Kontrolka check engine podczas jazdy na gazie

  szukane wyrażenia:   check  -  engine
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio założyłem gaz BRC z sondą lambda w avensis z silnikiem 7a-fe. Po wyjechaniu z zakładu w którym montowano lpg było niby wszystko ok ale juz na drugi dzień po przejechaniu około 30km zapaliła sie wspomniana kontrolka. Przełączenie na benzyne w trakcie jazdy nic nie pomogło. Dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zgasła. Czy jest to wina instalacji czy moze na gazie jest to naturalne. Byc moze ktoś z Was ma większe doświadczenie z instalacją gazową i mógłby podzielić sie informacjami gdyż nie wiem co robić. Byłem w zakładzie juz kilka razy ale zawsze regulowali tylko skład mieszaniki i obroty a to wcale nie pomaga. Czy może być uszkodzony emulator?
  
 
Powinni zainstalować Ci takie cosik...
  
 
Wilku, ale to jest tylko odciecie kontrolki przy jezdzie na gazie. Dzejdzej jedz do gazownikow, niech ci instaluja emulatory, bo widocznie to sa ci co oszczedzaja .
  
 
Zależy też jakiej firmy gaz tankujesz. Znajomy w Lanosie ma tak, że jak zatankuje na jakiejś malutkiej stacji to często mu się zapala check engine. Dlatego teraz zaczął wyłącznie tankować na orlenie albo shellu
  
 
Pierwsza rzecza ktora trzeba zrobic to sprawdzic kody bledow w celu ustalenia co jest przyczyna swiecenia sie kontrolki.Nigdy nie pozwol na odlaczenie tek kontrolki,tylko poszukaj przyczyny zapalania sie.Nie wiem jak w Ave odczytac kody poniewaz tam juz chyba nie ma zwyklego gniazda diagnozy tylko gniazdo do podlaczenia aparatury diagnozujacej.
Najlepiej wskocz na forum klubu toyoty i tam dowiesz sie od kogos jak to mozna zrobic.Jak bedziesz wiedzial co szwankuje to pozostanie tylko usunac usterke.Jedyne co moze przeszkadzac to niewlasciwy sygnal z sondy albo blad w emulacji wtryskow.
  
 
Na początku też myślałem, że sonda ale nie wiem czy dobrze rozumuje, że podczas jazdy na gazie sonda dla benzyny powinna być odłączona a do komputera powinien dochodzić sygnał z emulatora. Sonda w tym momencie steruje tylko gazem. Nie wiem jak wygląda sprawa z wtryskiem ale chyba sytyacja jest podobna i też powienien być emulowny sygnał wtrysku dla komputera benzynowego a kontrolę wtryskiem przejmuje w tym momencie centralka od gazu. Dlatego podejrzewam, że skoro na benzynie nie zapala sie kontrolka to regulacja gazu a także jakość gazu nie ma wpływu nan zapalanie sie check engine. Pozostaje tylko emulator wtrysku. Jezeli żle rozumuje to prosze o sprostowanie
  
 
Według mnie raczej nie masz się czym przejmować. Komunikat który ci się pojawia świadczy o nieprwaidłowościach w składzie spalin wydychanych przez twój silnik. jeśli masz założoną instalację z elektroniką dobrze emuluącą spalanie etyliny , komtrolka nie powinna się zapalać. W pozostałych przypadkach elekrtonika w twoim samochodzie informije cię że spaliny wydychane przez twój silnik są nie w pożądku. A przy gazie to praktycznie sama para wodna i kilka mało znacżacych dupereli... z tąd ta KONTROLKA. U mnie było to samo i to 15 km po zainstalowaniu gazu, i tak od czasu do czasu przez ostatnie 30000 km ale mam to w dooooooopie i tobie też to radzę.
  
 
Cytat:
2004-03-03 03:11:09, Taquilla pisze:
Według mnie raczej nie masz się czym przejmować. Komunikat który ci się pojawia świadczy o nieprwaidłowościach w składzie spalin wydychanych przez twój silnik. jeśli masz założoną instalację z elektroniką dobrze emuluącą spalanie etyliny , komtrolka nie powinna się zapalać. W pozostałych przypadkach elekrtonika w twoim samochodzie informije cię że spaliny wydychane przez twój silnik są nie w pożądku. A przy gazie to praktycznie sama para wodna i kilka mało znacżacych dupereli... z tąd ta KONTROLKA. U mnie było to samo i to 15 km po zainstalowaniu gazu, i tak od czasu do czasu przez ostatnie 30000 km ale mam to w dooooooopie i tobie też to radzę.



Kontorlka nie informuje o zlej mieszance, tylko o problemie, ktory napotkal komputer przy probie ustalenia mieszanki, a to powazna roznica. Nigdy nie nalezy bagatelizowac faktu zaswiecenia sie jejA A jezeli masz to w dupie, to powiedz, czy jeszcze jakims cudem jezdzisz na benzynie? Poza tym nie dalbym sie orznac przez gazownika, ktory wyraznie korzysta na niewiedzy.
  
 
Moim zdaniem jesli instalacja jest dobrze dobrana i dobrze zamontowana to nie powinno nic takiego sie dziac. To nie sa amatorskie instalacje takie jak opisane w "pewnej" ksiazce ktora czesc z was ma tylko profesionalne ( w znaczeniu produkowane do danego typu silnika i osprzetu) urzadzenia. Pojedz do gazownikow i kaz im to poprawic a jak beda ci gadac ze ten typ tak ma czy inne tego typu duperele to im powiedz ze sie nie znaja i ze ich objedziesz w necie (wtedy daj nam namiar tu na forum)

pozdr
  
 
Powiedz im, że mają to zrobić porządnie, a jak nie to postrasz ich opinią rzeczoznawcy i będziesz miał na piśmie, że zrobili to źle. W ostateczności żądaj zwrotu pieniędzy i demontażu złej instalki. TRZEBA BYĆ TWARDYM A NIE MIĘTKIM .
  
 
Sprawa jest trochę skomplikowana bo trudno przewidzieć jakie konsekwencje mogą spotkać cały system wtrysku skoro dostaje zły sygnał z emulatora. Przecież tak czy i naczej jednak wtrysk pracuje. W tym typie nie ma odzielnego wtrysku dla gazu tylko wykorzystywane są te same wtryskiwacze co przy pracy na benzynie. Juz sam nie wiem co robić!!! Na pewno muszę jechać z tym problemem do nich ale znając zycie będą próbowali wcisnąć mi jakieś bajki dlatego chciałem ustalić pewne sprawy abym wiedział czego moge domagać się od nich
  
 
Cytat:
2004-03-03 22:13:08, dzejdzej pisze:
W tym typie nie ma odzielnego wtrysku dla gazu tylko wykorzystywane są te same wtryskiwacze co przy pracy na benzynie.



Przepraszam, albo ja o czyms nie wiem (i tu prosba do wszystkich, zeby mnie oswiecili), albo gazownik na prawde wciska Ci niezle kity . Przeciez gaz pracuje pod innym cisnieniem niz benzyna, wiec nie jest mozliwe wykorzystanie wtryskiwaczy od benzyny do wtryskiwania gazu. Po drugie, komputer benzyny nie dawkowalby odpowiednio gazu. Czasy wtrysku sa zupelnie inne. Moze powiesz ile dales za instalke, to wyjasni troche rzeczy.
  
 
Cytat:
2004-03-03 22:13:08, dzejdzej pisze:
W tym typie nie ma odzielnego wtrysku dla gazu tylko wykorzystywane są te same wtryskiwacze co przy pracy na benzynie.



???
  
 
No właśnie. Ustalmy najpierw, jaką instalkę ci zamontowali.
  
 
No właśnie Toradek masz rację! Wtryskiwacze benzyny faktycznie nie pracują dla gazu ani tym bardziej nie jest podawany przez nie gaz. To była moja zła interpretacja. Ja mam tańszą instalację bez wrtyskiwaczy gazu, więc mieszanka powstaje w mieszalniku i dalej kolektorem dostaje się przez zawory do komory silnika. Emulator jest tylko po to aby oszukiwać komputer, że wtryski pracują prawidłowo. Dlatego na 99% jestem pewiem,że to emulator wtrysku jest przyczyną całego zamieszania i we wtorek jadę do zakładu aby go wymienili. Słyszałem,ze do japończyków musi być specjalnie dobrany emulator. Centralka jest BRC z napisem Lambda "BLITZ"
  
 
Aaaa, no to widzisz, masz po prostu skopana jedna z dwoch rzeczy: 1. Zle ustawiona rezystancja wtryskiwaczy, albo 2. Zly tryb emulacji sondy lambda. Dla dobrego gazownika to 5 minut roboty.
  
 
Dla dobrego gazownika z komputerem - dodam

pozdr
  
 
trochę inne emulacje wtryskiwaczy ma mitsubischi, chewrolet i hyunday. toyota ma normalną emulację. niestety blitz się nadaje do poloneza i to tylko abimexa . to tak jakbyś miał tylko śrubę regulacyjną a nie elektronikę. na 90 % mieszanka jest niewłaściwa.
albo zamontować prawdziwą elektronikę albo odciąć kontrolkę chek przekażnikiem.
  
 
Croma1 wspomniałeś, że żle ustawiona mieszanka. Ale czy aby na pewno skład mieszanki gazu ma tu jakiś związek z zapalaniem kontrolki? No chyba, że komputer od benzyny ma jeszcze jakiś dodatkowy czujnik ale nie sądzę bo najważniejsze elementy czyli sonda lambda i wtryski są emulowane, więc co byśmy nie robili z gazem to i tak przy prawidłowo ustawionych emulatorach komputer benzynowy nie jest w stanie tego sprawdzić ponieważ jest cały czas oszukiwany. To, że jest zła mieszanka można wyczuć jedynie po zachowaniu silnika ale juz bardziej praktycznie(słaba moc, przerywanie itp). Byłem właśnie u gazowników. Zaproponowali, że wymienią emulator wtrysku. Tłumaczyli, że może przy gwałtownej zmianie pedału gazu są jakieś rozbieżności w impulsach i komputer wychwytuje błąd. Zobaczymy czy pomoże. Tylko nie wiem czy są w stanie tak jak wspomniał Toradek ustawić prawidłowo rezystację wtryskiwaczy
  
 
jeśli w czasie jazdy na gazie lub benzynie czas trwania sygnału ze sondy o stałej wartości napięciowej (bogata lub uboga mieszanka) sterownik odczyta to jako błąd. to tylko tyle. jeśli jest sonda natomiast niesprawna to sterownik samochodowy steruje elektroniką samochodu bez sygnału ze sondy . wzrasta w ten sposób jedynie spalanie. może to być w ogóle też kiepski emulator ale to wina jego producenta.