Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2012-09-30 16:50:31
W przeciwieństwie do oplowskich ecotec'ów fordowskie zecec'ki nie żrą oleju. miałem 1.6 i nie lykał praktycznie nic a lałem 10W40(sprzedałem z przebiegiem 200 000), kumpel w mondeo II 1.8 też nic nigdy nie dolewał, zalewał 5W40 i auto poleciało w objęcia komisu z przebiegiem sporo powyżej 200 000. (zmieniał na mk3) Znam Mondeo mk1 2.0 z przebiegiem podchodziącym już pod 500 000 i z silnikiem ZERO problemów, a zalany właśnie 10W40. Jak mi jeszcze napiszesz że jakieś właściwości domestosopodobne zmywają nagar i sie silnik rozszczelnia to zmusisz mnie bym w ciebie zwątpił [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-09-30 19:46:16 ] |
lukirs Escort Driver ford escort rs2000 bielsko-biała | 2012-09-30 17:14:20
aleś pojechał teraz polowa na syntetyku jeździ i mają się dobrze sam do drugiego esa 1.6 zetec 98r leje 5w40.ponad 200k przebiegu i nie dolewam od zmiany do zmiany.w rsie już na połówce śmigam ale też nie dolewam,na syntetyku pewnie tez by latał bez problemu... |
SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-09-30 19:04:24
Skąd Ty masz takie informacje? Jak znam życie to jakiś doskonały mechanik to powiedział.... |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-09-30 20:55:35 Dobra, może już nie linczujcie kolegi za to, że przeczytał sobie jakiś artykuł albo gdzieś tak usłyszał. |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:00:10
|
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:03:09
[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:04:24 ] |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-10-06 12:06:53
Oczywiście, że tak - bo czemu by nie? Jeśli znasz jakiś powód, dla czego nie można zmienić oleju z mineralnego na syntetyk to podziel się. Jeśli silnik jest szczelny, nie spala oleju to nie widzę powodów dla których nie można by zastosować rzadszego oleju na pól lub pełny syntetyk. Ja w Focusie miałem zalany półsyntetyk - tak postanowił poprzedni właściciel. Przy pierwszej wymianie przeszedłem na Ford Formuła E (obecnie jeżdżę na F) i mimo, ze silnik ma nakulane ponad 280tys i ubytki są na tyle minimalne, że od wymiany do wymiany nie dolewam nic. nie widzę więc powodu, dla którego zadbany Escort miałby nie jeździć na syntetyku. |
maddox7 WLA 108 Władysławowo | 2012-10-06 12:10:18
dla Ciebie i Twoich książek może to są bzdury,ale w realu wygląda to zupełnie inaczej kolego. |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:10:27 pokaz mi gdzie ci pisze zeby lac syntetyk to sie zgodze z toba |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:11:38
|
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-10-06 12:21:44
Otóż kolego - jeśli producent silnika przewiduje, że olej ma spełniać określone normy np klasa lepkości, gęstości, grubości filmu olejowego itp to czemu uważasz, że olej który spełnia te normy z nadwyżką (olej wyższej klasy) nie nadaje się do silnika? To tak jakbyś mając legitymację studencką wsiadł do autobusu i skasował bilet normalny zamiast ulgowego. Krzywda się nikomu nie stanie, a dla Ciebie lepiej, bo w razie kontroli nie musisz szukać legitymacji To samo z olejami. Jeśli silnik jest przewidziany do pracy na oleju półsyntetycznym a ty zalejesz go syntetykiem, który spełnia wszystkie normy przewidzianego oleju plus dodatkowo masz tą zaletę, że olej lepiej wytrzyma przeciążenia, będzie lepiej znosił wyższe temperatury, będzie miał cieńszy film olejowy co za tym idzie mniejsze opory suwu i będzie miał dłuższą żywotność. Widzisz w tym jakieś przeciwwskazania? |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:25:47
u mnie kolega ma golfa 3 leje mineralny ma go juz 8 lat i zrobil 300 tys i silnikowi nic nie jest.klepie dalej i jezdzi. [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:28:52 ] [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:31:21 ] |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-10-06 12:28:57 Pewnie, że nie - a słyszałeś kiedyś o takim przypadku jak zatkanie kanałów olejowych? Albo o zwiększeniu poboru prądu (co za tym idzie szybsze zużywanie się akumulatora i rozrusznika) podczas uruchamiania silnika zimą? Nie wspominam w ogóle o pomysłach zalewania mineralem silników z turbiną.
[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2012-10-06 12:29:58 ] |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:33:11 wlasnie slyszalem o zatkanych kanalach wlasnie jak sie zmienia z minerala na syntetyk a ty tak radzisz robic. a jak escorty z fabryki wychodzily to na jakim oleju?ale musieli byc glupcy zeby mineralem zalac nie?a potem zakladacie tematy ze kompresji nie ma.no jak bedzie kompresja jak sie leje taki olej.
[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:34:44 ] [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:40:32 ] [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:41:17 ] [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:41:47 ] |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-10-06 12:43:57
nie nazwe Cie po imieniu bo dostałbym bana za obraża nie innych użytkowników forum. Nie warto z Toba dyskutować bo jak ktoś Cie prosi o jakies argumenty na potwierdzenie swojej teorii to milczysz i tylko majaczysz coś o ksiazce.. a tak przy okazji: mój escort 1.8D przy przebiegu 310tys. zamiast 15w40 dostał Mobil 1 2000 10w40 - zrobil juz na tym ponad 30 albo 40 tys km i wszystko jest ok - silnik się nie rozszczelnil, od wymiany do wymiany (10tys) nic nie dolewam, a w zimie silnik lepiej kreci i szybciej daje sie wkrecic na obroty zaraz po odpaleniu. |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 12:48:21
[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:52:48 ] [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 12:53:19 ] |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-10-06 13:03:13
no sorry jesli komus silnik juz na mineralu żre litr na 100km no to wtedy faktycznie nie polecam. widzisz, nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafisz - nie mam TD no fakt - czy moje auto mialo wtedy 310 tys przebiego tego nie wie nikt, ale jesli wlasciciel, ktory byl pierwszym wlascicielem przy sprzedazy podal mi przebieg to raczej go nie zawyzyl - czyli co najwyzej auto moglo miec 410 tys albo i 510 a to Tylko potwierdza że nawet silnik z takim przebiegiem jeśli jest dobrze utrzymany może jeździć na półsyntetyku. szkoda, że nie można z Tobą pokonwersować na odpowiednim poziomie, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, nie potrafisz budować konstruktywnych wypowiedzi ani argumentować swojego zdania. przykre. |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2012-10-06 13:06:29 Ok Panowie myślę, że ta debata nie ma sensu. Kolega batigol68 może sobie lać nawet olej rzepakowy tak jak jego koledzy jeżdżący golfami 3 i koniec tematu. Zawsze jest to powód do dumy, że się trafiło okazję i kupiło olej TopDrive w Tesco za 30 złotych/5L + skrobaczka do szyb z serii Hello Kity gratis.
Kto chce przepłacać i kupować porządny olej do auta jest zwykłym naiwniakiem - jedynie taki wysnuwa mi się wniosek z wypowiedzi kolegi. Myślę że nie ma nic do dodania. |
Niezarejestrowany | 2012-10-06 13:16:12 mowie tylko jaki olej sie ma lac podaje fakty z ksiazki a jak ktos nie umie czytac to zapraszam do przedszkola.tu jest regulka a ci co maja swoja regulke i nie przestrzegaja danych producenta to zapraszam do innego forum.Olej silnikowy
Ilość: 4,25 dm3 (w tym w filtrze 0,5 dm3). Rodzaj: olej silnikowy wielosezonowy o klasie jakości wg API SG/CD, o klasie lepkości zależnej od zakresu temperatur otoczenia podczas eksploatacji samochodu: - przy -20 do +30°C: SAE 10W 30; - przy -15 do +40°C: SAE 15W 40; - przy -10 do +40°C: SAE 20W 50. Częstość wymiany: co 15000 km lub raz do roku takie oleje zabezpieczaja silnik przed rozszczelnieniem.A jak ktos lubi grzebac w uszczelniaczach zaworow lub pierscieniach lub innych uszczelkach silnika to polecam oleje zadsze. [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-10-06 13:18:56 ] |