[OGÓLNE] Diesel kopci i nie równo chodzi jak zimny!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie. Rano jak odpale rano Escorta (1604 Diesel rok1984) To przez około 10-15 minut strasznie kopci (na siwo). Czekałem, bo myślałem że jak przyjdzie lato to przestanie rano kopcić (czyli po odpaleniu na zimny silnik). Dodatkowo coś strasznie ciężko pali - na ciepły silnik OK a na zimny nie bardzo. Dodatkowo jak go odpalę rano to po jakiś 30 sekundach robią się nie równe obroty. Zaczyna przerywać. Nawet jak dodam gazu i tak obroty skaczą, tylko zamiast obrotów 800-500-800 jest np 1200-900-1200. Dopiero jak silnik chwyci temperaturę, to na niskich obrotach przestaje kopcić i przerywać. Aha jeszcze jedno. Jak sie doda gazu ponad połowę to kopci na czarno.. Ah te diesle. Czemu tak mi się dzieje? Miał ktoś podobny problem?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-11 23:03:32 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
Co do nierównych obrotów:
1. sprawdź filtr paliwa (w dieselkach to dosyć ważne)
2. zobacz czy nie masz wody w układzie zasilania ( najlepiej dol,ej jakiegoś preparatu do usuwania wilgoci)
3. sprawdź zaworek dławienia pompy paliwowej (to jest urządzenie bez którego nie zgasisz diesla - działa tak że jak podaje paliwo to dieselek działa a jak chcesz wyłączyć silnik to zaworek opada i blokuje podawanie paliwa)
Jeżeli chodzi o zapalanie na zimnym silniku to jedyne co mi się kojarzy to taki sobie stan świec żarowych. Może za mało grzeją dlatego jak silnik jest ciepły to nie ma problemu z uzyskaniem odpowiedniej temperatury wewnątrz cylindra do samozapłonu ropki a jak zimny to świeczki nie bardzo dają i to samo się odnosi do kopcenia na czarno - nie wszystko jest przepalane.

Kopcenie na siwo to jakaś woda tylko nie wiem czy z chłodzenia czy też może zbiera Ci się wilgoć w układzie wydechowym i jest ona odparowywana przez gorące spaliny, ewentualnie to olej z układu smarowania - jakoś może dostaje się do silnika i dymi
Tyle z mojej wiedzy, może ktoś jeszcze wie coś więcej to niech pomoże - sam się chętnie też poucze
  
 
A jaki jest koszt mniej więcej świey żarowej i czy trzeba kupować komplet czy można na sztuki?
  
 
Swiece kupuje sie na sztuki i z paleniem to wlasnie one pewnie pierdziela. Na moje to z tym dymieniem to masz wtryski do zrobienia - poprostu leją a nie robia mgielki. Ale na poczatek zrob swiece i powymieniaj wszystkie filtry.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
Mówisz że wtryski leją.... Pali przez to więcej?
  
 
Cytat:
2004-04-16 23:06:58, hepos pisze:
Mówisz że wtryski leją.... Pali przez to więcej?



Powinien wiecej palic ,ale ne jestem pewny.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
ja tez nie chce nic mowic ale to by sie zgadzalo
  
 
Ja też mam podobny problem, tylko że mi Vokls pali bez problemu. Natomiast po odpaleniu przez kilka-naście sekund silnik pracuje nierówno - trzeba go gazem potraktować,żeby nie telepało. Dymi strasznie tak jakby palił olej (niebieskawy dymek), ale tego o dziwo ubywa strasznie mało (1-1,5l na 10.000km) . Za to podczas jazdy przy pełnym wdepnięciu gazu za samochodem pozostaje czarna chmura-leją wtryski. Pali przez to więcej (7l w mieście zamiast 5,5-6).
Podobno przy takim stanie można jeszcze długo pojeździć... ale zaczynam się lekko obawiać o swój motorek...
  
 
JA na tych objawach zrobiłem juz 19 000 km. Z tego co zauważyłem, zaczęły mi stukać zaworki a silnik zrobił się głosniejszy. Początek usterek?
  
 
Lejace wtryski moga tloki wypalic

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650