DZIAŁ ---- DIESEL - Strona 15

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No ja sie juz na Duratermy BOSCHA nie zdecyduje. Wlasnie dzisiaj wymienilem , dwie mialem przepalone, a caly komplet byl wymieniany 2 lata temu. Licze sie wiec z tym , ze pozostale dwie tez mi sie niedlugo przepala , i wtedy pomysle znowu o calym komplecie, moze BERU tym razem , czytalem ze sa dobre...
  
 
Palladius taką metodę podgrzewania diesla miał mój znajomy.
Rano obudziała go Ochotnicza Straż Ogniowa.
  
 
Cytat:
2005-11-21 21:22:54, DamianSz pisze:
Każdy DIESEL ma świece żarowe lub płomieniowe, znanym mi wyjątkiem od tej reguły jest ruski ciągnik WLADIMIR AT25 tam niema ani jednego ani drugiego. Świece żarowe są w dieslach z pośrednim, bezpośrednim, COMMON RAIL, UIS (vw tdi) wtryskiem, świeca ta ma za zadanie podgrzać wstępnie powietrze w komorze spalania wstępnej, wirowej lub z zasobnikiem (wtrysk pośredni), lub na denkiem tłoka (wtrysk bezpośredni). Transit o którym mowa czyli 2,5 o oznaczeniu 4GA, 4DA, 4FA ma świece PŁOMIENIOWĄ, do której dostarczane jest paliwo, i to paliwo normalnie sie pali w tej swiecy podgrzewając powietrze, jak silnik ma świece żarowe to jest ich tyle ile cylindrów i wiadomo gdzie one są, jak ma świece płomieniową to jest ona jedna i znajduję się w kolektorze ssącym.


no tak ale sprawdzilem ponownir i moj fordzik nie ma zadnej swiecy nawet plomieniowej ktora powinien miec ramo musze go podgrzewac albo psikac tym magicznym cudem aby odpalica no i dzis zabralem aku do piwnicy bo bylo -15!!a juz przy -12 aku mi zamarzlo i nie odpalilem.Ale dzis nie bedzie problemu
  
 
Cholera to dziwne, bo już Transit "prosiak" miał świecę płomieniową...
  
 
Mial mial ale ten nie ma przywiozlem go z holandii a tam najwieksza zima to deszcz i -5hihihiKurcze a tu ma dzis byc -24!!!i jak ja go odpale
  
 
Mój też z Holandii przyjechał i świece żarowe ma jak wół

A z innej beczki: lejecie coś do oleju, żeby się parafinki nie wytrącały?
  
 
Mój tez z HOLLANDO - i tylko dzis na 3 raz zapalił -przedtem na pierwszy, ale dzis było minus 30
  
 
podstawa to rozgrzany olej -> zimy jest gesty i stawia zajebiste opory -> na silnik i na rozrusznik

ja podgrzewalem lutlampa, albo innym tanim ogniskiem punktowym, ostroznie jak sie robi to ok.

jak masz dostep do pradu i suszarki to podstawiasz pod dolot suszarke z goracym i pokrecasz potrochu.

Swiece żarowe i płomieniowe podgrzewaja oczywisciee powietrze,
Plomieniowka jest jedna lub dwie w kolektorze ssacym, a zarowe po jednej na kazdy cylinder i tez w kolektorze ssacym ale przed zaworem samym, dlatego uruchamiasz swiece grzeja, krecissz i silnik zassysa gorace powietrze

podgrzewacz paliwa to podstawa do jazdy na rzepaczku i oleju po frytkach, a takze minimalnie zmniejsza zuzycie paliwa -> oczywiscie taki konkretny od ukladu chlodzenia
  
 
Cytat:
2006-01-25 19:24:55, Realdoom pisze:
..a zarowe po jednej na kazdy cylinder i tez w kolektorze ssacym ale przed zaworem samym, dlatego uruchamiasz swiece grzeja, krecissz i silnik zassysa gorace powietrze



Tutaj sie nie zgodze z kolega , poniewaz diesle w oplach (przynajmniej te mniejsze 1.6 , 1.7)sa to silniki w wtryskiem posrednim z komora wstepna i tam wlasnie znajduja sie swiece zarowe. Jesli sie myle to prosze o poprawe, ale tak jest na 99%
  
 
z tego co sie dowiedzialem obaj nie mamy racji,

swieca zarowa sluzy do ogrzania powietrza i znajduje sie przed cylindrem/przed zaworem

swieca plomieniowa znajduje sie w cylindrze i sluzy do wspomozenia odpalenia mieszanki, dlategoz z nazwy plomieniowa bo powoduje powstanie plomienia z mieszanki

przyznaje sie do bledu, z zapomnienia wiedzy
  
 
Realdoom teraz toś głupot nagadał.
Marcij ma rację - świece żarowe są w komorze wstępnej -nie w żadnym kolektorze - przecież są wkręcone w blok (albo głowicę) silnika i na dodatek po przeciwnej stronie niż jest kolektor. Świeca płomieniowa natomiast występuje w ilości 1 (lub 2??!?!) sztuki ale co się z nią dzieje, to nie wiem...
  
 
Z tego co wiem to swieca plomieniowa jest napewno w kolektorze i podgrzewa powietrze,na 100% nie wspomaga w kazdym razie zapalenia mieszanki, a w 16D i 16DA opla swiece zarowe sa wkrecane w blok, kurde wymienialem je w sobote , ale czy sa w bloku czy w glowicy to glowy w tym momencie nie dam, napewno ponizej wtryskow , no na 80% w bloku
  
 
To wam powiem jak to jest bo robilem w asi die kapitalki.Jestem mechanikiem i toche sie tez oczytalem na temat opla.W diselki opla swieca nie podgrzea zadnego powietrza!!!jest w komoze wirowej jak pisal marcij ktora znajduje sie w glowicy, swieca naturalnie tez tuz pod wtryskiwaczem,A daje to ze podnosi temperature w komoze wirowej i i wtysniete paliwo podnosi swoja temp i zastepuje samo zaplon temp.300-400st. A plomieniowka jak sam nazwa wskazuje daje plomien ktury wytwaza za pomoca ropki ktora jest dostarczana do niej bezposrednio.Swieca jest w kolekrorze i daje tak silny plomien ktory jest zasysany do komory spalania(ktora jest w tloku)i ulatwia zaplon wtrysnietej ropy do cylindra.chyba wyjasnielm to w miare prostym i zrozumialym jezykiem Jak chcecie to moge nawet rysunki powysylac pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-27 23:43:19, MAJA_kula pisze:
To wam powiem jak to jest bo robilem w asi die kapitalki.Jestem mechanikiem i toche sie tez oczytalem na temat opla.W diselki opla swieca nie podgrzea zadnego powietrza!!!jest w komoze wirowej jak pisal marcij ktora znajduje sie w glowicy, swieca naturalnie tez tuz pod wtryskiwaczem,A daje to ze podnosi temperature w komoze wirowej i i wtysniete paliwo podnosi swoja temp i zastepuje samo zaplon temp.300-400st. A plomieniowka jak sam nazwa wskazuje daje plomien ktury wytwaza za pomoca ropki ktora jest dostarczana do niej bezposrednio.Swieca jest w kolekrorze i daje tak silny plomien ktory jest zasysany do komory spalania(ktora jest w tloku)i ulatwia zaplon wtrysnietej ropy do cylindra.chyba wyjasnielm to w miare prostym i zrozumialym jezykiem Jak chcecie to moge nawet rysunki powysylac pozdrawiam


A powiedz mi: Co znajduje się w komorze wirowej przed wtrysnięciem tam paliwa?
Odpowiem: Powietrze
  
 
Może nie w tonie Waszej dyskusji.....jakiego środka dodajecie aby ropa nie zamarzła?
  
 
Ja tankuje na BP - i nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem w te mrozy nawet przy -30 (wtedy to za 3-cim razem odpalił) - wiec nie mam problemu z zamarzajaca ropa.
  
 
Shellwskiego. Nie pamiętam jak to się nazywa chyba "Fuel Deicer", ale ja mam sprytne podgrzewanie filtra paliwa
  
 
A ja denaturat
  
 
Ja lałem kiedyś jakiś preparat z firmy STP nazywał się DIESEL DESE coś tam taka pół litrowa zielona butelka, ale obecnie tego niestosuje i niema problemu pali od pierwszego kopa.
  
 
Dzisiaj wymienialem swiece zarowe. Dwie srodkowe byly pokryte gesta mazia, nie wywacham co to jest. Czy jest sie czym przejmowac ?? Dodam ze przed wymiana auto bylo bezskutecznie zapalane na pych , po czym stalo caly tydzien , oraz ze tydzien wczesniej jak wykrecalem jedna z tych swiec byla czysta. Po zapaleniu auto przez dlugi czas chodzilo nierowno , nie lapalo na wszystkie cylindry. Czy to juz koncowka silnika (ta maz to olej, lub leja wtryski), czy moze jeszcze troche pojezdzi , a to co zobaczylem dzisiaj to wynik tej proby zapalania na pych i w koncu niezapalenia ??