Stuki w reduktorze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jako że jestem tu nowy, to się przedstawię: Grzegorz, 29 lat, jestem z Krakowa. Niwą jeżdżę od 2 lat - jest to model 1,7i z 1999 roku. 108 tys. przebiegu, z czego 51 tys. to moje dzieło.

Mam od jakiś 2 tygodni problem: zarówno ze skrzynią biegów jak i reduktorem. Skrzynia mi pogwizduje, ale mechanik mówił żeby tym na razie się nie przejmować, co najwyżej wymienić olej na lepszy.
Co do reduktora: oprócz standartowego gwizdu (dobiegajżcego od strony lewarka reduktora) - który jednak się nasilił, dochodzi także odgłos rytmicznego "stukania" - te problemy ujawniają się podczas jazdy na biegu, lecz bez wciśniętego gazu.
Wiem, że diagnozować na odległość jest trudno, ale może ktoś miał podobny problem z reduktorem? Remont reduktora mi się nie uśmiecha (KOSZTY!!! i konieczność oczekiwania na części) - ale nie wiem czy mogę sobie to tak po prostu zignorować? Nie chciałbym przeżyć zgonu reduktora w najmniej oczekiwanym momencie (na drugim końcu Polskim, albo gdzieś w środku lasu - albo co gorsza na środku rzeki 15 minut przed burzą).

Pozdrawiam
  
 
Po pierwsze mechanik ci dobrze powiedzial ze nie ma co sie przejmowac skrzynia. Ja mialem 3 nivki i w kazdej skrzynia gwizdala. Kupilem nowa skrzynie piatke prosto z fabryki i tez gwizda. Sa specjalne srodki do oleju i faktycznie skrzynia nie gwizda i ladnie wchodza biegi ale ten dodatek kosztuje okolo 85zł.
Po drugie remont reduktora wcale nie jest taki drogi bo sam robilem i wszystkie lozyska, uszczelki i uszczelniacze wyszly mnie okolo 180zl.
  
 
Jaki to dodatek (nazwa firmy/gdzie to kupić)? Ja spotkałem się jedynie z produktem firmy Wynn czy jakoś tak i kosztuje to ok. 20 zł.
Czy taki dodatek jest coś wart?