Jak zmienić kable WN ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wie ktoś jak wyjąć kable WN z modułu zapłonowego? Jak wyjąłem wszystko co można było wyjąć z silnika to nadal nie jestem w stanie sięgnąć do modułu i wyjąć przewodów. A jak potem włożyć nowe w odpowiednie miejsca to już chyba niemożliwe.
  
 
O ile się nie myle trzeba rozebrać podszybie tak to robili w jednym warsztacie.
  
 
To rozebrałem w pierwszej kolejności ale dostęp nadal zerowy.
  
 
A to sorka ja tylko tyle widziałem musi cCi ktoś inny podpowiedzieć
  
 
Ja jeszcze wyjalem naped wycieraczek (chyba 3 wkrety w tym jeden gleboko - trzeba miec dluga sztorcowa 10 i kostka elektryczna). Wtedy dopiero z trudem moje lapy weszly w kolice cewki zaplonowej.
  
 
Cytat:
2004-02-24 14:43:00, stapoz pisze:
To rozebrałem w pierwszej kolejności ale dostęp nadal zerowy.



A jak udalo Ci sie zdjac wycieraczki? Czy jest jakas specjalna metoda? Ja odkrecilem u siebie nakretki, wyjalem podkladki, ale za *&%@ nie moglem ich zdjac z trzpieni. Dodam, ze wszystko jest czysciutkie, a trzpienie obsikalem obfita dawka WD-40. I dupa.
  
 
Cytat:
2004-02-24 19:05:38, psinthos pisze:
A jak udalo Ci sie zdjac wycieraczki?


Tylko metoda wstrząsowa jest skuteczna. Po prostu dosc szybko uderzasz dlonia w ramie wycieraczki tak aby wywolac drgania. Trudno to opisac, latwo zademonstrowac.
  
 
Witam.Przeszukalem archiwum i nie znalazlem jak zmienic kable w rozuruszniku x20xev widze ze tez tam jest blisko silnik wycieraczek czy trzeba go demontowac jezeli tak czy sa jakies trudnosci specjalistyczne klucze ??Jutro mnie to czeka wiec moze ktos wie Pozdrawiam
  
 
witam, Psinthos ja polalem trzpien wd 40 i sciagalem kiwajac prawo lewo i schodza. pozdr
  
 
Super temat. V-ka to chyba zemsta Hitlera. Kabelki od świeczek to jedno, a wyjęcie mechanizmu wycieraczek to drugie.
Śrubki to pestka. Ja musiałem zdejmować dźwigienki z zakończeniem plastikowym na zaczepie kulowym.
Przy wyjmowaniu łatwo ułamać końcówkę zaworka z rurką podciśnieniową.
  
 
Cytat:
2004-02-25 08:24:33, Kartos pisze:
Tylko metoda wstrząsowa jest skuteczna.



Raz mi się "udało" ściągnąć ramię bez wysiłku - była podniesiona maska i pod nią podniesione ramię. Zapomniałem o tym i machnąłem maską (na szczęście lekko). Ramię fiknęło łatwo, jak nigdy dotąd
  
 
Cytat:
2005-07-08 09:40:02, Scooby pisze:
Super temat. V-ka to chyba zemsta Hitlera.


Tak dla ścisłości - jednostka V6 jest światową konstrukcją GM, zaprojektowaną w Stanach.

pozdr, Robert
  
 
widze ze nikt nie wie bo kazdy ma v-ke trudno kable juz mam sproboje je wymienic bez wyciagania silniczka wycieraczek - o postepach napisze jak mi poszlo .Pozdrawiam
  
 
Cytat:
sproboje je wymienic bez wyciagania silniczka wycieraczek

życzę powodzenia i uwaga na cewkę aby nie uszkodzić.
  
 
no wiec z wymiana nie bylo problemow - troszeczke ciezko sie wyciagaly ale jest w miare dostep do cewki WN - mi zajelo to ok 15 minut , ale jak napisane wyzej obchodzilem sie ostroznie bez koniecznosci demontazu czegokolwiek - zalozylem championy mysle ze bedzie spokoj na jakis czas .Pozdrawiam
  
 
Wydaje mi sie, ze w V6 jest troche trudniej.
Sam tam zajrzalem wczoraj i moze sie to komus przyda.
Tak wiec po kolei.
Zdejmujemy wycieraczki.

Potem podszybie - 5 zapinek pod uszczelka

i jeden wkret na maly torx po lewej (kierowcy u Opla nie Vauxhalla) stronie.
Podnosimy podszybie i wysuwamy spod uszczelki.
Odpinamy wtyczke silnika wycieraczek.

Wspornik pod podszybiem trzeba starac sie tak odkrecac
aby lby srob nie podnosily sie do gory (szyba jest b. blisko),
podnosimy wiec przedni koniec w czasie odkrecania i wtedy tylny, gdzie jest gwint upuszcza sie. Ja potem tego wspornika nie zalozylem z powrotem.

Odkrecamy sruby mech. wycieraczek:



Odkrecamy tez ramie napedu (jest tam podkladka)...

...oraz silnik - 3 sruby M6.
Teraz trzeba trzeba przesunac caly mechanizm maxymalnie w lewo...

...nawet zdjac uszczelke z blotnika:

bo obok wtyczki silnika jest dodatkowy bolec trzymajacy:

Oto wyjety mechanizm wycieraczek:


Przy okazji warto rzucic okiem na wtyczke czujnika obrotow walu
korbowego:

Sa dwa rodzaje: taka jak u mnie z metalowa spinka
albo z plastykowym zatrzaskiem, podobna do tej od wiazki wtryskiwaczy w tle. Aby latwiej dostac sie do cewki (DIS - Distributorless Ignission System) obie trzeba rozpiac a takze
jeden z cienkich przewodow podcisnienia przy sterowaniu przepustnica w kolektorze dolotowym.
Widac juz cewke i jedna srube po prawej...

... i po lewej stronie auta. Dokladnie pod nimi sa nastepna dwie.

Osobiscie wydaje mi sie, ze aby wymienic przewody WN trzeba jednak wyjac cewke. Tak czy inaczej przy skladaniu calosci bardzo przydaje sie oznaczenie ich numerami. Jesli tych numerow nie ma lepie je zrobic samemu np. opisanego wlasnorecznie plastra.
Warto tez zauwazyc, ze w prawdzie do prawej glowicy numery cylindrow na cewce sa rosnaco (1,3,5) ale do lewej nie juz (4,6,2).
Dostep jest zly. Ja to zrobilem tak:
Najpierw poluzowalem kazda srube oczkowa 8 (sorry fota odwrocona):

a potem juz recznie odkrecalem po wlozeniu wlasciwej nasadki
torx 12 z krotka przedluzka (gdzie sie dalo) lub bez.
Potem trzeba troche uniesc cewke i odpiac wtyczke przez nacisniecie metalowej spinki:

Potem odpinamy fajki (HT Leads - Hight Tension Leads) i wyciagamy cewke.
Warto obejrzec gniazdo i wtyczke (u mnie jeden wtyk byl zasniedzony) i ew. oczyscic:

Dobieramy sie do fajek na swiecach. Na prawej glowicy nie ma problemow z dostepem, co najwyzej trzeba odkrecic zespol wtryskow gazu jak ktos ma. Na lewej glowicy wyjmujemy wtyczke
z zaworu wolnych obr. (Iddle Speed Adjuster Valve) i zdejmujemy go, wtryskiwacze oraz przewod podcisnienia wspom. hamulcow...

... a takze wlew oleju przez uniesienie plastykowego ucha nad sroba pokrywy zaworow (u mnie urwane) i przekrecenie w lewo:

Odkrecamy listwe z kablami wiazki...

... i po jej odchyleniu mamy fajki na wierzchu:
Image Hosted by ImageShack.us
Z przodu pokrywy zaworow jest schemacik numeracji cylindrow:

Jesli fajka jest zaolejona tzn, ze puscila uszczelka pod pokrywa zaworow:

Oto zestaw w komplecie:

Skladamy z powrotem, cewka ulozona wtyczka do przodu auta, przewody z lewej glowicy skierowane na lewo i na zewnatrz - z prawej glowicy na prawo i do srodka:

Dwie rzeczy beda nam jeszcze przeszkadzac:
inna wiazka kabli - mozna ja zalozyc za ucho do wyciagania silnika:

...a takze przewod elastyczny sterowania sprzeglem:

Kiedy tak mozolnie przykrecalem w koncu ta cewke, to co i raz uderzalem w aluminiowa oslone przekladni kierowniczej, ktora brzeczala niemilosiernie. Wobec tego zagialem jej rog, odkrecajac uprzednio plastykowa nakretke:

Na koniec zapinamy wszystkie wtyczki: cewki, wtryskiwaczy, czujnika walu oraz przewodzik pocisnienia. Poniewaz u mnie nie ma wspornika dla wtyczek wtryskiwacy i czujnika walu ja spialem je razem do ucha podnoszenia silnika:

Po wlozeniu i przykreceniu mechanizmu wycieraczek przykrecamy silnik elektryczny. Wlaczamy go na chwile aby ustawil sie wlasciwie. Potem ramie napedowe ustawiamy tak (fota po wyjeciu calosci):

Zawor wolnych obrotow zapinam opaska bo czasem moze sie poluzowac:

Przy skladaniu reszty trzeba juz tylko zwrocic uwage na podszybie,
ktore nie chce isc w prawa strone auta jesli sie nie podwazy jego dolnego konca srubokretem...

...podnoszac prawa klapke nad obudowa filtra nawiewu.
Jeszcze drobny szczegol: po lewej stronie podszybia idzie przewod do spryskiwaczy szyb trzeba uwazac, zeby nie wlazl w zawias (patrz pierwsza fota).
Wiem, ze mozna cala cewke zamontowac z przodu silnika, jednak trzeba miec dluzsze przewody na lewa glowice (w praktyce trzeba miec po prostu 2x przewody na prawa glowice).







[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 12:45:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 12:53:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 12:55:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 15:39:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 15:49:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 17:09:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-10 17:19:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-09-30 21:41:09 ]
  
 
normalnie HORROR!!!!!!!!!!!!!