Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tryllu Warszawa | 2004-03-22 08:19:18
No dokładnie. Szkoda że ten komputer jest taki ubogi w D4D. Wg cennika D4D Luna kosztuje marzec 50200 kwiecień 50900 maj 51500 1.3VVTi jest o 6 tauzenów tańszy..... Ale chyba będzie jednak D4D Jeszcze dieselka nie miałem i bardzo chcę spróbować... |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-22 11:57:40
To po co chcesz kupić taki mały samochód za ponad 50 tys, jak mozesz mieć Corollę 1.4 ???? Późniejsze przeglądy kosztująporównywalnie, a na Corolli mniej stracisz. |
tryllu Warszawa | 2004-03-22 12:18:21
Nie do końca. Corolla 5DR 1.4VVTi w wersji Terra kosztuje 55000. Pali więcej, paliwo jestr droższe, cała jest droższa a mnie takie duże auto jest niepotrzebne. |
_Artur TOYOTA DRIVER Yaris Terra Jaworzno | 2004-03-22 12:37:38 Nie wiem, jak się jeździ Yarisem 1.3, mam 1.0.
I jedno, czego bardzo mi brakuje to mocniejszy i cichszy silnik. Jeżdzę codziennie autostradą (zawsze ok. 120km/h) i hałas w aucie po 8-miu godzinach pracy wkurza mnie trochę.... Jak bym miał kasę i niepotrzebował dużego auta, to na pewno kupiłbym D4D. Wydaje mi się, że będzie o wiele cichszy i bardziej dynamiczny nawet od 1.3 (zdaje się, że D4D ma wyższy moment obrotowy niż 1.3). No i oczywiście mniejsze spalanie niż w benzyniaku. A na Twoim miejscu koniecznie przejechałbym się na próbę oboma autkami. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-22 12:58:22 Artur
Może warto zainwestować w wyciszenie komory silnika??? Mówię poważnie, tylko nie wiem kto to robi. Kiedyś do Opla Corsy zaoferowano mi w ASO wygłuszenie maski silnika filcową wytłoczką z takiego samego modelu z silnikiem diesla (tam wygłuszenie było w standardzie). Wystarczy potem tylko wygłuszyć przegrodę silnika i będzie przyjemniej, a koszt raczej niewielki (IMO do 1000 zł). |
Hicks TOYOTA DRIVER Yaris 1.3 Sol Wawa | 2004-03-22 13:27:29 A co z chłodzeniem ?
Z tego co wiem to praktykowane jest dodatkowe wygłuszanie nowych Corolli ale tylko przegrody (bez wpływu na warunki chłodzenia). Ponoć pasuje mata od Poldka |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-22 13:38:32
Do Corolli też??? No proszę, o tym nie słyszałem. Za to ostatnio przeprowadziłęm własny "jackalowy" test głosności wnętrza. Na parkingu w budynku (Galeria Mokotów), wyłączyłem silnik i pozostałem w aucie. Test polegał na tym, czy słychać przejeżdżające samochody, czy nie ( oczywiście słychać). Konkluzja : gdyby wszystkie uszczelki były założone w odpowiedniej ilości oraz wszystkie otwory (np. nawiewy) dobrze zabezpieczone, to zewnętrzny hałas dałoby się odizolować. Wynik testu : Lexus jest cichszy W autach wielkości Yarisa zawsze będzie słychać otoczenie + silnik + szumy wiatru i opon. |
_Artur TOYOTA DRIVER Yaris Terra Jaworzno | 2004-03-22 13:42:07 jackal:
Yaris oryginalnie ma jakąś matę pod maską silnika. Nie wiem, czy ona coś wygłusza, ale jest. Natomiast wygłuszenie komory silnika - nie zastanawiałem się nad tym, ale boję się, że efekt nie jest łatwo przewidywalny i może być mizerny. A 1000zł to nie mało. (biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze parę ładnych lat będę spłacał razy raty za auto ) Reasumując - wolałbym spróbować wyciszyć komore we własnym zakresie, ale nie mam w tym żadnego doświadczenia. A może Ty masz jakieś? |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-22 13:48:36
Nie mam, ale wiem że się to robi. Kwotę 1000 zł podałem w ciemno, bo kupno maty i jej załozenie u fachowca nie powinno wyjść drożej. Może będzie to tylko 300 zł ??? |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-22 13:57:20
Nie mam, ale wiem że się to robi. Kwotę 1000 zł podałem w ciemno, bo kupno maty i jej załozenie u fachowca nie powinno wyjść drożej. Może będzie to tylko 300 zł ??? |
beep Yaris 1.3 Wrocław | 2004-03-22 19:52:47 Witam,
Ja jezdze Yarkiem 1.3 i moge tylko powiedziec, ze ten to naprawde za..sty motorek. Srednio pali 6,8l/100km a po emerycku nie jezdze D4D nie jedzilem wiec nie mam porównania - jesli Ci zalezy na mniejszym spalaniu i pewnie lepszej dynamice a masz wiecej kaski, to kupuj D4D. Pozdrawiam i zycze udanego wyboru! Beep |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-23 14:14:45 Przytaczam dobry link za Ronem (podany w Toyota News)- Yaris D-4D
[ wiadomość edytowana przez: jackal dnia 2004-03-23 14:16:03 ] |
Bigman TOYOTA DRIVER YI/E12 Wawa | 2004-03-23 18:58:10
kto ten txt pisał? albo może inaczej do kogo jest on kierowany? "Gaz do dechy i samochód "odchodzi" lepiej niż znana benzynowa wersja 1.0." dla kogos kto nie potrafi jeździć 1.0 lub całe życie jeździł nisko obrotowymn vw to na pewno "Wycisnęliśmy z niej prawie 190 km/h. Przy tej prędkości nasz "maluch" zachowywał się pewnie" yaris po przekroczeniu 180 zachowuje się jak pocisk, ani zawieszenie ani układ kierowniczy nie jest orzystosowany do jazdy z taką prędkością - więc nie wiem jak można pisać takie bzdury? no chyba, że d4d ma takie zawieszenie jak TS a w to raczej wątpie ... |
tryllu Warszawa | 2004-03-23 19:39:14
Nie przesadzajmy... Popatrz na dane techniczne 1.0VVTi i 1.4D4D. 80Nm większy moment, 1.5sekundy lepsze przyspieszenie do 100kmph, 10KM większa moc. Jakim cudem 1.0 ma się zbierać szybciej |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-03-23 21:57:36 myślę że na starcie 1.0 da sobie radę bez problemu z D4D, przy 100km/h może zostać już przez niego zjedzony |
Bigman TOYOTA DRIVER YI/E12 Wawa | 2004-03-23 23:15:35
wszystko można zweryfikować w praktyce - nie ma problemu ... moment jest większy ale w węższym zakresie obrotów, turbo diesel ma większą bezwładność itd. osiągi są porównywalne natomiast subiektywne odczucie dynamiki może być większe w d4d właśnie ze względu na wysoki i nisko położony max momentu. tak się składa, że mój yaris 1.0 według specyfikacji na rok 2001 ma osiągać 0-100km/h w 12.1s to tyle odnośnie danych papierowych ... |
Sielan TOYOTA DRIVER Yaris 1.4 D-4D Szczecin | 2004-03-25 21:37:44
kto ten txt pisał? albo może inaczej do kogo jest on kierowany? "Gaz do dechy i samochód "odchodzi" lepiej niż znana benzynowa wersja 1.0." dla kogos kto nie potrafi jeździć 1.0 lub całe życie jeździł nisko obrotowymn vw to na pewno "Wycisnęliśmy z niej prawie 190 km/h. Przy tej prędkości nasz "maluch" zachowywał się pewnie" yaris po przekroczeniu 180 zachowuje się jak pocisk, ani zawieszenie ani układ kierowniczy nie jest orzystosowany do jazdy z taką prędkością - więc nie wiem jak można pisać takie bzdury? no chyba, że d4d ma takie zawieszenie jak TS a w to raczej wątpie ... | |||
Bigman TOYOTA DRIVER YI/E12 Wawa | 2004-03-25 22:45:04
każdy wózek zamieli na II to kwestia operowania gazem i sprzęgłem |