[DOHC] Silnik Forda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A czy niewiecie czy powyszszy silnik (DOHC 2.0) nie wlazł by do Fiata 125p bo mam zamiar go wlasnie tam włożyć, no zobaczymy a czy ktoś wie gdzie można sie dowiedzieć czegoświęcej na temat wymiarów silnika.

Pozdrawiam , Szcęśliwego Nowego - 2004ego
  
 
Przecież są takowe w klubie.
  
 
Cytat:
2003-12-28 21:24:59, Piekarski_Piotr pisze:
A czy niewiecie czy powyszszy silnik (DOHC 2.0) nie wlazł by do Fiata 125p bo mam zamiar go wlasnie tam włożyć, no zobaczymy a czy ktoś wie gdzie można sie dowiedzieć czegoświęcej na temat wymiarów silnika.

Pozdrawiam , Szcęśliwego Nowego - 2004ego


Ostatnio często przewijają się takie tematy. Użyj wyszukiwarki tam znajdziesz wszystko co trzeba. Ponadto dużo informacji jest również w Warto Wiedzieć...

Od siebie dodam, że można bez większych problemów zamontować taką jednostkę do 125p, lecz należy także posiadać skrzynię biegów od 132 oraz co oczywiste wał napędowy.

Pozdrawiam
  
 
Ja jeszcze dodam, że ta jednostka generalnie pochodzi z modelu Fiat 125, tylko była o pojemności 1600 ccm.
Generalnie pomijając pojemność, to jest ten sam silnik.

30% klubowiczów ma już u siebie taki silnik a 90% ma wpisane w PLANOWANE MODYFIKACJE w swoim profilu.


Czuję tu posmak prowokacji






[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2003-12-28 21:55:25 ]
  
 
ja nie wpisalem DOHC w planowane modyfikacje m.in dlatego ze za cholere nie moge zdobyc tego silnika, a jak juz cos jest to trzeba naginac gdzies na drugi koniec polski
  
 
Cytat:
2003-12-28 21:54:17, Admiral pisze:


30% klubowiczów ma już u siebie taki silnik a 90% ma wpisane w PLANOWANE MODYFIKACJE w swoim profilu.


Czuję tu posmak prowokacji




A co z tymi co już mają (niekonieczne jeden ) i dalej planują
  
 
CYTAT:Od siebie dodam, że można bez większych problemów zamontować taką jednostkę do 125p, lecz należy także posiadać skrzynię biegów od 132 oraz co oczywiste wał napędowy.

------------------------------------------------------------------------------
Mam też zamiar włożyć skrzynie od sierry, i słyszałem że tylko wał jest wtedy za długi i hłodnice trzeba bardziej do przodu , czy to jest mozliwe czy tez ktos mi kit wcisnął
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-12-29 09:13:49, Piekarski_Piotr pisze:
CYTAT:Od siebie dodam, że można bez większych problemów zamontować taką jednostkę do 125p, lecz należy także posiadać skrzynię biegów od 132 oraz co oczywiste wał napędowy.

------------------------------------------------------------------------------
Mam też zamiar włożyć skrzynie od sierry, i słyszałem że tylko wał jest wtedy za długi i hłodnice trzeba bardziej do przodu , czy to jest mozliwe czy tez ktos mi kit wcisnął
Pozdrawiam



Słuchaj wcześniej nie widziałem, ale jeżeli chcesz zastosować u siebie jednostkę 2.0 DOHC pochodzącą z Fiata 131/132/Argenta to nie ma sensu stosowania tam skrzyni biegów pochodzącej od Forda Sierry. To zupełnie inna konstrukcja i w przypadku Fiata 125 jest bardzo dużo niepotrzebnego przerabiania. W tym konkretnym przypadku o wiele lepiej jest zastosować skrzynię biegów pochodzącą z Fiata 131/132/Argenta i wał napędowy pochodzący również z tego auta. Nie ma kompletnie sensu łączenie wału napędowego oraz skrzyni biegów Forda z silnikiem DOHC pochodzącym od Fiata...
  
 
No ja już się powoli zakręciłem. Zakładasz silnik 2.0 z Fiata czy z Forda bo sam teraz nie wiem.
  
 
Cytat:
2003-12-29 10:40:27, Mebig pisze:
No ja już się powoli zakręciłem. Zakładasz silnik 2.0 z Fiata czy z Forda bo sam teraz nie wiem.


No ja się przyznam, że też zgłupiałem, gdyż byłem pewien początkowo, że chodzi o DOHC z Fiata. Teraz wyszła jakaś rzeźba... Jeżeli chodzi o zakładanie silnika OHC Forda do F125p to jest to cholernie nie wygodna robota i praktycznie w przypadku tego auta trzeba się bardzo namęczyć, aby zastosować właśnie tą jednostkę. DOHC Forda w F125p to jest wręcz niemożliwe do zrobienia, gdyż po prostu we wnętrzu 125p nie ma na to wystarczającej ilości miejsca...
  
 
przepraszam za małe zamieszanie chodzi mi o silnik od sierry (DOHC 2.0 16V) i skrzynie od sierry dodatkowo chciałem tez wał od sierry założyć ale tego jeszcze nie jestem pewien oczywiście wszystko to do "Kwadrata",,, i słyszałem już o takich przypadkach tylko ,że w Polonezie

[ wiadomość edytowana przez: Piekarski_Piotr dnia 2003-12-29 10:55:28 ]


[ wiadomość edytowana przez: Piekarski_Piotr dnia 2003-12-29 10:57:40 ]
  
 
Cytat:
2003-12-29 10:54:30, Piekarski_Piotr pisze:
przepraszam za małe zamieszanie chodzi mi o silnik od sierry (DOHC 2.0 16V) i skrzynie od sierry dodatkowo chciałem tez wał od sierry założyć ale tego jeszcze nie jestem pewien oczywiście wszystko to do "Kwadrata"

[ wiadomość edytowana przez: Piekarski_Piotr dnia 2003-12-29 10:55:28 ]


Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się, że Sierra nie miała silnika z głowicą 16V, ale może się myle.

Jeżeli chodzi o montaż takiej jednostki do Fiata 125p to przyznam szczerze, że dla mnie jest to prawie niemożliwe, gdyż taki silnik cholernie trudno jest założyć do Poloneza (trzeba bardzo dużo rzeźbić), a jak już pisałem w kabinie Fiata miejsce jest zdecydowanie mniej... Ponadto skrzynia oraz wał Forda jest bardzo trudno założyć do Fiata 125p... W temacie "Części do DOHC" zamieściłem zdjęcia BodzioTa jak wygląda jednostka DOHC 8V Forda w Polonezie...

Pozdrawiam
  
 
Podepnę sie pod temat z pytaniami.
Po zgaszeniu silnika i zdjęciu dekla głowiczki wiedzę ze wałek rozrządu wręcz pływa w oleju. Czy to jest normalne? W oby głowiczkach to sie chyba z litr zbiera? Ogladałem rozebraną głowicę i odpływy sa jedynie przez szklanki.

Pytanie 2 - jaką temp. trzyma wam silnik na termostacie oryginalnym (ten co wygląda jak połączenie puszki i lejka) wybite jest na nim 85 stopni - a u mnie trzyma jakieś 95-100. Zalozylem nowy termostat od ładzianki (metal incar), ale jest jeszcze gorzej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Eee luz, to norma w tym silniku.
  
 
ad 1 czytaj przedmówcę bo jak pamietam wałek lubi popluskac sie w oleju
ad 2 mnie utrzymuje sie nie całą wskazówke powyżej 90 i to na ładowskim termostacie
  
 
Cytat:
Ja jeszcze dodam, że ta jednostka generalnie pochodzi z modelu Fiat 125, tylko była o pojemności 1600 ccm.
Generalnie pomijając pojemność, to jest ten sam silnik.



notos czlowieku powiedzial.
te silniki laczy tylko oznaczenie DOHC i nic wiecej.
bo raczej nic z fiata do forda nie pasuje.
a patrzac dokladnie to nawet silniki fiatowskie DOHC sa tylko podobne z zewnatrz.

ale masz racje fiat 125 urodzil sie z silnikiem 1600 DOHC
  
 
Cytat:
2004-02-05 23:15:08, PG pisze:
Cytat:
Ja jeszcze dodam, że ta jednostka generalnie pochodzi z modelu Fiat 125, tylko była o pojemności 1600 ccm.
Generalnie pomijając pojemność, to jest ten sam silnik.



notos czlowieku powiedzial.
te silniki laczy tylko oznaczenie DOHC i nic wiecej.


bo raczej nic z fiata do forda nie pasuje.
a patrzac dokladnie to nawet silniki fiatowskie DOHC sa tylko podobne z zewnatrz.

ale masz racje fiat 125 urodzil sie z silnikiem 1600 DOHC



a czym sie w głównym załozeniu różni 1.6 na 80 od 84 optócz pojemnosci i niektórych detali
ja uważam ze kolejne TC sa rozwinieciemtej konstrukcji a polegało to na zmianie srednicy tłoka i tak powstał 1.8 a przez wysłużenie skoku 2.0

  
 
Cytat:
2004-02-05 23:24:52, bodziot pisze:
Cytat:
2004-02-05 23:15:08, PG pisze:
Cytat:
Ja jeszcze dodam, że ta jednostka generalnie pochodzi z modelu Fiat 125, tylko była o pojemności 1600 ccm.
Generalnie pomijając pojemność, to jest ten sam silnik.



notos czlowieku powiedzial.
te silniki laczy tylko oznaczenie DOHC i nic wiecej.


bo raczej nic z fiata do forda nie pasuje.
a patrzac dokladnie to nawet silniki fiatowskie DOHC sa tylko podobne z zewnatrz.

ale masz racje fiat 125 urodzil sie z silnikiem 1600 DOHC



a czym sie w głównym załozeniu różni 1.6 na 80 od 84 optócz pojemnosci i niektórych detali
ja uważam ze kolejne TC sa rozwinieciemtej konstrukcji a polegało to na zmianie srednicy tłoka i tak powstał 1.8 a przez wysłużenie skoku 2.0




Tu chyba pojawił się problem błędnej interpretacji pierwszej wypowiedzi w tym temacie. Kolega Piekarski_Piotr pytał o 2.0 DOHC Ford'a, o czym chyba zapomniał napisać (bo temat domyślam się że został poprawiony później). Admiral pisał o jednostce Fiatowskiej, ponieważ wszyscy na początku myśleli że o takową właśnie chodzi. PG nie doczytał (lub czytał mało uważnie, w każdym razie nie zrozumiał tego zamieszania ) i myślał że Admiral pisał o jednostce Ford'a, a ta różni się całkowicie od Fiatowskiej (jakże by inaczej - zupełnie inny producent)
Cytat:
bo raczej nic z fiata do forda nie pasuje.


czego z kolei nie zauważył bodziot...
No i wyszła niezła kaszana. Mam nadzieje że ja nie pomyliłem się przy tych wyjaśnieniach .

ps. I czytajcie uważnie .
  
 
otworzylem strone i widze
Cytat:
[DOHC] Silnik Forda


dlaczego uwazasz ze nie doczytalem?
skad mialem wiedziec ze byl inny tytul?

to ja myslalem ze sie chlopaki pomylili.

Cytat:
a czym sie w głównym załozeniu różni 1.6 na 80 od 84 optócz pojemnosci i niektórych detali
ja uważam ze kolejne TC sa rozwinieciemtej konstrukcji a polegało to na zmianie srednicy tłoka i tak powstał 1.8 a przez wysłużenie skoku 2.0



*1.6 na 80 rozni sie od 1,6 na 84 w glownym zalozeniu rozni sie tlokami.
*a nie wiadomo czy tez nie blokiem.poruszalismy taki temat na F&F forum.i dopuki ktos dokladnie nie pomierzy grobosci scianek cylindrow to nie bedziemy tego wiedziec.
*do 1.6 na 80 z wiatrakiem na elektromagnesie nie pasuje zadna *pompa wodna ze 132.
*inna dlugosc paska zebatego.
*inne fazy rozrzadu.
*nowsze 2.0 maja wieksze zawory.
*aparat zaplonowy na walku
*inny ksztalt misy olejowej.
*Croma ma glowice obrucona

dla mnie jezeli z jadnego silnika czesci nie pasuja do drugiego to sa to dwa rozne silniki.

w ten sposob mozemy powiedziec ze silnik malucha jest taki sam jak silnik wankla z łady
-Bo sa 2 tloki i wal sie kreci i ma gaznik
  
 
Kurde, ale namieszaliście. Race ma w 100% rację ! Silnik Fiata DOHC a Forda DOHC to dwie zupełnie różne jednostki napędowe, które nawet zewnętrznie nie są do siebie tak podobne (silnik Fodra DOHC jest większy od Fiata). Na samą logikę części są zupełnie inne, a o mocowaniach itp. już nie wspominam. Notabene respekt dla kogoś komu uda się włożyć silnik od Forda DOHC do Fiata 125...

Pozdrawiam