Do Adminka co do świateł drogowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na spotkaniu rozmawialiśmy o 100w żarówkach na światłach drog. i o przekaźniku, więc sprawdziłem. Mam przekaźnik gdzieś pod deską zamontowany, tylko nie wiem czy to fabrycznie czy doróbka, ale sprawdzę. W naszych autkach wszystko możliwe, nawet żarówki dwuwłóknowe w klapie bagażnika
  
 
Spoko ja musze przejżeć schemat elektryczny.!

Iruś ile jechałeś na A4 jak żeśmy cie wyprzedzali.?
  
 
A nie wiem, ze 130-140 km/h
  
 
Witam.
Przekaźnik na światła jest fabryczny. Odnośnie żarówek w klapie bagażnika to myślę, że tam można zrobić dodatkowy stop. Trzeba tylko dołożyć styk w oprawkach i podłączyć kabelki. W opisie żarówek( książka Morawskiego) podają, że tam mają być światła stopu.
Kobar
  
 
Stop w klapie już opanowałem. Przekaźnik 3 pin ( plus masa i jeden styk podaje masę do tyłu bo + jest na stałe z tyłu po pzrekręceniu kluczyka). Rozmawiałem z elektrykiem u mnie w zakładzie i będę miał taki (pokombinujemy), ale obwody sprawdzone. Mam ten przek rozrysowany to jak ktoś chce to mailem prześle, bo na forum nie wiem ja to wkleić
  
 
Irek po co przekażnik. Na schemacie elektrycznym te żarówki z klapy są połączone równolegle ze stopem w lampach tylnych. U mnie brak tylko styków w oprawkach.
Kobar
  
 
Jeżeli jest miejsce na przekaźnik i opisane, to widocznie jest potrzebny. Zresztą jak Adminek dobrze przeliczał 0k 100W na stopie po kablu 1mm2 to trochę duże obciążenie nie uważasz?
  
 
OK. Możesz mi przesłać to co masz rozrysowane na maila?(kobar@alpha.pl)
Z góry dziękuję.
Kobar
  
 
hmm... dodatkowe stopy w klapie mowicie....???

Prosze:Stopy w blendzie

A co do 100W to przeciez tylko chwilowy pobor pradu, chyba ze ktos jezdzi z zapalonymi stopami na stale
  
 
Cytat:
Jeżeli jest miejsce na przekaźnik i opisane, to widocznie jest potrzebny. Zresztą jak Adminek dobrze przeliczał 0k 100W na stopie po kablu 1mm2 to trochę duże obciążenie nie uważasz?

Nie mam tabeli, ale ponad 8A na kablu 1mm2 nawet chwilowo to duży spadek nap. Tu nie chodzi o to czy wytrzyma czy nie, bo wytrzyma.Najprościej sprawdzić przy włączonych stopach - odepnij żarówki z klapy bag. i zobaczysz czy w błotnikach będą świecić jaśniej.Pozdrowienia
  
 
Irek dzięki za mail. Przekażnik o którym piszesz to przekaźnik do światła stopu w spojlerze.
Kobar
  
 
Zgadza się, a ze względów oszczędnościowych ( bo poprostu miałem) opracowałem przeróbkę przek. Elmot 541 30A. Dziś, albo jutro zobaczymy czy to działa.
  
 
A ja nie moge sobie tak zrobic bo mam tylko dwie zarówki w blendzie (inna blenda) poprostu mam pozycyjną i przeciwmgielną zespoloną. i se neni
  
 
Kobar - pokłony dla Ciebie !!!!! Przestudiowałem jeszcze raz dwie wersje schematu Espero ( min Ruską z dodatkowymi żarówkami "obrysówkami) i faktycznie jest to wszystko zrównoleglone. Praktycznie też to sprawdziłem i są jak dla mnie złe wnioski. 4 x 21W = 84W na 1mm2 to 7A DUŻO !!!!! I teraz jajo - Ten przekażnik jest do 3-go światła stop i tylko do tego !!!!! Nie ma możliwości podpiąć tego do tej żarówki z pozycyjnych , dlaczego? Dlatego że na wtyczkach z tyłu po przekręceniu kluczyka pojawia się + , a przez przekażnik odcinana jest masa !!!!! po podłączeniu do oprawki żarówki stop w klapie będzie świecić CIĄGLE!!! Tak jak porobili koledzy tak ma być, 1mm2 kabel to dla mnie paranoja !!! Można poszukać kabla plusowego z tych wtyczek z tyłu i puścić przez przekaźnik zamiast masy, ale mnie się raczej nie chce kopać i zrobię tak jak wszyscy. Może kiedyś wzmocnię kabel na 2mm2, zobaczę. Może moje spostrzeżenia się przydadzą.Pozdrawiam i miłego dnia.