Zapalona kontrolka engine check - co może być powodem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zapaliła się po chwilowym postoju autka... nie wiem o co chodzi - silnik pracuje bez zmian, wszystko działa jak trza a ta cholera się pali Gdzie zajrzeć, co sprawdzić? Dolałem z litra oliwy do silnika bo CIUT może brakowało, ale nadal bez zmian... pozdro!
  
 
Zczytaj kody błedów opis znajdziesz na forum i porównaj z tabelą znajdziesz kod bedziesz wiedział co jest grane.
Jeżeli maiłeś za mało oleju i wtedy sie zapaliła to po dolaniu sama nie zniknie, trzeba usunąć kod usterki z pamieci komputera. Można to zrobić przez odłączenie kompa, albo usuniecie bezpiecznika EFI. Jeżeli po restarcie kontrolka zapali sie ponownie to szukasz uszkodzenia.

Napisz coś wiecej czy były jakieś objawy wcześniej, nieprawidłowej pracy silnika.
  
 
Dzięki za pomoc. Z silnikiem nic się nie działo, wszysko jest jak najbardziej OK. Tydzień temu wymieniany byl rozrząd i miał byc dolany olej, ale tego niestety nie sprawdziałem przy wyjeżdzaniu z warsztatu... Czy wystarczy odłączenie akumulatora żeby zresetować kompa?
  
 
Jak mi sie engine... zapalil to silnik poszedl do wymiany hehe
  
 
Jeżeli samochod nie jest stary, nie ma ogromnego przebiegu, nie jest na gaz i nie był po wypadku, wszystkie cześci są orginalne i niegdy nie bylo żadnych problemów z tą wredną żółto-pomarańczową kontrolką a jeździsz na benzynie Pb 95


To obstawiam że to Sonda Lambda --- zatankuj na dobrej stacji Pb98 i pojeździj kilka dni (3-4) - powinna zgasnąć - jeżeli jest to spowodowane kiepską jakością paliwa
Ale może też być tak ze Lambda padła na amen w pacierzu (max 1000 zł)

Jeżeli samochod jest na gaz - to mógł paść przepływomierz (w Camry to jest czeste).


Albo łatwiejszy sposób - obdzwoń wszystkich Dealerów Toyoty, wybierz najtańszy serwis i pojedź do niego na diagnostyke komputera (cena od 50 do 150 zł, nie raz za friko), test trwa 3 minuty (podłączenie kompa do kompa auta) i wykarze ci co jest błędem

  
 
Napewno bym tego tak nie zostawiał. Może być gdzieś jakieś zwarcie. Ojczym jeździł z taka zapalajacą się konrolką bo pan Kaczorek powiedział mu, że wszystko ok, aż na skrzyżowaniu zapalił mu sie silnik. Co prawda to był Ford, ale amerykańska wersja "Mazda project" z silnikiem Mazdy 323.
  
 
Cytat:
Zczytaj kody błedów opis znajdziesz na forum i porównaj z tabelą znajdziesz kod bedziesz wiedział co jest grane.


A możesz wrzucić jakiś link do tych kodów (jeśli tam jest coś do Corollki) bo też jestem ciekawy a w wyszukiwarce forum nie mogę na nic sensownego trafić - tylko link do niedziałającej strony...
  
 
Krzysio: nie ma co gdybać i zgadywać. Wsadzi drucik, odczyta kody i będzie wiedział co jest grane.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-02-23 16:33:02, Perzan pisze:
Krzysio: nie ma co gdybać i zgadywać. Wsadzi drucik, odczyta kody i będzie wiedział co jest grane.



I nieco taniej od ASO

http://www.off-road.com/toyota/tech/codes/
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/9975/dataBySubject/TroubleCodes-TCCS.html
http://www.toyotacelicaonline.com/error.htm
  
 
KrzysioVW co lubi Hondę
Przepływomierz mógłby paść, o ile to ten rocznik Camry od 97 roku w nowszych silnikach już nie było przepływomierzy.
Nie pamiętam jak leciał ten numer silnika ale jakoś tak 1**-** (zamiast gwiazdek literki )
  
 
No to skoro od 97 w Camry nie ma przepływomierzy to Panie pobłogosław Toyote za mądrą decyzje
  
 
W corollce od 92 jezeli dobrze panietam czyli od silnika 4EF-E też nie ma.
  
 
Cytat:
2004-02-23 10:39:52, Darus pisze:
Jak mi sie engine... zapalil to silnik poszedl do wymiany hehe


Darus Ty nie pisz takich rzeczy bo człowiek zawału dostanie, napewno jakiś drobiazg tym bardziej że silnik działa
Faktem jest że jak zapalić kontrolkę to z klasą he he
  
 
No więc wszystko jasne i - trzeba przyznac że KrzysioVW ma nosa Komp wykazał błąd jednej z sond, a serwis (Anilinowa) zalecił tankowanie dobrej PB98 (przez jakiś czas). I to by było na tyle. A swoją drogą - czy ktoś z was spotkał się jeszcze z podobnym przypadkiem?
  
 
Widziałem gdzieś na forum, ktoś o tym pisał.
A ten silnik w Camry bez przepływonierza to 1MZ-FE w przeciwieństwie do 3VZ, który przepływomierz miał.
  
 
Cytat:
2004-02-24 08:18:26, Crit pisze:
Cytat:
2004-02-23 10:39:52, Darus pisze:
Jak mi sie engine... zapalil to silnik poszedl do wymiany hehe


Darus Ty nie pisz takich rzeczy bo człowiek zawału dostanie, napewno jakiś drobiazg tym bardziej że silnik działa
Faktem jest że jak zapalić kontrolkę to z klasą he he




hehe zawalu jak widac nie dostal... ale jak sam twierdezisz trzeba to z klasa zrobic...a mi sie to udalo... na TOP 10 Toyoty... zajmuje 1 miejsce hehe
  
 
Cytat:
2004-02-24 08:57:37, rincewind pisze:
No więc wszystko jasne i - trzeba przyznac że KrzysioVW ma nosa Komp wykazał błąd jednej z sond, a serwis (Anilinowa) zalecił tankowanie dobrej PB98 (przez jakiś czas). I to by było na tyle. A swoją drogą - czy ktoś z was spotkał się jeszcze z podobnym przypadkiem?


Musiałeś nalać niezłego syfu. Kup sobie jakiś preparat do mycia układu paliwowego i dolej do paliwa. Co do Krzysiowego nosa no cóż w naszym kraju jest to najczestrzy problem z samochodami, ciekawe tylko ze zapaliła ci sie kontrolka. Jeżeli zapali sie ponownie to trzeba bedzie poszukać dokładniej.
Powiedzieli ci która sonda sygnalizowała błąd ??
  
 
A te bledy DTC mozna odczytywac w opisany sposob takze w silnikach z OBD2? Chodzi mi konkretnie o EE111.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-02-24 10:37:34, Lwiecz01 pisze:
Widziałem gdzieś na forum, ktoś o tym pisał.
A ten silnik w Camry bez przepływonierza to 1MZ-FE w przeciwieństwie do 3VZ, który przepływomierz miał.



Jak silnik na wtrysku może nie mieć przepływomierza?

Proszę mnie oświecić!
  
 
Cytat:
2004-02-25 16:14:07, leon99 pisze:
Jak silnik na wtrysku może nie mieć przepływomierza?

Proszę mnie oświecić!



Przepływomierz "tradycyjny" w dolocie zastąpiono czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym
Pozdro.