Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-09-01 17:45:41 Schil, w fiatowskim silniku nie ma tej kratki i odpowietrzenie idzie z michy olejowej przez czajnik...
Co do wygaszaczy, fiaty rzadko kiedy mialy cos takiego w odmie, to taka specjalna plecionka z cienkiego drutu długosci 2-3cm ktorą sie wkłada do odmy, przepuszcza substancje lotne, ciecze zatrzymuje. Warto to kupic, koszt 2-3 zł i załozyc. Ja mialem w fiacie dwa naraz. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-09-02 02:17:01
Przeciwnie. Standartowo wszystkie powinny mieć - chyba, że ktoś wyjął. Umieszczne były w tym kawałku rury nad kominkiem czy jak kto woli czajnikiem. |
Qbk Miłośnik FSO - Warszawa | 2004-02-27 00:13:29 A bierze olej?? |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-02-27 12:47:32
zadne patenty jest odpowiednie urzadzenie do takich prac ale jak zwylke w naszym kraju prawie nikt o tym niewie nawet ASO |
herek Fiat 125p Apollo Green Grodzisk | 2004-02-28 01:59:50 ja radze robić samemu a finanse przeznaczyć na ew. remont głowicy (zależy jaki stan)...
Łącznie z planowaniem koszt ok 150-200zł...zostaje kasa na olej i pifa Pozdrawiam |
krzysiek_rogal Caro GSi Łęczyca/Łódź | 2004-09-30 22:28:32 Witam wszystkich!!
Czytam wasze forum od jakichś 2 miesięcy, odkąd zakupiłem Caro 1.6GLE z LPG. Przyznam się, że przejrzałem cały dział TECHNIKA i znalazłem tam troche wiadomości na temat uszczelniaczy zaworów. Zainteresował mnie ten temat, ponieważ mój sprzęcik bierze olej. Ubywa go ok. 1l na 100km.Silnik jest suchy. Przebieg 60kkm i raczej prawdopodobny, więc mysle, że jeszcze nie czas na taki apetyt na olej. A więc mam takie pytanka: 1. Czy na padnięcie uszczelniaczy mogło mieć przegrzanie (poprzedni właściciel chyba wymieniał termostat - widać po śladach silikonu na obudowie)? 2. Czy do wymiany uszczelniaczy konieczne jest zdejmowanie głowicy (znalazłem różne wypowiedzi). Gdzie są te uszczelniacze tzn. od strony tłoków, czy raczej z góry, tak że bedzie je można wyciągnąć do góry?? 3. Zauważyłem, że kopci na niebiesko ale zaraz po odpaleniu, po chwili pali ładnie. Taki objaw sugerowałby chyba te uszczelniacze (zaczytane na forum).?? 4. Może ktoś wie gdzie w Łodzi kupie uszczelniacze Goetz'a? od VW, które ktoś sugerował w jednym z postów jako trwalsze. Silnik chodzi równo, ciągnie dobrze. To tyle.. Czekam na opinie... Pozdrawiam |
krzysiek_rogal Caro GSi Łęczyca/Łódź | 2004-09-30 22:31:22 Qrde!
Pierwszy post i od razu błąd . Tego oleju ubywa 1l na 1000km. Sorka... |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-09-30 23:24:44 Rzeczywiście w 90% zakładów stwierdzą, że do wymiany uszczelniaczy konieczne jest zdjęcie głowicy. W praktyce sprawa wygląda o wiele prościej i nie potrzeba do tego celu ani żadnych "przyrządów na sprężone powietrze" ani innych wynalazków. Wystarczy najzwyklejszy w świecie ściągacz do sprężyn zaworowych i odrobina cierpliwości Ostatnio wymieniałem koledze uszczelniacze w Passacie 1.8 i on też nie wierzył w to, że jest to wykonalne bez zdejmowania głowicy (w każdym warsztacie powiedziano mu, że KONIECZNIE trzeba zdjąć do tej roboty głowicę). Cała robota zajęła mi jakiąś godzinkę Za to wymiana i ustawienie rozrządu w Passacie z pełną opcją (klima, wspoma+2 koła pasowe na jakis chorych sprzęgłach), to już zabawa na drugie tyle albo i lepiej |
krzysiek_rogal Caro GSi Łęczyca/Łódź | 2004-10-01 00:19:30 Dzięki za szybką odpowiedź !!
Chyba spróbuje wymienić je bez ściągania głowicy (kiedyś wyciągałem zawory z głowicy ale z Żuka a jak sie nie uda to ją ściągne. Tylko jeszcze chciałbym wiedzieć czy rzeczywiście te uszczelniacze od VW są lepsze (póki jeszcze jestem w Łodzi mam większe szanse na ich zakup)?? |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-10-01 07:52:18
W jaki sposób można pokrzywić trzonki zaworów przy wymianie uszczelniaczy Nie ma różnicy czy głowica jest zdjęta czy założona-jak ktoś nie ma o tym pojęcia to choćby przy zdejmowaniu uszczelniaczy może przez nieumiejętne ich chwycenie ułamać bądź ukruszyć prowadnice zaworowe. Dla mnie ci wszyscy mechanicy, którzy do wymiany uszczelniaczy zdejmują głowicę chcą po prostu ściągnąć więcej kasy z klienta i tyle. Niejednokrotnie w różnych samochodach wymianiałem uszczelniacze tą właśnie metodą i nigdy żaden zawór się nie wykrzywił i nie działy się inne cuda. Dysponowałem jednak ściągaczem do spręzyn zaworowych bo to przy tej robocie podstawa. |