***KODY BŁĘDÓW MKV 1.8 16v____jak zczytac???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko. Mianowicie jak zczytac kody błędów z silnika 1.8 16v RDA (105ps) nie urzywająs komputara, tylko diody i rezystorka?? Jak wykonać to urządzenie, gdzie je podłączyc w jaki sposów zczytac te błędy no i jak je rozkodowac??? Prosilbym was bardzo o pomoc w postaci szybkiej odpowiedzi. Moze znacie jakąs strone zawierającą potrzebne informacje???

pozdrawiam....
  
 
na mojej stronce TUTAJ jest w dziale download taki wlasnie schemat podlaczenia (bardzo banalny) i opis bledow jakie sie z nim wiażą.

Nigdy tego nie sprawdzilem,ale tekst wyglada wiarygodnie, kiedys kupilem go na allegro.
Jesli go wykorzystasz,to prosze daj znac czy dziala.

Pozdrawiam
  
 
OK wiesiu, ale jak zrobić ten układ, który trzeba podpiąć ??
  
 
w tym tekscie jest napisane ze uzywa sie probnika, ja to rozumiem, ze to po prostu dioda LED i nic poza tym (hmm, ciekawe czy to moze byc takie proste??).

Sadze ze taka dioda nie da sie zepsuc samochodu,wiec warto sprawdzic.





[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2004-04-14 14:59:12 ]
  
 
Cytat:
2004-04-14 14:55:12, wiesiu666 pisze:
w tym tekscie jest napisane ze uzywa sie probnika, ja to rozumiem, ze to po prostu dioda LED i nic poza tym (hmm, ciekawe czy to moze byc takie proste??).
[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2004-04-14 14:59:12 ]



No może nie zupełnie nic, bo przydałby się jakiś w szereg rezystor, z 470om... Ja przynajmniej tak robiłem.

Powodzenia
  
 
witam ponownie... zrobilem ten probnik, wlaczylem w szereg rezystor do ograniczenia napiecia na diodzie ( rezystor okolo 4kOhm) i dziala. Zczytuje błedy, które sa nastepujące: 24, 25, 17, 31, 62, 65.
Tylko mam problem bo mam samochod przerobiony na gaz(juz taki kupilem) i chyba mam dodatkowy komputer od gazu ktory jest umieszczony podobnie jak akumulator tylko po stronie kierowcy. Jest do niego doprowadzona spora wiązka kabli i kiedy je odłączylem to juz moj tester nie dzialal, a chyba powinien bo przeciez jest jeszcze oryginalny komputer w kabinie przy prawym slupku ktory powinien dawac jakis sygnal. Co jest nie tak??? Samochod na gazie jezdzi, ale na benzynie straszne ma opory( strzela, gasnie ,jednym slowem do niczego)...

[ wiadomość edytowana przez: karol_2002 dnia 2004-04-14 17:26:56 ]
  
 
Powiedz jakiego producenta ta instalka gazowa.
  
 
Jaki producent...hmmm szczerze mowiąc nic nie wiem na temat tej instalacji z wyjatkiem, ze jest zalozona bardzo niedbale. Kupilem ten samochod pol roku temu i z ta instalacja mialem torche problemow.Wymienialem mixer bo byl wsadzony jakis wynalazek i wogole cud ze to jezdzilo. Jeszcze do tego komputera od gazu odlączylem go i nie ma roznicy chodzi na gazie a na benzynie tez bez zmian...( Wczasie zczytywania blędow cos w nic troche syczy...
  
 
najlepiej to lap "chiefa madhuntera" Mad'a - on jest z lodzi - napewno pomoze ci w rozpoznaniu elementow i pewno w diagnostyce tez
  
 
A ja coś mam, kiedyś od kogoś dostałem i moge się podzielić, tylko maila potrzebuje. Tak wogóle to jest tam jakiś skan z książki, dodam że po polsku. To by było na tyle.
Pozdrowienia
  
 
A ja coś mam, kiedyś od kogoś dostałem i moge się podzielić, tylko maila potrzebuje. Tak wogóle to jest tam jakiś skan z książki, dodam że po polsku. To by było na tyle.
Pozdrowienia
  
 
dziel się kielek@psd.cbr.tpsa.pl
  
 
A odlacz klemy na pol godziny, podlacz je i wtedy powiedz jak sie ma Essi na benzynce.
  
 
Cytat:
2004-04-14 22:35:38, Kielek pisze:
dziel się kielek@psd.cbr.tpsa.pl



Ależ to powino leżeć na ftpie
  
 
Nie wiem nic o żadnym ftp, ale napewno mam to od Ciebie Wilku
  
 
Jak odłączylem kiedyś komputer (wyjąlem go z samochodu) na kilka godzin to po podlączeniu go spowrotem do samochodu i odpaleniu go na benzynie chodzil naprawde super (przynajmniej tak mi sie wydawalo - byl na biegu jalowym) bez zadnych szarpniec itp. ale to trwalo moze pierwsza minute pozniej znow to samo czyli beznadzieja...
  
 
No właśnie. Może solucją będzie reset kompa i nauczenie go parametrów podczas jazdy testowej. Gdziesik był opis na forum