DZIAŁ ---- DIESEL - Strona 16

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nasz ropniak stal 2 tygodnie w drewnianym garazu.Odpalil za 5 razem ale dodam ze akum byl wyciagniety.Poza tym poszla jedna swieca bo zapalil jak na 2 tloki (sprawdzone juz po zapaleniu), tak wiec znowu wydatek bedzie na nowe swiece.
  
 
Cytat:
2006-01-28 20:20:02, GSI pisze:
Może nie w tonie Waszej dyskusji.....jakiego środka dodajecie aby ropa nie zamarzła?



BP Depresator.
Zapobiega wytrącaniu się parafiny.

A dyskusja kolegów na temat świec jest co najmniej śmieszna żeby nie powiedzieć żenująca, zwłaszcza wypowiedź tego który nazwał się mechanikiem.

Paladinus
Tak trzymaj tylko nie używaj Farelki.
  
 
W jaki sposób najłatwiej sprawdzić stan świec żarowych?
  
 
Omomierzem , lub prosciej , odkrecasz listwe zasilajaca i kabelek z zaroweczka od plusa na akumlatorze do plusa na swiecy. Jak zaroweczka sie zaswieci to swieca dobra , a jak nie to spalona.Mozna tez zwykly kabel i zobaczyc czy iskrzy przy dotknieciu , ale z zaroweczka masz pewnosc . W ten sposob sprzwdzisz tylko czy spalona , czy nie , a w jakim dokladnie jest stanie to musisz mierzyc jej opor omomierzem , lub wykrecic na prostownik i zobaczyc ile produ bedzie brala.
  
 
Świece sprawdzone. Są dobre.....teraz czekam na mrozy. Moze to był problemem z filtrem ( wymieniony).
.
.
.
Sterownik od pompy wtryskiwaczy był wymieniany we Wrześniu. Chyba będę musiał podjechać i sprawdzić pompę i ciśnienie sprężania.
Tylko gdzie?


  
 
Masz problem GSI z zapalaniem???
  
 
Są problemy gdy samochód stoi całą noc na mrozie poniżej -10stC.
Zachowuje się tak jakby nie dochodziło paliwo. Chwile pozniej odpala jakby nigdy nic......przypomina mi to sytuacje w poprzednim samochodzie gdy imobilajzer zawieszał się.
Do temp. -10 odpala od pierwszego razu. Czasem podgrzeje x2 świece.

Akumulator nowy. Ropa zdrowa dolany jakiś syf.
Teraz wymienilem olej i wszystkie filtry. Zobaczymy jak będzie przy b.niskich temp.
Dziś -1stC odpaliłaod pierwszego razu specjalnie nie kręcąc rozrusznikiem.


  
 
GSI - zmierz ciśnienie, objawy takie same jak w moim trupku.
  
 
GSI , tylko nie mow ze po zapaleniu chodzi nierowno , nie na wszystkich cylindrach !! Zmierz cisnienie , bedziesz wiedzial wszystko.
  
 
Zamontowałem tę czarodziejską grzałkę. Porobię trochę mądrych pomiarów i powiem Wam jakie wyniki, póki co jest ok.
  
 
A gdzie ja koncu wlozyles ?? i co to dokladnie za grzalka jest ?? czekamy na opis efektow
  
 
Grzałka jest taka kupiona na Allegro (w wyszukiwarce hasło: podgrzewacz ;] ) niestety aż za 97 złotych. Jest w kształcie rury z grzałką w środku więc zamontować ją można dziecinnie łatwo przecinając gumową rurę idącą od chłodnicy (NIE DO). Jakoś super estetycznie wykonane to nie jest, i na dobrą sprawę jak ktoś ma dostęp do cienkościennych metalowych rur (średnicy ok 35-40 mm) to lepiej kupić zwykłą grzałkę turystyczną, taką jak się gotuje wodę na herbatę i trochę pokombinować - koszt będzie znacznie niższy (mnie się nie chciało ;P) Wymierne efekty będę mógł mierzyć niestety dopiero jak będą mrozy.
  
 
GSI zrób tak zaobserwuj jak się zachowują kontrolki po podgrzaniu znaczy sie przekrecasz kluczyk zapala sie kontrolka swiec i po chwili gasnie, w tym momencie popatrz na kontrolki czy za chwile niebeda jasniej swiecily, vectry z dieslami maja taki patent ze po zgasnieciu kontrolki jeszcze przez chwile grzeją swiece ich wylaczenie widac poprzez jasniejsze swiecenie kontrolek i slychac wylaczajacy sie przekaznik, i wtedy probuj zapalic u mnie podczas tych -20 palila w ten sposob od pierwszego kopa, za to moj ojciec na to nieczeka i czasami przy mrozach musi pokrecic troche dluzej.
  
 
GSi przede wszystkim tak jak pisal Szymon sprawdz ten sposob ze swiecami.A druga sprawa to dobry akum, a przede wszystkim mocny, zeby mial dobre uderzenie na poczatek, bo jak tego nie ma to ciezko diesla zapalic.
  
 
Cytat:
2006-02-15 18:30:44, DamianSz pisze:
GSI zrób tak zaobserwuj jak się zachowują kontrolki po podgrzaniu znaczy sie przekrecasz kluczyk zapala sie kontrolka swiec i po chwili gasnie, w tym momencie popatrz na kontrolki czy za chwile niebeda jasniej swiecily, vectry z dieslami maja taki patent ze po zgasnieciu kontrolki jeszcze przez chwile grzeją swiece ich wylaczenie widac poprzez jasniejsze swiecenie kontrolek i slychac wylaczajacy sie przekaznik, i wtedy probuj zapalic u mnie podczas tych -20 palila w ten sposob od pierwszego kopa, za to moj ojciec na to nieczeka i czasami przy mrozach musi pokrecic troche dluzej.


Zamiast kontrolek możesz włączyć lampkę w kabinie - u mnie po kontrolkach nic nie widać, a po żarówce oświetlenia wnętrza tak.
Co do akumulatora - podejrzewam, że GSI znaczy się TDS by nie zadawał takich pytań mając słaby akumulator. U mnie był słaby - jest nówka i niewiele pomogło.
  
 
Akumulator nowy. Ze światełkami sprawdzę.
Może za wcześnie przekręcam zapłon?
Poczekam chwilę po zgaśnięciu kontrolki świec.
Tylko gdzie te mrozy....?!
Samochód po odpaleniu pracuje równo.Obroty w granicach 1000.
Ciśnieni zmierzę przy okazji. Nie jażdy warsztat ma taki sprzęt, a na dodatek trzeba zdjęc kolektor dolotowy.
Dziękuję za rady.
  
 
Nie chodzilo mi o slaby w sensie rozladowany czy cos takiego tylko o to aby mial spora pojemnosc i duzy prad rozruchowy.Kiedys mialem pojemnosc 64Ah a teraz mam 72Ah i jest znacznie lepiej.
  
 
Pomocyyyyyyy!!! Auto mi zdechło
Nie chce odpalić - kręcę, kręcę i nic. Tak na oko to paliwo dochodzi (widać po filterku) wszystko niby cacy, ale odpalić nie chce. Nawet nie "pyrgnie" ;(
  
 
hmm no to masz problem ja bym radzil najpierw sprawdzic swiece , a potem odkrecic przewody wysokocisnieniowe na wtryskiwaczach i sprawdzic czy do wtryskow dochodzi paliwo z pompy. No innej mozliwosci naglego niezapalania w cieple dni raczej chyba nie ma , nie liczac rozrzadu , ale jak mowisz ze kreci to raczej z nim tez wszystko w porzadku
  
 
Sprawdź elektrozawór przy pompie.
I oczywiście ten 30A bezpiecznik bo on jest odpowiedzielny za przekaźnik świec i elektrozawór


[ wiadomość edytowana przez: Slawekp dnia 2006-04-08 16:42:38 ]