Zawory - hydrauliczne popychacze - różne problemy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej czy naprawde mnikt nie wie jak sie napelnia te szklanki hydrauliczne poza silnikiem ????? bede wdzieczny za kazda odpowiedz
  
 
Jak ci się całkiem wylał olej to wlej trochę silnikowego do środka popychacza po rozebraniu go-trzeba wyjąc zabezpieczenie. Jak sie wylało tylko troche to zakładaj szklanki i sie nie przejmuj. Po dokręceniu głowicy i założeniu klawiatury odczekaj z 30-40 minut i lekko próbuj przekręcić silnik kluczem do śruby wału korb. jak sie da przekręcać (min 2 obroty) to wszystko OK, odpalaj i delikatnie daj mu pracować na wolnych obr. aż olej uzupełni i skasuje luzy w szklankach-silnik wyrażnie ścichnie i praca się uspokoi.
  
 
Sytuacja jest nastpujaca, jakies 4 tys. km temu robiona glowica, wymieniony pasek rozrzadu i kólko na wale, wszystkie hydropopychacze i zmierzony walek rozrzadu, niby krzywki byly dobre.
W sobote tenze pasek rozrzadu stracil kilka zebów, wogóle najdziwniejsze jest ze mialem pasek taki jak w starszych Poldkach a podobno w ukladach z hydraulika mial byc inny z zaokraglonymi zebami.
Po wymianie kól i paska na ten wlasciwy klepia wyraznie zawory, tak jak w samochodzie bez hydrauliki a nigdy tego nie bylo.

Macie jakies wizje co moglo sie stac, moze ktos mial cos takiego.
Moze sie cos pogielo, zawory, drazki popychaczy???
Musze cos z tym zrobic bo mnie to strasznie wkurza, chodzil zawsze cicho a tu taki grzechot.
  
 
Spróbowac ustawić luz wstępny, jak nie pomoże to wymiana cię czeka, niestety nie wiem jak ustawić ten luz, zadne aso nie chce puścić pary z gęby jak to zrobić.
  
 
Cytat:
2004-12-13 19:05:55, Mebig pisze:
Spróbowac ustawić luz wstępny, jak nie pomoże to wymiana cię czeka, niestety nie wiem jak ustawić ten luz, zadne aso nie chce puścić pary z gęby jak to zrobić.


Eeee, a nie ma tego gdzieś na WW ?
  
 
Jest i to jest to:

1.3. Regulacji popychacza należy dokonać w następujący sposób:
Wkręcić śrubę regulacyjną do momentu zetknięcia z drążkiem popychacza dla regulowanego popychacza a następnie wkręcić jeszcze 2 i 1/2 obrotu i zakontrować.

1.4. Regulację przeprowadzić tylko dla popychaczy gdzie były wymienione części.

1.1.1. Inne popychacze regulacji nie wymagają. Uwaga: Przy przekręcaniu silnika do regulacji następnego popychacza należy zwrócić uwagę aby nie nastąpiło zablokowanie układu przez mocno ściśniętą sprężynę zaworową.

1.5. Po dokonanej regulacji sprawdzić czy wał korbowy obraca się bez przeszkód.

1.6. Uruchomienie silnika może nastąpić po upływie ok. 40 - 50 minut po właściwym osadzeniu
  
 
Sytuacja opanowana, okazało się że dość mocno zgięły się dwa drążki popychaczy i tyle. 9 zł za szt i zaworów nie słychać wogóle.
Sorry, że trochę późno ale temat możemy uznać za zamknięty.
  
 
Witam
Jak juz wczesniej pisalem mailem male problemy z silnikiem. Po zdjeciu glowicy okazalo sie ze silnik jest zatarty. Zrobilem nowe szlify itp. Tam gdzie robilem szlify powiedzieli mi ze powinienem przyniesc popychacze hydrauliczne to wycisna mi z nich olej, i tak tez zrobilem. Silnik zlozylem, popychacze umioescilem w tych samych niejscach, nic nie regulowalem. Ale po odpaleniu straszni klepia zawory. Teraz pytanie jak ma mwyregulowac te zawory ?? Prosze nieodsylajcie mnie do teksu na waszej stronie - przeczytalem go kilkakrotnie i nie ma tam nic na temat regulacji popychaczy z wyciscnietym olejem. Prosze was o pomoc bo juz widze ta kwote jaka zapace w aso za regulacje w gsi.
Pozdrawiam
  
 
o ile dobrze pamietam-sprawdz to.
kolejnosc taka jak zwyklego
poczatek ssania--- regulujesz
1--- 4
2--- 3
3--- 2
4--- 1

tylko ze :
sruba regulacyjna kasujesz luz na 0 i od polozenai 0 wkrecasz srube CHYBA o 1 obrot./360 stopni/-[zawor ma sie otworzyc]
  
 
Tak w ogóle to hydropopychacze powinno zakładać się napełnione olejem. Olej ten powinien być o mniejszej gęstości niż silnikowy.

[ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2009-11-06 01:04:12 ]
[ powód edycji: sklejanie ]
  
 
witam,
jestem nowym uzytkownikiem i mam pytanie odnosnie regulacji zaworów po wymianie uszczelki pod głowicą. Jak powinny być wyregulowane zawory przy hydraulicznych popychaczach? Jesli ktos zna odpowiedź byłbym bardzo wdzięczny.

pozdrawiam
  
 
Ustaw "mijankę" dzwigienek zaworowych na 4 cylindrze. Wykręcaj śruby regulacyjne dźwigienek 1 cylindra do momentu aż nie bedziesz mógł obrócic lasek popychaczy.Potem mijanka 3 cyl. i usawianie 2. mjanka 1 ust.4. Mijanka 2, ust.3. Mijanka jest wtedy, gdy dzwigienka zaworu wydechowego powraca do góry, a zaczyna druga dzwigienka uginać zawór ssący. Powodzenia. Oczywiście mówię o obracaniu lasek palcami.


[ wiadomość edytowana przez: JACEK94 dnia 2006-11-10 21:42:10 ]
  
 
Dzieki,pierwszy raz wymieniam uszczelke pod glowica w modelu z hydraulicznymi zaworami.
  
 
Tylko nie wiem po co to w ogóle ruszać?
  
 
Cytat:
2006-11-10 21:41:07, JACEK94 pisze:
Ustaw "mijankę" dzwigienek zaworowych na 4 cylindrze. Wykręcaj śruby regulacyjne dźwigienek 1 cylindra do momentu aż nie bedziesz mógł obrócic lasek popychaczy.Potem mijanka 3 cyl. i usawianie 2. mjanka 1 ust.4. Mijanka 2, ust.3. Mijanka jest wtedy, gdy dzwigienka zaworu wydechowego powraca do góry, a zaczyna druga dzwigienka uginać zawór ssący. Powodzenia. Oczywiście mówię o obracaniu lasek palcami. [ wiadomość edytowana przez: JACEK94 dnia 2006-11-10 21:42:10 ]


Jacek, po to jest hydraulika, żeby NIE REGULOWAć ZAWORÓW.
  
 
Cytat:
2006-11-11 04:51:26, leon pisze:
Jacek, po to jest hydraulika, żeby NIE REGULOWAć ZAWORÓW.



Panowie na zimnym nie słychać tego o czym zaraz napiszę. Na letnio-ciepłym już tak. Wciskając gaz płynnie da się tęn efekt pominąc ale jak chcę przyspieszyć to słysze (i tu wydawało mi się że linka lata) przynajmniej tak to brzmi jakby linke od gazu bez pancerza obijać o wnętrzu komry silnika, bo stukanie to to nie jest. Dopiero ojciec uświadomił mnie, że to hydraulika. Pytanie jest następujące: do wymiany czy może jest szansa, że po wymianie uszczelki ktoś nie skorzystał z 2 i 1/2 obrotu albo za szybko odpalił a co za tym idzie, poprwna regulacja usunęłaby tą przypadłość?
  
 
Witam,

odgrzewam temat, ponieważ czeka mnie zrzucanie głowicy w GSi.
Po przeczytaniu wątków na temat popychaczy hydraulicznych moja wiedza jest taka, że przy składaniu nie będzie potrzebna żadna regulacja tych popychaczy. Przy demontażu szklanki zostają w bloku,
nie ruszam śrub regulacyjnych popychaczy. Zdejmuję tylko klawiaturę i ściągam głowicę. W przypadku składania powtarzam czynności w kolejności odwrotnej. Prośba o potwierdzenie, bo nie chciałbym ryzykować wytarciem wałka rozrządu...

pozdrawiam,
Krzysiek
  
 
pamiętaj o włożeniu lasek popychaczy na te same miejsca.
  
 
Mam problem!
mam problem z zaworami hydraulicznymi w Poldku,
zawory mocno stukają , była wymieniana uszczelka pod głowicą ,a
więcej nic nie robione , może ktoś mi poradzi jak można to naprawić ,
czy można to jakoś wyregulować ,czy tylko wymiana na nowe i jak to zrobić, po wymianie uszczelki parę dni było dobrze a teraz pojawił się ten problem, samochód ma przejechane 107tys/km i wcześniej nie było problemów,jest to model z 2000r 1,6/GSI ,
bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś wie jak naprawić ,pilne,
i z góry dziękuję za pomoc ,
  
 
Może coś nie było dobrze skręcone przy klawiaturze? Trzeba zdjąć pokrywę i to obejrzeć. Zanim nie będzie za późno.