Stuki w reduktorze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jako że jestem tu nowy, to się przedstawię: Grzegorz, 29 lat, jestem z Krakowa. Niwą jeżdżę od 2 lat - jest to model 1,7i z 1999 roku. 108 tys. przebiegu, z czego 51 tys. to moje dzieło.

Mam od jakiś 2 tygodni problem: zarówno ze skrzynią biegów jak i reduktorem. Skrzynia mi pogwizduje, ale mechanik mówił żeby tym na razie się nie przejmować, co najwyżej wymienić olej na lepszy.
Co do reduktora: oprócz standartowego gwizdu (dobiegajżcego od strony lewarka reduktora) - który jednak się nasilił, dochodzi także odgłos rytmicznego "stukania" - te problemy ujawniają się podczas jazdy na biegu, lecz bez wciśniętego gazu.
Wiem, że diagnozować na odległość jest trudno, ale może ktoś miał podobny problem z reduktorem? Remont reduktora mi się nie uśmiecha (KOSZTY!!! i konieczność oczekiwania na części) - ale nie wiem czy mogę sobie to tak po prostu zignorować? Nie chciałbym przeżyć zgonu reduktora w najmniej oczekiwanym momencie (na drugim końcu Polskim, albo gdzieś w środku lasu - albo co gorsza na środku rzeki 15 minut przed burzą).

Pozdrawiam
  
 
Po pierwsze mechanik ci dobrze powiedzial ze nie ma co sie przejmowac skrzynia. Ja mialem 3 nivki i w kazdej skrzynia gwizdala. Kupilem nowa skrzynie piatke prosto z fabryki i tez gwizda. Sa specjalne srodki do oleju i faktycznie skrzynia nie gwizda i ladnie wchodza biegi ale ten dodatek kosztuje okolo 85zł.
Po drugie remont reduktora wcale nie jest taki drogi bo sam robilem i wszystkie lozyska, uszczelki i uszczelniacze wyszly mnie okolo 180zl.
  
 
Jaki to dodatek (nazwa firmy/gdzie to kupić)? Ja spotkałem się jedynie z produktem firmy Wynn czy jakoś tak i kosztuje to ok. 20 zł.
Czy taki dodatek jest coś wart?
  
 
Chyba cos z produktow militec czy jakos tak. Juz dokladnie nie pamietam ale jak bede przejezdzal kolo hurtowni to sie zapytam. Wiem ze ten dodatek napewna dziala i to niezle bo jezdzi na nim kilku znajomych i naprewde jest duza poprawa. Ja w takie plyny to nigdy nie wierzylem bo sam nie jeden testowalem ale ten faktycznie jest ok.
  
 
Mnie tysz skrzynia Stuka choć można to nazwać waleniem a nie stukiem w szczególności, gdy szybciej nogę ze sprzęgła zdejmuję. I w związku z tym mnie trafia.Blokowało mi też przednilewy zewnętrzny przegób to sobie wymieniłem. Wyjeżdzam z garazu i wali w skrzyni cholery idzie dostać.
A tobie udało się zlikwidować te stuki??
  
 
a może te stuki to po prostu rozwalający się krzyżak ?? w nivie jest ich aż 5 więc może to któryś z nich ....
  
 
W rzeczy samej... Tu już nie stuki a potępieńcze zgrzyty - na szczęście nie skrzynia a krzyżak. Wymieniam w przyszłym tygodniu.
W reduktorze dalej stuka, skrzynia się nieco uciszyła po wymianie oleju. Jak zmienie olej także w reduktorze, to wleję militeca polecanego przez Barta03 - i zobaczymy jak będzie.
  
 
A nie mowilem ze krzyzak. A podobno byly sprawdzane i mialy byc dobre.
  
 
Ciesz się, że jeszcze gwizda ci Nivka, jak przestanie to znaczy że stoisz