Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SirNazgul Miłośnik FSO Polnez Caro 2.0 DOHC ... Węgrów | 2002-05-24 11:53:23 Co masz na wskaźniku temperatury. Jeśli temperatura jest ok to termostat masz dobry i wtedy ewentualnie czujnik trza zobaczyć. A skoro auto ma 4 miesiące to do ASO i pogonić gości do roboty. |
telker Polonez 1.5 GLE Warszawa | 2002-11-14 08:09:49 Witam.
W ostatnim czasie zauwazyłem iz wentylator chłodnicy załącza się chyba zbyt póżno.Kiedys jak była temeperatura chłodnicy okoló95 stopni to juz sie załączał i schładzał , teraz jest jakies 110 stopni , załącza się , pochodzi chwilke i sie wyłacza.Troche schłodzi i koniec.Za chwilke znowu temperatura wzrasta i tak wkółko.Zdaje mi sie iz przyczyna moze lezec po stronie termostatu .Nie jestem pewien czy dobrze mysle.Napiszcie gdzie jest ten termostat umiejscowiony w chłodnicy bo go jeszcze nigdy nie wymieniałem i czy nie bedzie problemów zeby samemu wymienic / płyn z chłodnicy trzeba spuscic?/, ile to ustroistwo moze kosztowac. Pozdrawiam . |
wit atu plus gdynia | 2002-11-14 09:42:21 wymień włącznik termiczny wentylatora , najczęściej on jest przyczyną. |
Wyrwizab (M) x | 2002-11-14 09:45:06 Wylacznik termiczny wentylatora jest umieszczony w dole chlodnicy. To musi byc on albo kwestia stykow, ale raczej nie sadze skoro mimo wszystko dziala. |
danielek77 Miłośnik FSO fso 125pME+LPG & Ka ... Łuków | 2002-11-14 18:39:55 A ja sobie zrobiłem na krótko tzn dwa kabelki i włącznik przy kierownicy!!!Jak widze jakis koreczek uliczny w srodku upalnego lata załączam wentylatorek i juz-u mnie tyz za puzno załączał i niekiedy wentylatorek nie dawał rady.Teraz jest OK tyle ze tza pilnowac temp. |
Tadfi Polonez Caro '96 Opole | 2003-03-28 09:29:42 Witam wszystkich ponownie!
Niedługo żona wywali mnie z domu, bo więcej czasu spędzam z Poldkiem niż z rodziną (ale on przecież też czonek rodziny ). Mam następujące pytanko: Gdy silnik się już mocno zagrzeje (wskazówka dochodzi już do czerwonego pola) nie załącza się wentylator. Winę ponosi chyba czujnik, który go włącza, bo jak zewrę styki, zaczyna chodzić (wentylator oczywiście). W związku z tym następne pytanie - czy muszę spuścić płyn z chłodnicy, żeby go wymienić? Nie wiem po prostu jak to tam w środku wyglada, czy on jest zanurzony w cieczy? A może przyczyna jest inna, mam nadzieję, że ktoś udzieli mi kilka wskazówek, które pomogą szybko uporać się z tym problemem i uratuje moje małżeństwo od rozpadu |
Koniu CRX Kraków | 2003-03-28 09:36:00 to moze mi tez cos poradzicie nie jestem pewny czy moj wentylator rowniez chodzi. W sumie sprawa wyglada tak ze mam silnik z poldka i stare fiatowskie zegary ( termometr ) i czasem wskazowka w korku dochodzi do czerwonego pola ale nic sie nie wlacza.
Nawet sprawdzałem kilka razy czy silnik nie jest za gorący recznię, dotykalem maske itp czy przypadkiem nie gotuje sie silnik. co robic zeby to sprawdzic ?! |
Wyrwizab (M) x | 2003-03-28 09:51:20 Tadfi - skoro po zwarciu wentylator chodzi, to winny jest - jak slusznie sadzisz- czujnik temperatury. Plyn trzeba spuscic, bo jak nie to spusci sie sam naturalnie ze musi byc zanurzony w plynie - jak inaczej moglby badac jego temp? Ale jego wymiana jest na szczescie prosta, wykrecasz stary i wkrecasz nowy i tyle. Mozesz sie posilkowac jakims uszczelniaczem dla pewnosci typu np silikon zeby potem nie lalo.
Koniu - sam silnik wentylatora wiesz jak sprawdzic, ale z czujnikiem gorsza sprawa, bo komu by sie chcialo wymontowywac i gotowac go Termometru do 100 C tez raczej nie masz, ale na postoju z lekko podniesionymi obrotami - powiedzmy 1500 powinien po kilku minutach sie uruchomic. Jesli nie - masz problem podobnie jak kolega. |
Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2003-03-28 10:16:57 Przy wymienie wyłącznika wentylatora nie trzeba koniecznie spuszczać płynu z chłodnicy.
Trzeba pamiętać aby nie odkręcić korka od chłodnicy i zrobić to w miarę szbko i sprawnie. Przed odkręceniem starego wyłącznika przygotuj sobie pod ręką nowy i błyskawicznie odkręć stary i wkręć nowy. Przy sprawnej operacji nie wycieknie wiele płynu. Pamiętać trzeba jescze aby na nowym wyłączniku była podkładna miedziana. Jak nie ma jaj razem z nowym, to trzeba będzie wykorzystać tęod starego wyłącznika. Uwaga. Po odkręceniu starego wyłącznika podkładka ta może pozostać przyklejona do kołnierza w chłodnicy lub na wyłączniku. |
Pablo Polonez 1.6 GLI gdańsk | 2003-05-09 19:34:13 Nie to zebym chcial kogos zmartwic zle najpierw, sprawcie czy plyn w zbiorniczku wyrownawczym nie jest tlusty i czy przy dodowaniu gazu niebabluje bo jesli tak to to jest na bank usszczelka pod glowica, a wentylator sie nie zalacza bo akurat pod tym czujnikiem zawsze sie robi babel z powietrzem !! i dlatego sie nie zaalacza no dobra wiec spr ten plyn panowie !! |
herek Fiat 125p Apollo Green Grodzisk | 2003-05-09 22:47:51 może termostat umarł w pozycji zamkniętej... |
thaniel Miłośnik FSO Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2003-05-11 20:22:05 Spoko wersja optymistyczna zadzialala kupilem czujnik, i tak dalem 25 zl bo w innym sklepie chcieli 35zl , wymienilem i wszytsko dziala
pozdr |
danielek77 Miłośnik FSO fso 125pME+LPG & Ka ... Łuków | 2003-05-11 20:38:01 A ja dziada(czujnik) pominełem tzn odłaczyłem...pod kierownica zamontowałem estetyczny włacznik i sam robie za czujnik-co wychodzi bryce na dobre!Czujnik załacza wentylator przy około 90 stopniach-w korku to raczaj za pózno!!!Ja pstrykam przy 60-70 i wszystko gra. POZDRUFFKA |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-05-11 21:18:32 60-70 stopni to nawet mniej niż normalna temp.(przynajmniej u mnie) i w tej sytuacji chyba załączanie wentylatora nie jest konieczne. |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-05-11 21:26:39 Po to ktoś "mądry w fabryce" wymyślił żeby się załączał przy odpowiedniej temp, żeby nie trzeba było machać przy 60stopniach. To może być za mało i silniczek może być niedogrzany a to jest gorsze nisz przegrzanie |