[OGÓLNE] Olej mineralny a półsyntetyk - który lepszy? - Strona 5.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Trzymaj się jednego oleju jakiego już wlałeś - półsyntetyku
W zależności od stopnia zużycia silnika zaczynamy od
1. syntetyki
2. półsyntetyki
3. mineralne
Możesz wrócić do syntetyku ale nie wiem jak to skończy się dla silnika

Tyle szkół ile olejów dostępnych na rynku

PS
Tak z ciekawości to są chyba jakieś silniki na wypasie ??? nigdy nie spotkałem się z silnikiem który nie bierze ani grama oleju w instrukcjach o autach chyba kłamią ??? .
 
 
panowie a ktory ten uszczelniacz trzeba zmienic bo tez mam troche wilgotna miske od strony rozrzadu i akurat bede zmienial rozrzad na dniach czy chodzi o uszczelniacz walu?
  
 
uszczelniacz przy rozrządzie musisz zmienić.

Ja miałem do nie dawna mobila 10w40, wlałem castrol magnatec 5w40 i nic się nie dzieje, a niecale 2k km zrobiłem już. Olej zmieniałem 3 marca bodajże.
  
 
Cytat:
2013-04-09 20:43:14, dawid5995 pisze:
W zeszłym roku po kupnie zalałem Lotosa połsyntetyk 10W40, minęło 10 miesięcy, 10 tyś km i kropla nawet z bagnetu nie zeszła, lepiej lać tym samym znowu czy zmienić mu na pełen syntetyk?? Nie wiem co było lane przed kupnem niestety... Co polecacie w mojej sytuacji? Przebieg auta pewno będzie ze 140 albo 240tyś, 300 raczej nie bo nie jest aż tak wyeksploatowany, większość gratów nie licząc eksploatacyjnych olejów i filtrów pamięta jeszcze swoją fabryke 1995



Śmiało możesz mu zalać to co zaleca producent czyli 5W40. Skoro silnik zdrowy, to nie ma żadnych przeciwwskazań.
  
 
dzieki kiciek a jakiej firmy ten uszczelniacz kupic i jaki koszt tego? ja mam zalany 10w40 lotus czy lotos nie pamietam juz i nieznacznie go ubylo a nie chce pote specialnie sciagac calego rozrzadu o uszczelniacz i kupilem pompe wody kraft podobno made in germany?? warte to cos i kpl rozrzad ina .Przepraszam ze w tym temacie
  
 
ja kupiłem elringa za hmm ... nie pamiętam czy to było 32 czy 42zł z intercarsie we wrocłąwiu. Elring jest bardzo dobrą firmą.

Pakujesz rozrząd INA ?? Niezły pomysł
Też mam taki rozrząd, ale pompy kraft to ja bym nie brał, osobiście mam SKF.

W sprawie części do escorta odezwij się do kolegi maly10001. Pracuje w sklepie motoryzacyjnym.
  
 
tak rozrzad INA wlasnie do mnie idzie jutro powinien byc pompa byla w zestawie a calosc udalo mi sie znalesc za 300pln wiec cena naprawde dobbra zastanawiam sie czy pasek tez bedzie INA bo z tego co sie orientuje ta firma pasow nie robi chyba ze sie myle jak bylo u ciebie z paskiem z tej firmy jest? tak myslalem ze ta pompa (z metalowym wirnikiem) nie bedzie jakos bardzo dobra mam nadzieje ze jednak wytrzyma chociaz rok bo narazie nie mam kasy i musze taki zestaw w miare po taniosci wlozyc
  
 
ina nie robi paskow, pasek bedzie dobrej firmy bo skoro zestaw iny to musi byc ok
a kraft to najzwyczajniejszy chinczyk dobry jakosciowo, sam zawsze sprzedawalem takie zestawy, pasek conti, rolki ruville i pompa kraft
  
 
Cytat:
2013-04-09 23:12:13, lakiii pisze:
tak rozrzad INA wlasnie do mnie idzie jutro powinien byc pompa byla w zestawie a calosc udalo mi sie znalesc za 300pln wiec cena naprawde dobbra zastanawiam sie czy pasek tez bedzie INA bo z tego co sie orientuje ta firma pasow nie robi chyba ze sie myle jak bylo u ciebie z paskiem z tej firmy jest? tak myslalem ze ta pompa (z metalowym wirnikiem) nie bedzie jakos bardzo dobra mam nadzieje ze jednak wytrzyma chociaz rok bo narazie nie mam kasy i musze taki zestaw w miare po taniosci wlozyc


Wykupiłeś zestaw który miałem kupić XD ale dzwoniłem do gościa dzisiaj będzie miał komplet SKF też z tą lichą pompą wody KRAFT niestety ale zobaczymy co z tego będzie. Ja odbieram osobiście to ci powiem co i jak bo jak patrzyłem to żadna firma tylko domek szeregowy więc zmartwie cie bo rozrząd może okazać sie chiński. Jak odbiore to napisze co tam za dziupla jest

No i tu mam dylemat bo każdy mówi co innego ;p jedni półsyntetyk inni syntetyk. Jeszcze nad tym pomyśle.

Teraz takie silniki robią co olej chlają niestety, np. ojciec ma jeepa od nowości 2.7CRD 43tyś przebiegu 2004 rok i na 1000km chla z 300ml oleju, wszędzie mu mówią że te silniki tak mają i jego auto w 100% sprawne, nie ma żadnych usterek. Więc to norma w obecnych brykach

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2013-04-10 07:08:41 ]
  
 
bylbym wdzieczny jatez dzwonilem do tego goscia to zapewnial nie ze to nie chinczyk bo twierdzi ze on chinczykow juz nie sprzedaje kiedys tak ale juz nie bo wiecej problemow z tego niz zarobku takie jego slowa byly
  
 
kolego bzdury piszesz kraft to nie chińczyk tylko tańsza linia w inter timie tarcze np robi dla nich brembo tyle że nie firmuje tego rolki są na polskich łożyskach a nie jak ina na chińskich więc nie do końca masz rację ja sporo czasu współpracuję z inter timem i naprawdę kraft zdaje egzamin
  
 
Cytat:
2013-04-10 07:51:06, tomex3 pisze:
kolego bzdury piszesz kraft to nie chińczyk tylko tańsza linia w inter timie tarcze np robi dla nich brembo tyle że nie firmuje tego rolki są na polskich łożyskach a nie jak ina na chińskich więc nie do końca masz rację ja sporo czasu współpracuję z inter timem i naprawdę kraft zdaje egzamin


czy ja mowie ze jest zly ? mikoda tez robila dla brembo a twojemu handlowcowi wyobrazni gratuluje i podejscia do klienta to prawie jak SRL z polcaru, wykonane w europie
  
 
I jak zwykle spam górą, z początku czyta się ciekawie, a później wchodzi jeden z drugim co w sumie na temat zero ma do powiedzenia tylko pisze o pierdołach. Czemu tego nikt nie usunie? Temat jest o olejach a nie o łożyskach do taczki.
  
 
U mnie mechanicy pukali się w głowę, jak zmieniałem olej z pół na pełny syntetyk. Zrobiełm przedtem płukankę i silnik teraz na pełnym syntetyku bierze 3x mniej oleju, chodzi ciszej i lepiej się wkręca. Oczywiście mówię tu o 6 cylindrach na 2,5 litrażu...
A w temacie, to mineralny only do staruszków po pół miliona, albo jak już brakuje kompresjii...
  
 
Zalałem RSa teraz valvo VR1 5W50 i gitara żałuje że wcześniej tego nie zrobiłem.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
  
 
ja z essa bd spuszczał 5W30 i zarzucam 10W60
na 5W30 troche szklanki pukają
tak apropo krafta to na pewno nie produkuje dla nich brembo,
siedzę trochę w branży, także wiem co się z czym je i co można zobaczyć po otwarciu pudełka
Maciek dobrze zrobił, tylko ważne żeby jakaś płukankę mu strzelić
generalnie nie powinno się przeskakiwać na klasę wyżej, ale nikt nie powiedział że jest to zabronione.
Silnik mojego auta kiedyś tam śmigał sobie na 10w40 Valvo, teraz lata na pełnym syntetyku i jakoś nie ma trudności, silnik lekko kręci, pali od tknięcia, przy dodawaniu gazu nie ma oporów.
  
 
Takie tam, dla tych którzy uważają że jak olej zaczyna się od 5w, to jest to automatycznie syntetyk.
  
 
Cytat:
2013-06-05 13:15:40, maly10001 pisze: tak apropo krafta to na pewno nie produkuje dla nich brembo,


Potwierdzam to bo pracowalem w brembo przy tarczach hamulcowych i kazda z maszyny ma wybita marke auta i znaczek firmowy
A tak to jaki olej zalac do rs'a? Oleju nie bierze i jest w bdb kondycji bodajze ponad 140 tys bo nie wygladal na wiecej

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
a ja montowałem tarcze krafta i po wyjęciu z pudełka były brembo przecież sobie tego nie wymyśliłem.Kraft to tylko pakuję w swoje pudełka a robią to różne firmy dla nich.
  
 
W firmie je tylko produkowali i malowali a pakowaniem zajmowal sie ktos inny... A co do oleju to jaki bd ok do rsa? Czasem lubi dostac w palnik

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4