc maskę i zrobic badlooka bo sie to troche na długość nie zmiesci, ale zawsze mozna przyciać sciane grodziową i wpuscic kawałek silnika do kabiny - mielibyśmy organoleptyczny wskaźnik pracy motoru
Ale to V16 mnie zastanawia to by miało uciąg - 4 x 86 KM to mamy 344 KM i 4 x 136 Nm to mamy 544 Nm.. kto ma na zbyciu most i tylne zawieszenie od Vipera ?? juz pilnie potrzebuje w rozsądnych pieniądzach bo mam 3 bloki FSO... jutro na szrot pędze po czwarty. To je to - jak w czeskiej bajce "sąsiedzi"


[ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2004-02-25 22:36:15 ]
  
 
  
 
Ja też
  
 
moderator - do roboty!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Wiecie co uśmiałem sie do łez . Ja to sobie wstawie silnik od Malucha i tez będzie jeździł, tzn przy wadze Poldka próbował jeździć
  
 
Cytat:
2004-02-25 22:00:51, andrzej_krakow pisze:
Nooo, fajna, ale ja bym radził z takich dwu V8 zespawać jedno V16, (...)


Jak na wspólnym wale to nawet X16, albo gwiaździsty już wtedy to będzie...
  
 
Cytat:
2004-02-25 22:57:53, Mebig pisze:
Wiecie co uśmiałem sie do łez . Ja to sobie wstawie silnik od Malucha i tez będzie jeździł, tzn przy wadze Poldka próbował jeździć


To wcale nie jest śmieszne. Rozmawiałem kiedyś z facetem, którego DF kombi miał założony silnik od Syrenki. Auto stało koło Placu na Rozdrożu.
  
 
Cytat:
2004-02-26 00:26:37, Grzech pisze:

To wcale nie jest śmieszne. Rozmawiałem kiedyś z facetem, którego DF kombi miał założony silnik od Syrenki. Auto stało koło Placu na Rozdrożu.


No ale Syrenka chyba ma znacznie mocniejszy silnik od maluszka, raz że to większ pojemność a drugi że to dwusuw. Więc chyba i DF-a by od biedy uciągnął.
Andrzej
  
 
ja bym poszedl krok dalej.

4X 2.0 DOHC 16V Volumex

8.0 V16 QOHC 64V 4Volumex (Q-Quatro)

mamy:
20 podpor
4 podwojne walki
8 gaznikow Dolorto
2 podwujne paski
64 zawory
16 cylindrow
4 aparaty zaplonowe
4 volumexy
640 KM
+wsp.kierownicy

proponuje skrzynie i most z Renault Magnum

POMOZECIE???!?????????!??!!!!?????
  
 
Cytat:
2004-02-26 01:12:51, PG pisze:
ja bym poszedl krok dalej.

4X 2.0 DOHC 16V Volumex

8.0 V16 QOHC 64V 4Volumex (Q-Quatro)

mamy:
20 podpor
4 podwojne walki
8 gaznikow Dolorto
2 podwujne paski
64 zawory
16 cylindrow
4 aparaty zaplonowe
4 volumexy
640 KM
+wsp.kierownicy

proponuje skrzynie i most z Renault Magnum

POMOZECIE???!?????????!??!!!!?????


Biedna skrzynia... Szukaj zespołu napędowego z lokomotywy EU-040